Slovenija
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 2.3 od 12 glasov Ocenite to novico!
Ministrstvo za finance
Na finančnem ministrstvu so izredno zaskrbljeni zaradi številnih groženj s stavkami, ki imajo v ozadju zahteve po zvišanju plač. Foto: BoBo

Dodaj v

Zahteve po višjih plačah, pokojninah in nižjemu DDV-ju "klasični predvolilni manevri"

Na finančnem ministrstvu pravijo, da so plačni apetiti ušli izpod nadzora
7. december 2017 ob 08:54
Ljubljana - MMC RTV SLO, Radio Slovenija

Na finančnem ministrstvu so izredno zaskrbljeni zaradi številnih groženj s stavkami, ki imajo v ozadju zahteve po zvišanju plač. V proračunu za prihodnje leto je tako masa za plače za 120 milijonov višja kot letos, dodatno popuščanje bi pomenila resno ogrožanje proračunskih ciljev.

V proračunu za prihodnje leto je masa za plače za dobre štiri odstotke višja kot letos, saj so upoštevali odpravo anomalij in sprostitev pri regresu in pokojninskih premijah, odgovarja državna sekretarka na finančnem ministrstvu Saša Jazbec na vprašanje, ali jo skrbijo številne grožnje s stavkami za zvišanje plač. "Jaz sem precej zaskrbljena, lahko na grobo ocenim, da bo v naslednjem letu 120 milijonov več šlo za plače. To so že zdaj konkretne številke, ki so v proračunu."

Za plače v vsem javnem sektorju gre 4,6 milijarde, vsako minimalno povečanje se šteje v milijonih, plačni apetiti so po njenem ušli izpod nadzora: "Vsaka odstotna zahteva po zvišanju te mase se meri v 50 milijonih evrov. Takšnih rezerv seveda v proračunu nimamo."

Pa vseeno, tudi sindikati - tako kot drugi - se sklicujejo na visoko gospodarsko rast, ni se jim treba ozirati na proračunske zmožnosti, vlada pa je pol leta pred volitvami. "Če bo vlada popustila kakšnim tem zahtevam, bo šlo za primarno osiromašenje programov, ker bo pač v obstoječem proračunu treba nameniti več za plače."

Ne samo višje plače ali pa predlog DeSUS-a (poračun za neusklajevane pokojnine) - na drugi strani so pri opoziciji zahteve za nižje davke, na primer DDV-ja. "Jaz bi rekla, da so to klasični predvolilni manevri. Nižjega DDV-ja si, mislim, ne moremo privoščiti."

Po desetih letih bo namreč proračun znova s presežkom in v nasprotju s preteklimi leti, se za sprotno porabo ne bo treba zadolževati.

Zdenka Bakalar, Radio Slovenija
Prijavi napako
Komentarji
johndeer
# 07.12.2017 ob 09:36
Za neto plačo 829,27 €, je strošek delodajalca brez malice, regresa in potnih stroškov 1.393,20 € na mesec. Če bi država oprostila delodajalca plačila drugega bruta, ki običajno ni zapisan na plačilni listi zaposlenega, bi bila neto plača višja za 293,80 €. Smo delodajalci res pokvarjene barabe, ali si država vzame preveč?
SamoRes
# 07.12.2017 ob 09:19
Popolnoma nesprejemljivo je, da se plače dvigujejo najvišje plačanim v državi. Zdravniki zahtevajo neomejenost plačnih razredov navzgor, učitelji se jim pridružujejo po zahtevah o višjih plačah.
Tem preplačanim javnosektorašem bodo šle plače navzgor za nekaj plačnih razredov, medtem ko tisoče ljudi dela za sramotno minimalno plačo, ki ne omogoča preživetja.
dStroj
# 07.12.2017 ob 09:22
A ni 22% DDV zasilni ukrep? Vsako stvar, ki jo kupiš, skoraj četrtino plačaš državi... to ni normalno pri naših plačah, našem življenskem standardu.
Po drugi strani je zaposlovanje v javnem sektorju baje spet v redu. Nekih 8000 ljudi odkar imamo Cerarja... ta država se bo obdavčila do groba.
bilzerian
# 07.12.2017 ob 09:34
kako lahko preživi revna nemška država, kjer imajo veliko nižji DDV kot pri nas?
in kako to, da madžarska in hrvaška z najvišjim DDV v evropi nista bogatejši?
kralj matjaž
# 07.12.2017 ob 09:27
nižje davke na primer DDV. "Jaz bi rekla, da so to klasični predvolilni manevri. Nižjega DDV-ja si, mislim, ne moremo privoščiti."

Ampak dvig DDV je bil začasni krizni ukrep. Torej ne gre za nižanje DDV, ampak gre samo za vrnitev DDV na normalno raven. Ampak razloži to socialistu.

Za plače v vsem javnem sektorju gre 4,6 milijarde

Če koga zanima, kaj je problem države.
Joe Malkovich
# 07.12.2017 ob 10:10
Sami so krivi. Če se ne bi ločeno pogajali samo z eno skupino v javnem sektorju, zdaj tega šmorna ne bi bilo.
smajček
# 07.12.2017 ob 12:39
To je pa problem aparata, ki nikoli ni delal v zasebnem sektorju in ne pozna matematike.. kako boš lahko dal zaposlenim več, če mora država vrnati pufe, ki jih je nabrala tekom let ko nam ni šlo... pol pa vidijo, da se pobira pa takoj skočijo vsi gor.. nerealno je pričakovati, da bodo vsi v javnem sektorju imeli 900 eur neto z srednjo šolo.. v privat sektorju še 1000 eur z vsemi diplomami težko dobiš v realnosti.. ravno zaradi požrešnosti države, ker rabi denar.. aparat je veliko prevelik.. 186000 ljudi vodi državo z manj kot 2 mio prebivalci.. tega še nihče ni videl.. in vsak hoče več.. pa je začaran krog..
amigo
# 07.12.2017 ob 12:40
&GORILA
če bi to naredili, bi bili edini v EU...že tako je samo v Sloveniji, da za prispevke (zdravstvo, penzije) prispeva delodajalec manj od delojemalca...in za 293,80€ bi bilo manj za upokojence in za zdravstvo...

To govorjenje sem prvič slišal pri Semoliču. To je popolna neumnost. Ni nobene razlike med prispevki, ki naj bi jih plačal delavec in delodajalec. Važna je samo razlika med tistim kar plača delodajalec in kar dobi delavec.

Za neto plačo 829,27 €, je strošek delodajalca brez malice, regresa in potnih stroškov 1.393,20 € na mesec.
Se pravi da država pobere 564,93 Eur. Nato še od tega ostanka prispevkov pobere DDV (22% ali 9,5%) ,ko kaj kupiš. In kaj dobimo zato. Bedne penzije razen za posvečene, zdravstvo kjer moraš plačati vsako zalivko, material kupujejo po trikratni ceni, ljudje umirajo med čakanjem na operacije, ceste so razdrapane in polne lukenj, policaji štrajkajo, vojska gola in bosa brez municije itd. Oboroženi FURS inšpektorji pa nadzorujejo branjevke i prodajalce kostanjev. V državni banki perejo milijarde itd.
Valentin57
# 07.12.2017 ob 12:37
administrator, moj komentar, v katerem sem DESUS in nekatere iz JS pošiljal na pregled opravilne sposobnosti, si zbrisal. Dva identična posta od AM pa ne. Kaj je tvoja naloga? Usmerjati debato?
vnk
# 07.12.2017 ob 10:38
Visji DDV je bil uveden zaradi krize, dokler ostaja povisan, smo v krizi, torej je visanje plac nekoliko smesno. Ce nismo v krizi, se DDV zniza in potem poisce denar za place, bodisi z odpuscanjem, zmanjsevanjem obsega financiranja nevladnikov, optimizacijo delovnih procesov, itd.
penzl
# 07.12.2017 ob 09:16
Za plače v vsem javnem sektorju gre 4,6 milijarde

Verjetno so že v tej številki kakšne rezerve, malo optimizacije št. zaposlenih, pa spodobne plače za tiste, ki si jih zaslužijo in manj denarja v žepe pijavk...

Ampak pri nas se vsaka vlada boji JS, zato do take optimizacije seveda nikoli ne pride.
Valentin57
# 07.12.2017 ob 12:38
Adijo presežek v proračunu.
navigator007
# 07.12.2017 ob 11:20
1. Brutalno znižati obremenitev plač, ker sicer noben mladič pri zdravi pameti ne bo več ostal v Sloveniji, o tujih investitorjih v industrijah z visoko dodano vrednostjo pa lahko le sanjamo
2. Proračunske izdatke za plače letno zmanjševati za 10%, z odpovedmi začnite na ministrstvih, uradih in agencijah, po nekaj prvih 1000 odpuščenih bodo uradniki počasi le dojeli, da je država v službi državljanov in ne same sebe
3. Znižati DDV na največ 19% oziroma do tistega spodnjega roba, za katerega se v EU še lahko dogovorimo
In točka 0: prodati NLB. Danes.
xes
# 07.12.2017 ob 09:36
"Jaz bi rekla, da so to klasični predvolilni manevri. Nižjega DDV-ja si, mislim, ne moremo privoščiti."

... princip je princip! ddv MORA dol! Gre za temelj odnosa med državo in davkoplačevalci.
BarakOrkbama
# 07.12.2017 ob 12:42
@AM
Slovenija ima najnižjo nižjo stopnjo DDV-ja !!
In kaj ima to veze? Dvig DDV nam je bil prodan kot začasni krizni ukrep, ne pa stalen dvig davkov, ker so prenizki.
Pa ne mi razlagat o višini davkov v Sloveniji. Če upoštevamo še bruto bruto, ti država pobere okoli 40% zaslužka, če si na minimalcu. Zdaj pa pojdi do delavca na minimalcu in mu razloži, da plačuje najnižje davke na svetu in da jih je treba še zvišati.
gubceva11
# 07.12.2017 ob 09:56
Med tem, ko država kopuje vodne topove, orožje, dviga plače direktorjem uradov in državnih ustanov za več razredov, svari pred morebitnim povišanje pokojni. Desus-u očita predvolilno kampanijo. Kaj pa počne SMC? Tedensko spreminja svoja stališča do finansiranja zasebnih šol. Zdi se, da so zadnji predlog o 65% povišanju sprejeli po skupni maši. Ga. Kustec lipicer je nekaj govorila o nekorektnosti!? Ali smo res vsi voli?
BarakOrkbama
# 07.12.2017 ob 14:32
@GORILA
Prosim razloži, kako se razlikuje del prispevkov, ki jih plača zaposleni in del, ki ga plača podjetje. Če bi ti vodil podjetje, bi plačo določal glede na bruto ceno ali glede na bruto bruto ceno delavca?
vrtojb5
# 07.12.2017 ob 09:59
120 miljonov več? A jim ni zadosti?
BarakOrkbama
# 07.12.2017 ob 13:27
@Dr. Kumrovec
Zakaj bi imela velikost države kaj opraviti s stopnjo DDV? Recimo Singapur je še manjša država, pa imajo DDV 7%.
johnsmith
# 07.12.2017 ob 14:31
Samo, da se je zdravnikom lepo dvignilo plačo, ker to me je najbolj skrbelo. Bojim se tudi za šolnike, da jih ne bi srečeval na RK. Drugače pa jaz bom že, ker sem na malo navajen.
Forex
# 07.12.2017 ob 13:00
Res je,ampak pišete o tem pa prvič. V čigavih rokah že ste in kdo vam diktira kaj morate pisati in isti česar ne smete. Sram vas je lahko.
veza
# 07.12.2017 ob 12:11
Eno leto pred rednimi parlamentarnimi volitvami bi morala vsaka vlada opravljati le tekoče posle, to bi mogoče nekoliko umirilo zadeve.
B in .
# 07.12.2017 ob 10:56
A ni 22% DDV zasilni ukrep? Vsako stvar, ki jo kupiš, skoraj četrtino plačaš državi... to ni normalno pri naših plačah, našem življenskem standardu.

Vidiš ti zasilni ukrep ...
Trend vedno večjih dajatev in prispevkov na vseh področjih je nazaustavljiv. Gre za transfer denarja preko države, ki je nekakšen posrednik, od posameznikov do "lastnikov". In ja, seveda tudi država razprodaja - poglej socialistične Grke in njihovo milijardno razdajanje. Verjetno prvi, ki bodo sužnji na svoji oz. bolj pravilno najeti zemlji.
tureavanture
# 07.12.2017 ob 10:33
DDV NA 20% !!!
Skippy
# 07.12.2017 ob 21:18
Delavcem javne uprave se mora zvišat plače. Javna uprava je tista, ki je vlečni konj gospodarstva.

Ti se verjetno hecaš, rad pa bi videl umski potencial tistih dveh, ki sta ti dala plus. :)
Skippy
# 07.12.2017 ob 21:17
Dvigovanje davkov in kazni je tipični levičarski povolilni manever.
BarakOrkbama
# 07.12.2017 ob 16:44
@GORILA
Če bi vodil podjetje... bi najraje videl, da ne plačam nič prispevkov, še boljše pa bi bilo, da ne bi bilo treba plačati tudi plač (aušvic podjetništvo).
Ja seveda. Ampak to ni mogoče. Prispevke in plače je treba plačevati sicer greš na hladno (baje). Skratka važno je to, da delodajalca zanima le skupen znesek, ki ga bo porabil za zaposlenega. Koliko od tega gre delavcu in koliko državi ga ne zanima. Torej zanj je važen le znesek po bruto bruto. Delojemalca zanima le neto plača. Koliko je njegova bruto plača mu ni pomembno. Še manj ga zanima bruto bruto znesek. Razlika med tem kar je delodajalec pripravljen plačati za delavca in tem kar delavec dobi so davki in prispevki, ki jih pobere država. Čisto vseeno je ali se to plača v enem kosu ali v dveh (kot imamo trenutno). Samo manj papirologije bi bilo, če bi se prispevki plačevali v enem kosu, pa še zaposleni bi imeli boljši pregled nad tem ali so vsi prispevki plačani.

Poanta je v tem, da mi malo zavre, ko preberem nekaj v smislu: socialistična vukojebina, ki si upa delodajalcem obračunava celo BRUTO BRUTO plače...kdo se je to spomnil...samo v Slovenistanu...itd,
To, da boš davčno breme prisilno prerazporedil na delodajalce, je butasto razmišljanje. Ko podjetje plačuje davke, se ti stroški razporedijo na 3 skupina ljudi. Namreč na lastnike (ki dobijo nižje dohodke), na zaposlene (ki dobijo nižje plače) in na stranke (ki plačujejo višje cene). Torej ne glede na to pod kakšnim kotom poskušaš obdavčiti podjetja, vedno bodo na slabšem vse 3 skupine. Nemogoče je obdavčiti le lastnike, ker bodo oni del bremena prenesli na ostali 2 skupini.
pkorosec
# 07.12.2017 ob 16:36
@smajcek
To je pa problem aparata, ki nikoli ni delal v zasebnem sektorju in ne pozna matematike..

Tako je. In ko so slovenski cezmejni delavci vladi in MF razlagali s matematicnimi izracuni zakaj menijo, da so davcno diskriminirani in katera cifra je dejansko tista razlika davka, ki bi jih naj slovenski delavci doplacali, pa je odgovor vlade, da matematika in teoreticni izracuni ne morejo imeti nobene vloge pri financni politiki. Za moje pojme je ta odgovor zadosten. Lahko bi rekli tudi, "gotofi smo, mi, vi, nema nam spasa".
hombre
# 08.12.2017 ob 12:39
@ RenatoP @ Co,
idiotizem znižanja DDVja lahko prevzameš kot prostovoljec na svoja pleča... pač vplačaj državi več kot je minimum...
Problem je v interpretaciji tega DDVja kot začasnega. Po tvoji logiki lahko ob naslednjem dvigu DDVja poslanci kar oznanijo ''nateg z začasnim dvigom DDVja, ki bo trajen - dobrodošli.''. V resni državi se to ne dogaja, mogoče v idiotski....

Sicer pa je potrebno upoštevati celotno sliko. Vse letne davščine v sorazmerju na celoletni prihodek in njegovo višino (!).
Eno je 25% ddvja na neto plačo 2000 €, drugo pa 22% ddv na 640 €. Po zdravi kmečki logiki menda lažje preživiš mesec z 1600€ kot s 520€ četudi zanemarim BDP države in obseg stroškov, ki so davkoplačevalcem in njihovim vzdrževanim članom kriti v posameznih državah (iz naslova pobranih davkov seveda).

Po moje je za Slovenijo 22 % preveč. Razlika zagotavlja manj koristi, ki se vrnejo kot storitve s strani države, kot bi bila korist od večje kupne moči in konkurenčnosti (nižje cene za končnega potrošnika).
pajcan
# 07.12.2017 ob 20:28
Nepošteno je, da se pokojnine ne usklajujejo z rastjo plač.
Podpiram Erjavca.
Murko
# 07.12.2017 ob 18:04
Kahel si spet pike nabira.
patria
# 07.12.2017 ob 17:26
V krizi so najvišjo ceno plačali tisti z najnižjimi dohodki in upokojenci, katerim je bilo vzetih več kot 15% pokojnine, vodilni in vsi z visokimi dohodki krize praktično niso čutili. In komu se sedaj spet brez problema povišujejo plače, spet tistim , ki že tako največ zaslužijo, ko pa gre za najnižje plačane delavce in upokojence pa seveda ni mogoče, je potreb no varčevati za naprej, upam da slovenci z nizkimi dohoki in upokojenci tega do volitev ne bodo pozabili.
pkorosec
# 07.12.2017 ob 16:10
hehe spet se vidi kdo je kdo. Zanimivo da tisti, ki ponavadi vedno samo tarnajo, kako majhne place imajo, kako tezko prezivijo, kako je bilo v Jugi lepse, da so to isti ljudje, ki so absolutno proti kakrsni koli davcni razbremenitvi delovnih mnozic.
Ko pa potem celo njihova kvaziumetnica Lara Jankovic prizna, da so davki v Sloveniji previsoki in da nihce o tem ne govori, pa ji potem spet ta isti ljudje ploskajo. Res hipokriti brez primere.

Tovarisi kot so Dr. Kumrovec seveda nocejo nic slisat o tem, da bi bilo treba reformirat drzavo, o racionalizaciji zdravstva, o tem zakaj imamo toliko lastnikov jaht, ki so slucajno prisesani na zdravstvo ali solstvo, o tem zakaj drzava financira za drzavo nekoristne in popolnoma nepomembne nevladne organizacije in se mnogo drugih milijonov €, ki jih mecemo skozi okno tovarisom v torbo. Pocasi imaste problem. Odstotek tistih podpornikov, ki prej ko slej spregledajo je pocasi ze vecji kot procent tistih, ki so vrgli brisaco in zapustili to "socialisticno vukojebino".
Enostavno
# 07.12.2017 ob 10:02
Zahteve za višjo pokojnino in plačo so upravičene.Konec koncev...saj smo v EU....kajne...pa še v NATO...kajne...
Kako naj slovenski upokojenec preživi z 230-430euri???
Kje so še tisti redki delavci,ki,hm...delajo za 500 eur?
Europa zdaj...ja,ja,ja....
Sorrento
# 07.12.2017 ob 09:22
Ne.
don_lavtarini
# 07.12.2017 ob 20:31
Sds, nsi: globalno segrevanje ne obstaja, j*** se nam za delavce in njihove pravice, j*** se nam tudi za vse, ki niso verni, niso slovenci, so revni ali intelektualci. Kdor ne dela naj ne jé, kdor je bolan je len, kdor dela v javnem s. Je pijavka, kdor je star obremenjuje proračun, šola je za lene

Levica, sd: staranje prebivalstva ne obstaja, j*** se nam za proračunski primanjkljaj, j*** se nam za delavce ki niso javni sektor, za ljudi ki niso izobraženi, za ljudi ki zaslužijo preveč, za mlade ki si umažejo roke s podjetništvom, za sp-je in doo-je

V SLOVENIJI NI STRANKE, KI BI PREDSTAVLJALA DELAVCE!!
RenatoP
# 07.12.2017 ob 16:15
Zniženje DDVja je idiotizem. Glede na to, da turizem kar močno raste je brez veze zniževati DDV. Morali bi še znižati obdavčitve plač, tako da zaposleni dobimo ven višji neto, torej si lahko ob nespremenjenem DDVju privoščimo več, medtem ko tuji turisti pridno vplačujejo naš DDV. Itak ima večina evrope višji standard od nas.
Za podjetja in izvoznike pa je stopnja DDV itak nepomembna.
tupamaross
# 07.12.2017 ob 14:50
Zahtev po višjih pokojninah ni "predvolilni manever," pač pa
poskus rešiti predčasne smrti 200 do 300 tisoč upokojencev.

Če pokojnine ne bodo povišane 1918 leta vsaj za 10%, 1919
pa še za 10%,nujno bo kazensko ovaditi tiste,ki so si vodenje
države prilastili z lažmi in goljufijami, po tem pa se je pokazalo,
da tega niso sposobni.

Sicer,Evropska Unija bo na nek prefinjen način določene države
izrinila ven iz kluba veličastnih na ta način, da jim bo pojasnila,
da po pokojninah, invalidninah in podobnem spada v spodnji
razred, kjer bo počakala na povišanje pokojnin, invalidnin...

Balkan je Balkan, vedno bil Balkan in vedno bo ostal Balkan.
WerewolfQueen
# 07.12.2017 ob 12:44
Na finančnem ministrstvu pravijo, da so plačni apetiti ušli izpod nadzora

Kako ne bi, če pa je minimalec sramota za človeka.
GORILA
# 07.12.2017 ob 14:23
@amigo
To govorjenje sem prvič slišal pri Semoliču. To je popolna neumnost. Ni nobene razlike med prispevki, ki naj bi jih plačal delavec in delodajalec. Važna je samo razlika med tistim kar plača delodajalec in kar dobi delavec.

Ne vem, zakaj se to zdi pomembno OECD?

Country Average tax wedge - single person,%, 2016 Income tax - single person, %, 2016 Employee SSC - single person, %,2016 Employer SSC - single person, %,2016

Belgium 54 20.8 10.9 22.3
Germany 49.4 15.9 17.3 16.2
Hungary 48.2 11.7 14.4 22.2
France 48.1 10.8 10.5 26.8
Italy 47.8 16.4 7.2 24.2
Austria 47.1 10.8 13.9 22.4
Finland 43.8 17.9 7.1 18.7
Czech Republic 43 9.4 8.2 25.4
Sweden 42.8 13.6 5.3 23.9
Slovenia 42.7 9.8 19 13.9
Latvia 42.6 15 8.5 19.1
Portugal 41.5 13.4 8.9 19.2
Slovak Republic 41.5 7.5 10.2 23.8
Greece 40.2 7.7 12.6 19.9
Spain 39.5 11.6 4.9 23
Estonia 38.9 12.5 1.2 25.3
Luxembourg 38.4 16.2 11.4 10.8
Netherlands 37.5 15.2 12.2 10.1
Denmark 36.5 35.9 0 0.8
Poland 35.8 6.1 15.3 14.4
United Kingdom 30.8 12.6 8.4 9.7
Ireland 27.1 13.8 3.6 9.7
AM
# 07.12.2017 ob 11:24
Zahteve po višjih plačah, pokojninah in nižjemu DDV-ju "klasični predvolilni manevri"

Vsakemu, ki ima vsaj malo pameti, je jasno, da nižji DDV pomeni ekstra profite proizvajalcem in prodajalcem.

Dvignite raje splošno davčno osnovo, pa bodo VSE plače višje in bo več potrošnje !
GORILA
# 07.12.2017 ob 10:20
@johndeer
Če bi država oprostila delodajalca plačila drugega bruta, ki običajno ni zapisan na plačilni listi zaposlenega, bi bila neto plača višja za 293,80 €.

...če bi to naredili, bi bili edini v EU...že tako je samo v Sloveniji, da za prispevke (zdravstvo, penzije) prispeva delodajalec manj od delojemalca...in za 293,80€ bi bilo manj za upokojence in za zdravstvo...
božo1
# 07.12.2017 ob 14:12
A ni 22% DDV zasilni ukrep? Vsako stvar, ki jo kupiš, skoraj četrtino plačaš državi... to ni normalno pri naših plačah, našem življenskem standardu.

Ne le ta komentator, temveč tudi tisti, ki bi naj zastopali ljudi in tako njihovo državo, očitno ne razumejo zakaj imamo sploh DDV. Velike so težave z razumevanjem kaj to je "država". Neka teta, ki pride iza devetih gora s cekarjem in odnese, kot tale poenostavi, eno četrtino inkasa od izdelka neznano kam? Ni kaj, še dobro, da je tak kak je, bi rekel.

Kdo bi kaj dobil, če bi res spustili DDV na 20 ali pa 15? Sigurno tisto "ubogo ljudstvo" najmanj, bi pa seveda nekdo iz ozkega kroga izven dela in potrošnje. Mislim, da bi Slovenija rabila v danih razmerah zg. stopnjo DDV-ja nekje na 25%, da bi pokrpali "državne" luknje, ki se pokrivajo z javnim zadolževanjem.

Vse ostalo okoli plač v JS in pokojnin bi pa nekak razumel, pri tem pa seveda izločam anomalije previsokih plač za en sloj visokega uradništva ali državnega menedžerstva. Jaz bi eliminiral vsakršno politično kupčkanje s kategorijo plač in jih postavil na znanstveno strokovno raven. Da bi to dosegel, je najbrž potrebno prehodno obdobje nekakšne zamrznitve(na relativno sprejemljivem nivoju). Velika škoda ali zamujena priložnost je najbrž bilo "virantovo" delo, ki bi ga sedaj morali ponoviti na neki kredibilni strokovni ravni.
mmeeddoo
# 07.12.2017 ob 09:49
Če bi vsi plačevali svoje davke, bi brez težav lahko davek znižali oz. imeli neprimerljivo boljšo socialo.
Vendar dokler, lastnik s celo družino uporablja "službene" stvari v zasebne namene in dokler mu inšpektorji to dopuščajo, se bo v Sloveniji še vedno plačeval samo davek od minimalne plače, pa čeprav bo vsakič zraven še kuverta ... za lastnika ... delavec mora biti zadovoljen že samo z plačo.
GORILA
# 07.12.2017 ob 15:15
Prosim razloži, kako se razlikuje del prispevkov, ki jih plača zaposleni in del, ki ga plača podjetje. Če bi ti vodil podjetje, bi plačo določal glede na bruto ceno ali glede na bruto bruto ceno delavca?

Če bi vodil podjetje... bi najraje videl, da ne plačam nič prispevkov, še boljše pa bi bilo, da ne bi bilo treba plačati tudi plač (aušvic podjetništvo).
...kako bi pa ti obravnaval kot delojemalec, ki bi dobil isto bruto plačo in večjo neto plačo, če bi prispevke z delodajalcem izenačil?

Ne vem, zakaj imajo butasti evropejci potem drugače (delodajalec vplačuje več)?
GORILA
# 07.12.2017 ob 15:22
@Barak

...da bi lahko pokazal razliko bi moral kar veliko preračunavat, pa se mi ne da (vpliv na dohodnino in podobne zadeve)!

Poanta je v tem, da mi malo zavre, ko preberem nekaj v smislu: socialistična vukojebina, ki si upa delodajalcem obračunava celo BRUTO BRUTO plače...kdo se je to spomnil...samo v Slovenistanu...itd,

To imajo povsod v EU!
AM
# 07.12.2017 ob 11:26
Če primerjamo DDV s sosednjimi državami ugotovimo:

Slovenija ima najnižjo nižjo stopnjo DDV-ja !!

Višjo stopnjo DDV-ja ima le ena država.

Ne mi trolat, da imamo visok DDV in da ga je potrebno znižat !
Dr. Kumrovec
# 07.12.2017 ob 13:13
Populizem. Slovenija je zelo majhna država in si resnično NE MORE privoščiti nizkega DDVja ker bi to porušilo javne finance in ogrozilo socialno državo.
AM
# 07.12.2017 ob 11:27
Če primerjamo DDV s sosednjimi državami ugotovimo:

Slovenija ima najnižjo nižjo stopnjo DDV-ja !!


Višjo stopnjo DDV-ja ima le ena država nižjo kot Slovenija.

Ne mi trolat, da imamo visok DDV in da ga je potrebno znižat !
Nikolaj
# 07.12.2017 ob 09:22
Delavcem javne uprave se mora zvišat plače. Javna uprava je tista, ki je vlečni konj gospodarstva.
Kazalo