Slovenija
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 4.1 od 18 glasov Ocenite to novico!
Avtocesta pri Trojanah
Tovornjaki in druga vozila vozijo po avtocesti pri Trojanah. Foto: BoBo/Bor Slana

Dodaj v

Merjenje v trojanskih predorih: 7.666 kršitev in za polovico manj prometnih nesreč

7. december 2017 ob 16:49
Ljubljana - MMC RTV SLO, STA

V času sekcijskega merjenja hitrosti v trojanskih predorih od 31. januarja do 13. oktobra je policija obravnavala 7.664 kršitev. Povprečna hitrost se je znižala za sedem kilometrov na uro, za več kot polovico je manj tudi prometnih nesreč.

Izvedba tega pilotnega projekta je po navedbah vlade upravičila namen - povprečna hitrost se je znižala za sedem kilometrov na uro, za več kot polovico je manj tudi prometnih nesreč.

Vlada je v odgovoru na poslansko vprašanje Tomaža Lisca (SDS) o sekcijskem merjenju hitrosti na štajerski avtocesti, ki ga je sprejela na današnji seji, zapisala tudi, da je bila oprema, ki se je pri tem uporabljala, odstranjena. Učinki projekta so bili po ocenah vlade pozitivni tako pri zmanjšanju povprečne hitrosti kot tudi pri številu prometnih nesreč.

V zadnjih mesecih so se zmanjšale tudi najvišje prekoračitve hitrosti, tako da ob koncu delovanja sistema ni bilo prekoračitev hitrosti nad 40 kilometrov na uro, so zapisali na vladi. Število prometnih nesreč se je v primerjavi z enakimi obdobji zadnjih štirih let po njihovih navedbah zmanjšalo za več kot 50 odstotkov.

Zmanjšale so se tudi posledice prometnih nesreč. V času delovanja sistema je bilo pet nesreč, v katerih se je en človek lahko telesno poškodoval. V preteklih letih je bilo med 11 in 14 nesreč, v katerih sta se poškodovali po dve osebi, leta 2014 sta v eni nesreči dva človeka umrla, je še navedeno v vladnem odgovoru na poslansko vprašanje.

Al. Ma.
Prijavi napako
Komentarji
vranek
# 07.12.2017 ob 18:04
SpecyWeinwe, ne vem, kdo je tukaj idiot? Kaj ti mislis?
conanbarbarian
# 07.12.2017 ob 17:29
Nekateri morajo opraviciti svojo placo, in se ukvarjati z merjenjem hitrosti in statisticnimi podatki ! To ti je sluzba !
Belphegor
# 07.12.2017 ob 17:52
A pol grem lahk brez skrbi spet prehitro čez tunel? Če so "odstranili" zadevo?
K_ris
# 07.12.2017 ob 17:42
@smbu

Pa smiselno bi bilo tudi vprašati zakaj je bila oprema odstranjena, če je imela pozitivne učinke.

Že v članku ti piše, da je šlo za pilotni projekt.

Za bolj natančne informacije pa odpri drugi link v okvirčku (27. februar 2017).
DrKult
# 07.12.2017 ob 18:53
conanbarbarian "Nekateri morajo opraviciti svojo placo, in se ukvarjati z merjenjem hitrosti in statisticnimi podatki ! To ti je sluzba !"

Drugi bi pa lahko ponovno obiskali osnovnošolske klopi. Tako bi denimo vedeli, da je pravilna beseda upravičiti, da pred besedo in ni vejice in da pred ločili ni razmika. Poleg tega bi verjetno imeli bolj konstruktivne komentarje kot pa večno jamranje nad vsem mogočim.
Informacije iz članka so povsem spodbudne, jaz recimo več kot zgolj podpiram trojanske radarje, pa še kakega bi bilo treba dodatno postavit. Nehaj divjat, pa ne bo položnic.
vranek
# 07.12.2017 ob 17:58
Oprema je bila nampreizkusu in so ze v naprej napovedali, da gre za pilotni projekt. In ja, meni se to zdi zelo resna sluzba, dokler do tu taki, ki mislite, da je spravljanje v nevarnost in poskodovanje drugih, vasa pravica. Dokler so neodgovornezi, so taki ukrepi nuja.
sonce12
# 07.12.2017 ob 18:37
Varnost se zaradi sekcijskega merjenja ne izboljša, gre samo za denar. Varnost in prometna kakovost se iščeta drugje. Je pa zanimiv prvi v vrsti osebno vozilo z hitrostjo 80km/h, da ja nebo prekoračil hitrosti, za njim pa cela kolona šleparjev vsi na bremzi zaradi vodilnega. Jah vse za varnost na naših AC
pegas43
# 07.12.2017 ob 18:54
a je prehitevanje kamion-kamion dovoljeno pri nas ?????????????????????????? zelo resno sprašujem !!!
Antipater
# 07.12.2017 ob 18:49
Snovalci nemške prometne politike nikakor ne morejo razumeti tega članka, saj v njem ne vidijo nobene logike.
Statistični podatki kažejo, da je v relativnih številkah na nemških AC veliko manj nesreč in smrtnih žrtev, kot na slovenskih, s tem, da Nemci nikakor ne razmišljajo o nerazumnih omejitvah tam kjer ni potrebno. Imajo celo številne odseke, kjer je hitrost neomejena.

Snovalci slovenske prometne politike, ki so večinoma samooklicani strokovnjaki bi se v bodoče morali ukvarjati s problematiko večje pretočnosti prometa na AC.
Glede skrbi za varnost pa bo treba nekaj narediti na področju podeljevanj vozniških dovoljenj, saj četrtina domačih voznikov glede na njihovo vožnjo predstavlja hudo nevarnost v prometu.

Tudi za policiste je več kot dovolj dela na AC: od čudakov, ki bivakirajo na prehitevalnem pasu pri 110 km/h, do tistih, ki ne uporabljajo smernikov (polovica!).
betko007
# 07.12.2017 ob 17:42
Oprema je bila odstranjena, ker se je pokvarila..
smbu
# 07.12.2017 ob 17:23
Ne vem zakaj je treba članek umetno podaljševati tako, da se prvi odstavek še enkrat zapiše.
Pa smiselno bi bilo tudi vprašati zakaj je bila oprema odstranjena, če je imela pozitivne učinke.
wpnc
# 07.12.2017 ob 21:28
Po moje je manj nesreč, ker je avtocesta več ali manj zaprta.
vidim
# 07.12.2017 ob 21:04
100 km/h je veliko prepočasi za celo traso avtoceste. Z lahkoto bi bilo lahko 120. Bi bilo zanesljivo varneje in bolje.
AM
# 07.12.2017 ob 19:00
Ko so bila tam merjenja hitrosti, je bil promet bistveno bolj umirjen.

Podpiram takšna merjenja. Če veš da te merijo na razdalji 5km in ne moreš par minut vozit samo 100 km/h, potem na cestah nimaš kaj iskat !
Radenm
# 07.12.2017 ob 18:00
Avstijci so z nadzorom in visokimi kaznimi uredili svoj promet.

In Avstrija nam mora menda biti za zgled, ne?
PikiMiki
# 07.12.2017 ob 17:59
''za več kot polovico je manj tudi prometnih nesreč''
Zanimivo, sem mislil da ne bo nobene nesreče več, glede na to da se za vsak slučaj vsi vozijo 60 po tem delu avtoceste.
K_ris
# 07.12.2017 ob 17:43
@betko007

Kamera se je res pokvarila, ampak ni bila odstranjena iz tega razloga. Tudi zate je drugi link v okvirčku (27. februar 2017).
Binder Dandet
# 08.12.2017 ob 06:06
"Razumem omejitev 100 km/h v predoru, ne razumem pa enake omejitve izven predora na celotnem 14 km odseku Vransko- Blagovica."

Večji del tega odseka je tunel ali viadukt.
Skippy
# 07.12.2017 ob 20:45
Ravno Nemci so izračunali, da je največja pretočnost (ob spoštovanju varnostne razdalje) pri 80 km/h. Na obremenjenih odsekih serijsko postavljajo/znižujejo omejitve.

Kdaj si bil nazadnje v Nemčiji? Nemčija ima na obremenjenih odsekih variabilne omejitve, nikakor pa serijsko ne postavljajo ali znižujejo omejitev. Pravzaprav so na odsekih, kjer jaz vozim, fiksne omejitve že 20 let popolnoma iste. Ne pa kot v Sloveniji, kjer te znake vsaki mesec premikajo gor in dol.
Skippy
# 07.12.2017 ob 20:42
Ko so bila tam merjenja hitrosti, je bil promet bistveno bolj umirjen.

No, to ni bilo ravno res. Ker je bila vožnja prepočasna, je večina voznika bila pač na telefonih.

Sicer pa Avstrija zadnja leta dviguje omejitve na svojih avtocestah ... kot zanimivost - Slovenija je v letošnjem letu znižala omejitve na več kot 60 km avtocest/hitrih cest. FANATIZEM.
K_ris
# 07.12.2017 ob 20:29
@Ramuss

Sem prepričan, da če bi se tega lotili statistično

Če je bilo v prejšnjih letih 11 do 14 nesreč (kar je zelo majhna razpršenost), potem 5 nesreč v letošnjem letu pomeni statistično visoko značilno razliko.
K_ris
# 07.12.2017 ob 19:15
@pegas43

a je prehitevanje kamion-kamion dovoljeno pri nas ?????????????????????????? zelo resno sprašujem !!!


Če ni z znakom prepovedano (npr. v vseh avtocestnih predorih), je seveda dovoljeno. A je kje v tujini drugače?
ElTorro
# 07.12.2017 ob 18:13
glede na to da se za vsak slučaj vsi vozijo 60 po tem delu avtoceste

Morda se tebi, ki mimo Vranskega ali Blagovice priletiš s 180 zdi, da vsi vozijo 60.....če pa boš nastavil tempomat na 100 boš opazil, da vsi vozijo približno enako hitro kot ti.

Jaz sem se v tem času peljal tam mimo cca 10x....niti ena "raketa" ni priletela mimo mene.....niti enkrat se mi ni nekdo nervozen prilepil na rit.....prehiteli so me zelo redki avtomobili, tudi jaz sem prehitel zelo malo osebnih vozil....pa še ta prehitevanja so izgledala kot da se prehitevajo šleperji - razlika v hitrosti manj kot 5km/h.

Skratka, z vidika varnosti zelo pozitivno, in to potrjujejo tudi številke.
ZETAC
# 08.12.2017 ob 11:51
Moralo bi biti več radarjev na cestah, tudi po mestnih cestah. Tisti pa, ki se niste sposobni držati pravil v prometu, pa povprašajte npr. kakšnega invalida, ki je na vozičku zaradi promene nesreče za njegovo mnenje...
hogar13
# 08.12.2017 ob 07:10
Ne moreš dati za primerjavo Nemce samo glede omejitev. Upoštevaj tudi kupturo vožnje, ki je pri nas v podnu. Egoistični sistem "ko je jači, taj tlači" je pri nas pravilo, izsiljevanje, vrivanje v varnostno razdaljo, agresivno prehitevanje po levi ali desni, vožnja za ritjo brez varnostne razdalje, nepravilno oziroma prepozno razvrščanje, neuporaba smernikov, .... na dnevni bazi samo na poti iz Lj do doma po obvoznici. Ko bo kultura vožnje drugačna bodo lahko tudi omejitve višje. Po mojem mnenju pa tudi zarado obremenjenosti naših cest, prav visoke hitrosti niso možne razen na določenih odsekih oziroma v določenem časovnem obdobju.
konkec
# 07.12.2017 ob 22:13
Razumem omejitev 100 km/h v predoru, ne razumem pa enake omejitve izven predora na celotnem 14 km odseku Vransko- Blagovica.
Skippy
# 07.12.2017 ob 20:39
Avstijci so z nadzorom in visokimi kaznimi uredili svoj promet.

1. Avstrija ima smešno nizke kazni, med najnižjimi v Evropi.
2. Le zakaj je Avstrija v letošnjem letu nabavila na kupe radarjev, če so uredili svoj promet?
sistemc.
# 07.12.2017 ob 19:22
Osnovni problem je v tem, da ima DARS preveč denarja, ki ga ne more poskriti, pa ga zapravlja za take stvari.

Kaj bodo naredili, da tovornjakarji med vožnjo ne bodo več gledali filmov na tablicah?
Clovek
# 07.12.2017 ob 19:03
Dober test, kako pametni smo Slovenci.

Če bomo vzeli eksperiment za dobro in se omejitve držali še naprej, saj očitno deluje, potem opreme ni treba nameščati nazaj.

Če pa bomo planili, da je oprema odstranjena in lahko spet po domače bezljamo, pa bomo pomagali Darvinovi teoriji, ki - v tem primeru celo statistično utemeljeno - pomaga odstranjevati neprilagojene :)
K_ris
# 07.12.2017 ob 18:39
@sonce12

Če se prometna varnost ne izboljša, kako to, da je bilo pol manj nesreč?
ZETAC
# 08.12.2017 ob 11:56
hogar13@ se popolnoma strinjam, tudi moje izkušnje so takšne
M-filter
# 08.12.2017 ob 05:24
Antipater

peljal sem se skozi celo nemčijo in večino časa je bila omejitev 120km/h ...
Gepard007
# 08.12.2017 ob 04:33
Ne verjamem, da je zaradi znižanja hitrosti za 7km/h 50% manj nesreč. To je čisto psihološki učinek in so ljudje bolj previdni.
Radoveden
# 07.12.2017 ob 23:11
Dat na vse avtoceste in bo mir. Če tak sistem razpolovi nesreče je jasno. Rad vozim hitro, tudi zelo hitro, ampak številke so zgovorne. Temu se bližamo in tako je tudi prav.
Warbird
# 07.12.2017 ob 23:00
@K_Ris seveda to ni tako preprosto, da bi kar dvignil stevilko, sploh ce ne poznamo podatka v katerih mesecih se zgodi vec nesrec, lahko se je lani ravno tistih 6 vec zgodilo v 2. polovici oktobra, novembra in decembra ...
K_ris
# 07.12.2017 ob 22:54
@Dragoon

Če se ti zdi to problem, dvigni številko s 5 na 7, pa bo ugotovitev še vedno enaka.
Dragoon
# 07.12.2017 ob 22:42

K_ris
@Ramuss

Sem prepričan, da če bi se tega lotili statistično

Če je bilo v prejšnjih letih 11 do 14 nesreč (kar je zelo majhna razpršenost), potem 5 nesreč v letošnjem letu pomeni statistično visoko značilno razliko.


V času sekcijskega merjenja hitrosti v trojanskih predorih od 31. januarja do 13. oktobra je policija obravnavala 7.664 kršitev.

Zmanjšale so se tudi posledice prometnih nesreč. V času delovanja sistema je bilo pet nesreč, v katerih se je en človek lahko telesno poškodoval. V preteklih letih je bilo med 11 in 14 nesreč, v katerih sta se poškodovali po dve osebi, ...

Ne da bi koga branil, ker tudi sam menim, da so takšni ukrepi primerni in nujni glede na kulturo na naših cestah, ampak če jaz prav razumem članek, primerja povprečno letno statistiko z 9,5 mesečnim obdobjem ...
JBT
# 07.12.2017 ob 22:41
Absurd je, da je max hitrost zakonsko omejena na 130 km/hvečina avtomobilov pa ima max. hitrost od 170 do 180 km/h, mnogi pa krepko preko 200 km/h.
Warbird
# 07.12.2017 ob 22:26
Sej tudi jaz ne razumem teh omejitev 100, sploh nekateri ki tukaj dajete na primer Avstrijo, tam je omejitev 100 ze na cestah izven naselja, potem pa v tunelu na AVTOCESTI zopet 100. Res mi niso jasne te zadeve, sej ne pravim da bi se moralo 200 vozit, ampak vseeno, zraven tega da se omejitve v zadnjem casu sploh niso spremenile nic, moramo pa vedet da ce je vcasih bila omejitev skozi tunel 100, je to pomenilo skoraj full gas z vecino tedanjih avtomobilov, da ne govorim o varnosti takratnih avtomobilov.
sonce12
# 07.12.2017 ob 21:22
@K_ris no ce je tako kaj predlagaš sekcijsko merjenje na celotnem AC omržju. Sicer pa glede na to kar se je dogajalo čez poletje na tistem odceku je bil tudi pol manj odprt kot pa prejšna leta.
Moje mnenje je da je odcek predolg da bi vseskozi vozil 100km/h 14km je dolga razdalja, ce mislijo res pokrit cel odcek. Si lahko od Vranskega naprej do Lukovice skoz vzporedno z tovornjakom....
K_ris
# 07.12.2017 ob 20:45
@Skippy

Levičarji so znani po svoji represivnosti (razen do "posebnih" skupin), ta vlada pa po svoji represivnosti gladko prekaša vse, tudi ameriške preko luže.

2. Le zakaj je Avstrija v letošnjem letu nabavila na kupe radarjev, če so uredili svoj promet?

Kakšen komentar na represivnost avstrijske vlade?
vrtojb5
# 07.12.2017 ob 20:11
Ja sigurno je zaradi radarjev manj nesreč.
MIRKOKING
# 07.12.2017 ob 19:35
Vecina nesrec na tem odseku je bila posledica samomorilcev, ki so se zaletavali v odstavne nise v predorih (sedaj so blazilniki). K statistiki je pa tudi pripomoglo, da so bili tuneli par vikendov zapored zaprti, promet pa speljan na stransko cesto. Na tem odseku bi bila hitrost 120km/h ustrezna...
K_ris
# 07.12.2017 ob 19:27
@sistemc.

Osnovni problem je v tem, da ima DARS preveč denarja, ki ga ne more poskriti, pa ga zapravlja za take stvari.


Od kdaj Dars skrbi za merjenje hitrosti? Daj še ti, kot sem predlagal že vdema drugima, odpri drugi link v okvirčku (27. februar).
DrKult
# 07.12.2017 ob 19:25
KapoReđime "Dol z inkasanti v modrem!"

Radar ni policaj. Niti nima s policijo neposredne zveze.

@AM "Podpiram takšna merjenja. Če veš da te merijo na razdalji 5km in ne moreš par minut vozit samo 100 km/h, potem na cestah nimaš kaj iskat !"

Točno to, kdo sploh takemu komentarju nalepi minus. Omejitev je 100, dodatno je še tolerance 6 km/h, utripajoče table te opozarjajo vnaprej, da bo consko merjenje hitrosti, rezultat je razpolovitev prometnih nesreč, ampak eni morajo ŠE VEDNO jamrat in jamrat in jamrat in jamrat.

Sicer je pa kultura vožnje na slovenskih cestah poden od podna. Evo, na današnji dan vožnja na relaciji Ljubljana-Štajerska. Okrog 3 se odpravim na pot iz smeri Zaloga pridem na križišče za avtocesto. Razvrstim se za zavijanje desno, na glavnem semaforju se ravno prižge rdeča (meni blinka rumena obviously, hočem že zapeljat na uvoz, pa se zadnji moment ustavim, ker je neko tele v trenutku, ko je bila zelena pohodil plin do podna in se peljal mimo mene 130 (še vedno po navadni cesti) in šel naprej za BTC. Če jaz ne bi bil pozoren voznik in bi zapeljal na cesto in bi šel na zaupanje, da bodo s križišča vsi pripeljali po predpisih, bi se na tak način zaključilo nekaj življenj. Ni brez veze?
Pridem na AC, gužva za pop****t, premikamo se po polžje, če že ne stojimo. Ampak seveda se najde BMW serije 6, ki mora konstantno iz enega pasu na drugega, tolk da pridobi razdaljo enega avta. Vsi mu z vseh strani trobijo, ker itak situacijo dela še 5x slabšo, ampak on je seveda car in ne more čakat tako kot vsi drugi. Ko se ti pri takem cikcakanju ljudje še konstantno vključujejo in izključujejo iz prometa, je stvar seveda še toliko slabša, če zaradi tega pride do karambola, pa narediš 15kilometrski zastoj, ampak saj to ni važno ane, ker ti si car.
K_ris
# 07.12.2017 ob 21:27
@sonce12

no ce je tako kaj predlagaš sekcijsko merjenje na celotnem AC omržju.

Meni bi se zdelo to povsem ok. Saj so že zdaj takšne omejitve, ki se jih moramo držati, kaj ne? In se torej s tem ne bi nič spremenilo, ali pač?
Skippy
# 07.12.2017 ob 20:37
Levičarji so znani po svoji represivnosti (razen do "posebnih" skupin), ta vlada pa po svoji represivnosti gladko prekaša vse, tudi ameriške preko luže.
Ramus
# 07.12.2017 ob 20:23
" Učinki projekta so bili po ocenah vlade pozitivni tako pri zmanjšanju povprečne hitrosti kot tudi pri številu prometnih nesreč."

Sem prepričan, da če bi se tega lotili statistično, da glede na količino prometa statistično signifikantne razlike v varnosti ne bi dokazali,... in ker je to resnica, nam potem servirajo takole debilen članek.

Na tiste samomorilce, ki se zaletijo v odstavni prostor v tunelu pa verjemite ne vplivajo meritve hitrosti. Vse kar ste naredili je da ste znižali hitrost vožnje na 80km/h v tunelu.
vzdev
# 07.12.2017 ob 20:19
Na regionalni cesti se lahko voziš z 90km/h, pa gre promet v obe smeri. Tukaj se pa lahko pelješ samo 100km/h, pa gre promet na dveh širših pasovih v eno smer. Če so prej vsi vozili hitreje od omejitve, pa vemo, da je na cestah vedno več polžev, bi ji to moralo povedati, da je hitrost krepko prenizka.

No, je pa ta odsek sedaj dober, da lahko preverim celotno statistiko avtomobila in opravim kakšen klic. Tisti čas, ki ga pa tukaj zapravim s polžjo vožnjo, pač moram nato nadoknaditi za tem odsekom.
svyatoslav
# 07.12.2017 ob 19:47
@drKult Iz smeri Zaloga - verjetno gre za Zaloško - ni semaforja za dovoz na avtocesto. Semafor je za tiste, ki gredo naravnost proti centru.
Res je, da cik-cak vožnja v primerih gostega prometa ne pomaga kaj dosti, avtohtona patologija naše avtocestne kulture pa so tudi nepregledne kolone na prehitevalnem pasu in popolnoma prazen vozni pas, ki daje temu v BMW-ju popolno legitimnost za vožnjo mimo počasnel na prehitevalnem pasu.
Kazalo