



Vaša ocena: 



Ocena 4,1 od 51 glasov
Ocenite to novico!
| V Cerkvi je še vedno veliko zanikanja, posploševanja, lažne solidarnosti med duhovniki, da teh pojavov (pri nas) ni tako veliko, da je to bolj težava v družinah, vzgojnih zavodih, šolah, da je to težava v Ameriki, na Irskem ali kod drugod. Vse navedeno drži, drži pa tudi, da se s temi vprašanji srečujemo tudi v Cerkvi na Slovenskem. | ||
| Andrej Saje | ||
| Ekspertna skupina je svetovalno telo z nalogo informiranja žrtev in škofov. Žrtve in svojci imajo možnost, da dobijo različne informacije o postopkih, pojasnila o ukrepih, o možnostih terapije ... Ekspertna skupina nima pravne moči, ne vodi postopkov in ne išče storilcev, ker teh pristojnosti nima. | ||
| Andrej Saje o poslanstvu ekspertne skupine za pomoč pri reševanju spolnih zlorab v Cerkvi. | ||
| Ob dokazani krivdi na civilnem sodišču in posledični kazni, Cerkev dodatno kaznuje z nekaterimi svojimi kaznimi. Najhujša cerkvena kazen je izgon iz kleriškega stanu in trajna prepoved opravljanja duhovniške službe. Primera laizacije zaradi spolnega nasilja v Sloveniji še nismo imeli. Milejše kazni so prepoved opravljanja službe, kjer ima oseba stik z otroki, povrnitev škode, ki jo je storilec naredil. Duhovnik, ki je prestal kazen, mora v okolje, kjer ne more imeti stika z otroki. | ||
| Andrej Saje | ||
| Cerkev tovrstnega nasilja ne sme prikrivati, ampak mora na primeren način informirati zainteresirano javnost, ko je to potrebno in nujno. | ||
| Andrej Saje | ||
| Po nekaterih raziskavah naj bi bilo od dva do štiri odstotke duhovnikov, ki so storili kaznivo dejanje, povezano s spolnostjo, in to se mi zdi realen podatek tudi za položaj v Sloveniji. | ||
| Andrej Saje | ||
"Cerkev je v preteklosti svoj ugled reševala s tem, da je molčala in upala, da bodo zadeve potihnile. Zunanje razmere pa so jo prisilile v to, da se vedno bolj stvarno in na ustrezen ter strokoven način ukvarja z reševanjem primerov pedofilije," je za MMC povedal Andrej Saje.
Tiskovni predstavnik in generalni tajnik Slovenske škofovske konference, doktor kanonskega prava in predavatelj na Teološki fakulteti v Ljubljani Andrej Saje je bil pobudnik ustanovitve ekspertne skupine za pomoč pri reševanju spolnih zlorab v Cerkvi, ki je bila ustanovljena leta 2009.
V pogovoru o pedofiliji in spolnem nasilju v Katoliški cerkvi je med drugim dejal, da pri reševanju primerov pedofilije Cerkev še ni prišla na raven, ki bi bila zadovoljiva. "V zadnjih letih so bili v Cerkvi na področju preganjanja kaznivih dejanj spolnih deliktov narejeni veliki koraki, ne samo po svetu, tudi pri nas, vendar še ne na dovolj učinkovit in transparenten način," je pojasnil.
_________________________________________
Kako Cerkev opredeljuje, vidi, pojmuje pedofilijo?
Po cerkvenem pravu je pedofilija kaznivo dejanje, z moralnega vidika pa je to greh. Gre za dve ločeni stvari. Kot kaznivo dejanje se obravnava na sodišču oz. v ustreznih kazenskih in drugih postopkih, kot greh pa se obravnava pri spovedi. Pedofilija je nasilje, je dominacija, je obvladovanje močnega nad nemočnim, nad otrokom. Vprašanje spolnega nasilja je precej širše, saj poznamo tudi spolno nasilje nad mladostniki in odraslimi osebami. V javnosti se v glavnem govori samo o pedofiliji, tudi ko imamo v mislih druge anomalije s spolnega področja. Pedofilija v okviru problematike spolnega nasilja predstavlja njen manjši del.
Sta celibat in pedofilija povezana?
Praviloma pedofilija in celibat nista povezana, celibat pa je lahko vzrok zlorabe, če gre za spolno nasilje nad odraslimi osebami ali nad mladostniki. V tem primeru včasih ne gre za pedofilijo, ampak za izražanje istospolnih nagnjenj do mladostnikov, do fantov, ki odraščajo, ki še niso polnoletni, a so v bistvu že odrasli, in na drugi strani do deklet. Po nekaterih raziskavah naj bi bilo od dva do štiri odstotke duhovnikov, ki so storili kaznivo dejanje, povezano s spolnostjo, in to se mi zdi realen podatek tudi za položaj v Sloveniji.
Koliko se v duhovniških vrstah govori o pedofiliji?
V ekspertni skupini za reševanje spolnih zlorab v Cerkvi menimo, da se o pedofiliji govori premalo oz. da se govori na neustrezen način. V Cerkvi je še vedno veliko zanikanja, posploševanja, lažne solidarnosti med duhovniki, da teh pojavov (pri nas) ni tako veliko, da je to bolj težava v družinah, vzgojnih zavodih, šolah, da je to težava v Ameriki, na Irskem ali kod drugod. Vse navedeno drži, drži pa tudi, da se s temi vprašanji srečujemo tudi v Cerkvi na Slovenskem. Tudi če bi se zgodila ena sama tovrstna zloraba, ki bi jo zagrešil en sam duhovnik, je to za Cerkev težava. Nekaj v smeri preventive v ekspertni skupini za to naredimo v obliki izobraževanj. Nekateri tudi menijo, da se želijo žrtve na račun Cerkve okoristiti. Po naših izkušnjah to v glavnem ne drži.
Kakšni so ukrepi Cerkve proti pedofiliji?
Krajevni škof ali redovni predstojnik sta dolžna narediti začetno preiskavo. Če je sum potrjen in je zelo verjetno, da je redovnik ali duhovnik storil kaznivo dejanje spolnega nasilja nad mladoletno ali odraslo osebo, mora najprej zavarovati žrtev, storilcu mora preprečiti vsakršen stik z žrtvijo. Izkušnje imamo, da storilci skušajo s prepričevanjem in tudi z ustrahovanjem vplivati na žrtve, da bi prekinile postopek. Ordinarij prepreči stik na način, da osumljenca npr. umakne na drugi kraj. Če je žrtev mladoletna, mora po začetni preiskavi, ki je sum potrdila, ordinarij poslati rezultate in svoje mnenje na Kongregacijo za nauk vere oz. na sodišče v Rimu. To odloči o nadaljevanju postopka v Rimu ali v krajevni Cerkvi. Pristojno sodišče za vodenje postopka lahko pooblasti škofa ali drugega ordinarija. Za reševanje omenjenih kaznivih dejanj je pristojna kongregacija, ki za vodenje kazenskega postopka pooblasti krajevnega škofa za vsak primer posebej. Če gre za odraslo žrtev spolnega nasilja, ima ordinarij polno odgovornost in je pristojen za celotni postopek, razen v primeru zlorabe zakramentalne spovedi.
Kaj pa vpliva na odločitev sodišča v Rimu, kje bo potekal postopek?
Predvsem praktični razlogi. Če gre za nerazumevanje tujega jezika, potem poiščejo možnosti, ki olajšujejo potek postopka. Za postopek, ki poteka v Rimu, je treba vse dokumente prevajati, kar povzroča dodatne zaplete, stroške in obremenitve. Sodišče v Rimu se odloči za kazenski postopek ali za skrajšan administrativni postopek. Zadnji se uporablja v večini primerov.
Kaj čaka žrtev ali starše otroka, ki se odločijo za prijavo duhovnika cerkvenemu sodišču v zvezi z nadlegovanjem njihovega otroka?
Pravilni naslov za prijavo zlorabe je ordinarij, ne ekspertna skupina. Ta predstavlja varen in zaupen prostor, kjer se žrtve ali njihovi svojci lahko izrazijo in kjer jih poslušamo. Staršem ali žrtvam, ki pridejo na pogovor, razložimo postopke, tako cerkvene kot civilne, če želijo. Predstavimo jim možnosti terapevtskega zdravljenja. Povemo jim, da s prijavo kaznivega dejanja sprejemajo odgovornost, da se morajo izpostaviti in razkriti identiteto ter stati za tem, kar povedo; kriva ovadba je namreč kazniva tako po civilni kot cerkveni plati. Naša glavna naloga je žrtvam ponuditi primerno okolje, v katerem se lahko izrazijo. Ko se postopek začne, so povabljeni na zaslišanje. Najprej same žrtve, potem tudi drugi, ki o tem kaj vedo. O zaslišanju se napiše zapisnik, ki ga podpišejo, da je primer evidentiran. Potem se čaka na končni izid postopka. Ko se postopek začne, številni starši oz. žrtve po daljšem času pridejo k nam in nas sprašujejo, zakaj se postopek še ni končal in kako poteka. Žrtve imajo pravico, da so o izidu postopka obveščene v pisni obliki, to je lahko sodba, sklep ali pismo, iz katerega je razvidno, kako se je postopek končal, ali je bil storilec spoznan za krivega ali ne in kakšna kazen ga je doletela.
So kakšni vidni rezultati dela ekspertne skupine?
Naši rezultati so predvsem v načinu in obliki odnosa, ki ga pokažemo do žrtev. Zanje je pomembno, da doživijo sočutje, ker ni nujno, da ga bodo doživele tudi v nadaljevanju postopka. Pravni postopki so zelo suhoparni in včasih nečloveški. Ne gledajo na osebo kot tako, ampak gre zgolj za dokazovanja za in proti. Dokazovanje je večkrat povezano s trpinčenjem žrtev in njihovih svojcev, v določenih primerih gre tudi za medijsko izpostavljanje in posledično nove zlorabe. Redke žrtve se zato sploh odločijo za prijavo, tako civilno kot cerkveno. Vsake toliko časa se kdo oglasi osebno, po telefonu ali elektronski pošti, ker išče določene informacije zase ali za ljudi, ki jih pozna. Včasih se žrtve obrnejo na nas tudi po posredovanju tretje osebe, ki ji zaupajo, saj se sami ne upajo izpostaviti. Uspeh ekspertne skupine se ne meri v številkah, ampak v kakovosti odnosov. Ponujamo varno okolje, kjer se žrtve lahko izpovejo, mi pa jim verjamemo. Več primerov je bilo, ko so ljudje, starši ali žrtve, z veliko težavo povedali svojo zgodbo. Mi smo jih poslušali in na koncu so se zahvalili in dejali, da sicer nimajo ljudi, ki bi jim to bolečo izkušnjo zaupali. Žrtve običajno težko spregovorijo, ker so krivdo vzele nase in jih je sram. Stisko in bolečino držijo v sebi, ker se bojijo, da bi bile zaradi teh izkušenj znova zlorabljene ali zaničevane. Žrtev ni nikoli kriva za to, kar se je zgodilo. Storilec je tisti, ki nosi krivdo, dejansko pa žrtve krivdo samodejno vzamejo nase.
Kako je s cerkvenimi postopki in anonimnostjo?
V Cerkvi o prijavah spolnega nasilja javnosti ne informiramo iz različnih razlogov. Eden je v tem, da krivda ni preverjena in si žrtve tega ne želijo. Gre tudi za varstvo osebnih podatkov in varovanje dostojanstva človekove osebe – tako žrtve kot storilca. Preiskavo je zato treba opraviti na diskreten način, kar seveda ne pomeni, da se zadeva prikriva. Cerkev tovrstnega nasilja ne sme prikrivati, ampak mora na primeren način informirati zainteresirano javnost, ko je to potrebno in nujno. Župljani imajo pravico do informacije, če je njihov župnik, npr., storilec kaznivega dejanja spolnega nasilja, da lahko zaščitijo svoje otroke. Dejstvo je, da storilci spolnega nasilja običajno nimajo ene same žrtve, ampak jih imajo več.
Kakšna sredstva so namenjena ekspertni skupini?
Ekspertna skupina dela pro bono. Za delo, ki ga opravljamo, nismo plačani, saj delamo iz notranjega nagiba pomagati ljudem. Ženejo nas resnicoljubnost, pravičnost in sočutje do človeka v stiski. To niso majhne stvari. Žrtve z zlorabo doživijo zelo hudo travmo in ta bremeni tudi potem, ko je zloraba "samo" še spomin. Ta ne mine sama od sebe, ampak se včasih celo intenzivira in povzroča težave na drugih ravneh človekove osebe: na ravni telesa, čustev, samopodobe, dojemanja sveta, prehranjevanja, odnosov, opravljanja obveznosti … Dostikrat težave izbruhnejo, ko žrtev vstopi v partnerski odnos, saj se odnosa boji in ne more normalno funkcionirati. Pogoste so tudi spolne anomalije, ki so posledica zlorabe, npr. pogosto menjavanje partnerjev, nezvestoba. Ljudje večkrat šele v času, ko zaidejo v hude stiske, s pomočjo strokovnjakov ugotovijo, da je vzrok njihove nezvestobe tudi zloraba v preteklosti.
Koliko je primerov pedofilije v Cerkvi na Slovenskem?
Teh podatkov nimamo, ker do zdaj – po meni znanih podatkih – ni bila opravljena nobena raziskava. Iz splošnih podatkov vemo, da je bilo v različnih postopkih, civilnih in cerkvenih, v zadnjih desetih letih prijavljenih, naznanjenih ali osumljenih vsaj 20 duhovnikov. Bolj ključno vprašanje je število žrtev. Večina storilcev jih ima na vesti več. Žrtve so navadno verujoče osebe, tesno povezane s Cerkvijo, hodile so k verouku ali na mladinska srečanja. Duhovnika in Cerkev spoštujejo, zato zelo težko spregovorijo o zlorabi, ker se bojijo očrniti duhovnika, ki je sicer v župniji dobro delal in ga ljudje spoštujejo. Po drugi strani so storilci večkrat osebnostno ali čustveno nezreli oz. si celo pridržujejo pravico do nekaterih prestopanj meja.
Koliko žrtev oz. staršev žrtev se odloči za prijavo?
Za kakršno koli prijavo se odloči zelo malo prizadetih. Dobil sem podatek, da je bilo leta 2009 v Sloveniji okrog 200 primerov pedofilije, ki so bili prijavljeni civilnim organom pregona. Večina žrtev, ki pride k nam, ne želi prijave, želi pa, da Cerkev prepreči nadaljnje zlorabe. Postopki so travmatični in redke so žrtve, ki zdržijo postopke. Zlorabljene osebe so pri odločitvi, ali bodo kaznivo dejanje prijavile Cerkvi ali samo civilnim organom pregona, svobodne. Najbolje je, da se prijava odda na obeh mestih, če zadeva še ni zastarala.
Koliko od omenjenih 20 duhovnikov je bilo v civilnem postopku?
Mogoče malo manj kot polovica. Določeni postopki še potekajo. Za vse niti ne vemo, ali so v civilnih postopkih ali ne. Za primere velikokrat izvemo šele iz medijev. Dejstvo pa je, da mora biti v središču problematike žrtev. Torej ni cilj pravni postopek kot tak, ampak je rešitev v tem, da zaščitimo žrtev in ji pomagamo, da se rehabilitira in se ji povrne izgubljena pravica. To pa ni vedno nujno v pravnem postopku, še posebej ne, če je zadeva zastarala. Civilno-pravni postopek ne pride v poštev, če se je zloraba zgodila pred 30. leti. V cerkvenem pravu so se v zadnjem času norme zelo poostrile. Zastaralni roki so zelo dolgi. Še 20 let po dopolnjenem 18. letu žrtve se kaznivo dejanje lahko še vedno prijavi. Na prošnjo ordinarija lahko pristojna kongregacija v Rimu zastaralni rok tudi ukine.
Nekateri vam očitajo prikrivanje, tudi mediji, v primeru prijav zlorab.
Cerkev je v preteklosti svoj ugled reševala s tem, da je molčala in upala, da bodo zadeve potihnile. Za veliko primerov tudi ni vedela, ker so nekatere žrtve spregovorile šele v zadnjem času. Mediji so pripomogli k senzibilizaciji družbe za vprašanja spolnega nasilja, čeprav včasih iz tega naredijo tudi senzacijo. Javnost je dala besedo nemočnim, pripomogla je tudi k izobraževanju in ustvarila določen pritisk na pristojne - tako v Cerkvi kot tudi pri civilnih organih pregona -, da so sprožili ustrezne postopke. Cerkev so zunanje razmere prisilile v to, da se vedno bolj stvarno in na ustrezen ter strokoven način ukvarja z reševanjem primerov. Nismo pa še prišli na raven, ki bi bila zadovoljiva. Precej nam manjka še v smislu realne podobe o nas samih in o sprejemanju kaznivih dejanj, ki jih je težko priznati. Oznanjamo Evangelij in Resnico, pisano z veliko začetnico, kar pomeni, da ne moremo imeti dvojnih meril. Farizeji so kazali s prstom na druge, svoje krivde pa niso marali videti. Jezus je njihovo ravnanje jasno obsodil in označil za nedopustno.
Zakaj toliko pedofilskih škandalov v Katoliški cerkvi? Kaj pa druga verstva, poklici?
Vsak primer, ki se je zgodil, je preveč. Včasih se nekateri v Cerkvi in predvsem tisti zunaj Cerkve sprašujejo, koliko je teh primerov. Ni toliko vprašanje, koliko jih je, vprašanje je, ali jih ustrezno obravnavamo. Katoliško cerkev se omenja tudi zato, ker je še vedno moralna avtoriteta. Dolgo se je izmikala in si ni nalila čistega vina, zato je nekako upravičeno, da se jo izpostavlja. Po drugi strani so vsaj teoretično mogoči primeri, ko nekdo nima čistih namenov in se želi okoristiti. Mislim, da je pomembno, da se ukvarjamo z nami samimi. Spremenimo lahko le sebe. Količinski vidik je brezpredmeten, saj odvrača od bistva problematike. Ko gre za uničeno ali prizadeto življenje posameznikov, je zelo pomembno, da jim pomagamo in jih integriramo nazaj v skupnost.
Izmikanje nikoli ne prinese pozitivnega rezultata, ker sogovornik dobi občutek prikrivanja. Če pojasnimo resnico, smo verodostojni in ljudem odleže. Nejasna slika povzroča namigovanja, npr. v smislu: "Vsi duhovniki so pedofili." To je isto, kot če v dvorani rečemo, da je med nami tat, nihče pa ne ve, kdo to je. Vsi smo v strahu, da nas bo oškodoval. Če vemo, da smo vsi pošteni, določena oseba pa ima težave, jo bomo nadzorovali in bomo lahko mirni.
Moj namen je predstaviti problematiko. V zadnjih letih so bili v Cerkvi na področju preganjanja kaznivih dejanj spolnih deliktov narejeni veliki koraki, ne samo po svetu, tudi pri nas, vendar še ne na dovolj učinkovit in transparenten način.
Pedofilija je tema, na katero se mediji hitro odzovejo in včasih odvrača pozornost od drugih težav, a po navadi je osnova za njihovo pisanje realna. Kadar javnosti pravočasno posredujemo ustrezne in izčrpne informacije, se tudi val pisanja kmalu poleže. Če pa gre za nepopolne podatke in izmikanje, potem se zgodbe nadaljujejo. Na dolgi rok se prikrivanje ne obnese.
Kakšne so oz. bi bile primerne, pravične kazni?
Kakšna je primerna kazen, je predvsem stvar sodišča. Imamo ustrezne institucije in pravne postopke, tako civilne kot cerkvene, ki razjasnijo dvome, opredelijo krivdo ter naložijo kazen, če je storilec spoznan za krivega. V Cerkvi so kazni drugačne, kot so civilne. Nimamo zapora ali policije, ki bi storilca aretirala. Tega tudi ne potrebujemo, ker so zato ustrezni državni organi. Ob dokazani krivdi na civilnem sodišču in posledični kazni Cerkev dodatno kaznuje z nekaterimi svojimi kaznimi. Najhujša cerkvena kazen je izgon iz kleriškega stanu in trajna prepoved opravljanja duhovniške službe. Primera laizacije zaradi spolnega nasilja v Sloveniji še nismo imeli. Milejše kazni so prepoved opravljanja službe, kjer ima oseba stik z otroki, povrnitev škode, ki jo je storilec naredil. Duhovnik, ki je prestal kazen, mora v okolje, kjer ne more imeti stika z otroki. V Cerkvi še nimamo izdelane vizije, kaj storiti z duhovniki po prestani zaporni kazni. Strokovnjaki pravijo, da pedofilija ni ozdravljiva, ker gre za motnjo spolne preference, zato je vprašanje, kam s takimi osebami, kako jih zaposliti, še posebej če krivde ne priznajo in niso pripravljene sprejeti strokovne pomoči. Če storilci čutijo in priznajo krivdo, npr. odvisnost od spolnosti, je pomoč mogoča. Obstajajo različne terapevtske skupine za duhovnike v tujini, npr. v Italiji. Težava je, če nekdo ne vidi lastnih anomalij in vidi v kazenskem postopku zaroto proti sebi ter mu je žal le, da je bil razkrinkan. Tako osebo je treba dati v okolje, kjer ni sama, je pod nadzorom in kjer nima stika z žrtvami, tako starimi kot tudi potencialnimi novimi. Na vsak način je treba poskrbeti, da ta oseba (ki jo doleti izgon iz kleriškega stanu, op. p.) škode ne povzroča naprej.
Menite, da je vprašanje pedofilije postalo vir velikih in hitrih obogatitev?
Nimam take izkušnje. Kolikor sem se srečeval z žrtvami in njihovimi starši, si posebej na začetku nihče ne želi denarja. Žrtvam je v največje zadoščenje, če Cerkev in storilec sprejmeta odgovornost za kazniva dejanja ter če sodni postopki pripeljejo do jasnega izida in povrnitve pravice. Obžalovanje za storjena dejanja ima pomen samo v kontekstu zunanjih konkretnih dejanj, s katerimi se oškodovani osebi povrne pravica. Odgovornost za kazniva dejanja nosijo storilci sami, Cerkev pa je soodgovorna za njihova dejanja takrat, ko zanje (iz)ve in ne ukrepa.
Kako preprečiti spolne zlorabe otrok v Cerkvi in družbi nasploh?
Eno je kurativa, drugo je preventiva. Kurativa pomeni zaščito žrtve in se odraža v pravilno izpeljanih postopkih, opredelitvi krivde in kaznovanju. Drugo je preventiva, v katero sodijo izobraževanje, informiranje in ozaveščanje. Poseben pomen imata vzgoja v družinah ter zaupen odnos med starši in otroki. Primerno je, da se starši z otroki pogovarjajo in ustvarjajo prostor zaupanja, kjer se otroci lahko izrazijo in povedo za morebitne težave. Omeniti moramo izobraževanje in informiranje v Cerkvi sami, v vzgojnih ustanovah, kot so semenišča, ter strokovna izobraževanja duhovnikov in redovnikov. Na tem področju smo naredili pomembne korake. Letos je bila ekspertna skupina obveščena o dveh novih primerih zlorab, kjer žrtve ne želijo imenovati storilca in ne želijo postopka, Cerkev pa želijo spodbuditi k večji pazljivosti in pozornosti, da se zlorabe ne bi ponavljale na novih žrtvah. Če identiteta storilca ni znana, se preiskava ne more začeti. Potrebni so konkretni podatki o imenih in dejanjih, to pa žrtve spravlja v stisko in strah, zato se za prijavo težko odločijo.
Se vam zdi, da gremo pri preganjanju, pojmovanju pedofilije predaleč (odnos starši–otroci, učitelji–otroci)?
Duhovniki in vzgojitelji so negotovi, nekatere je strah. Nekateri sprašujejo, ali v šoli in pri katehezi lahko pobožajo otroka in se ga dotaknejo. Vsak dotik še ne pomeni spolne zlorabe. Kaznivo dejanje lahko natančno opredelimo. Oseba, ki se je nekdo dotakne, čuti, s kakšnim namenom se je nekdo dotika. Pomembno je, da poznamo meje in jih spoštujemo. Resnica nas bo osvobodila. Vsi, ki nam je mar za človeka v stiski, tako za žrtve kot za storilce, lahko veliko storimo za to.
Pedofilija ali kraja ?
Se vidi da je še zgodnja ura in ti kri še ne cirkulira kot je treba, ker večje neumnosti si je
pa težko izmisliti.
Kalimeroti vedno znova dokazujete pripadnost tistim 20% z nizkim IQ.
Pozabila si dodati zelo pomembno okolje, kjer je preko 80% vse pedofilije: ožja in širša družina.
Tema "pedofilija v cerkvi RKC" je zgolj krinka, da politiki lahko kradejo. Sedaj se v ozadju odvija prodaja Merkatorja, je pa še prav gotovo nekaj, o čem nisem obveščen. Če bi bil interes gospodov Milana in Boruta izkoreniniti pedofilijo, bi se je lotila na drugačen način.
"Letos je bila ekspertna skupina obveščena o dveh novih primerih zlorab, kjer žrtve ne želijo imenovati storilca in ne želijo postopka, Cerkev pa želijo spodbuditi k večji pazljivosti in pozornosti, da se zlorabe ne bi ponavljale na novih žrtvah."
Kaj pa na to poreče javno tožilstvo Republike Slovenije in Policija?
Nihče noče v postopek, kjer ga bodo še enkrat posilili, tokrat s pravne strani.
Moje osebno mnenje je, da je pedofilije verjetno malo več v cerkvi, kar vidim razlog v tem, da je spolnost duhovnikov prepovedana, kar je seveda nenaravno.
Prav pa je, da se zavedamo, da se ta sprevržena dejanja prekriva v VSEH zgoraj omenjenih inštitucijah, zato je POPOLNOMA NAPAČNO, da v primeru zlorabe VERJAMEMO PREDSTAVNIKOM INŠTITUCIJ (dobremu duhovniku, dobremu učitelju,...), NE PA OTROKU. Žal - preverjeno osebno.
Drugi problem pa so bedni proletarski komunisti, kateri stalno uporabljajo pedofilijo kot argument proti katoliški cerkvi
Ko ni argumentov so na vrsti žaljivke. Kako tipično za klerooboževalce ki vse kritike RKC stlačijo na skupni imenovalec - komunisti. Kako daleč je to od resnice. Že pri meni je to zgrešeno, ker jaz, za razliko od Janše, nisem bil nikoli član komunistov.
Sicer pa se cerkev ne napada. Se le razkriva kriminal in nemoralnosti ki jih RKC kleriki delajo. Tega pa je ogromno, ker se je dogajalo konstantno skozi celotno zgodovino. Od ustanovitve naprej do današnjih dni. Nekoč se o tem ni smelo govoriti, a so se časi obrnili. Počasi in postopoma se razkriva vsa gniloba in pokvarjenost strašne zločinske organizacije ki se skriva pod plašč vere in se prodaja naivcem za moralno avtoriteto. Nič več ne bo tako kot je bilo.
Cesar je nag, mi pa moramo to sporočiti še tistim ki tega ne vidijo.
sicer ne vem za zabite proletarske komuniste, ampak jaz ti lahko naštejem takoj veliko razlogov proti RKC.. glavna dva, če odštejemo pedofilije, sta, da sploh ne verjamejo v stvari o katerih učijo in seveda da še vedno poskušajo biti "moralna avtoriteta", kar je pa velik lool
Drugi problem pa so bedni proletarski komunisti, kateri stalno uporabljajo pedofilijo kot argument proti katoliški cerkvi, ker drugih argumentov ne znajo povedat in so preveč zabiti, da bi sami ločili dejanja posameznikov in neke institucije in tudi katolištva kot veroizpovedi.
Nov primer posipavanja s pepelom.
Akcija pranja podobe RKC se nadaljuje z največjim možnim tempom. Kleriki so se stvari lotili na napačen način. Svojo podobo ne morejo oprati sami, ker to ne pomeni nič. Vsak berač pač svojo malho hvali, zato je jasno da so kleriki neobjektivni. Podobo RKC lahko operejo le ljudje. Ti pa nimajo o cerkvi dobrega mnenja saj je večini jasno da so kleriki najslabše kar se je ljudem zgodilo od propada rimskega imperija naprej.
Propad RKC-ja se nadaljuje.
Tako je. A veste, kaj je Ratzinger takrat bil oziroma v vlogi koga je izdal ta ukaz? Bil je prefekt Kongregacije za doktrino vere. Kongregacija za doktrino vere je naslednica Svete inkvizicije!
sistemska pedofilija je, če se sistemsko poudarja pedofilija v cerkvi in sistemsko zamolčuje pedofilija v šolstvu in še kje.
Oseba, ki je bila takrat na čelu osnovne šole, je bila član ZLSD, učitelj je bil član LDS-a.
Danes nista politično dejavni.
Kaj pomeni "rešiti problem po katoliško" veste vi.
Jaz sem ga rešil tako, da je bila zadeva obravnavana javno na nivoju osnovne šole. Šola ga je rešila tako, kot sem opisal.
TO VELJA TUDI ZA RKC!!!
izrodki v kiklah
Verujem, da ga ni boga, ki bi se usmilil vaše duše.
niste odgovorili na mojo trditev. posledično sem razočaran nad vami.
se strinjam, da gre tu za sistemske rešitve v prikrivanju pedofilije
namreč novinarji nikoli ne pišejo o pedofiliji prešerna in tita
vedno samo o pedofiliji duhovnikov
Tu se ne gre za kakšne belogardistične ovaduhe ali za tajkunske posle, ampak za spolni napad na otroke. Seveda je to tudi drugje, ampak drugje gre za ekscese posameznikov, ne pa za institucionalno pedofilijo, kjer obstajajo sistemske rešitve za prikrivanje zločincev. Sam Ratzinger je kot kardinal izdal ukaz, da se morajo stvari urejati v tajnosti. Tu gre za sistemsko stvar. To je razlika.
Drug problem so pa tukaj razni komentatorji, ki relativizirajo sistemsko pedofilijo v RKC z nekimi nebuloznimi primerjavami. To so najbrž taki, ki potem ščitijo svojega župnika pred lastnimi otroki.
Tu ne gre za kulturni boj, ampak za groteskno sociopatijo rimokatoliške sekte in ne kr neki, no.
Letos iz časopisov vem za DVA, ki SEDITA!
Eden je bil celo ravnatelj nekje na obali, precej je pisalo o tem, SEDI. Ne bo nikoli več učil.
Drugi je bil trener Flipa, SEDI. Prej kot v letu od obtožbe že SEDI Ne samo, da ne bo prišel več do dela z otroki, tudi SEDI.
http://kokodajs.blog.sio
l.net/category/cerkev/
Kaj vas je vrglo iz tira?
Župnije niso samo na vasi. Večje kot je mesto, več žunpij ima!
Problem sem rešil na svoj način in hkrati ugotovil, da ga državna ustanova ni sposobna rešiti tako, kot bi ga morala, čeprav gre za mestno osnovno šolo.
Že naslednji dan... pa v nove "akcije".
pedofil je pač pedofil, zločinec, ni važno, kdo je bil in kaj predstavlja.. in kot takemu je prav da se mu sodi.. če je živ, seveda..
Ne vem natanko, kako naj si razlagam tvojo izjavo. Piše lahko, ampak to še ne pomeni, da je v redu. A ti svojo moralo jemlješ v obliki tablet?
Ni zadeva sicer omejena na naše zakone. V angleški verziji bi imeli "abuse" (kar je blizu "misuse"). Zlorabiš lahko reč, ki more biti v rabi. Je mar človek lahko "v rabi"? No, ja, ampak gotovo ne v spolnem smislu. Verjetno pa o tem še nikoli nisi razmišljala in se raje skrivaš za nekimi črkami napisanimi na belem papirju. In, prosim, le povej nam, kako je "zloraba" lahko širše razumljena.
če bi razpravlljali o pedofilskih nagnjenjih franceta prešerna in josipa broza
kaj obsojate pedofilijo? nevem jaz.. meni se je zdelo tvoje limanje linkov v smislu "kaj obsojate RKC, ko pa je drugod ravno tako pedofilija".. poleg tega pa si rekla, da osebo ne bi prijavili "le ker to žrtev noče" in ker ni "uradna oseba" (tvoj argument, zakaj je RKC opravičena odgovornosti)..osebno bi vsakega pedofila prijavil, takoj, brez razmišljanja
Raziskave, čeprav imajo pomanjkljiosti, so najbolje, kar imamo. Ali pa bi raje presojali po vtisu, ki ga pustijo novice v časopisih in kakšnih tendencioznih dokumentarcih?
Ma se mi ne da več danes na take fore, tako da res ... lepo bodite.
Hvala za odgovor mojca :)
Samo izplačila zavarovalniških premij še pa ne povedo ničesar. Ker kot je g. Saje povedal v procesu veliko žrtev odstopi ali pa niti ne začne procesa, ki bi pripeljal do izplačila odškodnin. Tako da takšne podatek ne pove ničesar. Bi bilo bolj transparentno, če bi te procese vodile neodvisne institucije ne pa RKC.
Prav ničesar ti nisi ovrgla. No ja, mogoče zgolj v svojem virtualnem svetu, kjer si seveda kraljica sveta:)
Kot rečeno, raje imam dokumentarce kot tvoje copy/paste. Torej tukaj je seznam 5 najboljših dokumentarcev, ki govorijo o razširjenosti pedofilije med duhovniki. V njih nastopajo pravi ljudje in ne suhoparne številke nekih raziskav:
1. Deliver Us From Evil (2006)
2. The Boys of St. Vincent (1992)
3. Hand of God (2006)
4. Sex Crimes of the Vatican (2006)
5. Twist of Faith (2004)
Praviš, da obsojaš pedofilijo povsod. To torej pomeni, da ob člankih, ki razkrivajo pedofilijo izven RKC, lepiš raziskave o tem, kako je pedofilije veliko tudi v cerkvi. Ja?
No, če boš začela s to prakso, uporabi imena teh navedenih dokumentarcev :) Hvala! Pridna punca.
Ernie Allen, president of the National Center for Missing and Exploited Children, said, "We don't see the Catholic Church as a hotbed of this or a place that has a bigger problem than anyone else. I can tell you without hesitation that we have seen cases in many religious settings, from traveling evangelists to mainstream ministers to rabbis and others." Insurance companies that cover all denominations, such as Guide One Center for Risk Management, which has more than 40,000 church clients, do not charge Catholic churches higher premiums than other clients
Pa še kje drugje.
el CARTEL - a drugi jih pa ne? Vidim, da sploh nisi prebral, kar sem kopirala. Ali pa ne znaš angleško.
Lepo bodite pa še kdaj nadaljujemo.
1. Timoteju 3,2. "Zato mora biti škof brez graje, mož ene žene, trezen, razumen, urejen, gostoljuben, zmožen za poučevanje"
No mojca, zakaj celibat, če pa je Bog dal možnost uživati vse prednosti zakona tako škofu kot tudi Apostolom.
No pa dajmo,...
Zakaj celibat,če pa Sveto Pismo uči povsem drugače in tudi Apostol Peter je imel ženo. Saj po Apostolu Petru se papeži tudi najbolj zglejujejo mar ne? Torej zakaj celibat mojca?
in jaz ne zagovarjam pedofilov, ne katoliških duhovnikov (ki so pedofili) ne učiteljev..
Trenutno sem vam ovrgla že ene par trditev, ki ste jih napisali (kako bi mogli poročat, kako v ekspertno skupino ne morejo prit ženske, kako je procent pojavljanja pedofilije v RKC ful večji kot drugod, ... Lahko bi še nadaljevali (npr. celibat ...), ampak kam to pelje. Dejte si res malo stvari prej prebrat.
Bomo tudi mi tebe pustili pri tvojih prepričanjih, ne? Aja, tvoja so "podkrepljena" z Googlom. No, zvečer greš lahko mirno spat :))
raziskavo, prosim? do sedaj si navedla, raziskave o šolah, ter v populaciji..ko pa navedeš o RKC, te čaka presenečenje :) v smislu mojega odgovora..
Samo nekaj me zanima - zakaj moram samo jaz navajati raziskave, vi pa ne?
ker ti trdiš to, da je pedefilije v RKC enako kot drugod..
Ramus @ aha, okej..tnx na odgovoru ;)
Res nisem odvetnik mojca, vendar se zloraba otroka preganja po uradni dolžnosti mar ne?
In komu je poročala ekspertna komisija pri RKC? Kako res vemo, da ni šlo za konflikt interesov? Moramo kar verjeti na lepo besedo g. Sajeta?
Ej,lejte, če se hočete res informirat, kako je z zadevo, si preberite. Dokler ne bo kakšnih raziskav ali podatkov, ki bi kazali na nasprotno, nimam več kaj debatirat. Vas prepuščam vašem prepričanju, kako stvari poznate in imate prava stališča, če se tako boljše počutite.
Res misliš, da je tak problem lepiti vse te "raziskave"? Sam imam raje dokumentarce kot vir.
Sicer pa, saj znamo tudi drugi uporabljati Google in copy/paste tipko razen, če v svoji prevzetnosti in pristranskosti ne misliš, da je to dano samo tebi, lol:)
V tem času, ko je živel Jezus sta še vedno veljala tako Mojzesova postava, kot deset Božjih Zapovedi. Farizeji so jih z svojim človeškim izročilom zaobšli, da tako niso bili več dolžni skrbeti za starše. Jezus je takšno prakso obsodil, ker je razveljavljala tako dest Božjih Zapovedi, kot Mojzesovo postavo.
Npr. v splošni populaciji: The prevalence of pedophilia in the general population is not known,[3][78] but is estimated to be lower than 5% based on several smaller studies with prevalance rates between 3% and 9% (Seto MC.(2009) Pedophilia. Annual Review of Clinical Psychology 5:391-407.)
Samo nekaj me zanima - zakaj moram samo jaz navajati raziskave, vi pa ne?
lahko ap je tudi v stari zavezi, ampak Matej je v novi, to vem.."
Res je zapis o tem v Matejevem evangeliju, kar je nova zaveza. Dogodek je omenjen, ker so farizeji razveljavljali Mojzesovo postavo in tudi Božje Zapovedi. Predvsem je potrebno ločiti med tema dvema stvarema. Ker deset Božjih Zapovedi še vedno velja in predstavlja merilo tega kaj je greh in kaj ne, dočim Mojzesov zakon več ne velja, ker je bil odpravljen z smrtjo Jezusa Kristusa na križu in odpadom starodavnega Izraela od Boga. Ko je prenehal obstajati straodavni Izrael tudi ni bilo več potrebe po Mojzesovi postavi, ki je urejala civilno zakonodajo in ceremonilane obrede.
pa preden pametujete, dejte si malo stvari prebrat, prosim. Jaz sem navedla kakšne podatke, dejte mi še vi? Če jih nimate, nehajte bluzit in se delat pametne o stvareh, ki jih sploh ne poznate.
Pa še enkrat, da ne bo pomote glede mojega mnenja o pedofiliji - to je ful svinjarija, in se ne bi smela pojavljati nikjer (se pa na žalost povsod). Je pa dobro, da so mediji zmeraj bolj pozorni. Morda bodo pa ravno zaradi toliko izpostavljanja (in tudi zlorabljanja) pedofilije v RKC počasi tudi druge inštitucije postale bolj pod nadzorom. Kar je pa zelo dobra zadeva.
Prosim, če lahko z VELIKIMI ČRKAMI zapišeš, da o žrtvah pedofilije izven RKC ne pišeš zato, da bi opravičevala zločine RKC ampak zgolj zaradi same pedofilije in njene pojavnosti.
Sicer pa, kaj nisi ti ena tistih, ki je v času sprejema družinske zakonodaje hitela z lepljenjem raznih "študij" o tem, kako so gayi nasilni ljudje in se mlatijo med seboj kot za stavo, lol :))
Shakeshaft has also determined that 15 percent of all students have experienced some kind of sexual misconduct by a teacher between kindergarten and 12th grade; the behaviors range from touching to forced penetration. (source: Elizabeth Cohen, "Sex Abuse of Students Common; Research Suggests 15% of All Children Harassed," Press & Sun-Bulletin, February 10, 2002, p. 1A). She and Cohan also found that up to 5 percent of teachers sexually abuse children. (source: Berta Delgado and Sarah Talalay, "Sex Cases Increase in Schools; Many Acts of Teacher Misconduct Not Being Reported," Sun-Sentinel, June 4, 1995, p. 1A).
Si v življenuju sploh kaj naredila na lastno pest? Upam, da nisi v državni upravi, čeprav si idealna oseba za kakega suhoparnega uradnička.
Kar pa se tiče žensk v RKC. Pa niso samo ženske problem...Pa kaj ti misliš, da bi RKC prisala, da v taki ekspertni skupini sodelujejo cerkveno neindoktrinirani ljudje?
V Slo je spolno zlorabljenih po raziskavah okrog 20% žensk.
The American Medical Association found in 1986 that one in four girls, and one in eight boys, are sexually abused in or out of school before the age of 18. Two years later, a study included in The Handbook on Sexual Abuse of Children, reported that one in four girls, and one in six boys, is sexually abused by age 18. (source: Michael Dobie, "Violation of Trust," Newsday, June 9, 2002, p. C25). That's literally millions of cases of abuse.
It was reported in 1991 that 17.7 percent of males who graduated from high school, and 82.2 percent of females, reported sexual harassment by faculty or staff during their years in school. Fully 13.5 percent said they had sexual intercourse with their teacher. (source: Daniel Wishnietsky, "Reported and Unreported Teacher-Student Sexual Harassment," Journal of Ed Research, Vol 3, 1991, pages 164-69)
lahko ap je tudi v stari zavezi, ampak Matej je v novi, to vem..
se opravičujem.
Cerkev se zavzema za verouk v šolah zato, ker bo izbira večja.
Ok?
če ti ne razvidiš odgovora iz mojega vprašanja, potem ne vem no. Ok, če hočeš, še enkrat: če bi žrtev zelo vztrajala, da noče prijave (npr. ker noče biti vključena v noben postopek), je ne bi. Ker itak ne bi koristilo, saj si policija brez tega nima kaj začeti, prav tako tudi drugi ne.
Tako tudi napotuje zakon o preprečevanju nasilja! A ti naj še naslikam :)
Ono o osebi v ekspertni skupini - če nisi razumel, se je nanašalo na tvoje prepričanje, da v tako ekspertno skupino ne bi mogla priti ženska. Pa je. Dej mal potegni iz tega ven še za tvoja druga tako trdna prepričanja.
in pač kristjano to spregledajo.. ker se ne sklada z "evropskim kazenskim sistemom".. v teokraciji (islamski, ampak tudi srednjeveški krščanski) bi pa bil vsak kaznovan s smrtjo..
in takrat, ko se ne sklada z "napredno" moralo 21. stoletja, kristjan pač ne upošteva biblijskga načian kaznovanja.. in prav je tako, ker morala 21 stoletja je naprednejša od morale 1 stoletja"
Prijatelj, citiral si Mojzesov zakon in tudi del desetih Božjih Zapovedi (spoštuj očeta in mater), ki je bil civilno pravo starodavnega Izraela (Mojzesov zakon). Ne gre za Krščansko moralo kot napačno misliš. Izrael kot država je imela svojo zakonodajo, ki jo je zapisal Mojzes v knjigo postave (Mojzesov zakon). Tako kot imajo danes države svojo zakonodajo, tako jo je imel takrat tudi Izrael. Ne gre pa tega, kar si citiral mešati v Krščanstvo.
5. Mojzesova 31,26. "Vzemite to knjigo postave in jo položite zraven skrinje zaveze GOSPODA, svojega Boga; tam naj priča proti tebi!"
tebi se je zaupal, ti si bil prva samoumevna in najbolj kompetentna inštanca za na policijo,
očitno ste v vaši vasi sami bogaboječi cagavci, ki jim je lažje pogoltnit kot ugriznit zločinca.
Kar dobro si mi predstavil tako stanje duha, da si laže predstavljam, kako je sploh mogoče konstantno katoliško sprenevedanje, ko se gre za ZLOČINE -in to nad OTROKI!
ne, mojca ga ne bi prijavila, ker ni URADNA oseba loool
S prvo ženo Pelagijo Belousovo - Polko sta se spoznala leta 1917 v Rusiji, medtem ko je bil on ruski ujetnik. Z njo je imel Broz, kot pravi Simčič, neko normalno razmerje. Ko sta se spoznala, je bilo Polki komaj 13 let, poročila sta se leto dni pozneje.
Spolna zloraba je termin, ki se uporablja npr. v kazenskem zakoniku. Je širše kot posilstvo. Dej si malo preberi.
če že nič drugega, je MORALNA odgovornost tista, ki bi mi nalagala, da pedofilijo ustavim in preprečim
in se ne strinjam, da je v šolah "enak ali višji" procent pedofilijo v RKC.. od kje ti to? raziskava? če pa že, katera šola skriva svoje pedofile? če katera, NAJ JIH VSE ZAPREJO
Ti mimo streljaš ker nočeš odgovoriti na preprosto vprašanje ampak se izmotavaš. Saj je vseeno kako definiraš osebo v neki ekspertni skupini (ali psiholog ali ta ali oni šmorn), pomembno je, kaj narediš z neko informacijo, ki jo dobiš.
Torej ali bi prijavila cerkvenega pedofila ali ne, če bi zvedela zanj? In kako za vraga veš, da žrtev tega ne bi hotela? Kaj pa če bi? Skratka, vidiš, kaj vse si sposobna naplesti, samo da ne bi odgovorila na vprašane. Žalostno.
ja, jaz bi :) ker nočem pustiti da zločinec še naprej izvaja svoje zločine le, ker ga žrtev noče prijaviti.. žrtev pa je lahko tudi anonimna..
g.majster @ ja, potem je po današnjih standardih pač bil pedofil.. nevem, kakšen odgovor si pričakoval?
A ne znaš brati? URADNA oseba. Če imaš osebe v RKC za uradne osebe, nimaš pojma o pravnih terminih. Uradne osebe so v uradnih inštitucijah, kot so Center za socialno delo, šole itd. (ki bi pa po zakonu mogli prijavljati, pa poznamo že iz časopisov veliko primerov, ko niso prijavili - njim je pa zagrožena kazen - celo zapora, če ne prijavijo).
Tu ne opravičujemo pedofilov v RKC, od kod ti to? Samo, ko je govora o RKC, je pa potrebno gledat celotno in realno sliko. Npr. pri učiteljih je po raziskavah vsaj enak procent ali še večji pedofilov, pa zaradi tega ne govorimo, da je cel šolski sistem v RS obsojanja vreden.
Mimogrede, zakaj človek uporablja tako mile besede? Kakšna zloraba neki (zla raba). Kakšna pedofilija?! Uporablja evfemizme za posilstvo in mučenje.
Bi mar posiljeni ženski rekli, da je bila rabljena na zli način (zlorabljena)?
kot nas uči zgodovina
je imel dr. france prešeren
z ano jelovšek dva otroka
za katera pa ni skrbel
in tudi josip broz tito je bil pedofil
Cerkev si ne prizadeva za verouk kot obvezni predmet.
spet mimo streljaš. Iz enega drugega intervjuja Sajeta: "Našo ekspertno skupino sestavljamo terapevtka, ki je specialistka tudi za reševanje spolnih zlorab in vodi terapevtsko skupino za zlorabljene osebe, civilni odvetnik in jaz kot cerkveni pravnik." (Vir Dnevnik).
A vidiš kolk maš enih neumnih prepričanj, ki so napačna? Upam, da se kaj zamisliš. Problem danes je, da vsak misli, kako je pameten in kako vse teme obvlada.
Prav tako glede vprašanja. Bom pa ti jaz zastavila vprašanje. A si ti siguren, da bi prijavil nekoga, če odrasla žrtev tega nikakor ne bi hotela? Če bi se ti žrtev zaupala in prosila, da ne gre naprej? Ker noče biti izpostavljena? A si upaš prevzet pravico, da jo izdaš? In to v vseh primerih? Če ja, potem nimaš pojma o zadevi in raznih postopkih. Zato tega tudi ni v zakonu o preprečevanju nasilja.
koliko je že bila stara ana jelovšek ?
14 let.
če je dejansko imel kaj z njo (to ne vem) je bil pedofil.. kar pa ne odreši zločinov RKC.. kako sploh nekdo lahko opravičuje pedofilijo s tem, da so drugi tudi pedofili.. ravno to je lastnost zločincev, ko jih dobijo, VSI opravičujejo svoje zločine (eni z ideali, drugi s tem, da so "oni" delai isto).. nič vas ne reši moralne odgovornosti, ne ne :)
Mnenje za uravnoteženje pogovora.
Hvala.
_____
Cenim Prešerna kot poeta genija, vendar, če "meter" njemu izmeri "pedofilija", potem v tem segmentu Prešerna ne cenim.
Ja, izbira bo večja, kaj pa.
se pa ne strinjam, da je v vseh slojih enak procent pedofilov.. je to subjektivno mnenje? ali imaš kako znanstveno raziskavo, da podpre t etvoje trditve? pa teoretično, da je povsod enak procent pedofilov, to ne odreši odgovornosti RKC, da je to pedofilijo skrivala..
in za vse kristjane, neukrepanje je tudi lahko "grešno"..
------
Uradna oseba ni ekspertna skupina, za pojasnilo, če ne razumete.
------
Če bi bila sam del neke cerkvene ekspertne skupine (čeprav je to malo verjetno, saj ženske nimate veliko veljave v samem institucijskem ustroju delovanja RKC) in bi pri svojem delu naletela na nekaznovanega pedofila ali bi ga prijavila (ins tem preprečila morebitne nove žrtve) ali pa bi postopala po Sajetovem izgovru, da ga nisi dolžna prijaviti?
Prosim za odgovor, da vidim, kako tebe razumeti.
koliko je že bila stara ana jelovšek ?
14 let.
tako, komsomolci. zdaj pa pljuvajte...
Poleg 5000 let stare Zemlje po difoltu veruje tudi v JKjeva cudezna ozdravljanja in seveda tudi JKjevo delegiranje ozdravljanja bolnikov svojim ucencem.
Se ti bo pa taisti Ramus kljub temu delal norca iz dvomljivcev v neskodljivost prisotnosti delov prasicje DNA v otroskih cepivih in je vernik v cepiva proti gripi itd. itd.
Za vse bozje zadeve je se vedno najbolj kredibilen George Carlin.
Pomaga pa tudi Joe Pesci.
Če so biblijo napisali ljudje, zakaj potem govoriš kaj naj bi bog rekel?
Zakon o preprečevanju nasilja (sprejet sicer šele 2008):
(1) Organi in organizacije ter nevladne organizacije, ki pri svojem delu izvedo za okoliščine, na podlagi katerih je mogoče sklepati, da se izvaja nasilje, so dolžni o tem takoj obvestiti center za socialno delo, razen v primeru, če žrtev temu izrecno nasprotuje in ne gre za sum storitve kaznivega dejanja, ki se preganja po uradni dolžnosti.
Kazenski zakonik: (2) Uradna oseba, ki vedoma opusti ovadbo kaznivega dejanja, za katero zve pri opravljanju svoje službe, če je zanj z zakonom predpisana kazen hujša od treh let zapora, storilec pa se preganja po uradni dolžnosti, se kaznuje z zaporom do treh let.
(Uradna oseba ni ekspertna skupina, za pojasnilo, če ne razumete).
Pa da ne bo pomote glede mojega mnenja - vsaka zlroaba je svinjarija. V RKC prav tako. Je pa v vseh slojih približno enak procent pedofilov.
Vračam vprašanje.
Ali učiteljski zbor ve, kje je policija? Učiteljski zbor državnega zavoda ga ni prijavil, ga ni premestil! Zakaj tega ni storil?
Ramus, 27. februar 2011 ob 15:18
Na plano sem posatvil dejstva. Jih hočete dojeti. Ne odvračam pozornosti, uravnotežiti želim komentarje na to temo. Na straneh 19, 20 in 21 lahko preberete nekaj obravnavanih primerov pedofilije po svetu in doma.
Cenim razmišljanje in delovanje gospoda Sajeta, duhovnika, člana RKC.
Opozarja na trditev strokovnjakov, citiram:"Strokovnjaki pravijo, da pedofilija ni ozdravljiva, ker gre za motnjo spolne preference, zato je vprašanje, kam s takimi osebami, kako jih zaposliti, še posebej če krivde ne priznajo in niso pripravljene sprejeti strokovne pomoči."
ne.. biblijo so pisali ljudje.. pravzaprav veliko njih.. v dolgem časovnem obdobju (okoli 100 let)..
A ti dejansko verjameš, da je neko imaginarno bitje oz. bog napisal knjigo?
včasih pa ravno to, da si pokoren oblastem, te sili,d a delaš slabo.. in takrat ti pač ni potrebno biti pokoren nikomur.. le to sem hotel povedati.. se pa strinjam, da naj se vedno kristjan prizadeva za dobro..
Ne pa da ima Kristjan svoje pravo, ki je še celo nasprotno Svetemu Pismu.
se strinjam, da se cerkev ne more izgovarjati na svoje pravo..ampak kristjani imajo to srečo, da se njihvo "pravo" (biblija je zbirka pač moralnosti, prava za kristjane) sklada z evropskim .. ampak tudi ne vedno.. recimo
4 Bog je namreč rekel:
Različica zapovedal.
Spoštuj očeta in mater in Kdor preklinja očeta ali mater, naj bo kaznovan s smrtjo. (Matej, 15; 1-9)
in pač kristjano to spregledajo.. ker se ne sklada z "evropskim kazenskim sistemom".. v teokraciji (islamski, ampak tudi srednjeveški krščanski) bi pa bil vsak kaznovan s smrtjo..
in takrat, ko se ne sklada z "napredno" moralo 21. stoletja, kristjan pač ne upošteva biblijskga načian kaznovanja.. in prav je tako, ker morala 21 stoletja je naprednejša od morale 1 stoletja
Zdaj, ko jih je javnost končno pritisnila ob zid, pa seveda menjajo ploščo in govorijo o nekakšni zaščiti žrtve. Samo sprenevedanje.
Pa ta izjava:
"Ekspertna skupina nima pravne moči, ne vodi postopkov in ne išče storilcev, ker teh pristojnosti nima. "
Prav vsak je dolžan v tej državi prijaviti nasilje, če zanj ve in ne potrebuje prav nobenih dodatnih pristojnosti. Ta njegov izjava pravzaprav pomeni, da ne bodo prijavljali notranjih pedofilov policiji, če bi ta skupina nanj naletela, saj za to "nimajo pristojnosti".
pogLejte si ta dokumentarec!
je vreden ogLeda!
in boste presenečeni nad dejstvom, da se duhovniki LAHKO ZLAŽEJO!!
Ti si bil tisti, ki je malo "na pamet" zavajal :)
Ramus, ne zavajaj, kje v Bibliji piše, npr. ne zlorabljaj otrok? Tisto je kar nekaj.
Sklepati se da, da je spolno občevanje z otroki bila stalna praksa na starem bližnjem vzhodu, od koder se je pred 2000 leti prenesla v Evropo.
Ne pa da ima Kristjan svoje pravo, ki je še celo nasprotno Svetemu Pismu.
Rimljanm 13,3. "Oblastnikov se namreč ni treba bati, kadar delamo dobro, ampak kadar delamo húdo."
el CARTEL,... celoten citat ima kontekst namreč in ga je potrebno upoštevati. Kdor dela hudo in se upira oblasti,govori se o kontekstu hudega.
Se res človek vpraša zakaj imamo tožilstvo in policijo?
Ramus @ z večino napisanega se strinjam.. spotaknil sem se pa ob to
" Kdor se torej upira oblasti, se upira Božjemu redu. Tisti, ki se upirajo, pa si bodo nakopali obsodbo..."
na ta citat sem sicer že naletel.. in ne morem verjeti, da se v bibliji zagovarja oblast.. češ v smislu, da je oblast podana od boga in kdor se ji upira, si bo nakopal obsodbo.. potem pa še o meču bovori (pravica oblasti da te kaznuje le, ker se upiraš)... opozoril bi le, da je pravica do upora do oblasti, ena od demokratičnih pravic.. ter da oblast nikakor ni povezana z bogom (ne v cerkvi, ne v državi)
A NE VEŠ, KJE JE POLICIJA?
Luka 17,2. " Bolje je zanj, da mu obesijo mlinski kamen na vrat in ga vržejo v morje, kakor da pohujša enega od teh malih."
Wagra ne kar nekaj na pamet o Bibliji.
-Saje: Letos je bila ekspertna skupina obveščena o dveh novih primerih zlorab, kjer žrtve ne želijo imenovati storilca in ne želijo postopka
Postopek travmatičen, primeri ostajajo skriti javnosti. Policaji sedijo na ušesih, Brezigarca pa itak za mašo deva. Pravnega reda v Sloveniji ni, vlada nam kanonsko pravo!
Tega učitelja je obravnaval učiteljski zbor šole, vendar ga ni prijavil. Ta oseba še zmeraj deluje v slovenskem šolskem prostoru, v isti osnovni šoli.
Modva sva storila, kot sem opisal.
Najini otroci danes niso osnovnošolci.
Pedofili živijo med nami, v vseh vlogah, v vseh stanovih, ...
Primer 1
Preimer 2. Poznam učitelja na gimnaziji, ki je spolno zlorabljal dečke. Ima družino in otroke.
Primeri in definicije.
Je kdo opazil, da pedofilija v Bibliji ni prepovedana.
1. Pri vsakem dotiku je merilo OTROK in nihče drug!
2.. Zakaj na svetu bi si kakšen otrok zaželel duhovnikovega kateregakoli dotika in božanja?
to je osnovni šnelkurz za socialno pohabljene,
nepohabljeni to instinktivno vemo in znamo še iz svojega nezlorabljenega otroštva.
1. vse škofe zaslišat pod detektorjem laži
2. uvest preiskavo pedofilije v RKC, kjer se razišče vsak sum
3. odvzem premoženja RKC in prepoved stika z otroki
4. uvedba cerkvenega davka
5. finančna kazen za RKC za vsak primer pedofilije
Ve se, da nekateri zahojeni starši celo dajejo potuho župnikom na škodo svojih otrok. Tega v Sloveniji ne smemo tolerirati!
Doma je povedala, da jo učitelj med poukom samovoljno pestuje, premika iz kolena na koleno, boža, ...
Po najinem nasvetu se mu je uprla z vljudno besedo. Ni pomagalo.
V neposrednem pogovru z učiteljem sva mu povedala, da ga bova z naslednjim korakom prijavila. Problem sva odprla tudi na roditeljskem sestanku. Takoj so naju podprli starši otrok, ki so doživeli podoben učiteljev pristop.
Po tem roditeljskem sestanku je učitelj razumel grožnjo in nehal s svojo predofisko prakso.
Noben duhodnik v tem kraju, župnija je zelo stara, še ni bil osumljen pedofislkih potez.
Seveda pa sem proti pedofiliji in najbolj prav dam zapornikom, ki pedofile, v zaporih, mučijo
do onemoglosti.Dostikrat spravijo na drug svet.Pedofili so pomilovanja vredni osebki.
Vseeno ali je duhovnik ali politik. Osebno, bi jih križala. Vsakega posebej in vsakega na
svoj način.
Torej so škofi bili obveščeni o dveh novih primerih zlorab. Vprašanje se resnično postavlja samo po sebi. Ali je bila obveščena Policija? Če Policija ni bila obveščena ali gre za ponovno prikrivanje, ker škofi po besedah g. Sajeta vedo za dva nova primera? Tudi moje mnenje je, da gre za konfilkt interesov.
Točno to Fidelis. Da ne omenjamo tega, da so žrtve pedofilije logično mladoletni otroci, nedozoreli neodrasli ljudje brez volilne pravice. Torej, če bo nek desetletni otrok ali pa trinajstletnik, petnajstletnik, nedvomno prestrašen, osramočen in ga je nenazadnje strah izpostavljanja, prosil za to, naj se pedofilskega duhovnika ne preda pristojnim organom, uslišalo? To je naravnost absurdno in na vseh ravneh napačno! Če otroka pri tem podpirajo še po možnost enako zategnjeni starši, ki imajo verjetno iste strahove kot otrok sam, pa se stvar samo še poslabša.
In parni kotel lokomotive renovirati niti ima smisel, če pa ti stroji obstajajo celo že v "raketni" prispodobi.
Če ne moremo posodobiti pogona, pač ukinimo "To vrsto promeTa". Da si ne delamo še večje škode.
Ker preden bo cerkev zakapirala, bo spet minilo kakšno tisočletje. Tolk časa pa nimamo.
TOČNO TO! KAKO JE MOŽNO DA DRŽAVA NE RAZISKUJE TEGA KONFLIKTA INTERESOV???
@Večina žrtev, ki pride k nam, ne želi prijave, želi pa, da Cerkev prepreči nadaljnje zlorabe.
To je konflikt interesov. Ekspertna skupina je del RKC in seveda dela tako da materialno brani interese RKC. O njihovem pristopu priča dejstvo, da žrtve ne želijo razkriti svojih napadalcev. Cerkev teh očitno ne preprečuje, ampak pometa pod preprogo.
Kak pravni red imamo da policija in tožilstvo ne preganjata tega in ne raziskujeta konflikta interesov. Kako lahko neka RKC ekspertna skupina zagotavlja transparentnost postopkov. Kot bi multinacionlka preiskovala samo sebe?!
Vlada spet počne svinjarje, zapomnite si.
Ne vlada, pač pa Cerkev. Seveda ne mečem vseh v isti koš, a kaj je večja svinjarija od pedofilije?!
- v Sloveniji je že kar nekaj duhovnikov, ki imajo žensko
- vse več Duhovnikov se zdravi za novodobno boleznijo depresijo, ki je lahko tudi posledica osamljenosti
- Vatikan v Afriki dovoljuje mnogoženstvo
- pedofilija se obravnava kot pojav, ne išče se pa vzrokov v sami ureditvi organizacije
Strukturne spremembe so zato nujne, tako stagniranje namreč ne pelje nikamor.
Pa še to, v Rusiji se je pojavil lažni kristus. Bivši prometni policist se javno razglaša za reinkarnacijo Jezusa Kristusa in ima že določeno število privržencev. S tem se izpolnjujejo besede Jezusa izpred 2000 let, ko je opozarjal, da se bodo v poslednjih časih pojavili lažni kristusi, ki bodo hoteli mnoge zavesti. Besede iz Svetega pisma se izpolnjujejo!
Vaše edino cerkveno pravo je lahko Sveto Pismo. Nikakor pa ne more cerkev imeti svojega pravnega reda, znotraj države, kjer že imamo pravni red. Sveto Pismo nalaga cerkvi, da mora biti pokorna državi, na pa da ima svoj pravni red, ki v našem primeru očitno ne zagotavlja varnosti in sankcij za prestopnike, tudi takšne kot je pedofil.
Rimljanom 13,2-4. " Kdor se torej upira oblasti, se upira Božjemu redu. Tisti, ki se upirajo, pa si bodo nakopali obsodbo. 3 Oblastnikov se namreč ni treba bati, kadar delamo dobro, ampak kadar delamo húdo. Hočeš, da ne bi imel strahu pred oblastjo? Delaj dobro, pa boš imel od nje priznanje. 4 Oblast je namreč Božja služabnica tebi v dobro. Če pa delaš húdo, se boj! Ne nósi namreč meča zastonj; Božja služabnica je, ki se maščuje zavoljo jeze nad tistim, ki počenja húdo. "
... in bi ga očitno še, če vso zadevo nebi razkrinkali mediji. Mislim da gre pri vsem tem za ščitenje cerkvene strukture in njenega ugleda. Vprašanje tega vsega pa je za kakšno ceno? Obstoj strukture na račun upada pripadnikov? Vse zaradi ponosa?
Smo priča novodobnemu farizejstvu?
Vlada spet počne svinjarje, zapomnite si. Mercator bodo prodali brez kakrsne koli vednosti, spravljajo se že na Petrol itd.
Kaj pa na to poreče javno tožilstvo Republike Slovenije in Policija?
Prepričan sem, da v katoliški cerkvi ne bi bilo takega upada duhovnikov - 10% samo v EU, če ne bi bil na izbiro samo celibat.
Če bi se duhovniki lahko poročili, bi bilo manj prostora za tiste, ki v duhovništvo bežijo zaradi osebnih travm.
V takem vztrajanju, bo katolištvo ne samo stagniralo, temveč bodo ljudje pričeli izbirati druge opcije.
Ne razumem novih sklepov in odločitev Vatikana pri vztrajanju v celibatu za vsako ceno. Hkrati ne razumem druge skrajnosti, kako lahko Vatikan dopusti mnogoženstvo pri afriških katoličanih?!
Celibat naj bo obvezen za tiste, ki so se tako odločili. Tistim pa ki čutijo oboje - duhovništvo in družino, naj se to omogoči, očitno je že taka božja volja.
Nikakor in pod nobenim pogojem. Za razlaganje in učenje Svetega Pisma ni treba božati otrok.
Da nebo pomote,pedofilija je za mene zločin,bilo iz katere strani je.LP
Iz več vidikov je povsem neodgovorno zaupati duhovno vuzgojo svojega otroka v tuje roke. Sam starš mora biti zgled in doma poučevati otroka o Krščanskem življenju. To da se otroke daje po zgledu šole k verouku je povsem narobe in čisto umetno. Če otrok doma nima zgleda in straša, ki mu bo znal razložiti Sveto Pismo je vse zaman. Če pa se ob vsem tem zgodi še zloraba otroka je pa še toliko bolj grozljivo.
Za začetek vsaj straši pojdite zraven k verouku ali pa na duhovne vaje, boste še sami kaj zase slišali. Pa Sveto Pismo začnite brati, da boste videli in spoznali resnico o Jezusu Kristus brez posrednikov.
duhovnika premestijo v drug kraj, državo .. kjer nadaljuje svoje poslanstvo
Verouk morajo doma učiti starši, tudi straši bi morali z otroci skupaj duhovno rasti, ne pa sami živeti kot pogani in same otroke pošiljati v cerkev. Tako bi družina skupaj duhovno rastla. Saj je povsem narobe, da tujec ali duhovnik skrbi za vaše otroke, ko pa je duhovnost tista, ki vas lahko poveže mnogo trdneje v družini. Kar je še posebaj pomembno za odraščajočo mladino, ki ja danes povsem izgubljena ob alkoholu, tobaku in nočnem življenju.
Celibat bi morali takoj odpraviti, ker tudi Sveto Pismo uči poivsem drugače,... Sveto Pismo namreč uči, da bo takšen škof imel izkušnje, ki jih brez družine ne bo imel. Kako naj nekdo, ki nima družine bo zgled in vzor družinam. Saj jih ne razume, kaj so potrebe družine, če nikoli ni skrbel za svojo družino.
1. Timoteju 3,1-5. "Zanesljiva je tale beseda: če se kdo poteguje za škofovsko službo, hrepeni po dobrem delu. 2 Zato mora biti škof brez graje, mož ene žene, trezen, razumen, urejen, gostoljuben, zmožen za poučevanje; 3 nikakor ne pijanec in pretepač, ampak prijazen. Ne sme biti prepirljiv in lakomen po denarju. 4 Svoj dom mora dobro voditi, otroci mu morajo biti podrejeni in v vsem spoštljivi. 5 (Kako bo sicer skrbel za Božjo Cerkev, če še svojega doma ne zna voditi!) "
Problem pedofilije je predvsem to, da se nagnenje pogosto “prenese” s storilca na žrtev – še posebej, če je žrtev prisiljena v molk in potlačitev spominov in ni deležna primerne pomoči. Breme potlačenih spominov (travma) pa slej ko prej reproducira okoliščine, v katerih je nastalo, zato zagovarjam tezo, da je pedofilija eden uspešnejših načinov samorekrutacije klera. Kot ugotovljeno, ne gre za “epidemijo” v posameznih škofijah, pač pa gre v določeni meri za endemično značilnost določenega dela populacije duhovnikov. In bivši duhovnik je povedal strašljive podatke o tem, kako uspešna je RKC pri prikrivanju zlorab.
Razlog je tudi celibat, katerega klerikalno prakticiranje ustreza njihovemu pogledu na človeka in duhovnost – torej popolnoma izrojeno ker je docela razumsko. Kdor ni v globokem stiku s celovitostjo svojega bitja, naj se nikar ne loti celibata! Pravi celibat nastopi na določeni stopnji duhovnega razvoja, ko je posameznik sposoben brez negatevnih posledic v celoti transformirati (primarno) spolno energijo v svojo duhovno prakso, kakršnikoli drugi “nemedicinski” razlogi pa nujno vodijo v psihopatologijo, ki smo ji priča v družbeni manifestaciji delovanja klerikov.
Vatikanski nadškof Silvano Tomasi je izjavil, da je po razpoložljivih podatkih v spolnih zlorabah otrok sodelovalo »samo« 1.5%-5% duhovnikov. V Sloveniji je enih 1000 duhovnikov, do the math.
Jasno je, da pedofili ne ciljajo samo na enega otroka. Po statistiki obravnav pride na vsakega duhovnika kar po nekaj vzporednih žrtev.
To pomeni, da je vsak dani trenutek na svetu med 6.000 do 20.000 pedofilskih župnikov!
In vsaj nekajkrat toliko žrtev.
A to je za apologete povsem nepomembno, saj je v drugih institucijah in religijah tudi tako…
A dodajam še nekaj misli: Številka ki je tu uporabljena izvira iz števila PRIJAVLJENIH primerov, kot jih ima Vatikan na podlagi poročil posameznih škofij. Če primerjamo s statistiko neprijavljenih posilstevkjer velja ocena, da je 40 do 60% vseh posilstev neprijavljenih, se omenjeni številki vsaj PODVOJITA. Glede na vrsto zločina pedofilije (avtoriteta zločinca), se mi zdi bolj verjetno, da je razmerje neprijavljenih primerov tu še slabše. A seveda, to je ocena, za katero nimam referenc.
Načrtno prikrivanje pedofilije je že ugotovljeno dejstvo, na podlagi poročanj bivših ”insajderjev” v Vatikanu. In Ratzi je že kot kardinal fural vse to prikrivanje skupaj.
Zagovorniki RKC bodo trdili, da je Cerkev pokvarjena zaradi ljudi, vendar je resnica ravno obratna. Ovce pa lepo v nedeljo le vržite nekaj v pušico, da bo ”brezmadežna” RKC lahko kupovala molk od žrtev ter izplačevala odškodnine.