Slovenija

Poudarki

  • Po podatkih statističnega urada je v letu 2016 nekaj manj kot četrtina slovenskih gospodinjstev živela v stanovanju, ki je bilo v zelo slabem stanju.
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 3.9 od 14 glasov Ocenite to novico!
Brezdomci
Brezdomcev, ki živijo na prostem, je v Ljubljani razmeroma malo, precej več pa je ljudi, ki imajo neurejeno oziroma negotovo nastanitev. Foto: BoBo
Kuljanac
Bojan Kuljanac iz društva Kralji ulice opozarja, da veliko težavo predstavljajo starejši, katerih preteklost je povezana z alkoholizmom, zlorabo drog ali duševnimi boleznimi in se po odpustu iz zdravljenja ne morejo obrniti na nikogar. Foto: Dani Modrej
VIDEO
Ob svetovnem dnevu brezdomcev

Dodaj v

Velika težava so starejši brezdomci, ki po končanem zdravljenju nimajo kam

Svetovni dan brezdomstva
10. oktober 2017 ob 16:12
Ljubljana - MMC RTV SLO

Brezdomstvo v Sloveniji ostaja izziv tako za državo kot tudi za nevladne organizacije. Pri programih, ki se ukvarjajo z brezdomstvom, je namreč ključnega pomena tudi preventivna dejavnost, v Sloveniji pa manjka predvsem program, ki bi celovito pomagal pri vnovičnem vključevanju posameznikov v običajno življenje, opozarja Bojan Kuljanac iz društva Kralji ulice.

V Sloveniji je po ocenah ministrstva za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti letos 2.760 brezdomcev, ocena pa temelji na programih, ki jih financira ministrstvo. A nevladne organizacije opozarjajo, da je številka precej večja: za lani kaže na 6.700. V zadnjem letu pa nevladne organizacije opažajo tudi vse več težav pri urejanju položaja starejših, ki imajo izkušnje z alkoholizmom, prepovedanimi drogami in duševnimi boleznimi, ter ostanejo brez vsega.

"Ti ljudje so zaradi svoje problematičnosti v preteklosti pogosto nezaželeni in dejansko nimajo kam," opozarja Kuljanac in dodaja, da imajo nekatere države zanje urejena bivališča, ki jim obenem nudijo tudi ustrezno zdravstveno oskrbo. "Dokler so bili domovi upokojencev manj napolnjeni, so sprejemali tudi te ljudi, če so izpolnjevali pogoje. Sedaj pa je z zasedenostjo domov ta možnost zanje zaprta." Kuljanac opozarja tudi, da gre tu večinoma za ljudi, ki so bili vključeni bodisi v psihiatrično zdravljenje bodisi v zdravljenje odvisnosti, po zaključku pa so pristali na cesti brez možnosti nastanitve.

Vnovično vključevanje v običajno življenje ostaja največji izziv tudi za nevladne organizacije, ki se ukvarjajo s področjem brezdomstva. "Poleg nastanitve moramo tudi takemu človeku ponuditi možnost dela za neki zaslužek in mu pomagati pri prvih korakih v običajno življenje," pove direktorica celjskega javnega zavoda Socio Suzi Kvas in dodaja, da je že samostojen odhod v trgovino za človeka, ki je živel kot brezdomni odvisnik, izjemnega pomena pri vnovičnem vključevanju v družbo. Težava pa je predvsem v tem, da so v Sloveniji sicer zagotovljeni določeni segmenti pomoči, kot je denimo nastanitev, ni pa programa, ki bi celovito skrbel za vnovično vključevanje v družbo.

Težavna vnovična vključitev v družbo
Sicer pa Kuljanac ob svetovnem dnevu brezdomstva opozarja, da je stereotipnih brezdomcev, ki živijo na prostem ob litru vina, zelo malo, saj ima večina njihovih uporabnikov urejeno neko začasno nastanitev, a tu gre za vprašljive nastanitve, ki ne zagotavljajo varnosti, saj jim vselej grozi, da bodo ostali tudi brez tega. K temu pa velja dodati tudi podatek statističnega urada, da je v letu 2016 nekaj manj kot četrtina slovenskih gospodinjstev živela v stanovanju, ki je bilo v zelo slabem stanju, kar pomeni vlažne stene, puščajočo streho, trhle okenske okvirje in podobno. Približno šest odstotkov gospodinjstev pa si ni moglo privoščiti primernega ogrevanja stanovanja.

Zlasti je vnovična vključitev v družbo težavna za nekdanje odvisnike, ki se po zdravljenju znajdejo pred številnimi težavami, saj se vračajo različni grehi iz preteklosti, ki običajno vključujejo tudi upnike. Običajno pa ti ljudje niti nimajo socialnega omrežja, h kateremu bi se lahko zatekli po pomoč v stiski. Vsaj v prestolnici pa so odvisniki pogosto na prostem, kjer se selijo po različnih lokacijah, odvisno od tega, koliko jih preganjajo najete varnostne službe, na voljo pa imajo le nekaj dnevnih centrov in zavetišče, ki pa lahko predstavlja le začasno rešitev.

Socialna pomoč ni previsoka. Plače so prenizke.
Kvasova sicer opozarja, da je ministrstvo za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti v zadnjem času pokazalo veliko posluha tudi za nevladne organizacije in njihove predloge za reševanje problematike brezdomstva. "Sedaj se moramo povezati tudi organizacije in pripraviti ustrezne programe," poudarja Kvasova. Pri problematiki brezdomstva je ključna tudi preventivna dejavnost.

V društvu Kralji ulice tako nadaljujejo svoj program preprečevanja deložacij, s katerim uporabnikom pomagajo, še preden se težave nakopičijo do te mere, da so stanovalci dejansko izseljeni. Če se težave začnejo reševati pravočasno, pa se to lahko prepreči in ne nazadnje tudi postavi nove temelje za nadaljevanje življenja brez prevelikih dolgov in tveganj, ki so z njimi povezana.

Težavo po mnenju naših sogovornikov pri vnovičnem vključevanju ljudi v družbo pa predstavlja tudi nesorazmerje med plačami in socialnimi transferji. "Če preračunaš vse olajšave in ugodnosti, ki so vezane na socialne transferje, kot je denimo brezplačen vrtec ali podobno, je zelo težko takega človeka pripraviti do tega, da bo delal za 400 ali 500 evrov na mesec," opozarja Kvasova in obenem dodaja, da težava nikakor ni v previsokih socialnih transferjih, temveč v "prenizkih plačah".

Luka Lukič
Prijavi napako
Komentarji
JJstyle
# 10.10.2017 ob 17:05
Statistika prenese vse:

Prag tveganja revščine v Sloveniji 7.400 EUR
Prag tveganja revščine v Italiji 9.600 EUR
Prag tveganja revščine v Avstriji 14.200 EUR

Statistično odmerjeni znesek, ki opredeljuje slovenski prag revščine, je veliko prenizek, zato je statistično v Sloveniji malo revežev, v resnici pa se ljudje tresejo pred zimo, ker ne vedo kje bodo napraskali za kurjavo. Procentualno smo boljši od Avstrije in Italije, če pa bi vzeli njune zneske za izračun stopnje tveganja revščine, bi bilo pri nas realno več revnih kot v Italiji in veliko, veliko več revnih kot v Avstriji. Osnovni življenjski stroški v okolici Gradca so 20-30 % višji kot v osrednjeslovenski regiji, ne pa 100 %, kot nas farba slovenska statistika. Žal "peglanje" številk ne ogreje mrzlega stanovanja.
Geres*
# 10.10.2017 ob 16:52
Po končanem zdravljenju niso problem samo brezdomci, temveč vsi, ki niso več sposobni samostojnega živeljenja in nimajo družine ali pač z njo niso v najboljših odnosih. Mesta v domu upokojencev se ne dobi čez noč, da o tem, da je grozno drag za naš standard, ne bi.
JJstyle
# 10.10.2017 ob 17:21
Kaj se sploh prerekamo okrog migrantov? Saj nihče noče ostati v Sloveniji. Kot sami pravijo:"Slovenia is a poor country." Človek ne more najti boljšega ogledala.kot je to, da ti begunec pove, da si prereven za njegov okus. Realnejše opiše slovenski vsakdan od vsake "družbene analize" slovenskega statističnega urada. Za razliko od vas, bi rad živel v državi, ki zaseda top mesto na listi najbolj priljubljenih držav med migranti.
KovacevaKobila
# 10.10.2017 ob 17:13
Tudi tisti, ki mislite, da bi bilo potrebno NAJPREJ poskrbeti za lasten narod, ne pa neki multikulti, lahko to izrazite s pritiskom na plus.

Ves čas poslušamo lajno, da je 'najprej treba poskrbeti za lasten narod'.

Hkrati pa je čisto vsak predlog, da bi se zvišalo socialno pomoč ali minimalno plačo, nemudoma sestreljen s strani 'domoljubnih', 'socialnih' in 'etičnih' strank.

Večina komentatorjev, ki jih baje strašno skrbi za revne rojake, pa tovrstne predloge označuje za 'bližnjico v Venezuelo', 'blodnje mesečnikov' itn.

Dajmo si nalit čistega vina: če odmislimo visokoleteče floskule, imamo do revnih rojakov približno enak odnos, kot ga imamo do migrantov.
el CARTEL
# 10.10.2017 ob 19:57
sramota za državo, ki je baje socialna (vsaj v ustavi),
da ima brezdomce.

smešno.
toliko o ustavi.
JJstyle
# 10.10.2017 ob 18:16
@7up

Vem...Zato pa pravim, da je to popolnoma neustrezno komperativno merilo za merjenje stopnje revščine med državami. Procentualno največ ljudi živi pod pragom revščine v Luksemburgu, pa tam statistični reveži lažje pridejo čez mesec kot polovica Slovencev.
KovacevaKobila
# 10.10.2017 ob 22:31
Spet potvarjaš resnico. Predlog NI za zvišanje socialne pomoči, niti zvišanje minimalne plače, ampak za poskrbeti za lastne brezdomce. Recimo za take urediti nastanitvene centre, kjer bi imeli možnost prebivati, jim zagotoviti prehrano vsaj 3x na dan in iz dobrodelnih organizacij ali posameznikov, ki bi darovali poskrbeti za obleko.

Ne strinjam se. Dobrodelne organizacije je treba razbremenjevat, dokler ne postanejo nepotrebne, ne pa jim nalagat dodatno breme.

Navsezadnje je potreba po dobrodelnih organizacijah znak, da država ne opravlja svoje naloge; obstoj humanitarnih institucij nam kaže na pomanjkljivosti družbene ureditve. Takšne težave je treba reševati sistemsko. Navsezadnje imamo v ustavi zapisano, da smo socialna država.

Sicer pa je vseeno, kaj si jaz mislim. Kdo vam preprečuje, da realizirate vašo idejo?

Ostajam pri tem, kar sem zapisal v prejšnjem komentarju: ogromno visokoletečih idej in besed glede tega, kaj bi morali narediti, v praksi pa imamo vsak dan več revščine.
cairns
# 10.10.2017 ob 21:50
Slovenija za enega prosilca za azil porabi 1930€ na mesec.
Slovenija za enega brezdomca porabi 0 € na mesec.

Ustava RS
2. člen

Slovenija je pravna in socialna država.

Odvisno od kod prihaja.
conanbarbarian
# 10.10.2017 ob 19:46
Samo da je denar za nezakonite ekonomske migrante, naši ljudje so nepomembni !
Plavica1
# 10.10.2017 ob 20:37
KovacevaKobila # 10.10.2017 ob 17:13 Ves čas poslušamo lajno, da je 'najprej treba poskrbeti za lasten narod'. Hkrati pa je čisto vsak predlog, da bi se zvišalo socialno pomoč ali minimalno plačo, nemudoma sestreljen s strani 'domoljubnih', 'socialnih' in 'etičnih' strank. Dajmo si nalit čistega vina: če odmislimo visokoleteče floskule, imamo do revnih rojakov približno enak odnos, kot ga imamo do migrantov.

Spet potvarjaš resnico. Predlog NI za zvišanje socialne pomoči, niti zvišanje minimalne plače, ampak za poskrbeti za lastne brezdomce. Recimo za take urediti nastanitvene centre, kjer bi imeli možnost prebivati, jim zagotoviti prehrano vsaj 3x na dan in iz dobrodelnih organizacij ali posameznikov, ki bi darovali poskrbeti za obleko. Ob taki skrbi je socialna denarna pomoč nepotrebna, torej človek bi preživljal tudi zime brez skrbi. Seveda pa lahko zraven tudi kaj dela, za kar pa mora biti plačan, iz tega pa tudi prispevke plačuje kot vsi ostali delavci. Če se s tem postavi "na noge", smo ga rešili iz propadanja in lahko tako zavetišče zapusti in prostor omogoči še komu potrebnemu pomoči. Nalijmo si čistega vina, ljudje bi na brezdomcih in migrantih služili, namesto, da bi jim pomagali preživeti.
Rasta75
# 10.10.2017 ob 19:46
Ja, (velika!) težava so ljudje, brezdomci in ne sistem, ki jih pusti na cesti. Bravo.
cairns
# 11.10.2017 ob 10:35
zapravico
Lepo jih naj nastanijo v begunske centre,če je za kamelarje denar,bo menda tudi za domače reveže,al se motim?

Seveda se motiš. Našga človeka je treba zatret, vsak posamezni kamelar pa nas stane 1930 € na mesec.
cairns
# 10.10.2017 ob 23:03
Velika težava so starejši brezdomci, ki po končanem zdravljenju nimajo kam

Tudi na Kotnikovo ne smejo, drgač pa bo admin jezen.
ZETAC
# 11.10.2017 ob 13:14
...je zelo težko takega človeka pripraviti do tega, da bo delal za 400 ali 500 evrov na mesec..
Če za delo sposobna oseba noče sprejeti dela, ki bi ga lahko opravljala,, potem bi bilo potrebno tem osebam tudi odvzeti vsakršno socialno pomoč. Za tiste, ki pa ne morejo delati zaradi zdravstvenih razlogov ali se zaradi starosti ne morejo več prekvalificirati, pa bi morala država bolje poskrbeti.
garmond
# 11.10.2017 ob 13:04
Spadam med levo sredino. Moje mnenje je, da žal naša država lepše poskrbi za razne tuje migrante, kot za svoje državljane, ki so pomoči potrebni.
Kapitalizem omogoča, da nekaj odstotkov ljudi nesramno obogati, po drugi strani pa proizvaja dosti večje število nesrečnikov. In za te, seveda ne vse, je kriv brezčutni družbeni sistem, da so se znašli na samem robu družbe.
samogledam
# 11.10.2017 ob 06:10
menda ste ze pred leti ukinili nacionalnost- narodnost...zakaj pisete o nasih in vasih in onih ?
menda so uradno vsi ljudje na ozemlju Slovenije Slovenci ! To trdi organ za popis prebivalstva !
karambo
# 21.10.2017 ob 13:45
Dajmo si nalit čistega vina: če odmislimo visokoleteče floskule, imamo do revnih rojakov približno enak odnos, kot ga imamo do migrantov.

Odnos ni enak, je pa res, da je pripravljenost za pomoč bistveno nižja, kot bi si to želeli. Ključno je gospodarstvo, nove službe. Ko človek dobi dobro službo ne potrebuje več socialne pomoči. Ravno tukaj imamo problem v Sloveniji, ker se skoraj bolj splača biti doma in z raznimi korektivi in fuša jem bobiti bistveno več od nekoga, ki ima redno delo in nima raznih transferov.

Razlog, da novih investicij ni pa je tudi visoka obdavčitev dela, ker moramo napajati vsak mesec prenapihnjen javni sektor/javo upravo. Če kdo tega ne verjame, mora samo pogledati število javnih uslužbencev 1991 in takratno maso plač glede na BDP in primerjati številko z letom 2017. Seveda imamo sedaj še dodaten pritisk na proračun s strani pokojninske blagajne in obresti za kredite.

Opisana dejstva so tukaj in nihče od politikov si tega ne upa začeti reševati. Lažje je zadolževanje, dokler bo šlo, potem pa lahko pogledamo, kako je danes v Grčiji. Največji nesmisel je trkanje po prsih zaradi proračunskih uspehov, ker smo popolnoma odvisni od Nemčije. S to razliko da oni v dobrih časih delajo strukturne reforme in mislijo na prihodnost, pri nas pa so glavna tema pikčasti in progasti izpred 70 let.
Plavica1
# 13.10.2017 ob 08:05
Mirko Tipka # 12.10.2017 ob 10:59 Super... jaz delam od jutra do večera pa jem včasih 2x, včasih 3x na dan.... najprej je potrebno poskrbeti za ljudi, ki delamo!

Govor je o brezdomcih, ki NIMAJO dela. Za ljudi ki delajo ni treba skrbeti, saj ti SAMI poskrbijo zase, imajo plače, nadomestila za prihod na delo in malico, življenje pa si morajo urediti tako, kot pravi moja babica: Skovtrom se lahko pokriješ samo toliko, koliko r je velik. čepa boš brez službe in stanovanja, pa boš vesel, da bo možnost, kot sem jo opisal.
Mirko Tipka
# 12.10.2017 ob 10:59
Recimo za take urediti nastanitvene centre, kjer bi imeli možnost prebivati, jim zagotoviti prehrano vsaj 3x na dan

Super... jaz delam od jutra do večera pa jem včasih 2x, včasih 3x na dan.... najprej je potrebno poskrbeti za ljudi, ki delamo!
Plavica1
# 12.10.2017 ob 07:46
samogledam # 11.10.2017 ob 06:10 menda ste ze pred leti ukinili nacionalnost- narodnost...zakaj pisete o nasih in vasih in onih ? menda so uradno vsi ljudje na ozemlju Slovenije Slovenci ! To trdi organ za popis prebivalstva !

A lahko daš kak link, da vidim kateri idiot (organ za popis) je to napisal?
Kajti ZAKON O TUJCIH v I. SPLOŠNE DOLOČBE, 1. člen pravi:
Tujec po tem zakonu je vsakdo, ki ni državljan Republike Slovenije. Med prebivanjem oziroma zadrževanjem v Republiki Sloveniji se morajo tujci ravnati po določbah tega zakona ter po predpisih in odločitvah državnih organov, ki temeljijo na ustavi Republike Slovenije, zakonih Republike Slovenije in njenih obveznostih iz mednarodnih pogodb.
Plavica1
# 12.10.2017 ob 07:42
KovacevaKobila # 10.10.2017 ob 22:31 Ne strinjam se. Dobrodelne organizacije je treba razbremenjevat, dokler ne postanejo nepotrebne, ne pa jim nalagat dodatno breme.

Kje pa sem napisal, da je država dobrodelna organizacija? Dobrodelne organizacije samo pomagajo kot zdaj, s starimi oblačili in NIČ drugega. Če pa bi jih ukinil, potem pa naj država oblačila kupuje narazprodajah.

Navsezadnje je potreba po dobrodelnih organizacijah znak, da država ne opravlja svoje naloge; obstoj humanitarnih institucij nam kaže na pomanjkljivosti družbene ureditve.

Točno tako, ukiniti je treba VSE dobrodelne in. tako imenovane nevladne organizacije.

Sicer pa je vseeno, kaj si jaz mislim. Kdo vam preprečuje, da realizirate vašo idejo?

Nihče, ker sem napisal, da je to delo države. Kot rečeno, to piše tudi v ustavi. Pa tudi to, da je RS pravna država piše, ampak papir vse prenese.

Ostajam pri tem, kar sem zapisal v prejšnjem komentarju: ogromno visokoletečih idej in besed glede tega, kaj bi morali narediti, v praksi pa imamo vsak dan več revščine.

Tudi to ni res. Ljudje imajo vsega preveč, zato se nihče za svoje pravice ne postavi z orožjem v roki, tako kot barvne revolucije po BV in tudi drugje po svetu. Tu pa samo serjejo z nekimi navideznimi pravicami brez tega, da bi za te pravice zahtevali kakršno koli obveznosti.
pkorosec
# 11.10.2017 ob 17:18
Pomoc potrebujejo seveda tisti, ki si sami pomagat ne morejo. In to so na zdravju bolani.

Je pa dejansko pri mnogih problem alkohol in da si ta nacin nekako izberejo, po casu pa ko vidijo da le ni vse tako fajn na cesti brez brige ipd. Ampak kako pomagat? Morda s prepovedjo prodaje alkohola tovrstnim osebam? Verjetno je ze marsikdo poskusal pomagat, pa je prisel do spoznanja da marsikdo pomoci potreben, enostavno ni pripravljen nic na sebi spremenit. Ali naj torej destruktivno naravnanemu cloveku se naprej dajemo denar, sredstva, nas cas? Pomaga to?
QUENDI
# 11.10.2017 ob 10:56
....vse ima začetek pri primernem in rednem plačilu.......tako pa so nam zgled npr ZDA kjer milijonska množica opravlja po več služb pa še ne preživi normalno.....na drugem koncu pa bogate oproščajo primernih davkov...........
GORILA
# 11.10.2017 ob 08:57
Lepo jih naj nastanijo v begunske centre,če je za kamelarje denar,bo menda tudi za domače reveže,al se motim?

...a misliš, da bi Šenčurjani z odprtimi krščanskimi rokami sprejeli 1000 klošarjev v ''svoj'' center?
7up
# 10.10.2017 ob 18:07
JJStyle

Relativna revščina, ki jo opisuješ se izračuna na % povprečnega prihodka gospodinsjstva.
nikhrast
# 10.10.2017 ob 22:00
Tega problema ne boš nikjer in nikoli rešil, čeprav imamo kar precej sociale,
Poglej Kanado, vsak starejši od 65 let do dobi nekaj več kot $500 mesečne socialne podpore, to je tisti ki imajo letne dohodke manj kot $70 tisoč. Pa tisti ki sploh nimajo nobenega penziona, dohodkov... pa lahko dobijo še enkrat več kot $500 mesečno iz enega drugega socialnega sklada, samo starejši brezdomci se še vedno najdejo.
b7
# 10.10.2017 ob 21:35
@Plavica1 Dober predlog.

Mene pa zanima kako sploh lahko imamo brezdomce? Če ne dobivajo socialne, pomeni, da so 3x zavrnili ponujeno delo, ko so bili na zavodu. Torej? Zakaj jim je bilo težko delat? S socialno bi si lahko privoščili vsaj neko majhno sobico v kakšnem zakotnem kraju najet.

Osebno poznam punco, ki je pri 14ih izgubila starše in se od takrat naprej preživlja sama in si plačuje stanovanje z DELOM in sedaj celo študira zraven. Zato res težko sočustvujem z nekim starim pijančkom, ki pri 60ih še ni sposoben toliko samokontrole, da nebi še tisto kar dobi zapravil za pijačo. Razumem, da zabluziš, sam enkrat je pa čas, da prevzameš odgovornost zase. Osebe z duševnimi boleznimi so pač druga stvar, za njih bi bilo res treba poskrbet, sploh če nimajo nikogar.

O tem, da imamo cene previsoke in plače prenizke nebi, to itak že vsi vemo.
firtoh
# 10.10.2017 ob 20:53
V vseh državah,tudi skandinavskih, so brezdomci.V ZDA se kar spotikaš ob njih.V Britaniji je na cesti 83.000(2015) mladostnikov med 16-25 let,predvidevajo pa,da je realna številka,skupaj z prikritim brezdomstvom, okoli 1,3 milijona.Od tega je 72% belcev,15% črncev in britanskih črncev,6% Pakistancev in 7% ostalih etničnih skupnosti.
Pri nas bi naj bilo mladih v starostni kategoriji 16-24 let,nekje do 40%(2006) od celotne populacije brezdomcev.Pravih številk ni.Na Češkem je recimo 14% mladostnikov v prej omenjeni starosti brezdomna.
kralj matjaž
# 10.10.2017 ob 20:32
zvišalo socialno pomoč ali minimalno plačo

Kaj pa če je to problem?
Bolj kot zvišuješ minimalno plačo, manj bo delovnih mest za te ljudi, težje se bodo zaposlili in začaran krog bo cedno večji. Isto je s socialno pomočjo, zakaj bi delal za 600€ če dobiš 300€ od države, 400€ pa naprosjačiš?
samogledam
# 10.10.2017 ob 18:31
ja, pa kdo ste vi, da boste odlocali in silili posameznika v nekaj , kar sam noce ? vsak se sam odloca kaj bo pocel in cesa ne ! Ko sta alkohol in droga mocnejsa od razuma, cloveku ni pomoci. Pustite ze enkrat ljudi pri miru in ne vsiljujte venomer svojih predlogov in dvolicnosti.
alojzr2
# 10.10.2017 ob 17:27
Velika težava so starejši brezdomci, ki po končanem zdravljenju nimajo kam

Kako nimajo kam, saj so že na zdravljenje prišli od - nikoder.
Zato se jim pa reče brezdomci.

Ajaaaa, razumem. Sem brezdomec, zbolim, grem na zdravljenje in potem dobim še - dom!

Socialna država nima mej. Jemanja davkoplačevalcem.
Kazalo