Predvidoma jeseni bodo parkomate postavili v Mostah med obema železnicama, Ljubljanico in Kajuhovo cesto ter v Rožni dolini med železnico, Škrabčevo in Šestovo ulico. Foto: BoBo
Predvidoma jeseni bodo parkomate postavili v Mostah med obema železnicama, Ljubljanico in Kajuhovo cesto ter v Rožni dolini med železnico, Škrabčevo in Šestovo ulico. Foto: BoBo
Parkomat, parkirni avtomat
V središču Ljubljane ura parkiranja stane 0,70 evra, zunaj ožjega središča pa 40 centov. Foto: BoBo

Letos so se v Ljubljani razširila območja plačljivega parkiranja, postavili so več kot sto parkomatov, načrtujejo pa jih še 25 - predvidoma jeseni jih bodo med drugim postavili v Mostah med obema železnicama, Ljubljanico in Kajuhovo cesto ter v Rožni dolini med železnico, Škrabčevo in Šestovo ulico.

Letos si v Mestni občini Ljubljana zato lahko obetajo za nekaj sto tisoč evrov več prihodka od parkirnin. V prvi polovici letošnjega leta so s parkirninami na javnih površinah pobrali skupaj slabih 877.000 evrov, lani pa v celem letu 1.752.000 evrov.

Najbolje gre marca, novembra in decembra
Tudi sicer v zadnjih letih v Javnem podjetju Ljubljanska parkirišča in tržnice (LPT) opažajo rast prihodkov od parkirnin - prihodki se sicer razlikujejo glede na letni čas, najmočnejši meseci so marec, november in december, julija in avgusta pa dosežejo le polovico vrednosti marčevskih prihodkov. Stroški vzdrževanja parkomatov in parkirišč na območjih s parkomati po njihovih navedbah znašajo letno okoli 224.000 evrov.

100 evrov letno za dovolilnico
Cene parkiranja na območjih s parkomati, namenjenih kratkotrajnemu parkiranju, se razlikujejo. V središču mesta ura parkiranja stane 0,70 evra, zunaj ožjega središča pa 40 centov, tamkajšnjim stanovalcem pa je na območjih s parkomati omogočeno časovno neomejeno parkiranje z letno dovolilnico, ki stane 100 evrov.

V Ljubljani prva parkirišča leta 1963
Prve parkomate v Ljubljani so postavili leta 2005 na obroču med Slovensko, Masarykovo, Resljevo in Zoisovo cesto. Prvi parkirni prostori in kolesarnice so se sicer v središču Ljubljane pojavili leta 1963. Leta 1971 pa so se ob parkirnih mestih vzdolž cestišč v središču mesta pojavile prve parkirne ure, ki so predhodnice sodobnih parkomatov, nameščenih v t. i. modri coni - na območju kratkotrajnega parkiranja, ki trenutno obsega skoraj 2.200 parkirnih mest, piše na spletni strani MOL-a.

Dobro gre tudi parkirnim hišam
LPT sicer upravlja tudi s številnimi parkirišči v Ljubljani in parkirnimi hišami Kozolec, Kongresni trg in Stožice. Lani so od parkirnin v parkirnih hišah dobili dobrih 1,1 milijona evrov prihodkov, kar je skoraj trikrat toliko kot leta 2010, v prvi polovici letošnjega leta se je nabralo za skoraj 900.000 evrov prihodkov.