Gradbišče kompleksa Emonika je zastalo. Foto: BoBo
Gradbišče kompleksa Emonika je zastalo. Foto: BoBo
Emonika
Takšen naj bi bil dokončani projekt Emonika s poslovno stavbo ter potniškim delom. Foto: Trigranit
Potniško središče Emonika, železniška postaja


Odločitev o državni pomoči je gospodarski minister Stanko Stepišnik napovedal ob robu četrtkovega Osrednjeslovenskega foruma v Ljubljani. Zatrdil je, da država vseskozi sodeluje pri projektu Emonika. "Imeli smo precej sestankov z investitorjem, družbo Trigranit, gre za naložbo 250, 300 milijonov evrov. Država bo pristopila k projektu, mora pa imeti projekt zaprto finančno konstrukcijo," je dejal.
Cilj so nova delovna mesta
Država se je odločila pri tovrstnih projektih v Sloveniji po Stepišnikovih besedah sodelovati zaradi ustanavljanja novih delovnih mest. "V Emoniki je sicer v začetni fazi predvidenih manj novih delovnih mest, pozneje pa jih bo veliko, zato se državi pri tem splača pomagati," je pojasnil Stepišnik.
V Emoniki za pomoč še ne vedo
V Emoniki z odločitvijo vlade, da na pomoč priskoči s 25 milijoni evrov, še niso seznanjeni. "Bojim se, da še nismo tako daleč. Doslej smo prejeli le pismo gospodarskega ministra, v katerem nas je obvestil, da je bila naša vloga za državno pomoč ocenjena in posredovana v odločitev vladi, vendar v pismu niso omenjeni zneski in časovni okvir," je povedal direktor Emonike Csaba Toth.

Najpomembnejša je finančna konstrukcija
Je pa Toth poudaril, da je finančna konstrukcija projekta pripravljena, prva in najpomembnejša predpostavka, na kateri temelji, pa je pridobitev državne podpore. "Če državne pomoči ne bomo prejeli, bo to vplivalo na celotno finančno strukturo," je dejal in dodal, da se njihovi vlagatelji in potencialni bančni partnerji niso pripravljeni zavezati k nadaljnjemu financiranju pred izvedljivostjo naložbe. "Bolj razumno je o finančni strukturi govoriti po vladni odločitvi," pravi Toth.
Gradbenega dovoljenja še ni
V Emoniki medtem še vedno nimajo gradbenega dovoljenja za gradnjo Potniškega centra Ljubljana. Vlogo za pridobitev dovoljenja so sicer oddali že junija lani, a so jo avgusta zaradi občutno višjih stroškov za javni del projekta, ki so jih po navedbah Emonike določile Mestna občina Ljubljana in Slovenske železnice, umaknili. Od takrat proces pridobitve gradbenega dovoljenja stoji.

V igri so tudi odškodnine
Toth poudarja, da je bilo jasno sporočeno, da Emonika ne bo vnovič vložila vloge za pridobitev gradbenega dovoljenja, dokler ne prejme odškodnine za višje stroške in dokler se ne vzpostavijo enaki pogoji kot v letu 2007, ko je bila podpisana pogodba o skupnem vlaganju.

"Če obstaja rešitev za pridobitev takšne odškodnine, bo Emonika znova zagnala postopek za pridobitev gradbenega dovoljenja, vendar pa ne bo privolila v nobene nadaljnje naložbe in prizadevanja, preden vlada ne zagotovi finančne podpore," pravi Toth.

Še veliko podrobnosti ostaja odprtih
Emonika se je po Tothovih pojasnili ves čas usklajevala tako z Mestno občino Ljubljana kot s Slovenskimi železnicami, da bi razrešili vsa odprta vprašanja, vezana na pridobitev gradbenega dovoljenja. Odprta ostajajo vprašanja z zemljišči v povezavi s komunalno infrastrukturo Slovenskih železnic, zlasti v zvezi s sporom med Avtobusno postajo Ljubljana in železnicami, in nekaj manjšimi zemljišči, ki naj bi jih prispevala občina. Poleg tega je treba z občino finalizirati še pogodbo o opremljanju, je dejal Toth.

Začetek gradnje mogoč v letu 2014
Začetek gradnje je odvisen od vladne odločitve glede državne podpore in nerešenih vprašanj za pridobitev gradbenega dovoljenja, pravi Toth, ki bo lahko časovni okvir gradnje podrobneje komentiral po izpolnitvi teh pogojev. "Če bi se z občino in železnicami dogovorili o časovnem razporedu in bi vlada svojo odločitev podala v enem mesecu, potem je projekt mogoče uresničiti brez večjih zamud z morebitnim začetkom v zadnjem letošnjem četrtletju ali v začetku 2014, dokončanje projekta pa je mogoče konec leta 2015 ali v začetku 2016," predvideva Toth.