Slovenske železnice in TriGranit naj bi še pred poletjem zaprosila za gradbeno dovoljenje. Foto: BoBo
Slovenske železnice in TriGranit naj bi še pred poletjem zaprosila za gradbeno dovoljenje. Foto: BoBo
Gradbišče kompleksa Emonika se razsprostira ob želežniški in avtobusni postaji v Ljubljani
Tukaj naj bi stal nov kompleks. Foto: BoBo

Že pred 10 leti je Mestna občina Ljubljana predvidela gradnjo novega potniškega centra, ki bo združeval železniško in avtobusno postajo. Leta 2007 so Slovenske železnice podpisale partnersko pogodbo z madžarskim podjetjem Trigranit, ki je zdaj začel graditi podoben projekt tudi na Poljskem. V zadnjih letih pa je slovenski projekt zastal. Nova vlada Janeza Janše ga je po pisanju Financ obudila že februarja - takoj po začetku mandata, ko so predstavniki vlade in družbe Trigranit ugotavljali stanje in mogoče rešitve.

Načrtovani stroški so se povišali
Ker so se stroški gradnje v tem vmesnem času povišali za 134 milijonov evrov - zaradi sprememb samega načrta, zakonodaje in povišanja komunalnih prispevkov - zdaj pristojni iščejo nove vire financiranja. Po informacijah Financ naj bi skušali dobiti evropska sredstva, medtem ko slovenske banke niso pokazale zanimanja. Prav jim bodo prišli tudi ukrepi vlade, ki je omogočila 40-odstotno olajšavo za investicije in 100-odstotno olajšavo za vlaganja v razvoj.

Černač po poskrbel za tekočo birokracijo
Minister za infrastrukturo in prostor Zvonko Černač je po navedbah časnika zadolžen za tekoči postopek pridobivanja gradbenih dovoljenj, da bi se gradnja lahko začela še letos. Predsednik vlade Janez Janša se je namreč pred dnevi srečal s predstavniki družbe Trigranit in skupaj so ugotovili, da iz krivde za zaplete pri izvedbi projekta niso izvzete niti državne niti mestne institucije, ki so namesto sodelovanja in iskanja rešitev velikokrat le postavljale nove ovire.

MOL zanika zaviranje projekta
Zgodovina zapletov je predolga in predstavlja žalosten, a nazoren prikaz razlogov, zaradi katerih je neposrednih tujih investicij v Sloveniji premalo, so zapisali v kabinetu predsednika vlade. Poudarili so, da je MOL po že končanem mednarodnem javnem razpisu spreminjal pogoje za investicijo od podražitev komunalnih prispevkov za 50 odstotkov do novih zahtev glede nivojske umeščenosti železniških tirov.

Medtem pa na ljubljanski občini zatrjujejo, da so vseskozi konstruktivno sodelovali pri razvoju projekta in v okviru pristojnosti iskali primerne rešitve. "Vodstvu projekta nismo nikoli postavljali pretiranih zahtev ali projekt kakor koli drugače ovirali," so poudarili. Po njihovih navedbah je zasnova Emonike od marca usklajena s prostorskimi akti, pogoji Slovenskih železnic, spomeniško službo in pričakovanji strokovne javnosti. "Tako bo investitor lahko vložil dokumentacijo za pridobitev gradbenega dovoljenja, ki bi bilo predvidoma lahko izdano že v septembru."

Projekt končan v štirih letih?
Tudi Janša je investitorjem zagotovil, da bodo pristojne državne institucije v prihodnje naredile vse, da se poiščejo ustrezne in zakonite rešitve za nadaljevanje projekta. Železniška in avtobusna postaja, poslovna stolpnica, hotel in trgovsko središče naj bi sredi Ljubljane tako stali leta 2016.