Lokalne novice
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 4.5 od 12 glasov Ocenite to novico!
V Gorici bo druga konferenca o zaščiti slovenske jezikovne manjšine. Foto: Radio Koper

Dodaj v

Politična razprava o zaščiti slovenske jezikovne manjšine v Italiji

Razprava naj bi služila ukrepom
24. november 2017 ob 08:07
Gorica - MMC RTV SLO, Radio Slovenija

V Gorici bo druga konferenca o zaščiti slovenske jezikovne manjšine, ki jo po petih letih znova pripravlja vlada obmejne Furlanije - Julijske krajine. Štiri tematska izhodišča za politčno razpravo so pripravili raziskovalci Slovenskega inštituta SLORI v Trstu.

Strokovna poročila so namenjena oceni rezultatov deželnega zaščitnega zakona za Slovence iz leta 2007, ukrepom v korist slovenskih narečij v Videmski pokrajini, deželnemu uradu za slovenski jezik v nastajanju in politični participaciji Slovencev v Italiji.

"Gre za zelo pomembne vsebinske teme, za katere je potrebna neka dodatna analiza. Zdi se mi zelo pomemben prvi korak," je poudaril direktor slovenskega raziskovalnega inštituta SLORI Devan Jagodic.

"Pomanjkljivosti so v tem, da se klasično jedro slovenske narodne skupnosti, demografsko gledano, šibi in tega nam ne uspe ustaviti in je tudi verjetno težko ustavljivo," je trenutni položaj Slovencev v Italiji ocenil podpredsednik parlamenta Furlanije - Julijske krajine Igor Gabrovec.

"Mislim, da je pomen te konference na dlani, vendar se bojim, ker se to dogaja ob koncu mandatne dobe, da ne bo konkretnih rezultatov," je o tem, ali se lahko z današnjo konferenco pričakujejo izboljšave, povedal poslanec v parlamentu Furlanije - Julijske krajine Štefan Ukmar. Tematska obravnava naj bi služila politični razpravi in ukrepom.

Mirjam Muženič, Radio Slovenija
Prijavi napako
Komentarji
Luka Novak
# 24.11.2017 ob 11:42
Ko ima jo Avstrijci probleme v Italiji oz. na Južnem Tirolskem, se odzove vrh avstrijske politike, problem se obravnava kot avstrijski, meja gor ali dol. Po potrebi se v reševanje problema vključi Nemčija, OZN itd.

Ko se Slovencem v Italiji omejuje pravice, Slovenija podeli osebi, ki ima za to največ zaslug (Debora Serracchiani), najvišje slovensko državno odlikovanje. Mislim, da je škoda nadaljevat o interesu slovenske politike za varovanje pravic Slovencev v Italiji.

V 60' letih so za pravice na Južnem Tirolskem borili tudi z krvavim nasiljem, v 70' pa dosegli avtonomijo. Takrat k reševanju problema ni pristopila zgolj Avstrija, ampak tudi Nemčija ter OZN. Od takrat Italijani z manjšino delajo v rokavicah – za razliko od slovenske manjšine. Pa o tem, da 90% davkov ostane doma, patriotizmu na vsakem koraku in ostalem škoda izgubljat besed. Pri nas se je ob zahodni meji, po drugi svetovni vojni oz. času Juge režim odločil za razdvojenost manjšine. Podpiral je levico, desnica je bila zapostavljena do praktično včeraj, praktično je še vedno oz. občuti zapostavljenost.

Aktualna Ljubljana oz. slovenska politika, pa tudi mediji (s kakšno redko izjemo) na kratko nima pojma kaj se dogaja ob zahodni meji ter ji preprosto povedano za ta del Slovenije ne briga.

Če hočete slišat slovensko besedo pojdite v Sovodnje (ob Soči), Števerjan, Doberdob itd. To je Slovenija kakršno večina Slovencev ne pozna in se jim o njej ne sanja. Kot tudi (zaradi »zavzetosti« slovenskih medijev) o interesu Italijanov, predvsem mlajših generacij, za učenje slovenščine in še marsičem.
patriot ena
# 24.11.2017 ob 12:26
SLAVKO?? v sedaj slovenski primorski??? kdo te je učil zgodovino,benito Mussolini? primorska je od zmeraj bila in bo večinsko slovenska,le obalna mesta so bila večinsko italijanska.Kar se tiče pravic,poglej si pri nas povsod dvojezične napise,tudi na avtocesti že desetletja,v Italiji so jih postavili včeraj in to štiri metre visoko,da jih fašisti ne pomalajo s spreji,primorec pa tak??!!
Prešvican
# 24.11.2017 ob 13:16
Kraševci na italijanski strani so eni najbolj domoljubnih ljudi, kar sem jih srečal. Zato tudi še obstajajo. Kraševci na naši strani pa prodajajo nepremičnine italijanom, da se v nekaterih krajih že pojavljajo zahteve po dvojezičnosti. Bomo morali naše domoljubje sami malo revidirati.
HOR
# 24.11.2017 ob 11:59
@Slavkoo
Po slovenskih ocenah je slovencev v Italiji od ca 80000 do 100000, po italijanskih ocenah pa od ca 40000 do 70000. Italjansko, Slovencem nenaklonjeno štetje v zaćetku 20 stoletja je naštelo skoraj 130000 Slovencev, kar bi v odsotnosti fašizma in italjanjskega etniničnega čiščenja slovencev pomenilo danes četrt miljona Slovencev v Italiji.
Zato so dolžni minimalno obseg recipročnih pravic, kot so v Sloveniji za Italjane, brez, da se sploh omenja število Slovencev...!
Na področju Beneške Slovenije so bilo Slovenci v večini do 19 stoletja, ko so se začeli priseljevati Italijani, obala od Trsta do Devina in Timave pa je bila večinsko Slovenska (v zaćetju 20 stoletja s 450 registriranimi slovenskimi plovili in še kakšnimi 100 neregestriranimi ) in smo jo po 2 vojni praktično zamenjali za včasih večinsko Italjansko, ki jo imamo sedaj z Italijansko manjšino. In ravno na včasih večinsko slovensko obalo od Trsta do Devina, kjer je lepa Vida čakala svojega zamorca je Italija naselila precej optantov iz Istre, tako da smo z Italijani zamenjali to primorje in današnje Slovensko primorje je tako danes Slovensko kakor je obala od Trsta do Devina zdaj Italijanska.
O Slovanskem izvoru imen mest kot Trst in Gorica ter Udine ( Voudine - tam okoli so močvirja -vodine... ) in drugih pa ni potrebno posebej razlagat...
Jožef Beujs +
# 24.11.2017 ob 10:39
Končno! Zaščitite naše in pritisnite na Italijane v zaščito človekovih pravic. Naša manjšina v Italiji je neprimerno večja kot italijanska pri nas, a mi imamo dvojezične table, italijanski tv, radio in celo mesto v parlamentu! Kje je tu enakost? Absurdno stanje.
Bivši uporabnik
# 24.11.2017 ob 11:30
Če bi imeli pametno državo, bi to imeli vse ustrezno urejeno. Tako pa imamo neoliberalne mokre sanje!!
nocik
# 24.11.2017 ob 11:07
Slavkoo Primorska nikoli ni bila večinsko italijanska. Razen če je Primorska zate le Obala.
prizemljen
# 24.11.2017 ob 14:04
Slavkoo, Barbikat in še kdo

Slovenci, ki so danes v italijanski pokrajini Furlanija Julijska krajina so ravno tako avtohtoni. če bi radi govorili o številka, potem najprej preverite število Italijanov v Sloveniji in razmišljajte o pravicah, ki jih imajo in prav je da jih imajo. Čeprav je seveda treba povedati, da je tistih, ki se imajo za Italijane v Sloveniji 2200! ali mogoče 2300!!, tistih, ki štejejo italijanščino za svoj materni jezik pa seveda nekoliko več. celih 3700!!!
Čemu se upirajo v Italiji živeči avtohtoni slovenski prebivalci? Nepravičnim in nedopustnim metodologijam štetja, ki so recimo predvidevala samo vprašanje o občevalnem jeziku in ne po maternem j. Temu so se z vsemi štirimi uprle tudi druge narodnostne in jezikovne skupnosti in celo kakšna sosednja država (Avstrija, ki pa se je v odnosu do Slovencev sama posluževala tega nedopustnega načina!) Upirajo se, določanju pravice do zaščite samo na podlagi štetja po poldrugem stoletju (Beneška Slovenija) oz. stoletju (Tržaško, Goriška, Kanalska dolina) pogosto nasilne raznarodovalne politike in gospodarskih pritiskov. Upirajo se spreminjanju zakonodaje z ukinjanjem gorskih skupnosti - torej ukinjanje vsake zaščite demografsko ogroženih območji, za kar se je izkazalo, da se od zadaj skriva ukinjanje (če je sploh bila) jezikovne in narodnostne zaščite za Sovence, Furlane, Piemontčane. Naj nadaljujem?

Katere pravice so jim še vedno kršene? Še vedno je precej težav z dvojezičnostjo vseh uradnih razglasov, čeprav seveda vsi vidimo, da se razmere v zadnjih petih, mogoče desetih letih popravljajo. Ravno tako marsikje še vedno, kljub zaščitnemu zakonu (Ta je bil končno sprejet šele 2001, potem ko je bila zahteva že vnešena v italijansko ustavo 1963 - pa še to z zamudo. To pomeni, da so bile razmere 40 let neustavne in v škodo slovenske narodnostne skupnosti v Italiji.. Pritožbe niso zalegle!) manjkajo. Osebni dokumenti niso dvojezični za območje, ampak so na območju možni. Morate jih posebej zahtevati in lahko se zgodi, da celo ugovarjajo ali nočejo izvršiti zahteve.(recimo v Reziji). Nekatere občine protizakonite izstopajo iz območja, kjer bi morali spoštovati zaščitni zakon. Občine in pokrajine so sredstva namenjena za slovensko manjšino uporabile nenamensko (pločnik v Špetru itd). Sankcij s strani države ni bilo. (Tudi teh anomalij je v zadnjih petih letih precej manj.) Poizkusi zapiranja šol s slovenskim učnim jezikom ali šol, kjer poučujejo tudi slovenščino (Tipana, Viškorša...) in združitev s šolami, kjer poučevanje slovenščine sploh ni predvideno. Lani so ustanovili Goriško medobčinsko unijo in jo protizakonito potrdili samo v italijanščini ter odvzeli sredstva slovenskim občinam, ki v unijo ne želijo. (Sovodnje, Števerjan.) Na prvem sklicu trenutnega deželnega parlamenta so prepovedali govor v slovenskem jeziku, kljub prisotnemu prevajalcu. Recimo še ena politična pravica - do manjšinskega predstavnika v deželnem parlamentu! (O predstavništvu na državni ravni si komaj upajo sanjati.) Tisti, ki so izvoljeni so bili namreč izvoljeni na listah posameznih strank i. Italijani v Sloveniji imajo zagotovljenega manjšinskega poslanca v parlamentu (Battelli).

Me prav zanima ali ste samo tako nepoučeni ali kaj slabšega.

Pa še to: Terg-este je predlatinsko ime in pomeni: naselje, kjer se trguje. Drugi del imena je v bistvu glagol biti v precej indoevropskih jezikih. Prva indoevropska beseda pa se je ohranila v slovanskih jezikih kot trg, še pred dvesto leti zapisovana terg. Mogoče bi morali tudi vi še kaj prebrati.
Bivši uporabnik
# 24.11.2017 ob 13:50
Vse, kar pove @Luka Novak, drži.
V gradivu za londonski memorandum je v prispevku zgodovinarja Alana Taylorja zapisano, da je podeželje okrog mest Trst in Gorica večinsko (96%) slovensko.
Luka Novak
# 24.11.2017 ob 11:56
@nocik

Slavkoo Primorska nikoli ni bila večinsko italijanska. Razen če je Primorska zate le Obala.

Gorica je bila pred prvo svetovno vojno večinsko italijanska (popis prebivalstva), pa ni bila edina. Podeželje ravno nasprotno, obstajale so vasi z 90 in več % slovenskega prebivalstva.

Gorico je zapravil Kardelj, ker preprosto ni hotel (po njegovih besedah) "nič od okupatorjev". To je bil njegov odgovor na s strani zaveznikov ponujeno slovensko županstvo g. Štruklju (lastnik livarne, ki je potem s krajo postopoma postala Gostol), v ponudbo je sodila tudi slovenska policija oz. policija sestavljena iz slovenskih policistov. Pa o režimskih mitingih v Gorici, pljuvanju po ameriških vojakih itd. niti nima smisla nadaljevat.
Henrik
# 24.11.2017 ob 09:46
Zadnji čas, da poleg napol srameželjivega praznika o vrnitvi Primorske slovenska država naredi še kaj za veliko bolj narodne zavedne Slovence onkraj meja tako v Italiji kot v Avstriji in na Madžarskem. Namesto tega obilno financiramo lahe in madžare pri nas, medtem ko njim niti na misel ne pride, da bi v svojih državah vsaj približno enakovredno financirali naše manjšine.
Slavkoo
# 24.11.2017 ob 22:43
Ah vidis? Ljudje smo si razlicni. Npr jaz (in ne samo) si ne predstavljal da bi zivel v eni Ljubljani ali drugje v vzodni Evropi. In ja....ne bos verjel....v Trstu govorimo tudi Slovensko.
Slavkoo
# 24.11.2017 ob 19:52
A ti sploh ves kaj je delal SAMO Pahor (Samo,ker ocitno tukajsnji administrator ne pozna razlike med Samom in Borisom (legendarni stoletnik))?
Brez njega bi se sigurno marsikaj prej doseglo.V casih ko je on skakal s transparenti pred Trzasko obcino se je vso Ital javno mnenje obrnilo proti Slovenski manjsini. Tistih casov ni vec in sedaj povsod se lahko pogovarjamo v Slovenscini. Bodisi v posebnih okencih in pisarnah rezerviranih za pripadajoce slovenski manjsini kot s prevajalcem ki ga da na razpolago obcina (predvsem na sodicih,itd).
Ljubiljančan
# 24.11.2017 ob 15:48
Že dikcija "jezikovna manjšina", ki se izogiba izrazu "narodna", kaže na to, da bodo problem reševali parcialno, ne pa celostno.
Bivši uporabnik
# 24.11.2017 ob 13:52
Se še kdo spomni, koliko časa so slovenske ustanove morale delovati brez denarja, ki bi ga po italijanski zakonodaji morali nakazovati manjšinski skupnosti? A, Slavko?
prizemljen
# 26.11.2017 ob 22:10
Slavkoo

Čisto za konec. Jasno je, da obožujete Italijo. Vse v redu. Me ne moti.. Problem je, da jo obožujete do te mere, da nočete videti njenih napak. Že videno, ne samo pri Italijanih, a zlasti pri Italijanih

Jasno je, da sami ne veste kaj ste. Najbrž ste zaradi tega po svoje v stiski, ampak le ta ni moja krivda, niti splošna krivda Slovencev

V bistvu ste klišejski nerazgledan predstavnik Italije opranih možganov. Kar je slovensko je komunistično. Ta oznaka je veljala celo za duhovnike (S tem opravičilom so recimo v devetdesetih razkopali cerkev v Matajurju). In za take kot sem jaz ali moja družina. V resnici ste vi tisti, ki se opira precej na eno samo propagando in ne pogleda iz svoje luknjice.

Uživajte v udobju "egiptovskih loncev mesa".
prizemljen
# 26.11.2017 ob 21:56
Slavkoo

10. člen niti slučajno ni v celoti izpolnjen. Še vedno manjka precej tabel, zlasti kažipotne, ob državnih cestah, predvsem pa poimenovanje ulic tako v Trstu kot Gorici. Table v Videmski pokrajini še vedno niso povsod dvojezične. 16 let od sprejetja zakona! (Videno v Trstu pred dvema tednoma, v Gorici enako, na cestah prejšnji teden, v Videmski pokrajini poleti.)
19. člen ne postavlja nobenih pogojev, ampak samo obljublja vrnitev. Vseeno pa, kar se tiče nepremičnin t.i. ezulov je Slovenija v celoti plačala dogovorjeno odškodnino. ( povdarjam - to ni pogoj za vrnitev ne-zasebne lastnine slovenske skupnosti!)Zmenite se s svojo državo, da te odškodnine izplača in neha temo uporabljati kot predvolilno kost. (in avtoHton, ne avtokton)
20. člen Npr. ničesar niso naredili, da bi rešili zgodovinske in umetnostne spomenike s slovenskimi napisi. Nekateri so bili v preteklosti načrtno poškodovani (zlasti zgodovinske +i Križevi poti v Kanalski dolini in Benečiji). Upajmo, da bodo sanacijo vsaj moralno podprli.
21. člen - Ne govorim toliko o znesku, kakor o konstantnem zamujanju in izmikanju.
9. člen Niti slučajno ni laž. Kolikor je meni znano italijanski poslanci govor v slovenščini vsaj ignorirajo. (Menda so govorcu tudi že vzeli besedo.) Ne uporabljajo slušalk za poslušanje prevoda in se delajo, da ga ni. Podobno se menda dogaja pri govorih v furlanščini. v številnih občinskih svetih v Videmski pokrajini slovenščine praktično ni mogoče uporabljati.

če omenjam osimske sporazume, jih omenjam v uvezi s temo, torej položajem slovenske narodnostne skupnosti v Italiji. Vi pač potegnete ven gospodarstvo, ker vam to bolj ustreza, in ga postavite za protiutež narodu in pravicam narodne skupnosti.
Kar se tiče kršitve pri vprašanju cestnine, mogoče drži, vendar se s tem niti v Italiji ne strinjajo vsi. Kolikor vem, tega načela ni podprla niti Evropska komisija.

Ker pa ste že potegnili ven kršitve Osimskih sporazumov na splošno, poglejmo še kak italijanski greh. kdaj bodo vrnjene ukradene umetnine' Kdaj bodo vrnjeni arhivi?
Slavkoo
# 26.11.2017 ob 14:38
Torej:
10 cken (toponomastica). Vse table so dvojezicne. Ali nisi bil ze dolgo tukaj ali se nalasc psrenevedas
19 clen (vrnitev nepremicnin) . Katerih? Morda Narodni dom? Ko bosta Slovenija in Hrvaska vrnila NA TISOCE nepremicnih ki sta jih ukradla in nacionalizirala avtoktonim Italijanom....:)
20 clen (zascita spoenikov) Delno? KAJ ? KJE?
21 clen ; ne poznam koliko dobi dejansko manjsina na leto. Dejansko in ne to kar gre dolocenim v zepe.
9 clen Uso della lingua slovena negli organi elettivi; popolna LAZ da tega ni. Povsod je prisotna SLovenscina In ne samo; celo na sodisce greem lahko s Slovenskim jezikom (prevajalec).
Mirovna pogodba? Kaj naj ne bi bilo izpolnjeno?
Osimski sporazumi? Kaj? Obratno..slovenija jih NE spostuje. Primer? Brezplacna avtocesta na obmocju zivecih manjsin V Trstu se gre BREZPLACNO do Trzica.Za v Koper je trba placat (vinjeta).
Priporocam da prides kdaj sem in se malo osebno pozanimas.Ne pa da govoris samo na podlagi kaksne rdece ideologije ali o stvareh ki so bile v 70 letih.
Ne recem...noben zakon ni in ne bo nikoli popol. A to velja za vseh,po celem svetu. Ti nisi zamejec,jaz sem. Zato moje izjave in moje vsakdanje izkusnje imajo "malo" drugacno tezo od tebe ki teh stvari ne dozivljas vsakodnevno.
prizemljen
# 26.11.2017 ob 14:01
Slavkoo

Vi ste funkcionalno nepismeni. Moj zadnji post govori o kršitvi zakonov s strani italijanske oblasti. Lahko gremo vse do mirovne pogodbe, nadaljujemo s štiridesetletnim kršenjem ustave, da boste končno razumeli vzorec. Ampak vzemimo samo zakon 38/2001. Italija oz. njeni uradni predstavniki kršijo (takole na prvi pogled)
- 2. alinejo 2. člena
- 9. člen
- 10. člen (še vedno)
- 19. člen!!!!!!!!!!!!!!!
- deloma 20. člen
- 21. člen
Ob bolj poglobljenem branju bi se gotovo našlo še kaj.

Kar se tiče kršitve pravic pa: vse kršitve zakona pomenijo sistematično kršitev pravic (Še vedno in kljub vsemu.)
Opis nekaterih kršitev je (kakor ste že bili opozorjeni) podan na drugi strani komentarjev - prvi "post" na drugi strani, tretji odstavek.
Lahko bi dodali še nadvse zvito sestavljene člene zakona, ki sicer v besedah obljublja financiranje, vendar je določena le zgornja meja, ne pa spodnja, ki je lahko tudi nič.

Sicer pa mi počasi res presedate. Tipičen predstavnik skupine, kjer argumenti ne zaležejo.
Slavkoo
# 26.11.2017 ob 11:56
Slovencem v zamejstvu so krsene sledece pravice:
1)
2)
3)
4)
5)
6)
7)

Hvala v naprej za odgovor.
Slavkoo
# 26.11.2017 ob 11:50
O katerih krsenjih sploh govorimo?
Najprej odgovor na to vprasanje.
prizemljen
# 26.11.2017 ob 11:19
Slavkoo

Sedaj je politična razdeljenost med Slovenci, kriva, da italijanska država krši svoje lastne zakone, da sploh ne govorimo o mirovni pogodbi, osimskih sporazumih in še čem.
Če bi bila Italija urejena in približno poštena država, bi se pri popisih prebivalstva spraševalo vsaj po materinem jeziku. Ravno tako je nadvse normalno vprašanje narodne pripadnosti, Seveda pa ima Italija s tem še vedno težave.
Slavkoo
# 26.11.2017 ob 10:02
"Če bi Slovenci slučajno imeli svojega manjšinskega poslanca, bi moral biti izvoljen znotraj slovenske narodne skupnosti. Tako je vsaj v Sloveniji."

Ja,in to za dezelni parlament.A si ne predstavljam kako bi se lahko to izpeljalo,glede nato,da:
se ne ve koliko nas je (nismo nikoli naredili stetja)
ni ene same organizacije kjer bi se lahko zemjci vpisali.To zato,ker je skgz prevec spolitizirana in zamejci so se vedno razdeljeni na ta "bele" in na ta "rdece".
zamejci se med sabo skregajo za vsako najmanjso stvar.
bori
# 26.11.2017 ob 03:10
....Ocala (Salvino Armati)
Barometer (Torricelli Evangelista)
Pisalni stroj (Turri Pellegrino)
Mikroprocesor (Faggin Federico)
Racunalnik (Piergiorgio Perotto)
MP3 (Leonardo chiariglione)
Helikopter (Corradino D'Ascagno)
In se res lahko nasteva se ure in ure.
RENESANSA se je rodila v Italiji.
Klavir (Bartolomeo Cristofori) in vecina glasbenih instumentov kot violina (Andrea Amati),viola,trobenta,itd,itd,itd
Glasbene note (Guido d'Arezzo)
DaVinci
Galileo Gallei
Cristoforo Colombo
Amerigo Vespucci (po katerem se imenuje America)
Marco Polo
In se ,in se ,in se ....
Da ne govorimo o umetnosti;85% VSE SVETOVNE umetnosti se nahaja v Italiji!
razni Michelangelo,Giotto,Tiziano,Veronesi,Ber
nini,Botticelli,itd,itd,itd..

...in Slavkoooo ... diesel raketo, ki potuje po drugi galaksiji.
prizemljen
# 26.11.2017 ob 02:02
Citat je bil v komentarju, ki je odgovarjal na mojo pripombo o pomembnosti italijanščine, vsekakor pa ni bilo zraven patriotovega vzdevka. Se čudite, da je bil razumljen, kakor je. Kakorkoli že, vrniva se k prvotni temi in kršitvam. Še enkrat preberite moj prvi komentar - prvi na drugi strani med komentarji - o kršitvah.

Če bi Slovenci slučajno imeli svojega manjšinskega poslanca, bi moral biti izvoljen znotraj slovenske narodne skupnosti. Tako je vsaj v Sloveniji.
Slavkoo
# 26.11.2017 ob 01:17
Nisem nikoli rekel da se strinjam! Se 'strinjam' samo kadar kaksen Slovenec zacne zalit druge narode. Jaz sem tukaj lepo in v miru debatiral o slo manjsini. Nekdo drugi je zacel zalit.
prizemljen
# 26.11.2017 ob 01:06
Vem kaj je TIGR in le ta je bil ustanovljen že l. 1927. (Žival je pa tiger)
Ena ženska xy in vi se s tem strinjate in citirate?
Sicer na nj. facebooku na prvi pogled ni najti take pripombe. Če je bila, je šlo za nerazgledano osebo, da o njeni nesramnosti ne govorim.
Slavkoo
# 26.11.2017 ob 00:36
Tigr ne kot zival a kot organizacija iz 2sv :)
Slavkoo
# 26.11.2017 ob 00:35
Skupina tigr na fb.Ena zenska je to napisala.
prizemljen
# 26.11.2017 ob 00:30
Očitno se s stavkom strinjate, če ga citirate. In čigav naj bi bil citat?
Slavkoo
# 26.11.2017 ob 00:25
:))))Tisti post o clovestvu nisem jaz napisal. Sem tudi prej poudaril in ga dal v navednice.
prizemljen
# 26.11.2017 ob 00:23
O pomenu in kvaliteti ne pove nečesa ne moremo soditi glede na poznanost ali razvpitost. Če to velja, so najvažnejši ljudje na svetu neki Kardashiani ali nekaj takega.
Patriotov način mi ni ravno všeč, vaš je pa še veliko bolj žaljiv. Patriot je govoril o tem kar je v Italiji seda. Način gotovo ni bil primeren, celo žaljiv. Ampak vi pljuvate po vsem, kar slovenskega je ali je bilo.
Patriot pljuva po državi v kateri sicer živi, a je še vedno tuja; vi pljuvate po svojem lastnem narodu. (Vsaj napisali ste, da ste Slovenec. No potem ste napisali tudi, da vas za Slovence nič ne briga. Ali sploh veste kaj ste?)
Če se imate za Slovenca in hkrati trdite: "ni Slovenca ki bi dal kaj človestvu...", potem sta samo dve možnost. Prva je, da sodite po sebi (To bi pomenilo, da ste vi tisti, ki niste dali nič.) Druga možnost je, povejmo malo lepše: radi bi bili nekaj drugega kot ste. Mogoče imate manjvrednostni kompleks. Domnevam pa, da bi bili radi Italijan. Obstaja eno ne prav pohvalno ime za vas.
Slavkoo
# 26.11.2017 ob 00:07
In ce se vrnemo k prvotni temi......izhaja da edina krsitev in razlika med ita in slo manjsino je zagotovljeno mesto v parlamentu. In po mojem je tudi prav da ni. Ni prav da nekdo ki ni bil izvoljen odloca o stvareh od Aoste do Sicilije! Predstavnik slo manjsine pa bi moral imet zagotovljeno mesto v dezelnem parlamentu. To ja!
Slavkoo
# 25.11.2017 ob 23:55
P.s. in nisrm jaz zacel s to absurdno temo kdo je boljsi ali kje. Je zacel patriot ko je zacel zalit , kot on pravi, drzavo ki ga gostije in ki.mu daje kruh ( in zeno). A njegova zena ni hotela v slo. Zakaj ze? :)
Slavkoo
# 25.11.2017 ob 23:49
:) seveda. A cmo primerjat zasluge? A cmo primerjat umetnine itd ? A cmo it po svetuin vprasat koliko jih je slisalo za ljudi iz tvojega seznama in koliko iz 'mojega'? Tudi barcelona in olimpija igrata isti nogomet. A imata isto tezo?
prizemljen
# 25.11.2017 ob 23:30
Res je, marsikaj so izumili Italijani. Kakšen izum so tudi ukradli (Marconi!), pri nekaterih so imeli tuje sodelavce (plastika, MP3.), O prvenstvu nekaterih se da diskutirati (telefon, pisalni stroj). izumitelj helikopterja niti slučajno ni Chariglione.
Kolumb najbrž ni bil doma iz Genove. Ampak niti slučajno ne trdi, Italjani niso prispevali veliko. Ampak lepo vas prosim. Ne govorite oslarij, da je vsa umetnost v Italiji! Kaj pa tista na Kitajskem in Japonskem, v arabskih deželah in še kje. Lahko se pa omejimo tudi samo na Evropo, pa morate priznati, da Rubens, van Eyck, van Dyck, Velasques, Murillo, Nikolaj iz Verduna, Peter Parler, Rembrandt, Veit Stoss, Pierre de Montreuil, Dürer, Rodin, Corot, van Gogh, Monet, Renoir in nešteti drugi niso ravno Italijani.

Lahko pa rečemo tudi kakšno o slivenskih umetnikih in znanstvenikih. Gotovo niso tako številni, ampak vi trdite, da ni niti enega.
Umetnik: Jakob Petelin - Gallus, Zoran Mušič, Marko Rupnik
Znanstveniki in izumitelj:
Jurij Vega (logaritmi)
dr. Marko Godina (mikrokirurška igla)
Janez Puhar (fotografija)
Franc Copf (bionične endoproteze)
Herman Potočnik (raketna tehnika)
Jožef Štefan (fizik, Stefanov zakon)

Čisto brez zaslug nismo.
Slavkoo
# 25.11.2017 ob 22:46
Kje so telefoni d fizicno tipkovnico?! :)
Slavkoo
# 25.11.2017 ob 22:43
:)))) Italija je 6 najpomambnejsa in nsjupluvnejsa drzava na Svetu (g7). A ti ta pidatek ni dovolj? Bi secrad primerjal s Slovenijo? Povej kje.
prizemljen
# 25.11.2017 ob 22:38
Mi ni treba nič naštevati, ker se preprosto ne važim. Samo popravljam vaše bedastoče.

Pomembnost jezika se niti slučajno ne ocenjuje samo po številu tistih, ki se ga uče, ampak po celi vrsti kriterijev. Mimogrede, cela vrsta internetnih strani trdi, da je italjanščina po številu študentov nekoliko nižje (KLIK da ali KLIK
Kot že rečeno so za oceno pomembnosti jezika važni drugi kriteriji. Med temi kriteriji je število govorcev, potemm uporaba v mednarodnem gospodarstvu in politiki, njegova uporabnost, kjer ista Mosalingua italjanščine ne uvršča med najbolj uporabne jezike (KLIK) Ti kriteriji so zajeti v PLI (power Language Index) in italjanščine ni med prvih deset.

Sicer pa je absolutno najvažnejši jezik za vsakega eden. V slovenščini mu rečemo materni jezik.
Slavkoo
# 25.11.2017 ob 22:25
Koliko ljudi na Svetu se uci Slovenscino? :)))))
Glede na to,da je 1 milijon Slovencev (ostali milijon so slovenski drzavljani)......
Samo ta podate: 72% VSEH Evropejcev ni nikoli niti slisalo za SLovenijo. NE VEDO da Slovenija obstaja (podatki Eurostat 2016)!
Slavkoo
# 25.11.2017 ob 21:57
P.s. Pomembnost jezika se ne gleda glede na stevilo prebibalcev ( KAR JE LOGICNO) a koliko ljudi na svetu se tega jezika uci:
https://www.mosalingua.com/en/most-studied-languages-in-the-world/
Slavkoo
# 25.11.2017 ob 21:56
AHAHAHAHAHAHAHAHA GLEDE ITALIJANSCINE: 4 MESTO ! 4 MESTO Kaj pa Slovenscina? da slisimo....

https://www.mosalingua.com/en/most-studied-languages-in-the-world/

VI? Jaz nisem Italijan: :)))))))
P.s. A mi lahko nastejes SAMO ENO svetovno znano kulturno slovensko znamenitost?
Samo eno.
Ravno pred 3 dnevi sem bral ta zanimiv post :
"Italija (se vedno 8 svetovno gospodarstvo in 6 svetovna industrija) je inovativnost,lepota in genijalnost.Prakticno najpomembnejsi izumi za clovestvo so izumili Italijani!
Radio (Marconi)
Telefon (Meucci)
Baterija (Volta)
Atomska energija (Fermi)
Motor (Barsanti in Mateucci)
Prvo avtocesto na Svetu (Milano laghi)
Prvi hitri vlak (ETR 200)
Plastika (Giulio Natta)
Ocala (Salvino Armati)
Barometer (Torricelli Evangelista)
Pisalni stroj (Turri Pellegrino)
Mikroprocesor (Faggin Federico)
Racunalnik (Piergiorgio Perotto)
MP3 (Leonardo chiariglione)
Helikopter (Corradino D'Ascagno)
In se res lahko nasteva se ure in ure.
RENESANSA se je rodila v Italiji.
Klavir (Bartolomeo Cristofori) in vecina glasbenih instumentov kot violina (Andrea Amati),viola,trobenta,itd,itd,itd
Glasbene note (Guido d'Arezzo)
DaVinci
Galileo Gallei
Cristoforo Colombo
Amerigo Vespucci (po katerem se imenuje America)
Marco Polo
In se ,in se ,in se ....
Da ne govorimo o umetnosti;85% VSE SVETOVNE umetnosti se nahaja v Italiji!
razni Michelangelo,Giotto,Tiziano,Veronesi,Ber
nini,Botticelli,itd,itd,itd..lahko se nadaljuje ure in ure s nasevanjem.
Goethe (najvecji Nemski leterat) je napisal 700 strani o potovanju v Italiji Ce bi sel v Slovenijo bi mu bil dovolj 1 sms.
Ga ni doma na svetu ki nebi imel kaj Italijanskega (moda,obleke,hrana,pohistvo,itd,itd,itd)
.
V Sloveniji ni NITI ENE Svetovne kulturne umetnine in ni Slovenca ki bi dal kaj clovestvu..."
prizemljen
# 25.11.2017 ob 21:41
Slavkoo
Italjanščina svetovni jezik? Ta je pa bosa.
Glede na število govorcev je lestvica naslednja:
1. mandarinščina (mandarinska kitajščina)
2. španščina
3. angleščina
4. arabščina (ali hindi)
5. hindi (ali arabščina )
6. portugalščina
7. bengalščina
8. ruščina
9. japonščina
10. pundžabi
Kje je 60 mio Italijanov? Na 23. mestu.
Italijanščine ni med prvimi desetimi jeziki, ki jih priporočajo za študij, ker ni dovolj uporabna (razen seveda, če posluješ z Italijo oz, Italijani)
Italijanščina je izven prve deseterice, ko se presoja vplivnost jezika. Kjer je že je (15.) je bolj zaradi glasbe in Vatikana.
Ni je med prvimi desetimi na nobeni lestvici, ki ocenjuje pomembnost jezika.
Najdete jo med prvih deset pri uporabnosti, ker pač v z Italijani ne pridete nikamor v kakem drugem jeziku.
italijanščine ni na nobenem seznamu uradnih jezikov v mednarodnih organizacijah, razen seveda v EU parlamentu, kjer pa so uradni vsi jeziki držav članic..

Vi ste najbrž res brez zgodovine, saj se ne morete odločiti, kaj bi bili. Moj narod, pa je ima dovolj in to pomembne. Tako zelo pomembne zgodovine, da so se celo ameriška Deklaracija o neodvisnosti sklicuje nanjo.
Slavkoo
# 25.11.2017 ob 20:02
:)))))))))))))))) "Patriot",ti Veneta nisi videl niti s daljnogledom. Vsak ki se v drugo drzavo preselòi je hvalezen da mu dajo kuh in ostalo,ne pa pljuva po njej! Ti ticis kje v Kopru ( Capris) in si izmisljujes,ker glede na to kako sovrazis Italijo in Italijane,je nepojmljivo da bi tam zivel.
Italia in Italiani? Briga me za to.Tako kot me ne briga za slovence in za Slovenijo. Jaz sem tukaj rojen,kot vsi moji predniki in tukaj zivim. Ampak moramo biti objektivni; jeziki? Italijanscina je 4 (CETRITI) Svetovni jezik.Zakaj bi se morali matrat s ucenjem drugih jezikov? A Anglezi in Francozi znajo kaken drugi jezik? Ne:
Pises o slovenskem izvozu. :) Lahko je 500 vecji a kaj ti pomaga ko 64% slovenskih zaposlenih ima 600 Evrov place?! Kaj ti pomaga ko bdp cele Slovenije je manji od vsakega vecjega zahodnega mesta? Kaj ti pomaga ko je 60.000 lacnih otrok,itd,itd. VSi podatki UMAR na njihovi spletni strani.Italijaj je,kljub vsemu, se vedno 8 svtovno gospodarstvo,6 svetovna industrija, 6 najpomembnejsa in najuplivnejsa drzava na svetu (g7),itd,itd. Kaj pa Slovenija?
Slovenci prevec arogantni,zato vas nobeden ne mara LINK TUKAJ
Dajte se najprej zaveta vase nepomembnosti in majhnosti in na temu potem kaj zacet gradit,ker slovenci SMO narod brez nobene zgodovine,itd. Se ne moremo in se ne bomo morali NIKOLI primerjat s nobeno zahodno (in tudi vzhodno) drzavo. Na nobenem podrocju.Nikoli.
prizemljen
# 25.11.2017 ob 19:40
patriot ena

Nič važnega ampak vseeno zanimivo. Samo Pahor je (tudi) zgodovinar, vi pravite, da ste študirali zgodovino. No, jaz tudi.
prizemljen
# 25.11.2017 ob 19:37
u]Slavkoo

Kam smo zatavali od razprave o pravicah slovenske narodnostne skupnosti v Italiji. Najbrž se pri tej temi počutite bolj domače.
Preberite moj komentar še enkrat. Ničesar ne trdim, ampak samo sprašujem, ker se v trgovinah v N. Gorici, Šempetru, Sežani, v Komnu in še kje, kar naprej spotikam ob Lahe, ki kupujejo vse.

u]Barbikat

Stara Juga je bila šrot od države (Saj zato je šla pa v maloro, čeprav nekater še slabše ostajajo.) in marsikaj se je dobilo samo čez to ali ono mejo (zlasti določen gradbeni mateirjal), ampak na "Ponterošo" po tretjerazredne kavbojke me pa res nikoli ni vleklo. Danes me pa še manj. Določenih stvari v Sloveniji res ne najdete, nekaterih ne najdete v v Italiji, tretjih ni v Nemčiji. Vzrok je lahko res majhnost trga, lahko okus potrošnikov. Kar se tiče mene, mi po nič nujnega ni potrebno čez mejo, pa čeprav jo imam pred nosom. Naj razmislim? Če nisem službeno v Italiji in moram pač zadovoljiti osnovne potrebe tam kjer sem, od od mene zaslužijo predvsem na račun tiskanega papirja: naročnina na slovenske časopise s sedežem v Italiji (Novi glas, Dom, Primorski), slovenske knjižne izdaje v Italiji (recimo od Mohorjeve v Gorici ali Založništva v Trstu) in določena strokovna literatura. Poleg tega kaka vstopnica in podobno. Včasih s poti prinesem kako kulinarično specialiteto, podobno kot včasih iz Francije, Srbije, Češke, Turčije in še od kje.

Pa še ena geografska pripomba. Zahodno od Slovenije v Evropi niso samo gospodarsko uspešnejše države, ampak tudi Portugalska recimo in Španija.
patriot ena
# 25.11.2017 ob 18:04
slavko
ha,ha,ha...jaz v Italiji ne živim iz ekonomskih razlogov,ampak ker sem poročen z italijanko domačinko iz veneta ha,ha...kar se tiče ekonomskega stanja imam pri nas možnost službe za višjo plačo!! z mojo visokošolsko izobrazbo,a se zaradi (ljubezenskih) razlogov žal ne morem preselit-Kot sem opazil ti primankuje veliko znanja na veliko področjih,kot večini tvojih sodržavljano,na 1 miljon najdeš enega,ki obvlada angleški jezik,90 odstotkov jih je pričela delat po osnovni šoli-vaša terza media,kot Afričani...ta čas smo se mi vsi izobraževali v socialistični bivši državi.Sam si rekel,da spremljaš samo ital.medije,saj zato pa tudi malo veš,v angleščini znaš verjetno reči tri štiri besede.Slovenija,ki jo ne maraš ima sedemkrat večji izvoz na prebivalca od tvoje ljubljene domovine,pred par let je euro doživel skoraj kolaps zaradi enormnega italijanskega,dolga...Italija že celo desetletje ekon.stagnira,prebivalstvo se izseljuje v tujino,enako kot njihovi očetje in nonoti,100 miljonov Italijanov je šlo v tujino iskat kruh,v ameriko,argentino,avstralijo,v belgijske rudnike,so najbolj migrantski narod od vseh evropejski,ponekod so jih zelo grdo sprejeli,z rasističnimi opazkami.......ti si verjetno eden tistih zamejskih slovencev,ki ko pridejo v slo.govorijo italijansko,fffuuujj! pa tudi Italijanom bi svetoval naj se naučijo slovensko in v sloveniji govorijo slovensko,ne pa da ga biksajo po svoje kamorkoli pridejo,npr.ko jih vidiš na hrvaških plažah,kjer je po deset narodnosti iz cele Evrope,pa slišiš samo njih kako rogovilijo.....od tebe bi pričakoval,da imaš rad slovenijo in slovence,ne pa..če bi lahko bazoviški junaki lahko brali te tvoje protislovenske komentare,bi se pošteno obrnili v grobu,fffuuuujj!!
Barbikat
# 25.11.2017 ob 09:59
V Italijo smo hodili,ker nismo imeli NIČ! POVEZAVA
Še danes hodimo veliko stvari tja kupovat,ker sem ne prihajajo (zaradi majhnosti trga) in ker so nižje cene na veliko izdelkih.
Zanimivo pa je to,da pri nas so višje cene...plače pa 2 krat nižje kot na zahodu.
Slavkoo
# 25.11.2017 ob 09:37
:))) Kdo kupuje v slo in kaj? In ce ze.... eno je nekaj it kupit ker stane manj ( ital v slo hodijo kupovat samo bencin in cigarete,npr) drugo je it kupovat ker pri tebi nimas (yugoslavija). Se strinjate?
prizemljen
# 25.11.2017 ob 01:43
Slavkoo

No lepo. Končno priznate Samove zasluge, na začetku pa ste ga pitali z ekstremistom. Kar pa se tiče tihe diplomacije, v primeru slovenske narodne skupnosti v Italiji dokazano ni zalegla, Pahorjevo robantenje pa kar precej
Veste kaj je vaš problem: na počez mečete izjave, ki se jim močno pozna točno določena cenena (politična) reklama.

Sicer ste o naslednjem premlevali s patriotom ena, ampak dovolite še meni pripombo.
Kar se tiče Avstrijcev in njihovega pogleda na geografijo, je odvisen od tega, kje v Avstriji so doma. Za Dunajčane je dunajska Landerstrasse v najboljšem primeru na Balkanu, sicer pa v Aziji.
Kar pa se tiče pomanjkanja nekdanji Yu, ga nihče ne zanika. po vašem je šlo za zaostalost, ker se je hodilo nakupovat v Italijo. Dobro. Hec je, da danes nakupujejo Italijani v Sloveniji. Ali to pomeni, da je Italija zaostala?
Kazalo