Obalno cesto med Koprom in Izolo bodo 20. marca zaprli za promet, saj je Dars izdal soglasje, po katerem za vožnjo skozi predor Markovec vinjeta ne bo potrebna.
Soglasje Darsa o možnosti vožnje skozi predor Markovec brez vinjete so v Izoli prejeli v četrtek, hkrati s potrditvijo, da se predor Markovec izvzame iz vinjetnega sistema. Kot je predvideno v elaboratu, ki sta ga pripravili občini Koper in Izola, bo med Žusterno in Izolo začel veljati nov prometni režim.
Ta predvideva popolno zaporo dela obalne ceste, med priključkom na Krožno cesto in priključkom Ruda. S tem obe občini sklepata dolga leta trajajočo bitko za enega najlepših delov slovenske Obale in odpirata nove priložnosti za njegov razvoj.
Zapora začne veljati 20. marca
Popolna zapora obalne ceste, ki sta jo občini predvideli v elaboratu prometne ureditve, bo začela veljati 20. marca ob 11. uri, kar pomeni, da bo od te ure dalje ves motorni promet preusmerjen na druge lokalne ceste oziroma skozi predor Markovec, z izjemo intervencijskih vozil in vozil lokalnih prebivalcev, ki prek tega odseka obalne ceste dostopajo do svojih hiš. Navedeni dostop za lokalne prebivalce velja samo za tiste, ki se peljejo od Kopra.
Nova prometna ureditev napoveduje tudi spremembe v javnem potniškem prometu na relaciji Koper–Izola–Piran, ki bo po novem preusmerjen na hitro cesto Koper–Izola, skozi predor Markovec. Spremembe, ki jih bodo z izvajalcem javne službe, družbo Arriva, dokončno uskladili v naslednjih dneh, bosta občini podrobno predstavili v torek.
Več mesecev trajajoč postopek
Na Darsu so že lani prejeli vlogo koprske in izolske občine za izdajo soglasja k ureditvi obvoza skozi predor Markovec zaradi načrtovanega zaprtja obalne ceste. Vlada je nato decembra sprejela novelo uredbe o avtocestah in cestnini, ki razširja možnost preusmeritve prometa pod pogojem, da Dars kot upravljavec pozitivno odgovori na vlogo predlagatelja obvoza, ki upravlja necestninsko cesto. Ta rešitev bi prišla v poštev za predor Markovec, saj se občini Izola in Koper že vse od odprtja zavzemata za izločitev tega predora iz vinjetnega sistema.
Konec lanskega leta je Dars od obeh občin zahteval dodatno argumentacijo, vključno z elaboratom za začasno zaprtje obalne ceste. Izolski župan je takrat poudaril, da se zavzemajo za trajno in ne začasno zaprtje. Koprski župan Boris Popovič pa je bil mnenja, da Dars potrebuje dodatno argumentacijo, skupaj z elaboratom o začasnem zaprtju, predvsem zato, da si zaščiti hrbet pred morebitnimi pobudami z drugih koncev države, ki bi se naslanjale na ta ukrep.
Z zaprtjem obalne ceste med Izolo in Koprom bi Slovenija vzpostavila zeleni koridor ob obali, poleg večje kakovosti življenja prebivalstva pa bi povečala tudi svoj ugled resne evropske obalne države, je na nedavnem strokovnem srečanju opozoril Mitja Bricelj z ministrstva za okolje.
Prosimo, da se pri komentiranju držite teme, ne uporabljate sovražnega govora in upoštevate pravila. Komentiranje in objava vsebin - POGOSTA VPRAŠANJA IN ODGOVORI.
Tudi vse obvoznice bi morale biti izvzete iz sistema vinjet.
https://www.youtube.com/watch?v=gdUOTB_3
NIM
Je res vredno vsega tega pompa, ki ga zganjate?
Če je z nekajletno zamudo zmagala pamet tudi ni slabo.
Sedaj pa še zadnjič z avtom ob morju, prihodnjič že s kolesom.
Že dvakrat sem namreč zasledil njihove zaposlene kako so preverjali vinjete pred plačilom predornine za karavanški predor.
Kar pomeni da če bi bil jaz jeseničan brez slovenske vinjete in bi se odpravljal v Avstrijo, bi moral kupiti vinjeto za 300m "avtoceste" (kar je od priključka Jesenice zahod do cestninske postaje)???
Meni se to zdi samo politika maksimalnega kasiranja glob.
Sicera se sedaj spomnim da sem pred leti isto kontrolo videl pri Fernetičih. Bil sem v Sežani in se odpravil v Italijo in tudi takrat bi voznik dobil globo za 200m "avtoceste" pred državno mejo.
Vsako leto kupim letno vinjeto tako da mi ni panike, mi pa deluje zelo nepošteno preverjat vinjete in oglobit morebitne voznike ki se na avtocesto priključijo tik pred državno mejo.
Zato zahtevam, da tudi sem tudi od Zalca do Ljubljane izvzet iz Vinjetnega sistema.
Bojim se, da bodo kmalu tudi druga mesta začela zahtevati brezvinjetni sistem v svoji bližini. Če se lahko na Obali po avtocesti vozijo brez vinjete, ker da druge prierne brezvinjentne povezave nimajo (kar ni povsem res, ker še vedno obstaja malo daljša in manj udobna pot čez Markovec) bodo z istimi argumenti prišli tudi od drugod. Konec koncev tudi v Ljubljani ni primerne brezvinjetne alternative obvoznici, torej bodo Ljubljančani upračeno zahtevali, da se obvoznica izvzame iz sistema vinjet. Potem bodo podobno zahtevala še ostala mesta, potem pa bo že vseeno tudi, če se vinjete kar ukenejo.
Morda se motim, ampak tile na Obali se mi zdijo že malo preveč svojeglavi. Najprej si domišljajo, da je pristanišče njihova lokalna zadeva in da se država tu nima kaj mešat (si predstavljate, da bi oni v Kranju povedali, da je letališče na Brniku njihova lokalna zadeva in da bodo z njim delali, kakor se bo njim zahotelo?), zdaj pa so izsili še privilegij, da lahko avtocesto uporabljajo brez vinjete. Nihče drug nima takih pravic.
če bi se moral jaz peljati od slovensko-italijanske meje do slovensko-hrvaške, bi tudi meni bilo 15€ pretirano za tistih par km hitre ceste med Škofijami in Izolo.
Čemu bi se ne posluževal lokalnih cest za tistih par km?
Nam ki imamo skoraj da vsi letne vinjete je enostavno. Verjamem da pa veliko Slovencev ki se odpravijo 1-2x na leto v Beljak, Celovec ali Gradec, gre prav tako raje po lokalnih cestah kot pa po avstrijskih avtocestah. Čeprav je tam 10 dnevna vinjeta skoraj da pol cene kot pa pri nas tedenska.
Ljudje doma na slovenski obali, ki jim ni potrebe po vinjeti ker se ne vozijo skoraj da nikoli v Ljubljano, kako pa misliš da se ti ljudje vozijo v Trst? Vsakič plačajo 15€? Verjemam da lahko prav tako vsako jutro gledaš po lokalnih cestah kolone Slovencev brez vinjete ki gredo v službo v Trst.
V Italiji cestnine res da niso poceni ampak hitre ceste se v Italiji ne plačujejo, prav tako pa je zastonj 65km avtoceste/hitre ceste med Škofijami in Tržičem oz 45km avtoceste med Fernetiči in Tržičem.
Prav tako je zastonj 17km avtoceste med Gorico in Vilešom.
Mariborčani se pa ne morejo zastonj vozit po hitri cesti, ki gre direktno skozi center, ne pa pod nekim primestnim hribom. Ampak očitno imate Koprčani boljše veze pri Darsu.
Se mi pa zdi, da so tu v ozadju povsem drugi interesi in ne ravno mednarodne pogodbe :-)
to da vstopiš pred predorom Markovec in iztopiš takoj za njim... zdaleč ne pomeni da na obali ne bodo potrebovali vinjet...
# 10.03.2017 ob 15:48
žabarski krog 28km
tunel 4km
?!?!?
Dragi petruška
Prvo moramo ločiti avtocesto od obvoznice!
Za obvoznico, ki je dolga cca 8-10km so Ljubljanska podjetja plačevala samoprispevek.
To je prevzel v uprvljanje DAARS brezplačno in moraš imeti vinjeto.
Obvoz po mestnih ulicah je možen ravno tako kot pri vas.
Ostalih 18 km pa je prava AC za katero moraš imeti vinjeto.
Dovolim si vprašati koliko prispevka za predor so prispevale obalne občine?
A bo res Slovenija zaradi foušije pogorela?
Pa še popravek:
Obalna hitra cesta je še vedno plačljiva, le predor je izvzet.
Zaradi tega država ne izgubi niti centa, saj predor ni prinesel niti centa več v DARSovo blagajno.
Sicer ni tema o Luki in železnici, pa ti moram replicirati.
Luka in železnica ni lokalna zadeva. Da je to lokalna zadeva si očitno domišljate v močvirju, saj ravno komentarji kažejo na to. Npr tisti, da je 2 tir problem Luke in če ga hoče, naj si ga zgradi sama. Je pa močvirnikom popolnoma jasno, da bodoča Ikea rabi boljše prometne povezave, ki jih bo Ljubljana zgradila iz proračuna (in ne Ikea, ker očitno to ni njihov problem).
Misliš da Yaskawa ne bo potrebovala Luke?
Morda bi jim rekli, če jo potrebujete, pa si zgradite progo sami?
Cesta se še ni zaprla samo zaradi Markovca. No zdej so to prepreko odstranili...
https://www.rtvslo.si/radio-koper/prispevki/novice/obalne-ceste-se-ne-bodo-zaprli/411174
Italijani že zdaj izkoriščajo vse možne stranske ceste. spremenilo se bo le to, da bodo lažje prišli do hrvaške.
Nisem ljubitelj teorij zarote, ampak tukaj so stvar več kot jasne.
Minister je popustil pod težo lobijev in nihče me ne bo prepričal v nasprotno.
Odprli so tunel samo zato, da lahko zaprejo staro cesto, cena zemljišč gre v nebo in lopovi, ki so vse parcele pokupli pred par leti za drobiž sedaj bogato prodajo. Vsem nam je jasno, da je do nakupa prišlo brez zlorabe notranjih informacij in čisto transparentno, ker smo za prodajo itak vsi vedeli.
Tako je če si pri koritu.
Tako je, če narod to dovoli.
Živela demokracija!
Sicer pa tudi, če bo: kaj je bolje prometna cesta, ali hoteli? Delovna mesta, ali tranzit?
Enakost pred zakonom? Zakaj moram jaz plačevati za nekaj medtem ko njim ni?
Saj če hočeš loh greš na obalo in skozi markovec pokrij tisti del stekla, kjer imaš vinjeto, pa bo! :D
Zakaj moram jaz plačevati za nekaj medtem ko njim ni?
Ovce mislijo, da se gre za turizem, v resnici pa se gre za parcele in denar.
Zakaj? Zato ker je bila koprska obvoznica zgrajena za obvoz tranzitnega in tovornega prometa mimo centra mesta in ne kot avtocesta. Zato ni bila predvidena vzporedna regionalna cesta. Ker se jo je podarilo v upravljanje DARS-su, je avtomatsko postala plačljiva. In kje je zdaj razlika med KP-LJ in MB? V temu, da velik del tranzitnega turističnega prometa pride iz mejnega prehoda Škofije proti Izoli in Šmarjam in da vožnja po plačljivi cesti traja 7km oziroma 5 minut. Vinjete so 7 dnevne, zato turist gre na dopust od sobote do sobote in mora kupiti 2 vinjeti! To je 30€ za 14km oziroma 10 minut vožnje. In seveda, večina se jih temu izogiba in poteka promet mimo vasi po lokalnih cestah.
V LJ in MB pa teh težav NI, kajti vsak turist, raje kot da cinca po celi Sloveniji po lokalnih cestah in mestnih središčih da pride do morja, bo dal tistih 15€ za 3 ure vožnje.
Preveč potujem po Sloveniji, še posebej po MB in LJ da bi mi kdo rekel, da je kaj primerljivo.
Pa še za tistega ki je pisal da si primorci samo nekaj domišljamo da je Luka naša, pa AC,...
Luka je bila zgrajena z lokalnimi žulji, gradili so jo lokalni ljudje (seveda s širitvijo in potrebo po delovni sili tudi od drugod), plačali so jo s svojim zasluženim denarjem in pomočjo drugih se razvijajočih podjetij, bila je v lasti lokalne skupnosti in delavcev. Mimogrede, tudi 1. tir se je zgradil brez pomoči države. Potem pa je prišla naša ljuba Slovenija s svojim političnim kapitalom in se je razvoj Luke ustavljal. Bil je podan predlog, da če bi pa bila država lastnica Luke bi postopki potekali hitreje in bi bilo boljše za razvoj luke in zaposlene. Tej so zavedeni lastništvo luke podarili državi. Nadaljnjo zgodbo pa vsi poznamo, od izčrpavanja dalje.
Če želiš v tej državi kaj doseči je očitno potrebno vzeti v roke rdečo zastavo in iti z njo mahati pred neko državno podjetje in bam, zastonj hitra cesta.
Reakcije tu in na drugih spletnih straneh kažejo pravi obraz Slovencev: malenkosti, zavistni, nesposobni pogledati malo širše. Državica s 45 km obale bo sprostila 10% tega pasu za rekreativne namene in tega tu nihče ne vidi. Vsi vidijo strašen privilegij, cele 4 km se bo lahko prevozilo po HC brez vinjete. Zaradi tega je potrebno zagnati vik in krik in foušija gori, da kar peče. Ko pa bodo šli na izlet na morje v Portorož bo vse narobe, ker je gužva, ni kje parkirati, pa vse je drago.