Slovenija

Poudarki

  • Niso proti drugemu tiru, temveč načinu izvedbe
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 3.4 od 44 glasov Ocenite to novico!
Vili Kovačič
Vodja društva Davkoplačevalci se ne damo Vili Kovačič. Foto: BoBo/Borut Živulović
       To izkrivljanje je prišlo tako daleč, da vlada noče povedati, da je sramota, da se oblast v Sloveniji odloča za 20 let star projekt.       
 Jožef Duhovnik, profesor ljubljanske strojne fakultete

Dodaj v

Prvi teden zbranih 5.700 podpisov za referendum o drugem tiru

Začetek zbiranja 19. maja
29. maj 2017 ob 18:06
Ljubljana - MMC RTV SLO, STA

Pobudniki referenduma o zakonu o drugem tiru so do zdaj zbrali 5.700 od 40.000 potrebnih podpisov. Časa imajo še do 22. junija. Zatrdili so, da je "demokratični proces marsikje oviran".

Podpisi se zbirajo, pravi zagon pa prihaja danes, je na novinarski konferenci povedal vodja društva Davkoplačevalci se ne damo Vili Kovačič. Do petka prejšnji teden so z različnih virov dobili 5.705 podpisov, kar je manj od načrtov. A časa je dovolj - podpisi se zbirajo do 22. junija - in vse se da nadomestiti, je zatrdil. Še posebej, če bodo vse obljube - in te so velike - izpolnjene, je dodal.

Jazbinšek: Cestarska mafijska država
Miha Jazbinšek
, ki se ukvarja s skladnostjo prostorskega načrtovanja in izvajanja projektov z zakonodajo, je vladni projekt drugega tira železnice Koper - Divača označil za inženirski zmazek. "Danes postaja jasno, da v prvo dvoletno obdobje vstopa cestarska mafijska država za ustvarjanje novih delovnih mest na okoli 15 kilometrov spornih servisnih cest po kraškem hribovju," je bil kritičen.

Premierja Mira Cerarja je že ob interpelaciji ministra za infrastrukturo Petra Gašperšiča "opozoril", da "železniški investicijski lobi infiltrira v vse vlade prometne ministre, ki imajo iz prve roke znanje in reference gradbeno-prometnih poslov, in prostorsko-ekološke ministre, ki iz prve roke nimajo znanj za njihovo umeščanje v prostor".

Niso proti drugemu tiru, temveč načinu izvedbe
Na konferenci je svoj pogled predstavil še profesor na ljubljanski strojni fakulteti in avtor ene od alternativnih rešitev projekta drugi tir Jože Duhovnik. Oster je bil do trditev vlade, da v civilnih pobudah nasprotujejo drugemu tiru. Ponovil je, da se pobudniki zavzemajo za dvotirno progo od samega začetka. Po njegovem mnenju gre za izkrivljanje dejanskega problema: "To izkrivljanje je prišlo tako daleč, da vlada noče povedati, da je sramota, da se oblast v Sloveniji odloča za 20 let star projekt."

Sindikat vojakov ne sme zbirati podpisov
Kovačič je še presodil, da vlada deluje kot kompakten stroj - v duhu Cerarjevih besed, da se referendum ne sme zgoditi. Na to po kaže več dogodkov, po besedah Kovačiča tudi grožnja sindikatu vojakov, da se ne smejo več ukvarjati z zbiranjem referendumskih podpisov. Gre za neposreden poseg v referendum, je dejal prvopodpisani pod pobudo in dodal, da ne gre zgolj za grožnjo sindikatu, ampak celotnemu javnemu sektorju.

"Kako naj rečemo, da referendum poteka v normalnih okoliščinah, če se dogajajo take stvari," je še dejal in bil kritičen tudi do tega, da njihovega obrazca ni moč najti v nekaterih ustanovah, med drugim v nekaterih domovih za ostarele. Presodil je, da je demokratični proces oviran.

Al. Ma.
Prijavi napako
Komentarji
conanbarbarian
# 29.05.2017 ob 18:52
Pojdite podpisat pobudo za referendum in ne jamrat na forumu ! Naredite nekaj za Slovenijo, vsi bomo plačali to norost ! Potrebujemo dvojni drugi tir za 500 miljonov !
semaino
# 29.05.2017 ob 19:26
Prvic v zivljenju sem oddal podpis in ni mi zal. Konec je s taksim tovarijsijskim upravljanjem z drzavo.

Kje so maldi strojniki, ki bi morali prevzeti ta prjekt, vodijo ga pa pravniki - teoretiki.

Skregano z logiko in normalnim razumom.
ajvard
# 29.05.2017 ob 18:56
Preko e uprave lahko oddaš' svoj glas, potrebuješ le digitalno potrdilo.

moj čaka na potrditev že 4 delovne dni!

sicer pa sem podpis oddal v trenutku, ko je Cerar rekel, da referenduma ne sme biti.
bori
# 29.05.2017 ob 19:49
feminist, # 29.05.2017 ob 19:36
nji potrebujes strojnike?
Tudi gospod strojnik Duhovnik naj prvo konca gradbeni faks, ga dostuka z geoloskim in geotehnoloskim faksom, ter naj sele po tem opleta z alternativo.
Strojnistvo je cisto kul, tudi sam sem strojnik, ampak pri gradnji zelezniskih prog nimamo kaj praskat zraven

..aja... a tako gre to..?
Neverjetno..
Zato pa je stanje kot je.. še dobro, da imamo ultraizobražene poslance, ki zgradijo vse mogoče..
bori
# 29.05.2017 ob 19:35
kapljač, # 29.05.2017 ob 18:40
Če bodo pri mašah duhovniki vernike sili zbirat podpiše, takoj cerkev kaznovati in maše prepovedat do nadaljnega .

Se strinjam....... ....... ampak...... .......
Sindikat vojakov ne sme zbirati podpisov

??? bi tudi tu koga kaznovali in kaj.. kakšno misijo.. prepovedali...?

Referendum je najvišja stopnja odločanja. Vsak lahko izrazi svoje mnenje!!!
5elin
# 29.05.2017 ob 18:53
Rokohitrstvo bi še razumel in toleriral pri nakupu bodeče žice in ograje.
Pri gradnji železnice, ki stane mnogo več in se gradi za sto let in več, in jo bomo plačevali še dolgo časa, hitenje ni na mestu.
Hitro odzivanje bi pričakoval pri ekološki nesreči, pri gradnji železnice naglice ne sme biti.
Rokohitrsko sprejemanje zakonov po nujnem postopkuj za posamezne primere je za vsakega s trohico pravnega občutka povsem nesprejemljivo, ker je v očitnem nasprotju s temeljnimi ustavnimi načeli, začenši z načeli pravne države, pravne varnosti in enakosti pred zakonom.
Homer.
# 29.05.2017 ob 21:27
V čem je point?
1) V projektu se dela enotirna proga s predori. Do tu vse OK. V nadaljevanju pa, da se poleg predorov za železnico dela pomožni servisni predor manjših dimenzij od glavnega. To je najmanj kratkovidnost, saj je že sedaj jasno, da bo to progo treba prej ali slej razširiti v dvotirno.
Širitev teh predorov bo v končni fazi bistveno dražja, kot če bi sedaj naredili predore za končno dvotirno progo. Poleg cene, pa bi to pomenilo veliko ovir v prometu.

2) Izgradnja zgolj enotirne proge pomeni vzdrževanje obstoječe proge še nadaljnjih xy let, povzročanje požarov in v končni fazi veliko nevarnost za okuženje črpališča pitne vode (nas tudi nedavna ekološka škoda ni nič izučila?)

3) Največji problem tega projekta pa je zakulisje v katerem se podtalno dogovarja z Madžari , se njihov vložek v dobi odplačila mnogokrat preplača, ponuja se delež v Luki Koper. cena je nejasna in pretirano napihnjena, ustanovilo se je podjetje, ki je samo sebi namen in namenjeno pranju denarja in plačilo posvečenih in njihovih otrok za naslednjih 40 let

Zato NE temu podtalnemu projektu vlade in JA za progo.

To početje je treba ustaviti dokler kurimo miljone v zrak. Ko bodo miljarde, to ne bo več mogoče!
xerces8
# 29.05.2017 ob 19:35
Cerar: Ojoj, le kako naj preprečim ta referendum... Že vem !
*ring...ring*
Jajo: Pros'n?
Cerar: Živ', Jajo, Mirč tle.
Jajo: Čao, kuga pa je?
Cerar: A bi mi naredil eno uslugo?
Jajo: Seveda, politiki ja moramo skup držat.
Cerar: A bi ti tvitnil, da podpiraš tale referendum o drugem tiru? Tako ga folk ziher ne bo hotel 'meti.
Jajo: Ni problema. Že tipkam...
Cerar: Super si. Čao!
Jajo: Čao!
conanbarbarian
# 29.05.2017 ob 18:53
5elin
Preko e uprave lahko oddaš' svoj glas, potrebuješ le digitalno potrdilo.
yoda
# 29.05.2017 ob 18:43
5elin
politikom to ni v interesu, ker pol bi res mogli nekaj naredit. Da se prikupiš upokojencem, dvigneš penzije, narediš progresivno lestvico za zdravstveno zavarovanje, vse to lahko narediš z zvišanjem davkov. Če bi pa rad pridobil na svojo stran mlade, pa moraš zagotoviti službe, to pa lahko narediš samo, če imaš konkurenčno gospodarstvo in jasno začrtano pot za prihodnost. To pa je bistveno težje.
semaino
# 29.05.2017 ob 19:27
Ljudje, Cerar ponuja en tir za dobro miljardo €.

Lahko zgradimo za pol manj denarja, dva tira in se to na obstojeci trasi in ne da unicimo naravo ter dobimo 20 km tunelov. Namesto brez oz najvec 4km.
5elin
# 29.05.2017 ob 18:27
Vsaka demokratična oblast se lahko samo veseli, če ljudje izražajo svojo politično voljo.
Pogrešam pobude za elektronsko odločanje volilcev.
Če se lahko na tak način izbira pesem Evrovizije, če se lahko elektronsko posluje z bankami, ne vidim nobenega razumnega razloga, da ne bi tudi volitve in referendumi bili elektronski.
Mladi, ki uporabljajo tablice in telefone za nakupe po celem svetu, bodo takoj znali uporabljati elektronsko opremo, starejši se bomo pa naučili. To bi morale podpreti čisto vse stranke, saj je od števila glasov odvisen njihov dohodek. Več glasov, več denarja, večja legitimnost.
tuintam
# 29.05.2017 ob 20:43
danimmc

Janša je dejal le, da bo podprl referendum. Ni rekel, da ga predlaga on.
dusan21
# 29.05.2017 ob 20:08
Slovenija potrebuje drugi tir, a ne za vsako ceno in na račun nas državljanov-davkoplačevalcev.
Nekajkrat so nas že nategnile vse stranke po vrsti, tokrat se ne damo in pika.
Če smo na ta famozni drugi tir lahko čakali 30.let, jih bomo pa še skromnih nadalnjih 5.let.
Enako bedarijo so nam govorili že za TEŠ6 - in kaj imamo danes : eko packarijo, državni dolg, nerentabilno proizvodnjo elektriko in podobno.
xerces8
# 29.05.2017 ob 19:29
"Začetek zbiranja 19. maja"
Že deset dni, pa to komaj zdaj izvem?
danimmc
# 30.05.2017 ob 12:17
Zakon je treba zavrniti, ker:

– Bodo vladni izbranci v svoje žepe spet pobrali denar naših otrok in vnukov.

– Ker je sporna vladna trasa tira po mnenju strokovnjakov močno precenjena. Plačali bomo najmanj 500 milijonov evrov, obstajajo pa tudi realne ocene, da celo milijardo evrov preveč.

– Je projekt tako nedodelan, da bodo vladni izbranci preko korupcije in izsiljevanj aneksov obogateli še bolj kot pri projektu TEŠ6!

– Proti Kopru potrebujemo sodobno, varno dvotirno progo, ki bo omogočala potniški in tovorni promet (tega sporni vladni projekt ne omogoča).
felipesko
# 30.05.2017 ob 00:49
A časa je dovolj - podpisi se zbirajo do 22. junija - in vse se da nadomestiti, je zatrdil. Še posebej, če bodo vse obljube - in te so velike - izpolnjene, je dodal.

Koliko mi je znano,se bi kakšna glasovnica viška, našla pri bivšem prvem pendreku..............
Voly
# 30.05.2017 ob 00:27
Mene je od podpisa odvrnil tisti nesimpatični Vili Kovačič, ki je stvar tako spolitiziral, da sem se premislil. Ko sem videl sovraštvo v njegovih očeh, me je kar srh spreletaval.
Takih stvari ne prenesem in zato me to ne zanima več.
bori
# 29.05.2017 ob 22:06
danimmc, # 29.05.2017 ob 20:29
Pribitek na realno ceno pri 2.tiru je 400 do 500 milijonov €. S tem denarjem lahko zgradite nove šole v vseh slovenskih občinah.
Janez Janša, predsednik SDS

Referendum je nad JJ in Cerarjem.. ni pomembno na kateri strani je kdo.. gre za projekt in smiselnost po znanih podatkih.. in neznanih, zamolčanih podatkih.. ni potreben še en teš6..7.. Poslanci naj odločajo kaj je potrebno zgraditi.. in vlada naj naroči študijo, ne pa, da oni odločajo o projektu.. in celo proti referendumu..
Stanje se mora normalizirati.. pod Cerarjem, Janšo ali komerkoli drugim.. Dovolj je bilo mahinacij.. naj raje ponikalnico 50+ milijard najdejo.. ne pa da ni za pokojnine..
ajvard
# 29.05.2017 ob 21:41
kdor je proti referendumu, je za novi TEŠ6!
hehet
# 29.05.2017 ob 18:22
Dobro je vedeti, da je vsaj vojska na strani davkoplačevalcev, oz. tlačanov.
Micesar
# 29.05.2017 ob 18:19
Recimo, da verjamem strokovni javnosti.
MitjaM
# 30.05.2017 ob 07:10
Poglejte si Twitter profil tega Vilija Kovačiča, pa vam bo vse jasno.
''udba, Kučan, ...''
On sam stvar dojema kot osebno vendeto med njim in Kučanom.
bori
# 30.05.2017 ob 01:55
vranek, # 30.05.2017 ob 01:29
Vojska ne sme stavkat in se iti organiziranih političnih igric. Tako je to v vseh drzavah. In res ne vem, kako si vi predstavljate demokracijo? A tako, da vsak lolek v sloveniji ima svojo varianto tiira?
Imamo predstavnisko demokracijo in ta je pri nas višek demokracije. Vsaj dokler tega v ustavo ne zapišemo drugače. Tako da neke fantazme enih so navadna slama in s svojim nepoznavanjem stvarnosti se samo smešite in pomagate eazvrednotiti institut referenduma. Nič nolj ne odbija, kot neznanje in nabijanje z njim.

Kako smo se potem odcepili od Juge? Nezakonito.. in imeli plebiscit..
Referendum je volja ljudstva.
.. tisti 'izvoljeni' predstavniki so omogočili tudi velike sublimacije likvidnih sredstev, nikome ništa.. propade podjetij.. in še so tam... pa še kakšen teš bi zgradili radi..
A nismo hoteli Švica postati.. kako je tam z referendumi..?
Balaž
# 29.05.2017 ob 22:11
Takole.

666 Izglasovanega sekretariatski pretendenti bodo izviseli pri deljenju novčičev z drugotirske malhe. Ne prvič in ne zadnjič. Cerarjanski Leben bo očitno pokasiral največ.

Stric Vili pa naj najprej plača TV-naročnino, proti kateri se tako bori, potem pa naj emajlira tarčarskim urednikom.
tuintam
# 29.05.2017 ob 21:35
malasraka

Pošteno bi bilo tudi, če bi zgradili dva tira, razgradnjo starega bi pa vkalkulirali v investicijo. Kje kaj od tega ti vidiš? Še prvo varianto so enostavno kar pometli pod preprogo... Vzdrževati dve trasi je čista neumnost ali pa gre za podtikanje stroškov in krajo kakšnih dobičkov na drugi strani. Zadeva je vsaj sumljiva, če že ne drugega. Netransparentna. Sploh pa bi bo potem treba vkalkulirati tudi nove vagone, ker stari po novih tunelih baje da niti ne bi smeli peljati. Baje da ne gre zgolj za tisti požarni dodatni tunel ..

Pri hitroostih na Kraški prelomnici je v bistvu pvseeno, kako velike ovinke imaš...
tuintam
# 29.05.2017 ob 21:26
malasraka

Fino, kar si objavil. Torej se je treba vrniti k varianti s čisto paralelnim potekom drugega tira ob obstoječi progi. End of story. Ta varianta - ali si kaj o njej sploh kdaj slišal, videl kakšno kalkulacijo ipd. ? Pa nova trasa celo ime po tej varianti nosi. Zvito so jo nogirali in šli k dražjim.
Homer.
# 29.05.2017 ob 19:58
Omenjeno je bilo elektronska oddaja podpisov, .....
To je na naslovu:
http://e-uprava.gov.si/podrocja/vloge/vloga.html?
id=3125

Na računalniku mora biti naloženo kvailificirano digitalno potrdilo in podpisna komponenta ProXSign.
Tisti ki dostopa do raznih portalov javne uprave (davki, osebni podatki, ....) ima najbrž že na računalniku potrdilo, ProXSign pa naloži tukaj:
http://www.si-ca.si/podpisna_komponenta/g2/navodilo-win_2_1_1_72.php
bori
# 29.05.2017 ob 19:56
In kaj naj bi strojnik delal? Zalival fikuse?
... ko so prvič 'pristali' na Luni, so bili v raketi geologi, vrtnarji, vremenarji, kongresniki, gradbeniki, cestarji.... pol so pa formulo gor poslali..
el CARTEL
# 29.05.2017 ob 19:31
to, da sindikat vojakov ne sme zbirati podpisov, je bolanija.

kaj ima ministrstvo za obrambo govoriti o tem, katere podpise za demokratične pobude naj zbirajo vojaški sindikati. pa saj je to stvar svobode vsakega državljana!

moral bom oddati podpis, ne ker nasprotujem drugemu tiru, ampak ker:
kot prvo hočem debato o tem
ter
kot drugo hočem se oločiti o tem, na demokratičnem referendumu
bobbek
# 29.05.2017 ob 18:58
Da drzava ne mora zgradit 25 km zeleznice je pa za bankrot,dajte tak referundum,zeleznica ali bankrot.
danimmc
# 30.05.2017 ob 13:15
Za 1,35 milijarde evrov lahko dobimo drugi tir in tretjo razvojno os
[url="http://nova24tv.si/slovenija/refer
endum-o-drugem-tiru-korosci-na-stranskem-tiru/"]
V Sloveniji se obeta referendum, če bo zbranih dovolj podpisov za referendum o drugem tiru, hkrati pa se na Koroškem zaradi slabe cestne infrastrukture obeta tudi vstaja. Seveda je velika verjetnost, da bodo podpisi za referendum tudi zbrani, z denarjem, s katerim bi bil po mnogih ocenah drugi tir krepko preplačan, pa bi lahko naredili še tretjo razvojno os od avtoceste do Koroške, pa še za kakšno obnovo železniške infrastrukture na Koroškem bi ostalo.[/url]
tuintam
# 30.05.2017 ob 12:23
Pred zapravitelji nas lahko reši samo zahteva po popravku ustave po vzoru na ZRN. ZRN: "Javni kapital je zasebnu kapital davkoplačevalcev (a last davkoplačevalcev kot subjekta in kot CELOTE, kot družbe - ki pa NI upravitelj, in ko se ne enači oblasti in ljudstva). Za prenos vzajemnega kapitala z upraviteljice Države in njenih podupraviteljev na državo kot celoto gre, na davkoplačevalsko celoto (mna družbo - a ne kot na upraviteljico, ne tako, kot bi to želela kakšna naša ZL, ki bi samo nanovo določila upravitelje, ki bi družbi znova ukradli identiteto). Ko se v navzkrižni kontroli med sabo LOČENO plačanih sektorjev potem blahko brani javne interese tudi pred upravitelji, tudi pred upraviteljico Državo, in ko slednji ne morejo več tako, kot so v socializmu, ukrasti pravne identitete (in kapitala) celoti (in preko celote drugim). Potem branijo javne interese stroke in vsak sektor zase, vsak približno izenačen z drugimni, ne pa pred oblastnimi objestneži in pred zapravitelji povsem nemočni ljudje. razbiti v fizične osebe, ki jih v pravne osebe zapravitelje povezane elite v bistvu negirajo že v ustavi.
danimmc
# 30.05.2017 ob 12:17
Na stojnicah pred upravnimi enotami po vsej Sloveniji se bodo zbirali podpisi, zato vas v civilni iniciativi pod vodstvom Vilija Kovačiča pozivajo, da tudi iz solidarnosti do predanih prostovoljk in prostovoljcev na stojnicah podpis oddate čimprej.
danimmc
# 30.05.2017 ob 12:16
Vlada nas s svojo trmoglavostjo spet sili, da preprečimo veliko škodo, ki jo hoče narediti. Tokrat gre za stotine milijonov evrov, ki si jih hoče “prijateljsko” razdeliti vladajoča elita. Potem ko vlada ni bila pripravljena na nikakršen dialog z neodvisno civilno družbo in stroko, je referendum ostal še edina možnost, da preprečimo novo več stomilijonsko krajo našega premoženja, kakršno smo že doživeli pri gradnji avtocest, sanaciji bank in gradnji TEŠ6. Sedaj je čas in priložnost, da to preprečimo.
danimmc
# 30.05.2017 ob 08:35
O drugem tiru se je pričelo resno govoriti leta 1999, ko je bila narejena prva študija. Ta je ugotovila, da je gradnja nujna, ocenjena vrednost projekta pa je bila 456 milijonov evrov. Leta 2007 je prva Janševa vlada pripravila program izgradnje, predvidena cena projekta je bila takrat ocenjena na 700 milijonov evrov, od Evropske komisije pa smo že dobili odobrenih 289 milijonov evrov nepovratnih razvojnih sredstev.

Leta 2008 je vodenje vlade prevzel Borut Pahor, projekt je zastal in do leta 2012 je vrednost projekta zrasla na 1,3 milijarde evrov. Leta 2013 je minister za infrastrukturo in prostor Samo Omerzel ugotovil, da se da projekt zgraditi za 700 milijonov evrov, to je za enako vrednost, kot je bila načrtovana že leta 2007. Z nastopom vlade Mira Cerarja se je projekt začel dražiti, saj je končna vrednost narasla na 1,3 milijarde evrov. Če ekonomisti ocenjujejo, da je cena izgradnje v višini 700 do 800 milijonov evrov ekonomsko upravičena, pa cena 1,3 milijarde ni in nikakor ne more biti.
felipesko
# 30.05.2017 ob 00:55
Z gradnjo oz načrtovanjem 2.tira marsikaj ne štima,kot tudi ne štima z Vilijem in stranko v ozadju......Folk,pa naj bomo pametni in presodimo,kdo nas bolj perfidno nateguje.....
V vsakem primeru bomo mi svoje dobili.......
tuintam
# 29.05.2017 ob 22:49
veza
Zanima me, kje so vsi nasprotniki te variante bili, ko se je sprejemalo gradbeno dovoljenje?


Po mojem so bili transparentno eliminirani. Češ da tu ni kaj razmišljati. :)
tuintam
# 29.05.2017 ob 21:28
malasraka

Pošteno bi bilo star tir, ki bo še naprej v uporabi (vzdrževal boš dve trasi, ko sedaj niti ne ne znajo), vkalkulirati v investicijo. Sicer pa, saj ga še bodo...
if
# 30.05.2017 ob 17:19
Glede na vladni projekt (2. tir, oziroma en sam tir) SDS podpira projekt izgradnje dveh tirov po načelu "umik sedanje trase na ekokloško ustrezno lokacijo, izgradnjo dveh novih tirov za bistveno manj denarja, v krajšem času, s slovenskimi resursi (znanje, materiali, logistika, gradbene zmogljivosti ...), z absolutnim obvladovanjem izkoriščanja proge v korist RS.
Projekt dveh tirov je za Slovenijo strateškega gospodarskega pomena tudi zaradi stalnega prihodkovnega vira prihodnosti.

Skupina prof. dr. Duhovnika (FS LJ) ponuja inovativno rešitev, ki zajema vse omenjeno in hkrati omogoča RS, da prepreči prihodnje trajno kapitalsko sesanje vsem notranjim in zunanjim plenilcem proračuna RS.

Vladni predlog podprt s sprejetim zakonom je namansko postavljena trajna procesirnica korupcije in vseh negativnih posledic za proračun RS.
kotzi
# 30.05.2017 ob 16:57
seveda ne bo uspelo..referenduma ne bo..ljudem je vseeno...tut ce se krade..sloveniji gre ok..in ljudje se ne bodo sekiral za par desetin iljonov...ali stotin miljonov..naj se gradi...
tuintam
# 30.05.2017 ob 14:30
REsnica

Kapitalizem eni imajo, drugi imajo pa 'kapitalizem'. Se zavedaš, da smo mi vsaj petdeset let razvoja kapitalizma enoistavno prespali? 'Kapitalizem je mrtev'. Da umira, se je govorilo, ko je socializem kot nekakšna leva opcija začell po želji ostale desnice izrivati levo kapitalistzično, družbi naklonjeno opcijo.

Obstaja liberalni kapitalizem, kjer ga je sploh še lkaj ostalo, ja, a ne liberalni po naše. V liberalnem se čuva celoto. Na kapitalski in na lastniško-pravni način. Tega, da bi družbo branili pred upravitelji na tak način, oprosti, kakšen socializem niti od daleč povohal ni. Mi pa tudi še vedno ne. Takrat je šlo zgolj za oblast nad upravitelji in za njih obvladovanje z etiko.

Po naši ustavi je vzajemni ali socialistični 'družbeni' kapital (kar se ga ni vrnilo) OSTAL (ali veš, kaj ta besedica pomeni, ostal, takjo je to pravno javno povedal prvi prtedsednik ?) v lasti UPRAVITELJEV. Ne v lasti družbe. Da bi ga upravitelji LAŽJE sprivatizirali. Seveda imaš pa take zapravitelje, ki si ga prisvajajo tako, da držijo nad njim roko in z njim rokujejo (upravljajo, kao) in take, ki bi si ga še bolj prisvojili. Nakar imaš antagonizem med med sabo skrajno podobnimi, ki oboji celoto ustavnopravno total ignorirajo, češ da so ioni celotza. Samo oni pomembni.

Dokler ne bomo dojeli, da je socializem radikalna, oblastna opcija, in da celote v bistvu ne ščiti pred upravitelji, pa da privatizacija na desni (oblastni, državno-kapitalski) način, ko nasledstveno iz socializma, vzajemni kapital ostaja (in sproti postaja, kar je od vsega najhuje) upraviteljev, ne vodi v priznanje celote v ustavi - ko privatiziramo, a ne zato, da bi celoto potem bolj priznali - pa da socializem je enako desna opcija kopt ostala desna, nam ni rešitve.

Dokler bomo enačili upraviutelja Državo in državo kot celoto, ki pa to ni, po starem, po radikalno, češ da je oblast=ljudstvio, ko potem ljudstva ni, nam tudi ni rešitve... ZRN - oni imajo vzorčno vzajemni kapital lastbniško-opravno LOČEN od Države in ga pred upravitelji ščitijo ENAKO, kakor se bv bolj liberalnem kkapitalizmu (neoblastnem) ščiti ves zasebni kapital. Pravna država NI vladavina. Ne ponuja se boljše na boljšo oblast, pač 'a vedno manj oblasti in oblastnosti, vedno manj možnosti, da si oblastni kapital kar prilaščajo. Tudui Država jkot upravitelj in njeni podupravitelji si ga v bistvu sploh ne bi smeli prilaščati in naj bi vodili DVOJNO knjigovodstvo, da jih je možno odje*ati in zamenhjati, magari z zasebnimi upravitelhji, če ga svirajo...

Tudi sedanji neoliberalizem sploh ni kakšen liveralizem, pač pa čisto navaden posrani oblastn9 neoradikalizem, ko so si upravitelji smeli podaljšati pooblastila iz socialitzem. V tem je keč, da imamo elite, ki niti osnov ne vedo. Niti tega ne.
tuintam
# 30.05.2017 ob 14:13
pkorosec

Seveda, če pa temelji vse na etiki upraviteljev in se jim vse vnaprej in z ustavo pokloni, celo pravnio identiteti države kot celote. Demokratu, ki trdi da je oblast enako ljudstvo ni za zaupati. Tak že kot prvi zanika ljudstvo in prizna zgolj oblast. Zlorabi sistem - ker je zanič skupaj sklamgfan in ker se ga zlorabiti s tem da.

V vojnah ščititiš družbo z upravitelji, saj so interesi omejeni, v miru pa, kdor je pameten, ščiti družbo tudi pred njimi. Ne pa da jim poklanja vse sproti po šabloni iz socializma zato, da bi jim olajšal privatizacijo. Mora biti človbek usekan, da tako ustavo napiše in jo potem brani.

Češ da Država smo pa ja mi, oblast smo ja mi , mi smo ja vi... Kretenizem na kubik. Nemci, ZRN kapitalizem, stokrat bolj učinkovito DRUŽBO opredelijo in priznajo ter vzajemni kapital potem ščitijo pred prihvatizerskimi upravitelji, pred 'levimi' in pa desnimi (v bistvu so socialisti oblastni in desni, zgolj upravitelje sploh priznavajo), kot jo je kadarjkoli kak socializem.

Mi družbe nismo ščitili ne prej ne sedaj. Vedno oblastneže. Bolj lai manj. Pa v socializmu celo vsaj malo bolje. Ne sme biti vzajemni kapital kar Državni in vse v tem upravitelju scentralizirano, ko država kot celota, ne tista ista, ki upravlja, pač pa tista, ki je pri nas sploh pravno ni, pravno niti obstaja ne. Demos, ja, tudi ta, je že zdavnaj tudi sam izdal demos, ko je pristal na kolobocijo od prej, češ da je demos=oblast.

To je total oslarija. Misliti, da se oblasti potem ne bo zlorabilo. Češ kako etična je in kakšna supertruper elita... Do daske se jo. V bistvu se ne sme vzajemnega kapitala kar dati upraviteljem. Še najmanj pa zato, da bi se jim prisvajanje olajšalo. Kaj takega si lahko izmislijo samo razni Drnovški ipd.

Nitu Državi kot enemu od subjektov, ki upravlja se ga ne poklanja. To je potem prehud monopolist. Potem lahko delaš le zanjo in pa za ene, za tanartaboljšo oblast in tanajbolj oblastne, si ji suženj... Dejstvo pa je, da samo če si oblasten, se temu suženjstvu pač izogneš. Pa če kaj imaš. Seveda da mi ne mislimo na tiste, ki se komah rijevajo, goli in bosi ... Zapufajo jih oblastneži že daleč p5ed rojstvom, opredelili in ščitili jih pa ne bi.
abzng
# 30.05.2017 ob 13:26
Pa še to mislim! Če bi šli brez javne podpore SDS (s figo v žepu od njih seveda - saj Orbanček ni najbolj srečen!) bi verjetno bilo mnoooogo bolje! Kje je zdaj ta enotni SDS? Če bi samo vsi čalni podpisali (obvezno! - tako kot so volili JJ-a) bi bilo podpisov dovolj!
abzng
# 30.05.2017 ob 13:23
Hja - teh podpisov se je treba lotiti učinkovito in prijazno! Enkrat sem pomagal pred UO na nabrežju v Lj zbirati ene podpise. Na šatntu je bilo vedno dovolj pol, zraven zraven je bil polno mladih fantov in deklet, ki so po potrebi razložili zadevo in pospremili človeka na UO za hrbtom. Tma so tistega vzeli vedno mimo vrste - prevrjanje traja 30 sekund. Vsak je dobil en čokoladni bombonček, punce na UO kak prigrizek ali čokoladko (pa nič podkupovanja prosim!) - big happy family skratka in podpisov je bilo nendoma preveč. Ljudje ne marajo , če se tisti ki sprjemajo podpise razburjajo, grdo gledajo ipd. Vzdušje je nad-pomebno!
tuintam
# 30.05.2017 ob 13:19
komsomolec

Tudi to je možno. Predsedniške volitve pa to... Vseeno gre pa za več zadev hkrati. Tako je v politki vedno. Kot pravim, ni čisto vseeno, kaj naj bi zahteva z referendumom (ali spet neko določeno rešitev, podobno kot tole, kar se monopolno gredo sedaj, ko ev. cenejše variante, tira strogo ob sedanjem, sploh ne omenjajo). Dostikrat se zadeve zlorabi, a gre na srečo včasih pa tudi za sinergije. Kot pravoš: ne pa nujno, SDS je govoril, kako da je za celoto, za vse - a kdo pa ni - ki celote ni ppotem v celloti in z ustavo bnajprej povsem zanikal (ko je vzajemni kapital podarjen upravitelici Državi; se ve zakaj, da bi si ga upravitelji lažje prilastili... pri nas je vse desno, oblastno, da že smrdi do neba, nič, ampak nič družbi naklonejeno, samo vsak sebi) ...
tuintam
# 30.05.2017 ob 12:31
danimmc
Na stojnicah pred upravnimi enotami po vsej Sloveniji se bodo zbirali podpisi, zato vas v civilni iniciativi pod vodstvom Vilija Kovačiča pozivajo, da tudi iz solidarnosti do predanih prostovoljk in prostovoljcev na stojnicah podpis oddate čimprej.

Ja, samo kaj, ko pa ta Vili navija spet samo za eno, t.j. Dimnikovo rešitev. Dimnikova samo opozarja (in hvalabogu, da se je človek potrudil), da je možno zadovoljiti javne interese bolj stvarno in pa ceneje. Bolj z upoštevanjem danosti. Obstoječa proga je strošek, ki ga nova sploh ne upošteva. Obenem bi lahko bil pa pocenitev. Osebno bi podpisal, če ne bi s tem spet podpisal za neko rešitev, ki še vedno ni tista najboljnenostavna, ki je po mojem dograditev obstoječe proge v dvotirno z novim tirom ob sedanjem (s kakšno kratko izjemo). Po mojem tudi tiste Dimnikove bližnjice z več nagiba nne potrebujemo, pač pa samo močnejšo elektrikjo in močnejše lokomotive z ev. rekuperacijo. Naj hudi*i na strani Države (upravitelja), sploh ne na strani države kot celote (te ne priznavajo) povejo, koliko bi pa to potem stalo, če si sploh upajo... Tisti referendum pa ja, če bi prerastel v kaj za vse res pomemvbnega. Kar bi pa celo utegnil postati.
danimmc
# 30.05.2017 ob 09:26
Kolikor jaz razumem se pri SDS (in še marsikdo) zavzema za dvojni drugi tir
tuintam
# 30.05.2017 ob 09:13
danimmc
O drugem tiru se je pričelo resno govoriti leta 1999, ko je bila narejena prva študija. Ta je ugotovila, da je gradnja nujna, ocenjena vrednost projekta pa je bila 456 milijonov evrov. Leta 2007 je prva Janševa vlada pripravila program izgradnje, predvidena cena projekta je bila takrat ocenjena na 700 milijonov evrov, od Evropske komisije pa smo že dobili odobrenih 289 milijonov evrov nepovratnih razvojnih sredstev.

Verjetno takrat ni bilo mišljeno, da mora biti izbrana najbolj butasta od rešitev. Ali pač?
Kazalo