Kolumne
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 3.9 od 28 glasov Ocenite to novico!
LeBron James
LeBron James je prvo ime letošnje končnice Lige NBA. Foto: Reuters
LeBron James
LeBron James je v prvi polovici kariere običajno blestel v rednem delu sezone, v končnici pa kar nekajkrat pregorel. Odkar se je vrnil v Cleveland, je formo običajno tempiral ravno za končnico. Nepozabni je lanski finale, kjer je proti Golden Statu dosegal v povprečju po 29,7 točke, 11,3 skoka, 8,9 podaje, 2,6 ukradene žoge in 2,3 blokade. V vseh petih kategorijah je bil najboljši med vsemi igralci obeh ekip, ki so igrali v finalu! Foto: EPA
Russell Westbrook in James Harden
Russell Westbrook in James Harden sta prva favorita za nagrado MVP, pri čemer je tudi zaradi trojnih dvojčkov v prednosti igralec s številko 0. Foto: Reuters
Kawhi Leonard
Odsotnost Kawhija Leonarda se v rednem delu sezone ni prav nič poznala, drugačna zgodba pa je v končnici, ko San Antonio igra proti najboljši ekipi zahoda. Foto: Reuters

Dodaj v

Paradoks LeBrona: Najboljši na svetu, a izven trojice za MVP

Kolumna Slavka Jeriča (165)
21. maj 2017 ob 10:23
Ljubljana - MMC RTV SLO

Paradoks je v Slovarju slovenskega knjižnega jezika opredeljen kot misel, trditev, ki temelji na neskladju s splošno veljavnim, priznanim.

V osnovi jih zasledimo v matematiki in logiki, v prenesenem pomenu pa seveda še marsikje drugje, tudi v športu. Eden najbolj obravnavanih v bližnji preteklosti je bil brez dvoma paradoks Rogerja Federerja. Za tega odličnega teniškega igralca je že vse od nekje leta 2009, 2010 sprejeta precej soglasna ocena, da je najboljši teniški igralec do zdaj. A kako ima lahko ta status, če ni niti najboljši igralec svoje generacije? Avtorji tega paradoksa imajo v mislih seveda Rafaela Nadala, ki ima (kljub vsem štirim letošnjim porazom še vedno) dominantno medsebojno statistiko.

Te dni lahko nekaj podobnega opazujemo v ZDA, kjer se končnica Lige NBA počasi približuje vrelišču. Najbrž se bosta še tretjič zapored v finalu pomerila Golden State in Cleveland. Za enega (navideznih) paradoksov so poskrbeli tamkajšnji novinarji, ki so med tri finaliste za nagrado MVP (rednega dela sezone) uvrstili Russella Westbrooka, Jamesa Hardna in Kawhija Leonarda. Zdaj se začudeno sprašujejo, kako med elitno trojico ni LeBrona Jamesa, ki (skoraj soglasno) velja za najboljšega košarkarja tega trenutka in te generacije. Paradoks?

Ko sem preletel odzive ameriških kolegov, sem vsaj pri večini naletel na ta občutek in nelogičen sklep. Ki pa v resnici z logiko nima težav.

Finalno trojico sestavljajo igralci, o katerih se je v rednem delu sezone tudi največ govorilo in se jih omenjalo v povezavi z nagrado. Westbrook je po odhodu Kevina Duranta v Oklahomi prevzel vse vajeti igre. V sezoni je nanizal rekordnih 42 trojnih dvojčkov in sezonsko povprečje končal s trojnim dvojčkom (31,6 točke, 10,7 skoka in 10,4 podaje). Impresivno. Res impresivno.

James Harden v napadalnih številkah ni veliko zaostajal, do sezonskega trojnega dvojčka mu je v povprečju zmanjkalo le 1,9 skoka na tekmo. Kawhi Leonard je imel statistiko nekoliko nižjo, nekje na ravni LeBrona Jamesa, le da je z razliko od vseh preostalih igralcev izgubil precej manj žog (podrobnosti so v spodnji infografiki).

O teh treh igralcih se je res precej govorilo, James med sezono skorajda ni bil omenjen. Dokaj upravičeno. Izjemno močan igralski kader je v Clevelandu skozi sezono precej nihal in zbral vsega 51 zmag. Od tega je bil precej uspešen na domačem vzhodu (35 zmag, 17 porazov), ki je že nekaj časa šibkejša konferenca, drugače je bilo na zahodu (16-14), še slabše v gosteh (20-21).

Popolnoma drugačna zgodba je v končnici, ko so Jamesove številke opazno poskočile (v primerjavi z rednim delom sezone dosega po 7,9 točke več, ukrade 1,1 žogo več in podeli 0,9 blokade več). James je v zadnjih tednih in mesecih kar nekajkrat zatrdil, da se mu ni več treba dokazovati. Iz tega naslova je razumljivo, da ne hlepi več po igralskih presežkih in nagradah v obliki MVP nagrade, ampak predvsem po prstanih. Njegov Cleveland je tako kakovosten, da se v vsakem primeru uvrsti v končnico. Bolj bistvena je forma, ki jo kaže aprila, maja in junija. In James je od vrnitve v Cleveland ravno v teh treh mesecih vedno prikazal svojo najboljšo podobo.

Nagrada MVP se deli za predstave v rednem delu sezone, kjer si James v konkurenci omenjenih finalistov te nagrade res ne zasluži. Čeprav bi tudi trojici lahko kaj očitali. Westbrook in Harden sta velika potrošnika žog (Westbrook je z naskokom na vrhu lestvice povprečnega števila metov na tekmo), iz tega naslova je žoga seveda največ prav v njunih rokah in sta z naskokom na vrhu izgubljenih žog (Harden 5,7 na tekmo, Westbrook 5,4, James je že četrti s 4,1 izgubljene žoge). Očitali pa bi jima lahko tudi igro v obrambi. Na drugi strani Leonard takih štrlečih minusov nima, a vprašanje je, kako zelo pomemben je bil za ekipo v rednem delu sezone. Ko je zaigral, so Spursi dobili 73 odstotkov tekem (54-20), ob njegovi odsotnosti pa celo 88 odstotkov tekem (7-1). Na drugi strani je jasno, da Cavaliersi stojijo in padejo v odvisnosti od Jamesa. Ko je igral v rednem delu sezone, so Cavsi imeli razmerje zmag 51-23, brez njega so izgubili vseh osem tekem.

V zadnjih dneh veliko slišimo o košarkarskem IQ-ju. To je brez dvoma Jamesova vrlina. Na eni strani tempiranje forme, na drugi motivacija, spodbujanje soigralcev, njegove podaje in ne nazadnje surova moč. S to brutalnostjo in trdoto se že na oko razlikuje od igralcev "mehkega" sloga, kjer vse teče v ritmu poezije. A uskladiti in prilagoditi to moč je tudi svojevrstna umetnost.

Odsotnost LeBrona Jamesa izven trojice kandidatov za MVP torej ni noben paradoks. Zaradi izjemnih predstav, ki jih te dni kaže v končnici, je marsikdo pozabil, da se nagrada deli za prvih 82 nastopov v sezoni. Tako kot se nihče ne bo razburjal, da bo nagrado za MVP finala bržkone prejel nekdo iz nabora {James, Steph Curry, Kevin Durant}, čeprav nikogar od teh ni med elitno trojico rednega dela.

Slavko Jerič, MMC
Prijavi napako

Mnenje avtorja ne odraža stališča uredniške politike RTV Slovenija.
Komentarji
trolicnez
# 21.05.2017 ob 10:33
Odlično napisan članek. James ni bil top tri v rednem delu, bi pa to z lahkoto bil, če bi si to zelel. Ampak zakaj bi se trošil med rednim delom, če lahko raje prišpara najboljše za konec. Lahko bi naredili še kakšno podrobnejšo primerjavo med dvema najboljšima vseh časov, MJ-jem in LeBronom. Tisti, ki nam zaradi EMŠA ni uspelo uzivati v predstavah MJ-ja, se tezko strinjamo s trditvijo, da je jordan vseeno eno klaso pred Lebronom.
zugec
# 21.05.2017 ob 10:49
Na nek način nepotreben članek, ker odkriva toplo vodo. Mislim, da je večini vse jasno, izbor kandidatov pa povsem logičen. Ko si v letih LeBrona in si vse že dosegel mora biti zelo težko, ne samo fizično, predvsem psihično, igrati na najvišji ravni celo sezono. Impulz, da te nekaj motivira mora biti višji in on ga je zavestno prestavil na playoff, ker vidi samo še prstane. Isto zadevo lahko letos opazimo pri Ronaldu. Rešitev bi bila, da bi v NBA-ju poleg MVP-ja rednega dela in MVP-ja finala, podelili še en "generalen" MVP naslov, MVP sezone. Ampak s temi zadevami se bolj ali manj itak obremenjujejo samo v ZDA.
dragonmiami
# 21.05.2017 ob 10:36
Zanimivo kako se poveličuje teh 35 pik na tekmo v playoffu LeBrona...Jordan jih je 7krat v playoffu imel povprečje nad 34.5....zanimivo...
frutek01
# 21.05.2017 ob 10:33
Kawhi je out.
venatoridrih
# 21.05.2017 ob 15:03
Tole je bolj ubog clanek, sploh za nekoga, ki naj bi bil statisticni maher.

Te "bruto" statistike so, kot je nekdo ze omenil, premalo. Grafi so pa sicer ze lepi za pogledat, ampak vsaj zame neprakticni.

Kar se tice samih statistik, ki jih je prikazal avtor clanka - met iz igre je zelo zastarela in pa predvsem zelo laicna metoda. Manjkajo merilci ucinkovitosti (EFG, true shooting), manjka pa tudi t.i. "impact" statistika, ki nam daje neko orientacijo glede tega, kako dobra je neka ekipa brez igralca, ki ga ocenjujemo.

James je bil po mojem mnenju se vedno povsem primeren kandidat za MVPja. Ce stevilo dosezenih zmag ni vec odlocilen kriterij in je kandidat za MVPja lahko Westbrook, bi moral bit kandidat za MVPja tudi James, ki je po statisticnem doprinosu na igriscu edini konkurencen Westbrooku.

Pa ne poizkusam dajat njegovih soigralcev v nic - Cleveland je pac optimiziran za LeBronov stil igre (veliko strelcev, malo organizatorjev), zato je normalno, da se jim LeBronova odsotnost mocno pozna.
mihamiha23
# 21.05.2017 ob 11:38
bolje prstan kot osebna statistika
akcijaaa
# 21.05.2017 ob 16:07
Sem takoj po naslovu vedel, da je Jerič spisal to bedarijo. To, da Jamesa ni v izboru za MVP, ni noben paradoks, ker ga ne bi smelo biti nikoli v zadnjih desetih letih. Najboljši v generaciji?! Slaba šala.
maliP
# 21.05.2017 ob 11:36
Zbornaja, čudno da ni nobenga Rusa vmes, še na evroligi ga ni ko je Csk popušu.
1a34
# 21.05.2017 ob 10:32
MVP desetletja!

Danes je dan za košarko.
Brezdelnež
# 25.05.2017 ob 08:41
[Odlično napisan članek. James ni bil top tri v rednem delu, bi pa to z lahkoto bil, če bi si to zelel. Ampak zakaj bi se trošil med rednim delom, če lahko raje prišpara najboljše za konec. Lahko bi naredili še kakšno podrobnejšo primerjavo med dvema najboljšima vseh časov, MJ-jem in LeBronom. Tisti, ki nam zaradi EMŠA ni uspelo uzivati v predstavah MJ-ja, se tezko strinjamo s trditvijo, da je jordan vseeno eno klaso pred Lebronom.

MJ je bil 5 klas pred ''steroidno gmoto''. V vseh pogledih košarke. Tudi raznorazne statistike to dokazujejo! Tudi konkurenca v poznih 80 ih in potem v 90itih je bila peklenska. V obeh konferencah. Skozi redni del vzhoda se ni dalo tako sprehodit, kot je to možno danes! +MJ za sebe nikoli in nikdar ni trdil-jaz sem najboljši vseh časov!!! takšnih izjav je zmožen samo Lebron James. +MJ je od lige dobival po kepi, Lebronu pa spreminjajo in prilagajajo pravila igre... Da še v svojem življenju ni bil na doping testu, tudi ne rabimo extra debatirat!!! Da zmrzne, takrat, ko je to najbolj nezaželeno, tudi ne!!! No Letos mi lahko zapre jezik, da Clevland premaga Golden State. Dobil je, kar je hotu-''pa da vidimo, ko je najjači''! Moje mnenje je, da ga bo doletelo nekaj, kar ga bo zaznamovalo do konca kariere!!!
ZRC
# 21.05.2017 ob 13:35
@dragonmiami
"LeBrona daš ven iz Clevelanda v bedni vzhodni konferenci in so se vedno v finalu..."

Lebrona daš ven iz Clevelanda in se bodo borili za končnico. Smo videli kje je bil Cleveland brez Lebrona (ok, tudi Lova), ko je bil ta v Miamiju. Klet vzhoda in kanta za nabijanje vsakemu, ki je imel 5 min časa. Malo realnosti pa človek le mora imeti.
xP
# 21.05.2017 ob 12:36
Mvp je nagrada za redni del sezone, ko je LeBron pac coastal in igral toliko kot je bilo potrebno. Omenjena trojica je bila pac boljsa. Tecni ste ze s tem, eno je playoff, drugo pa redna sezona.
wright_floyd
# 21.05.2017 ob 12:19
@trolicnez
Starosta med ljubitelji košarke :)
zabavljac
# 21.05.2017 ob 12:06
Paradoks je, da sta tako Harden kot westbrook na veliko stat-paddala letos. Harden nekoliko manj kot westbrook ampak se vedno. Westbrook je imel letos DALEC najvecji usage rate v zgodovini lige (procent casa, ko v napadalnih akcijah drzi zogo v svoji posesti), hkrati pa je imel westbrook od teh svojih 10 skokov na tekmo vec kot 8 skokov zabelezenih kot uncontested (skokov, ko okoli njega 2m ni bilo nobenega nasprotnega igralca), naslednji je bil pa se 3 uncontested reboundi manj Harden. Westbrook je igralc k je super za gledat, ni pa igralc, ki bi ga dal v svojo ekipo, ki bi lovila prstan. V enem izmed neuradnih pogovorih z Durantom je tut on povedu, da je bil westbrook en izmed razlogov zakaj je sel iz OKCja.
sandiego1995
# 21.05.2017 ob 12:00
Nic hudega, LeBron kaze kdo je najboljsi takrat, ko to steje. V PO.
bll
# 21.05.2017 ob 11:22
lep clanek
dragonmiami
# 22.05.2017 ob 09:08
LeFlop who?
simon-rupsi
# 21.05.2017 ob 16:16
MVp ni nagrada za osebno statistiko, pač pa nagrada za igralca, ki dela soigralce boljše. Večini ta nagrada ni ravno najbolj jasna.

MVp pomeni Most Valuable Player, igralec, ki je najbolj zaslužen, da ekipa zmaguje ob enem pa dela tudi soigralce boljše.

In James ni najboljši igralec .. za mene je to Curry.
RudeCorona
# 21.05.2017 ob 15:12
MVP je nagrada za najbolj koristnega in ne najboljšega. Gre za subjektivno nagrado in ne objektivno. Zagotovo je statistika pomebna za vse, ki glasujejo, ni pa edina stvar, ki jo upoštevajo. Drugače bi to nagrado vsako leto avtomatično podelili tistemu z najboljšim statističnim indeksom in ne bi potrebovali nobenega glasovanja.
pobalin
# 21.05.2017 ob 12:55
MVP rednega dela LeBron ni, če bi pa hotel, bi pa verjetno z lahkoto bil. Če igra 100%, je daleč pred vsemi. Tudi score so imeli za takšno ekipo letos preslab, na koncu jih je še Boston prehitel, pa se zdaj vidi, kakšna razlika je v kvaliteti.
Imam pa občutek, da so vse te statistične številke prenapihnjene, vsaj v primerjavi z 10 let nazaj. Danes dobiš asistenco, že če zadnji podaš, pa je lahko to podaja na alley up ali pa igralec še trikrat zavodi v kontri. Veliko več se gleda (in spremlja) na statistiko kot včasih. In mislim, da je tudi igralcem več do tega, en skok v povprečju več, pa je za milijon večja plača. Včasih so pustili centre, da pobirajo žoge, zdej imam pa občutek, da bi v Oklahomi imel Dennis Rodman povprečje 5 skokov na tekmo.
1a34
# 21.05.2017 ob 11:14
one man band?

Tega skorajda ni v ekipnih športih kot je košarka; to je možno le v individualnih športih, kot je npr. pisanje knjig.

Knjige piše človek sam.
Phillidor
# 21.05.2017 ob 10:41
Dolgočasnob bilo, če bi vse MVP nagrade prejel isti košarkar. Letos v rednem delu ni nihče tako noro izstopal, da bi bilo pravično podeliti nagrado zgolj njemu. Zato se mi zdi kar v redu selekcija na tiste, ki imajo možnosti za MVP finala in tiste, ki v finalu nimajo ravno veliko možnosti. Najbrž Westbrook, Harden in Leonard ne bodo MVP finala.
Postojnčan
# 24.05.2017 ob 10:43
Podobno tudi Kobe le enkrat MVP
LordByron
# 22.05.2017 ob 08:03
@dragonmiami

Ja, smo videli letos ko Jamesa na 8 tekmah ni bilo kako z lahkoto so zmagati. Danes ponoči, ko je imel slabo tekmo pa prav tako..
1a34
# 21.05.2017 ob 21:52
Danes bo zanimiva tekma.
brehme
# 21.05.2017 ob 13:05
Sicer ne gledam več košarke. Ampak zakaj pa bi moral biti med 3. To napakodela FIFA, ki forsira Messija in ronalda, kar je sicer ugodno za komercialo, vendar so brez možnosti pruznanj ostali Ribery, Robben, Sneijder, Forlan, Xavi, Neuer, Buffon, Ramos.
ZagorCiko
# 21.05.2017 ob 12:01
Rusi igrajo hokej
oneupthebside
# 21.05.2017 ob 11:29
Paradoks je v tem, da je imel letos statistično eno boljših sezon (največ apg in rpg), piše pa, kot da igra kot penzionist :) Ne paradoks je seveda to, da si lahko najboljši svoje generacije, nisi pa najboljši vsako sezono, vsako tekmo itd. Sicer pa je že dolgo znano, da v NBA nimajo radi enih in istih imen na vrhu, vsaj v rednem delu ne.
pixelbitch
# 21.05.2017 ob 11:15
LeBron bi moral čisto vsako leto dobiti MVP, ker se ve kdo največ prinese k svoji ekipi. Samo v NBA ni popularno da bi en igralec vsako leto dobil MVP nagrado. Plus to da LeBron redni del igra tam na 80% max (ja vem, da je težko verjeti, ker je tudi na 80% najboljši), ker ve da je naslov in MVP finala veliko več vreden. V končnici se lepo vidi kakšen beast je. Westbrook in Harden sta že out, Leonard bo pa naslednjo tekmo.
RNT
# 21.05.2017 ob 13:22
Letos bo MVP zasluženo dobil westbrook, največ TD največji doprinos ekipi, če bi bil OKC brez RW bi lahko le sanjal o playoffih CAVSI,SPURSI in ROCKETSI bi vsi prišli v Playoffe brez LBJ Kawhia in hardna
johnny007
# 21.05.2017 ob 13:03
Všečen članek, kratek in jedrnat, podprt s podatki, brez vsiljevanja subjektivnega mnenja.

Niso vsi znalci, kot tudi ne vsakdanji obiskovalci portala. Dosti njih pa je že slišalo za ime LBJ, ni pa jim jasno, zakaj ni MVP, če so pa že slišali zanj.
Janček
# 21.05.2017 ob 11:49
To ni noben paradoks LeBrona, ampak preudarno razporejanje moči v celi sezoni, s poudarkom na top formi v končnici.

Statistika pogosto zamegli bistvo, občasno jo je sicer zanimivo pogledati... ni pa statistika alfa in omega športa in marsikateri statistik s slabim športnim predznanjem se je v svojih zaključkih in napovedih že zelo osmešil.
heartland
# 21.05.2017 ob 16:15
Kakorkoli obrnež in karkoli bo še kdarkoli napisano, King Lebron si že sedaj deli prvo mesto za najboljšega vseh časov z Air Kingom. Dodatne razprave so odveč.
dragonmiami
# 21.05.2017 ob 14:21
Ronalda je nekdo zgoraj primerjal s Forlanom...kaj clovek tukaj ne prebere...
h123
# 21.05.2017 ob 12:20
Narediti naslednji miselni eksperiment: najb bo X igralec ekipe A in Y iglalec ekipe B. Zdaj pa zamenjaj X in Y. Katera ekipa je sedaj boljsa od prej, katera slabsa. Ce je X Cleveland in A LBJ, je v vseh primerih A slabsa in B boljsa (no, bi se dalo debatirati samo za primer, ce je B GSW in Y Steph; ampak tudi v tem primeru bi zamenjava veliko bolj poslabsala Celvelent kot poslabsala GSW).
pjandura
# 21.05.2017 ob 11:07
Lahko bi bil med 3 namesto Leonarda.

Russella Westbrooka, Jamesa Hardna in Kawhija Leonarda. Zdaj se začudeno sprašujejo, kako med elitno trojico ni LeBrona Jamesa, ki (skoraj soglasno) velja za najboljšega košarkarja tega trenutka in te generacije. Paradoks?

Pač ni bil najboljši v rednemu delu. Mogoče pa bo najboljši v končnici. Kaj zdaj? Cleveland ni takšen one man band kot OKC ali HOU.
dragonmiami
# 21.05.2017 ob 14:12
Katere ti ZRC nimas niti najmanj....Kyrie in Love in ostali tale Cleveland lahko pripeljejo tudi do finala na bogem vzhodu...malo realnosti ti ne bi škodilo....
clutch00
# 21.05.2017 ob 10:50
MVP rednega dela je drugo kot koncnica, dejstvo je, da je cavsom manjkal stabilne igre v rednem delu sezone, za kar je posledicno kriv lebron kot vodja ekipe, ce bi koncal po zmagah vsaj pred SASom, bi imel se moznost za MVP, tako pa niso bili niti prvi nosilci na vzhodu. Kot sem napovedoval cez celo sezono, so se cavsi sparal za koncnico, v kar pa ni verjel precej bandwagon GSWjevcev...
dragonmiami
# 21.05.2017 ob 10:32
Ne moreš biti MVP rednega dela, ce pa so imeli ostali boljšo statistiko in večji doprinos ekipi.

LeBrona daš ven iz Clevelanda v bedni vzhodni konferenci in so se vedno v finalu...daš Duranta ven je GS še vedno v finalu...daš pa ven Westbrooka pa dobiš ekipo katera komajda parira Rogaško...
Košarkarska Liga NBA
link
Miami zmagal v Charlottu; nov trojni dvojček Westbrooka
35
16. december 2017 ob 07:39 Košarkarji Miamija so v noči s petka na soboto v Ligi NBA s 104:98 zmagali v Charlottu. Goran Dragić je ob zmagi svoje ekipe zbral 8 točk.
Več novic ...
Slavko Jerič
link
Hamilton z zanesljivim materialom do naslova številka 4
15
27. november 2017 ob 10:52 Lewis Hamilton je s četrtim naslovom svetovnega prvaka v formuli ena stopil ob bok Sebastianu Vettlu in Alainu Prostu. Več naslovov imata le Michael Schumacher (7) in Juan Manuel Fangio (5).
Več novic ...
Kolumne
link
Koliko je teh ur?
6
12. december 2017 ob 18:43 Ker ne priznavamo božične histerije pred božično histerijo, se vrnimo k realni politiki. Oziroma k običajnem življenju. In kaj je bolj realpolitičnega, kot pranje umazanega perila v tujini.
Več novic ...
Kazalo