Virtualno urbano bo do jeseni lahko testiralo le prvih 1.000 uporabnikov. Foto: Google Play
Virtualno urbano bo do jeseni lahko testiralo le prvih 1.000 uporabnikov. Foto: Google Play

Aplikacija je na voljo uporabnikom pametnih telefonov z operacijskim sistemom android 4.1+, ki podpira tehnologijo NFC, pogovarjajo pa se tudi z Microsoftom, da bi jo omogočili tudi za telefone s sistemom Windows. Aplikacija bo omogočala vse storitve, ki jih sicer omogoča vrednostna urbana: plačilo vozovnic na avtobusih LPP, plačilo parkirnine, vožnje z vzpenjačo in izposojo koles v sistemu Bicikelj.

Virtualna urbana pri plačilu vozovnice LPP-ja omogoča brezplačno prestopanje v obdobju 90 minut, možnost plačila za več potnikov, pregled zgodovine uporabe in potovalne informacije. Virtualno vrednostno urbano bodo uporabniki lahko napolnili na urbanomatih, na prodajnih mestih, ki to omogočajo, in z moneto, je pojasnila direktorica Javnega holdinga Ljubljana Zdenka Grozde.

Aplikacijo bo testiralo prvih 1.000 uporabnikov, preostali jeseni
Prvih tisoč uporabnikov, ki bo v času testnega obdobja na prenosne telefone naložilo aplikacijo, bo prejelo dva evra in pol dobroimetja, aplikacijo pa bodo lahko preizkusili z vsemi funkcijami, ki jih omogoča. Aplikacija bo v testnem obdobju preostalim uporabnikom omogočala informativne vsebine, ne pa tudi nakupa vozovnic in drugih plačljivih storitev, je pojasnila Grozdetova. Aplikacija z vsemi funkcijami, ki so jo na LPP-ju pripravili v sodelovanju s Telekomom Slovenije, bo uporabnikom na voljo jeseni.

Grozdetova je pojasnila še, da so pred začetkom testnega obdobja razjasnili vprašanje varstva osebnih podatkov pri kontroli vozovnic. Dejala je, da lahko kontrolor pri nadzoru potnika prosi, da telefon položi na terminal in s tem preveri, ali je plačal vozovnico, sam pa telefona potnika ne bo upravljal.

Urbana ima že pet let
Kartico urbana so v Ljubljani uvedli pred petimi leti. LPP je od 1. maja 2009 do 30. aprila letos izdal 520.659 vrednostnih urban ter 262.484 terminskih urban, kar skupaj pomeni nekaj več kot 783.000 kartic. Rast je glede na zadnjo številko tako znašala nekaj več kot 214 odstotkov. Število prodajnih mest, kamor spadajo tudi urbanomati, se je s 189 novembra 2009 povečalo na 275 maja letos.