Čeprav so krajani več desetletij komaj čakali na ta projekt, zdaj stežka prenašajo povečan tovorni promet, hrup, predvsem pa jih moti obvoznica, ki jim je vsakodnevno pot podaljšala za 10 kilometrov. Zapora pa bo trajala vse do konca maja 2023.

Zapora ceste na Pragerskem

Prevozov s kombijem po daljši poti ne bo

Direkcija za infrastrukturo je sprva zaradi zagotavljanja varnosti nameravala začasno povsem zapreti možnost prehoda ćez progo tudi pešcem in zanje organizirati prevoz s kombijem po več kilometrov daljši poti.

Na pobudo Krajevne skupnosti Pragersko-Gaj so se prejšnji teden le sešli z naročnikom in izvajalcem del ter DRI-jem kot nadzornikom projekta. Sestanka se je udeležilo okoli 20 krajanov, predsednik krajevne skupnosti Matej Arnuš pa je povedal, da so jim predstavniki države zagotovili, da dela potekajo tako, da bi bila za krajane čim manj moteča. A Arnuš jih je opozoril, da so odločitev o načrtovanem zaprtju prehoda čez železniške tire sprejeli brez kakršnega koli predhodnega dogovora ali obveščanja krajanov. Predlagal je boljšo komunikacijo in vsaj mesečno izdajo publikacije z informacijami o poteku.

Predstavnika direkcije za infrastrukturo in DRI-ja, Vilijem Senčar in Simon Vranc, sta zagotovila, da bodo v času gradnje za pešce in kolesarje zagotovili nemoten in varen prehod čez progo, pri čemer bodo nadomestni prehod vzpostavili do 18. januarja, načrtovanih prevozov s kombijem pa da ne bo.

Predstavnik direkcije jim je zagotovil tudi, da bodo v prihodnjih tednih vzpostavili krajši obvoz za lokalni promet po trasi dosedanje traktorske, sicer makadamske poti, pri čemer bodo za asfaltno preplastitev poskrbeli takoj, ko se bodo odprle asfaltne baze.

Predlog znižanja hitrosti

Predstavnik civilne iniciative krajanov Andrej Godec je ob tem predlagal, da bi civilna iniciativa nadzorovala spoštovanje dogovora in postavljenih rokov, krajevna skupnost pa na občinski svet občine Slovenska Bistrica poda pobudo, da se v času gradnje podvoza zaradi varnosti krajanov in cestnega prometa zniža hitrost vožnje na območju Župančičeve ulice v Gaju.

Dela potekajo od konca avgusta

Skoraj 89 milijonov evrov vredno investicijo je podjetje Riko začelo konec avgusta, ko je po več letih čakanja postalo pravnomočno gradbeno dovoljenje za nadgradnjo železniškega vozlišča Pragersko. Evropski sklad za regionalni razvoj bo projekt sofinanciral s 40 milijoni evrov, z njim pa bodo zagotovili skrajšanje časa potovanja potnikov in tovornih vlakov. Za lokalno prebivalstvo sta najpomembnejši prenova železniške postaje in gradnja podhoda pod zelo prometnim železniškim vozliščem.