Lokalne novice
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 1.6 od 38 glasov Ocenite to novico!
Dars je sicer v letih 2013 in 2014 izvedel štiri projekte protihrupne zaščite na petih avtocestnih odsekih, v skupni dolžini 31,2 kilometra oziroma površini skoraj 141.000 kvadratnih metrov. Gre za odseke Dramlje-Celje, Celje-Arja vas, Malence-Šmarje Sap, Unec-Postojna in Brezovica-Vrhnika. Projekt je v skoraj 70-odstotnem deležu sofinancirala EU iz Kohezijskega sklada. Foto: BoBo

Dodaj v

Dars menjuje protihrupne ograje, ki premalo izolirajo hrup

Pravda Darsa in prejšnjega izvajalca del
12. julij 2018 ob 11:07
Celje - MMC RTV SLO, STA

Na štajerski avtocesti med Dramljami, Celjem in Arjo vasjo menjujejo protihrupne ograje, saj ne ustrezajo zahtevam glede zvočne izoliranosti. Dela so se z julijem začela v smeri Maribora, končali naj bi jih predvidoma konec avgusta, nato pa bodo stekla dvomesečna dela v smeri Ljubljane, pojasnjujejo na Darsu.

Izvajalca del, podjetji Delta Bloc International in Maba, sta pri počivališču Lopata v minulih tednih najprej izvedla dokazno testno polje, kar je bil predpogoj za začetek del, zdaj pa zamenjujeta vse neustrezne panele prejšnjega izvajalca, konzorcija podjetij Werkos iz Osijeka, Fracasso R1 iz Reke in Godina s Kozine.

Na Darsu pojasnjujejo, da so bile protihrupne ograje na odseku pri Celju zgrajene v predvidenem obsegu in tudi imajo učinek na zmanjšanje hrupa, ki ga v obcestnem prostoru povzroča promet.

Ograje niso nefunkcionalne oz. neustrezne, so pa ugotovili, da pri panelih enega proizvajalca od skupno šestih, katerih paneli so na tem odseku vgrajeni, ni dosežena zadostna izolativnost, kar bodo, kot zagotavljajo na Darsu, odpravili. Trenutno imajo ograje vgrajene panele, ki imajo vsi zadostno absorpcijo, ustrezno izolativnost pa ima polovica vseh panelov, druga polovica panelov ima nekaj manjšo izolativnost od predpisane.

Dars je izvajalca, konzorcij podjetij Werkos iz Osijeka, Fracasso R1 iz Reke in Godina s Kozine, vsaj trikrat pisno pozval k sanaciji, vendar njegovi predlogi nikoli niso bili skladni s pogodbenimi zahtevami. Sledil je nepreklicni odstop od pogodbe v vrednosti dobrih 18 milijonov evrov, ki so jo februarja 2014 sklenili z omenjenim konzorcijem, sprožili pa so tudi postopek unovčitve bančnih garancij v višini 10 odstotkov pogodbene vrednosti.

Bančni garanciji sta že bili izplačani, pet odstotkov obračunane vrednosti pa so po pogodbi zadržali in bodo porabljeni za kritje stroškov sanacije. Dars se sicer z vsemi tremi podjetji iz konzorcija pravda.

Sprva menjava v smeri Maribora
Napake zdaj odpravlja nov izvajalec, ki ga je Dars izbral na javnem razpisu kot najugodnejšega ponudnika. Pogodbena vrednost znaša 3,3 milijona evrov (brez DDV), rok je izvedbe za posamezno polovico avtoceste je 60 dni. V času del je zaprt odstavni pas, promet je urejen po dveh zoženih pasovih. Dela so se najprej začela proti Mariboru, zapore pa so s ciljem čim večje pretočnosti urejene v več sklopih - na razdalji dva do tri kilometre je promet urejen po dveh zoženih pasovih, ko izvajalec konča z zamenjavo na tem delu, zaporo umaknejo in jo postavijo v nadaljevanju na približno enaki razdalji.

G. C.
Prijavi napako
Komentarji
Uomo Tigre
# 12.07.2018 ob 11:29
Tiste ograje so tudi grde kot sam vrag. A DARS ne zna v razpise dodati tudi kriterij estetike in skladnosti s krajino?

Upam, da bodo nove lepše.
rav4
# 12.07.2018 ob 11:37
V kakšnih butalah živimo...za to pa spet nihče ne odgovarja.
prim00z
# 12.07.2018 ob 11:43
S koga se norčujejo?!?! A teh podatko niso imeli pred enim letom in pol, ko so ograjo postavljali?!?!
generacija56
# 12.07.2018 ob 11:36
Tole z protihrupnimi oblogami je en velik nateg.
Žal sem moral plačati, da sem to ugotovil.
Kupil plošče za protihrupno izolacijo za en izpostavljen zid in ugotovil, da ni nikakršnega efekta...
Nekdo si je izmislil, kako podtakniti mlete odpadne gume kot izolacijo...
DrKult
# 12.07.2018 ob 11:55
"Izvajalca del, podjetji Delta Bloc International in Maba, sta pri počivališču Lopata v minulih tednih najprej izvedla dokazno testno polje."

Da bi jim to prišlo na pamet testirati PREDEN so postavili milijone evrov vredne ograje, to pa ne.
GoodFella
# 12.07.2018 ob 11:49
Te ograje res kazijo krajino ob AC mimo Celja, na estetska merila so se požvižgali, očitno pa tudi funkcionalne niso povsem. Nekako v smislu za provincialce bo že dober ta Berlinski zid, kot mu pravijo. Prava grdoba, resnično.
Skippy
# 12.07.2018 ob 12:18
Te ograje mimo Celja so nekaj najbolj grdega med vožnjami po slovenskih cestah. Nobene estetike, nobene vpetosti v okolje, stojijo pa tudi sredi njiv, travnikov in gozda.
Joker
# 12.07.2018 ob 11:56
Vse okrog Darsa je izključno prelivanje davkoplačevalskega denarja.
Kaj ko bi namesto NLB raje prodali DARS?
MatejP
# 12.07.2018 ob 11:43
Začeli so pa najprej menjatina odseku kjer kak km okoli ni nobene hiše ali česa podobnega ... kdo bi jih razumel :-))
severnik
# 12.07.2018 ob 11:50
Dars menjuje protihrupne ograje, ki premalo izolirajo hrup

hahaha....a garancija je pa potekla?
Fleaa
# 12.07.2018 ob 12:30
tole se zgleda en fajn heca.... to so tiste ograje, k so jih postavlal eno ali dve leti nazaj?
bravo Slovenija!!! res smo lahko ponosni v kako urejeni in pošteni deželci živimo...1!!
Fleaa
# 12.07.2018 ob 12:47
Joj kako so avstrjici iz obeh strani na avtocesti A10 med FLACHAUWINKEL in EBEN postavili protihruupno ograjo visoko več, kot 5m. Marca začeli, Maja končali.

mah avstrijci so itak mau čudn.... :)
BlackHole
# 12.07.2018 ob 12:18
Pi*da, kot da že ni dovolj gužve brez razni del, oni se to spravijo del SREDI sezone. Pa to bi morali zakonsko prepovedat, ker očitno je nekdo nesposoben.
valcek2010
# 12.07.2018 ob 12:48
gozd je najboljša bariera
zračna in hrupna
amigo
# 12.07.2018 ob 17:22
Dars se je specializiral na hrvaške in bosanske firme. Kvaliteta je bolj tako tako, so pa provizije, da si prste poližeš.
[ana]
# 12.07.2018 ob 12:03
Mene pa zanima, zakaj so takšne ograje tudi ko teče avtocesta sredi polja? V nasprotju recimo pri obroču okoli Ljubljane, kjer marsikje sploh ni ograje, hiša pa stoji čist ob cesti ali pa mogoče meter velika ograja?
runcajz
# 12.07.2018 ob 18:32
Kdo jih bo pa plačal? Prejšnji izvajalec ali spet mi, davkoplačevalci ?
Kdo vas nastavlja, butci na DARSU, da zapravljate naš denar ?
accko
# 12.07.2018 ob 14:29
spet se pere denar ki gre iz države na račune bogatunov narod pa vedno tih
Miki Mause
# 12.07.2018 ob 12:35
Temu se reče ponovno nesposobnost. Ugrajujejo nekaj kar sploh ni bilo prej testirano, ampak gredo testirat šele pred menjavo.

da pri panelih enega proizvajalca od skupno šestih, katerih paneli so na tem odseku vgrajeni
Zakaj je treba 6proizvajalcev iste ograje za en odsek? Če en proizvajalec ni sposoben zagotoviti opreme za celoten odsek pol pa boh pomagaj........ Kot, da bi jaz na 600m2 dvorišča dal tlakovce šestih proizvajalcev, vsak po 100m2, in potem bi se točno videlo kateri izmed teh 6ih proizvajalcev je bil OK in bi ponovno renovirali celotno dvorišče pa samo od najboljšega proizvajalca potem naročili 600m2 tlakovcev.

No ja, če so včeraj skoraj cel dan DARSovci čistili tistih par ton razsute koruze se itak več ne čudim...nekak me je včerajšnja zajebancija s koruzo spominjala na zimsko delo DARSa glede pluženja.
gospod iskreni
# 12.07.2018 ob 12:24
Me zanima če kaj preverjajo, če je res tisto kar dobavitelji zapišejo. Tukaj se po mojem toliko denarja opere. Napišejo neke kriterije, potem pa noben ne preverja če se jih res držijo.
Ljubiljančan
# 12.07.2018 ob 17:32
V nekdanji Jugoslaviji si je nekdo zmislil, da vozila pred vami dvigajo preveč prahu, peska, (ob dežju) vode in druge svinjarije. Pa so morala vsa vozila namestiti za zadnjimi koleci zavesice. Seveda so bile brez učinka. Razen za tovarno Tigar, ki jih je izdelovala.

Iz samoupravnega socializma se nismo ničesar naučili.
vipmit
# 12.07.2018 ob 17:02
Rezultat Zakona o javnem naročanju, kjer je uradniku edino merilo najnižja cena.
gubceva11
# 12.07.2018 ob 15:26
Ali bodo provizije za stare ograje vrnjene?
xavi
# 12.07.2018 ob 13:49
Ti na Darsu so pa res malo čez les. Namesto, da bi že zdavnaj gradili dodatni tretji ali četrti pas, da bi z EU sredstvi dobili šest ali osem pasovnico od MB do LJ in naprej, se igračkajo z nekimi ograjami. Izkazujejo popolno strokovno nesposobnost brez kakršne koli vizije za prihodnost. Vse bi jih morali zamenjati. Polovico pa strpati v zapor.
unitrode
# 12.07.2018 ob 13:42
Namen postavitve ograj ni zmanjšanje hrupa (večkrat so postavljene daleč od hiš, naselij) pač pa provizija Darsovih uradnikov. Dokaz: protihrupne ograje so postavljene na AC proti Vrhniki med AC in magistralno cesto; znanka ki stanuje tam pa pravi da hrup ni popolnoma nič manjši.
Epafrodit
# 13.07.2018 ob 22:03
Dars menjuje protihrupne ograje, ki premalo izolirajo hrup

Zaslužki tistih, ki so z mučeniškimi napori in samoodrekanjem zagotovili montažo dosedanje ograje, ostanejo seveda nedotaknjeni.
CtrlAltDel
# 12.07.2018 ob 14:53
Da ne bo pomote, menjajo jih zato, da ne bi asfalt na AC razapdel, ko bo sosed mal bl na glas muziko prvil.
lordslayer
# 12.07.2018 ob 14:23
stran metanje davkoplačevalskiga denarja je nacionalni šport št. 1
royayers
# 12.07.2018 ob 13:33
Banana sistem in banana drzava...
proteus
# 12.07.2018 ob 12:21
a sem upravičen do odškodnine? zadnjič sem izgubil 15 minut v koloni zaradi postavljanja ograj. tudi sedaj je omejitev 60 km/h. Mogoče sem naredil celo prekršek, kajti tam je po novem postavljen radar, ki sem ga zadnji trenutek opazil. Vsega tega ne bi bilo, če bi bilo delo že lani korektno narejeno
rtvrtv
# 13.07.2018 ob 15:49
Če bi prvič postavilii eno maketo za recimo 130.000, potem ne bi bilo treba sedaj menjat napačnih.
Kujon
# 13.07.2018 ob 14:04
Najbrž so bile najcenejše.....a?
zapravico
# 12.07.2018 ob 20:17
Ej, kaj se pri nas dela to ne moreš verjeti.Imamo razne strokovnjake,inštitute za raziskave a ne bi raje enga kmeta vprašal če so dobre ograje al ne.Tako pa to plačujemo 3 kratno
samogledam
# 12.07.2018 ob 19:27
bog ne daj, da ob zaledeneli megli naleti nekaj vozil in se dogodi požar ? kam naj gredo ljudje vas vprašam ? kam naj se umaknejo ranjeni...naj tečejo čez cesto, na drugo stran pod avto ? Vam ni bilo dovolj jasno ob verižnem trčenju pri Razdrtem-Postojna, ko so se ljudje umaknili na bližnji klanec, med tem ko so naletavala nova vozila v meglo druga na drugo !
pidy
# 12.07.2018 ob 15:16
a lahko mi, kot davkoplačevalci, te bedake tožimo? ker nekaj denarja za ta in podobne projekte je sigurno šlo iz našega denarja. in to se dogaja non stop! prav za ovce nas imajo!
QUENDI
# 12.07.2018 ob 13:51
....korupcija....nesposobnost ipd.....žal imamo neznan namen....čas.......kakšne ograje pa imajo npr v Nemčiji.....Avstriji.....
aerodynamic
# 12.07.2018 ob 13:24
Hahahaha.... komedija se nadaljuje....
protimm.c
# 13.07.2018 ob 12:13
Saj niste menda pricakovali kaj bolj normalnega od drzavne firme? Ovce je treba strizt. Beeee....
HOR
# 13.07.2018 ob 11:22
In zakaj niso že prvih stestirali preden so vse postavili...!?
Sedaj bodo davkoplačevalcem dvakrat ovirali promet za eno in isto zadevo...!?

Kazen in odšlodnina...!?
Aja, svetim kravam se to raje ne zaračunava...!
HomerSimps
# 13.07.2018 ob 09:12
@Miki Mause Joj kako so avstrjici iz obeh strani na avtocesti A10 med FLACHAUWINKEL in EBEN postavili protihruupno ograjo visoko več, kot 5m. Marca začeli, Maja končali.

Si predstavljaš kakšne Japonce? V enem popoldnevu bi zrihtali menjavo :D
Guliarth
# 13.07.2018 ob 07:57
Lepo denar obračajo, mi pa tiho. Zakaj ne plačajo tisti, ki so naredili napako. Očitno ni panike.
izo
# 13.07.2018 ob 07:31
a lahko mi, kot davkoplačevalci, te bedake tožimo? ker nekaj denarja za ta in podobne projekte je sigurno šlo iz našega denarja. in to se dogaja non stop! prav za ovce nas imajo!

zadnji cent, ki ga dobi dars, gre iz našega denarja, tako ali drugače. agencije že lep čas ne potrebujemo več. ustanovljena je bila izključno zaradi izgradnje ac križa pred nekaj desetletji nazaj, a postala je prototip legla korupcije pri nas. jasno, tako kokoš z jajci, pozlačenimi z denarjem davkoplačevalcev ipd se jasno ne zakolje oz odseka glavo. največji državni pufar in kiksar javnih naročil, kjer še ena stvar ni šla mimo najmanj 5x preplačila na koncu ali pa raznih kazni, zastojev, popravil itd itd. mislim, da ni potrebe naštevat vseh kiksov do zdej, lahko pa že vnaprej povem, da bo s satelitskim cestninjenjem ista zgodba, ki je itak že v štartu zgrešena.
odklopite te hijene z pipice asap in najdite izvajalce v tujini, briga me., če to pomeni, da bo jutri zgrajena 3.os ipd, je to to, gospodarstvo to rabi že včeraj. bom imel pač dve nalepke na šipi, če bo trba pač plačat delo tujcem (jasno, infrastruktura samo mora ostat državi, čeprav bodo na koncu še to ravno prejk darsa zavozili, se mi zdi), briga me. a dejmo rajši bremzat pa drgnit asfalt 3x na leto na istem mestu, delat robnike iz granitnih kockic, praskat omete, 15x zamenjat ograje v 5 letih, nabavljat gasilna vozila, ki ne morejo zapeljat v tunele, 20x preplačat vsak km asfalta, pisat miljon aneksov itd itd.
hvala, dragi dars, zaslužite vsak evro tistih vaših nagrad, božičnic in regresov.
realist65
# 12.07.2018 ob 19:29
Pa to ne morem verjeti, kajti en pas se mora zgraditi zraven, če hočemo , da se imenuje avtocesta, ker je "šleparcesta".
sonce12
# 12.07.2018 ob 18:07
Zamenjati morajo protihrupne ograje, na Štajerskem koncu, zamenjati morajo betonsko ograjo na sredini avtoceste od unca naprej, spet popravljajo most na vipavski hitri cesti, a se da eno stvar vsaj v prvo narediti korektno in brez težav na naših avtocestah
amigo
# 12.07.2018 ob 17:24
Trenutno imajo ograje vgrajene panele, ki imajo vsi zadostno absorpcijo, ustrezno izolativnost pa ima polovica vseh panelov, druga polovica panelov ima nekaj manjšo izolativnost od predpisane.

Kaj samo polovico panelov bodo zamenjali? Vse bi morali.
aerodynamic
# 12.07.2018 ob 14:26
@xavi
Ti na Darsu so pa res malo čez les. Namesto, da bi že zdavnaj gradili dodatni tretji ali četrti pas, da bi z EU sredstvi dobili šest ali osem pasovnico od MB do LJ in naprej, se igračkajo z nekimi ograjami. Izkazujejo popolno strokovno nesposobnost brez kakršne koli vizije za prihodnost. Vse bi jih morali zamenjati. Polovico pa strpati v zapor.


Ko bodo začeli delat tretji pas, jih bodo spet prestavljali, samo da se nekaj dela... in spet zaprte ceste, res kot da gledaš A JE TO...
sl0v3nc
# 12.07.2018 ob 13:47
Do 2020 bodo koncali..... ko sem prebral da bodo mitnice odstranili v 3 mesecih sem naivno procakoval da je to rok za vse, ne posamezno.... kaksen nateg
Sheppard22
# 12.07.2018 ob 13:42
aja pa kako lahko zamesajo tako zadevo ali ne morejo prej testirati xd jao jao dars iz ene komedije v drugo ja sej se lahko zajebavate ko pa z nasim denarjem placujete, ki ga tako skozi okno mecete in si z njemu riti brisete banda!
gujsa20
# 12.07.2018 ob 13:42
dnarja ko pečka - Slovenija
velenjcan
# 12.07.2018 ob 13:40
Ker gre za premajhne vsote, ne bomo nikoli zvedeli, kakšen denar se tu pere.
Kazalo