Lokalne novice
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 4.4 od 13 glasov Ocenite to novico!
Mestna občina Celje bo kupila deset avtobusov na stisnjen zemeljski plin. Foto: EPA

Dodaj v

Celju nepovratna sredstva za deset avtobusov na plin

Občina bo spodbujala uporabo javnega prometa
22. april 2018 ob 18:34
Celje - MMC RTV SLO, STA

Eko sklad je celjski občini zagotovil nepovratna sredstva, nekaj več kot 922.000 evrov, za nakup desetih avtobusov na stisnjen zemeljski plin. Celotna vrednost nakupa znaša 1,1 milijona evrov, nepovratna finančna spodbuda je tako določena v vrednosti 80 odstotkov nabavne cene.

Celjska občina je lani sprejela celostno prometno strategijo, katere namen je spodbujanje trajnostnih oblik mobilnosti na lokalni ravni. Mesto Celje je prepoznalo problematiko naraščajočega prometa, s katero se ne spopadajo le evropska, temveč tudi slovenska mesta. Eden izmed ukrepov je uvedba javnega avtobusnega potniškega prometa, ki bo povečala mobilnost v Celju in posledično zmanjšala potrebo po uporabi osebnih motornih vozil za vsakodnevne migracije, so sporočili s celjske občine.

Občina pa bo najprej ponudila kakovostno storitev avtobusnih prevozov, sodobne avtobuse in načrtne linije, pri čemer je zelo pomembna tudi pogostost prevozov. Poleg tega bo na različne načine spodbujala uporabo javnega potniškega prometa.

Na Eko sklad je občina vlogo, s katero je zaprosila za subvencijo za nakup avtobusov na stisnjen zemeljski plin, oddala marca. Najprej bodo kupili deset takšnih avtobusov. Javni potniški promet bo predvidoma vzpostavljen do konca leta, ko bodo v naselju Trnovlje zgradili polnilno postajo za avtobuse na stisnjen zemeljski plin.

G. K.
Prijavi napako
Komentarji
Bivši uporabnik
# 22.04.2018 ob 21:44
Pozabi na neekološke električne avtobuse. Kaj 3 tone litijevih baterij pa pade iz zraka, ali kaj?
Kaj je z njihovo razgradnjo? Fani psevdo "eko" elektrike mi greste pošteno na živce.

Prihodnost je: tovorna vozila na vodikove gorivne celice, normalen promet takisto, za stroga mestna središča majhni električni avtomobili. Vse drugo je BS.
zapravico
# 23.04.2018 ob 07:27
In namesto vodnega topa bi imeli lahko še deset takih avtobusov
HOR
# 23.04.2018 ob 00:28
Tovorni pa tudi precej mestnega potniškega prometa z avtobusi se bo v EU poganjalo na metan -CNG, ker je zaenkrat ceneje, kot elektrika in praktično nič manj EKO...
Kitajci pa si svoje elektro buse komplet proizvedejo sami in v velikih količinah zato so jim cenejši, kot pa, če jih mi kupimo iz tujine po nekaj deset kosov, poganja pa jim jih poceni anti eko elektrika na premog...
MAN Lion's City GL CNG je bil tako ceo avtobus leta 2015 v EU, emisije pa niso kaj večje od električnega, obstajajo pa celo že hibridne verzije takšnih busov CNG-hibrid...
pamet.v.roke
# 23.04.2018 ob 13:29
Ljubljana ima dve tretjini mestnih avtobusov na dizelski pogon. Velika vecina od njih so stare in preglasne drvarnice. Katastrofa za t. i. Zeleno prestolnico.
Bivši uporabnik
# 23.04.2018 ob 09:13
Bistvo je samo to, da tovorna vozila (vključno z avtobusi) ne bodo nikoli ekološka na elektriko (razen če bodo razvite nove baterije z vsaj 2x večjo kapaciteto).
Luka Novak
# 23.04.2018 ob 07:51
Upam, da bo omenjena polnilna postaja javno dostopna, kar bo droben, vendar pomemben korak naprej pri uveljavitvi tega energenta.

V Italiji velja za enega najcenejših energentov za prevoz po cesti - VW Up! npr. cca 2,5 eur/100 km, Škoda Octavia dobre 3 eur/100 km, MB raz B slabe 4 eur/100 km. Slabost je domet (od nekje 400 do preko 600 km), ki pa je vseeno boljši kot pri EV. Minus je višja cena, ki pa se včasih subvencionira ter strožji teh.pregled po določenem obdobju uporabe.
seba goričan
# 23.04.2018 ob 19:50
avtobus po Celju bi mogo bit zastonj, podobno kot v Velenju...vsaj do Levca in Vojnika...o kak bi se vozl, verjemte mi...
are
# 23.04.2018 ob 15:53
Hohštaplerija ti Celja niti z avtoceste nisi videl. Avtobusni promet v Celju je praktično neobstojen. Vozijo na eno uro, se niti ne ustavijo na vseh postajališčih, linije so redkejše kot psi, ki ne marajo mesa... Nihče ga nikoli ni 'forsiral'. In nobena avtobusna linija ne vzame več časa kot z avtomobilom, razen kolikor se ustavijo na drugih postajah.
Bivši uporabnik
# 23.04.2018 ob 06:40
najbolj eko je tramvaj

baterije so svinjarija..potem je že boljše plin

škoda pa, ker ni več osebnih avtomobilov na plin.
zdravidudek
# 24.04.2018 ob 20:25
Eko sklad je celjski občini zagotovil nepovratna sredstva,bolje bi bilo da bi sredstva porabili za subvencije mesne tržnice. Katero je Simbio že skoraj UNIČIL. Celjanom,kateri so v najbolj zastrupljenem območju v Sloveniji,če ne že v EU. Bi morali omogočiti ZDRAVO zelenjavo, saj je zemlja v okolici 10 do 15 km zastrupljena z raznimi kemikalijami. Zato bi morali SUBVENCIONIRATI kmetijske pridelke (zelenjavo itd, ), katero bi kmetje prodajali na Celjski tržnici predvsem EKOLOŠKO in zdravo iz neokrnjene Slovenije. Spodbude bi morali dobiti vsi, ki bi po dostopnih cenah prodajali izdelke na tržnici. Pridelovalce zelenjave in ostalega kmetijstva iz celjskega območja, pa preusmerit na pridelavo kmetijskih pridelkov, ki se uporabljajo za energetiko. Ne pa kot ideja za most na Grad,itd. V centru mesta pa spremeniti razmišljanja in ga oživeti, dosedanje strokovnjake pa zamenjati z šolanimi za to stroko. Kot se dogaja v tujini.
Hohštaplerija
# 23.04.2018 ob 23:07
@are: zanimivo, glede na to, da sem vsak dan tam :)))) Kaj se repenčiš.

Poskusov, da bi oživeli propadli avtobusni mestni promet je bilo že našteto, pojdi brskat po arhivih. Res pa da vedno na nivoju gostilniških planov spisanih na zmečkan prtiček ;)
Mefisto
# 23.04.2018 ob 17:17
Kakšni bebasti komentarji.

Končno, da tudi Celje uvaja mestni promet. Precej manjših občin ga ima.
funky
# 23.04.2018 ob 11:28
Za moje pojme je to občinsko cuzanje državnega posredno davkoplačevalskega denarja. Prednost bi morala imeti stanovanja družin in eventuelno šol, kjer bi si lahko menjali okna ali dali solarne celice ali kaj podobnega kar pač spada v eko sklad.
Mirko Tipka
# 23.04.2018 ob 09:32
če bodo avtobusi voziši še kaj potnikov, potem je to dobra naložba
Hohštaplerija
# 23.04.2018 ob 10:03
Ma že leta se silijo forsirat buse v Celju, z njimi pa se na koncu vozijo samo šolarji in penzionisti.

Kdor ceni svoj čas mu na kraj pameti ne pride, da bo porabil pol ure za pot, ki z avtom vzame 5 min.
politik kritik
# 22.04.2018 ob 22:39
Pišeš o vodiku, članek pa piše o tem kako bodo busi na plin.

Na koncu dneva bo Slovenski davkoplačevalec moral za eno polnilnico v Celju, ki bo čez par let tako ali tako zastarela odkartat 1,1 milijona evrov. Koliko je to ekološko, da se da milijon eurov za zadevo ki bo v svoji življenski morda prihranila 50.000 € proti dizelskemu pogonu je očitno vprašanje za nekoga drugega, po možnosti nepismenega, ki ni vešč matematičnega odštevanja in prištevanja.

Mimogrede. Električna polnilnica z vsemi dovoljenji in infrastrukturo stane cca. 100.000 €. Nekdo bo pri temu plinu fajn zaslužil.
tore
# 23.04.2018 ob 08:45
Se pravi, da smo Celjanom vsi SLO davkoplačevalci kupili buse. Kje je tu logika. Kaj je CE eno revno mesto, ki si tega ne more samo kupit ?
Ni denarja za dostojne pokojnine ..., tu pa spet razmetavajo naš denar.
politik kritik
# 22.04.2018 ob 21:00
Poplnoma zgrešena investicija in zapravljanje davkoplačevalskega denarja, glede na to, da vsa razvita mesta danes vlagajo v elektrifikcijo avtobusnih flot. Kitajsko mesto Shenzhen ima tako npr. floto 16.300ih avtobusnih vozil na baterijski pogon. Pospešeno sledijo ostala mesta, tako na kitjaskem, kot v Evropi in ZDA. Še celo v Mariboru in Ljubljani imajo namen v nalednjih treh letih začeti vpeljevati take avtobuse.
Kazalo