Bernard Nežmah, Studio City Foto: MMC RTV SLO
Bernard Nežmah, Studio City Foto: MMC RTV SLO

Očitek je deplasiran, množični mediji lahko zapeljejo svoje občinstvo, če dajejo vtis nepristranskosti, dejansko pa z izbiro tem in škandalov na naslovnicah subtilno preoblikujejo javno mnenje. Projekt SDS-a je namreč v izhodišču transparenten, vnaprej bo znana njegova politična barva, njegov uspeh in domet bo odvisen od prepričljivosti argumentov njegovih žurnalistov.

Sicer pa, če v svobodni državi velja svoboda podjetništva, zakaj naj ne bi tudi simpatizerji SDS-a in politične desnice imeli naklonjenih dnevnih medijev? Če bodo ekonomsko preživeli, je to vsekakor obogatitev medijske ponudbe.

Skoraj sočasno pa je odjeknila vest, da je podjetje FMR kupilo časnik Delo. Prvi vpogled konkurenčnih medijev je izpostavil, da podjetje vodi ustanovni član Foruma 21 in da kupec doslej sploh ni imel izkušenj z upravljanjem medijev, če odštejemo hišno glasilo podjetja. Dobivamo torej anomalijo, ki uničuje ideal objektivne medijske krajine in ki bo odslej potekala tudi kot medijski spopad med Forumom 21 in SDS-om?

Tu je treba opozoriti na sodobno naivnost ob pojmu objektivnih in nevtralnih medijev. V časopisni zgodovini Slovenije od srede 19. stoletja pa vse tja do druge svetovne vojne ni bilo dnevnika, ki bi nastopal kot sredinsko nevtralen. Tako Slovenec kot Slovenski narod sta vseskozi stala jasno na stališčih konservativne oziroma liberalne stranke. In oba sta bila profesionalno vodena časnika, ki sta gojila odličen jezik in dobro argumentacijo.

Skratka, anomalija ni bila slovenska časopisna zgodovina pred letom 1945, ki je delovala kot transparentno soočanje političnih in kulturnih idej, ampak stanje po letu 1945, ko je partijska oblast vpeljala objektivne medije, ki pa so bili le njeno trobilo.

Transparentni vstop SDS-a in Foruma 21 v dnevne medije je s stališča demokratičnosti dobra novica.