Formula 1
Sebastian Vettel in Lewis Hamilton
Tako Sebastian Vettel kot Lewis Hamilton sta štirikratna svetovna prvaka. Foto: EPA
Max Verstappen
Max Verstappen je letos dobil dve dirki. Foto: Reuters

Dodaj v

Hamilton z zanesljivim materialom do naslova številka 4

Kolumna Slavka Jeriča (182)
27. november 2017 ob 10:52
Ljubljana - MMC RTV SLO

Lewis Hamilton je s četrtim naslovom svetovnega prvaka v formuli ena stopil ob bok Sebastianu Vettlu in Alainu Prostu.

Več naslovov imata le Michael Schumacher (7) in Juan Manuel Fangio (5). Sezona je – v luči dramatičnosti – vendarle ponudila nekaj manj, kot je napovedovala še v prvi polovici. Vettel je dobil tri od prvih šestih dirk, po žepni dirki v Monaku je imel tako pred Hamiltonom celo 25 točk prednosti. A to je bil vrhunec njegove sezone, saj je na naslednjih 12 dirkah le še enkrat stopil na najvišjo stopničko.

Zanesljivost je še drugo leto zapored odločila o naslovu svetovnega prvaka - lani je v tesnem obračunu Mercedesov Nico Rosberg v primerjavi s Hamiltonom zbral odstop manj, kar je pretehtalo v njegovo korist. Letos se je v končnici, ko je bil pravzaprav še popolnoma zraven, vse obrnilo proti njemu. Dvakrat (Singapur, Japonska) je odstopil, vmes pa je moral v Maleziji dirko začeti z zadnjega mesta. Na teh treh dirkah je osvojil 12 točk, poznejši svetovni prvak pa 68.

Ferrari je v primerjavi z lansko sezono, ko je bil pravzaprav le drugi opazovalec (v hrbet je gledal tudi Red Bullu), naredil izjemen napredek. Korak proti vrhu je bil izrazit. V kvalifikacijah je Mercedes ohranil prevlado (15 najboljših položajev, 5 za Ferrari), na dirkah pa je bila razlika občutno manjša. Ferrari ni dominiral, a je dobil precej tesnih obračunov. Jasno je bilo, da ima Mercedes vseeno nekoliko boljši celotni komplet, kar je na koncu pretehtalo. Hamilton niti enkrat v sezoni ni odstopil, kar je med svetovnimi prvaki pred 15 leti uspelo le še Schumacherju.

Lewis Hamilton ima za seboj odlično sezono, ob naslovu svetovnega prvaka se je izstrelil še na vrh lestvice najboljših v statistiki štartnih položajev. To je sicer le gola statistika, ki sploh v primerjavi z naslovi svetovnega prvaka nima skorajda nobene vrednosti, a bilo je očitno, da Britancu ta rekord pomeni precej. Sploh ko se je na začetku sezone na drugem mestu izenačil z legendarnim Ayrtonom Senno. Za oba velja, da sta velemojstra v vožnji na en sam krog. Ko se je treba zbrati za dobrih 80 sekund in idealno izpeljati vsako ped kroga.

Vettel je spet dokazal, da z boljšim avtom najde prestavo višje. Ko svoje zadnje leto pri Red Bullu ni mogel več računati na najboljše vozilo, se je znašel tudi v senci moštvenega kolega Daniela Ricciarda. Ko je letos imel vozilo za naslov svetovnega prvaka, je le dvakrat zaostal za Kimijem Räikkönenom, voznikom drugega Ferrarija.

Valtteri Bottas je v Mercedesu solidno zamenjal Nica Rosberga, a je bilo hitro jasno, da nima zmagovalne hitrosti, zategadelj je bil večji del sezone druga violina. Max Verstappen se je prvi del sezone otepal s številnimi odstopi in kaznimi zaradi preveč agresivne vožnje. Da njegov talent ni ostal le bleda črka na papirju, je pokazal v zadnji tretjini sezone, ko je dvakrat zmagal in na zadnjih šestih dirkah vselej ugnal kolega v moštvu bikov Ricciarda. Fernando Alonso je pred sezono glasno napovedoval, da se bo po dokaj solidni sezoni 2016 še bolj približal vrhu, a v resnici je bila sezona 2017 še en korak nazaj. Druga polovica njegove kariere je v iskanju konkurenčnega vozila en sam zgrešeni "tajming". Vse se pač začne pri konkurenčnem vozilu, brez tega še tako nadarjeni voznik ne more osvajati točk, kaj šele zmagovati.

PS: In najlepši trenutek sezone? Dirka na Madžarskem, kjer je moral Bottas zaradi ukazov z boksov predse spustiti Hamiltona. Ker ta ni mogel ogroziti Ferrarijev pred seboj, je Bottasa spustil nazaj na stopničke. Ni čisto vse v točkah.

Slavko Jerič, MMC
Prijavi napako
Komentarji
Bivši uporabnik
# 27.11.2017 ob 12:57
lani je v tesnem obračunu Mercedesov Nico Rosberg v primerjavi s Hamiltonom zbral odstop manj, kar je pretehtalo v njegovo korist. Letos se je v končnici, ko je bil pravzaprav še popolnoma zraven, vse obrnilo proti njemu.

Slavko, rajši uporabljajte imena, ker zaimki vam ne gredo od rok. Glede na kontekst se "njemu" nanaša na upokojenega Rosberga, čeprav ste imeli v mislih Vettla.
carlos_carlos
# 27.11.2017 ob 11:37
Kimi vozi lagano na stara leta ;). Ampak če je borba za naslov in razpolagaš z slabšim dirkalnikom, voziš pač na tistega, ki ima več možnosti. Žal letos to ni bil Kimi.
burruchaga1986
# 27.11.2017 ob 11:33
Erny: valda, zato pa je na vsakem sahovskem tekmovanju toliko zvezdnikov iz showbiza in malo morje vrhunskih ribic:)

Opis razmerja uvrstitev vettla in kimija je sicer statistično pravilen. Ampak... ferrari je kimiju vzel dve dirki, kjer je imel zelo lepe moznosti za zmago. Dobil ju je valda vettel. Monaco in hungaroring.
Mislim, da je tudi avto zatajil kimiju večkrat kot vettlu. Je pa res, da nisem objektiven, hehe.

Drugo leto pa ziherca - kimi prvak!
carlos_carlos
# 27.11.2017 ob 11:18
Slavko dobro napisano.

Ferrari je bil presenetljivo blizu. Ampak nezanesljivost pa tudi kakšna Vettlova napaka in to je to. Dve zmagi zaostanka.
pokvarjenbogatun
# 28.11.2017 ob 15:03
Mercedes je bil občutno boljši avto. Le na redkih stezah se je Ferrari lahko kosal. Silverstone, Monza, Barcelona, Abu Dhabi so ta prve ki se jih trenutno spomnem na katerih je bil mercedes daleč najboljši. Edino v Monaku je bi pa Ferrari resnično hitrejši in pa mogoče v Singapurju vendar tam je bila razlika manjša. Vettel pa je imel nesrečno sezono, na začetku polno varnostih avtov potem gume v silverstonu, madžarska kjer je sicer zmagal ampak je imel težave z avtom, singapur nesreča kar ni bila vettlova krivda (če kdo hoče podrobno razlago naj sporoči), malezija kjer se zaradi okvare avta ni mogel kvalificirati, suzuka mu je avto crknil kar je res škoda saj je to njegovo najljubše dirkališče. In pa Vettel ni nič jokal in tožaril da je Hamilton zmagal le zaradi tega ker mu je avto povzročal težave tako kot je Hamilton tožaril lani ko je bil Rosberg prvak.
ATP
# 25.12.2017 ob 19:33
Počasi koraka med nesmrtne
fantasycamp
# 27.11.2017 ob 13:55
F1 bo še bolj zgubila na gledaosti če HALO ne ukinejo!
burruchaga1986
# 27.11.2017 ob 13:36
carlos_carlos: lepo povedano.

albrehti: maš rad mlade, kaj? ;)
albrehti
# 27.11.2017 ob 11:55
@burruchaga1986
27.11.2017 ob 11:33

Jok brate - Max Verstappen
as_kgarnett
# 13.01.2018 ob 23:17
jaz si želim v prihodnje, da bi bila sezona še bolj izenačena kot je bila letos, da bi Ferrari in Red Bull ujela Mercedes
soling
# 29.11.2017 ob 08:02
Če bi Kimiju dovolili zmagat Monaco in Hungaroring, pol bi vidli šele joka...
soling
# 27.11.2017 ob 17:46
Hamilton se je iz lanske sezone nekaj naučil. Postal je zrelejši, saj perfekten voznik je bil že prej. Žal večje število zmag ni pogoj za uspeh. Bolje je biti malo nad povprečnežem v zanesljivem avtu, ala Rozberg, ki se je bo zadetku na f1 loteriji upokojil.
Ferrari je imel v prvi polovici vso dominanco, za končni uspeh. Pogoj sta bila kokurenčen bolid, drugi pogoj pa vse morebitne Kimijeve točke sešteti Vettlu. Tu mislim na to kar je izpostavil
*burruchaga1986 (najmanj 2 zmagi in vse ostalo).
OK, to je ferrarijeva strategija, naj bo. Če bi Mercedes že v prvi polovici sezone igral na te karte, bi bila Hamiltonova prednost še večja.
Res pa je, da je bila sezona ob konkurenčnem Ferrariju zelo zanimiva. Vendar Hamilton z dvema zmagama več in bero samo svojih točk, je več kot zaslužen prvak.
KiNgKoNg
# 27.11.2017 ob 11:19
PS: In najlepši trenutek sezone? Dirka na Madžarskem, ko je moral Bottas zaradi ukazov z boksov predse spustiti Hamiltona. Ker ta ni mogel ogroziti Ferrarijev pred seboj, je Bottasa spustil nazaj na stopničke. Ni čisto vse v točkah.

Res plemenito od njega, lol.
DeepBlue
# 29.11.2017 ob 14:48
Komaj čakam, da bo Torro Rosso s popolnoma novim Hondinim motorjem nažigal McLarna z Renaultovim. :-) Res je Hondin motor po moči ter predvsem po zanesljivosti zaostajal za najboljšimi, vendar pa je k skupnemu zaostanku kar precej pripomogla tudi McLarnova aerodinamika, ki je bila usmerjena v maksimalen 'downforce'. Zato največji zaostanek prav na hitrih irkališčih. Če se ne motim, tudi Renaultov motor ni med najmočnejšimi. Spet bo Fernando jokcal in pametoval ... Hehe.
deyco
# 28.11.2017 ob 05:34
Dobra sezona, gledljive dirke! Moštva so blizu (vsaj 3), manjka le še McLaren. Drugo leto bo pravi šov, ko bodo končno nagnali Hondo. In pol boj prvakov v konkurenčnih bolidih. Upam tudi na kak HD prenos domačih televizij...
lordslayer
# 27.11.2017 ob 15:27
Če Ferrari ne bi imel toliko težav, bi bil Vettel dosti bližje Hamiltonu, morda celo pred njim. KONČNO je bila spet kolikortoliko zanimiva sezona, ker konstantno Mercedes 1, 2, je bilo že pošteno dolgočasno.

Ko je Red Bull zmagoval in je bil Vettel v prednosti, je nikoli ni imel toliko kot Ham zadnja 4 leta ...
erny1
# 27.11.2017 ob 11:10
Dandanes je še šah bolj zanimiv od F1 skropucala.
Videonovice
Räikkönen se seli k Sauberju 00:00:53, 13.09.2018
Hamilton ubil dve muhi na en mah 00:01:44, 22.07.2018
Vettel unovčil smolo Hamiltona 00:02:12, 08.07.2018
Izidi

Dirka za VN Abu Dabija

Izidi (55 krogov):           
 1. L. HAMILTON   Mercedes  1:39:40,382
 2. S. VETTEL     Ferrari        +2,581
 3. M. VERSTAPPEN Red Bull       12,706
 4. D. RICCIARDO  Red Bull       15,379
 5. V. BOTTAS     Mercedes       47,957
 6. C. SAINZ      Renault      1:12,548
 7. C. LECLERC    Sauber       1:30,789
 8. S. PEREZ      Racing Point 1:31,275
 9. R. GROSJEAN   Haas           1 krog
10. K. MAGNUSSEN  Haas           1 krog
11. F. ALONSO     McLaren        1 krog

Svetovno prvenstvo (21/21), dirkači: 
 1. L. HAMILTON    Mercedes         408
 2. S. VETTEL      Ferrari          322
 3. K. RÄIKKÖNEN   Ferrari          251
 4. M. VERSTAPPEN  Red Bull         249
 5. V. BOTTAS      Mercedes         247
 6. D. RICCIARDO   Red Bull         170
 7. N. HÜLKENBERG  Renault           69
 8. S. PEREZ       Racing Point      62
 9. K. MAGNUSSEN   Haas              56
10. C. SAINZ       Renault           53

Moštva:           
 1. MERCEDES    655
 2. FERRARI     571
 3. RED BULL    419
 4. RENAULT     122
 5. HAAS FERRARI 93
 6. McLAREN      62
 7. RACING POINT 52
 8. SAUBER       48