Do zdaj so iz morja potegnili 30 trupel. Foto: Reuters
Do zdaj so iz morja potegnili 30 trupel. Foto: Reuters
Kljub slabemu vremenu se reševalna akcija nadaljuje. Foto: Reuters
AirAsia je do nesreče veljala za eno varnejših družb - čeprav so se ponašali z najnižjimi stroški na kilometer. Foto: Reuters
Našli strmoglavljeno letalo in 30 trupel

"Lahko potrdim, da gre za dela letala, ki ga iščemo," je po najdbi prvih dveh predmetov, ki sta na morskem dnu na globini 30 metrov, danes zjutraj zatrdil Sulistjo. Kot je pojasnil, je eden izmed predmetov dolg dobrih devet in širok slabih pet metrov, drug pa meri okoli sedem metrov.

Kot je po poročanju nemške tiskovne agencije dpa še pojasnil Sulistjo, bodo na območje poslali potapljače, ki bodo v razbitinah iskali trupla žrtev. "Glavni cilj je, da najdemo naše brate in sestre, ki so morda še znotraj teh predmetov," je dejal. Po njegovih besedah je med prioritetami tudi iskanje črnih skrinjic, ki bosta dokončno razkrili vzrok strmoglavljenja.

Strokovnjak za letalstvo Džusman Sjafii Džamal je na osnovi posnetkov najdenih razbitin ocenil, da gre za dele trupa letala in da so krila očitno nepoškodovana.

Iskanje se nadaljuje kljub slabemu vremenu
Akcija se nadaljuje kljub hudemu vetru, obilnemu deževju in do štiri metre visokim valovom. V petek so namreč posadke ladij in letal Indonezije, Malezije, Singapurja in ZDA v podobnih razmerah iz morja potegnile 21 trupel pokojnih potnikov in članov posadke - in to le nekaj kilometrov vzhodno od točke, kjer je letalo izginilo z radarskih zaslonov.

Kot poroča RTV-jev dopisnik Uroš Lipušček, je bil petek kljub izredno slabim vremenskim razmeram do zdaj najuspešnejši dan, saj se je število najdenih trupel več kot potrojilo. Do zdaj so iz morja potegnili 30 od 162 trupel, večina pa naj bi jih bila ujeta v trupu letala.

Štirje potniki so imeli na sebi rešilne jopiče, dva pa sta bila privezana na sedeže letala. Od 21 včeraj najdenih trupel jih je bilo osem popolnoma nepoškodovanih, kar potrjuje domneve, da bi letalo lahko zasilno pristalo - v primeru prostega padca bi se namreč skupaj z ljudmi na krovu popolnoma raztreščilo, razbitine pa bi bile razsute na večji površini.

Tudi dejstvo, da očitno niti avtomatski lokatorji položaja letala niti črni skrinjici ne oddajajo nobenih signalov, navaja na to možnost, saj se te naprave aktivirajo samo v primeru katastrofalnega udarca letala z zemljo ali morjem. Če je sicer izkušenemu indonezijskemu pilotu res uspelo zasilno pristati, pa je bilo, kot kaže, za letalo nato usodno razbesnelo morje.

Prve ugotovitve kažejo, da je bilo za strmoglavljenje letala krivo slabo vreme, je sporočila indonezijska meteorološka agencija BMKG. Letalo je zašlo v neurje in zrak se je naenkrat močno ohladil, ledeni mraz pa je povzročil zastoj motorja, po poročanju slovenske tiskovne agencije za zdaj ocenjujejo v BMKG.


Po uradnih informacijah je letalo nazadnje letelo na višini okoli 9800 metrov, pilot pa je zaradi slabega vremena prosil za dovoljenje za dvig na okoli 11600 metrov. Kmalu zatem je strmoglavilo v Javansko morje.

Ena izmed indonezijskih vojnih ladij je s sonarjem odkrila večji del enega izmed obeh kril, do ostankov trupa letala, ki naj bi ga odkrili s sonarji, pa se potapljači zaradi slabega vremena za zdaj niso spustili. Večji del naj bi bil velik 10 krat 5 metrov in leži na globini 30 metrov, manjši pa 7 krat 0,5 metra.

Predstavniki indonezijske agencije za reševanje sicer izražajo dvom, da so res odkrili trup letala. Včeraj ga na mestu, kjer naj bi ležal, ni mogla odkriti niti singapurska robotska podmornica. Vremenoslovci napovedujejo, da bodo hude nevihte trajale do nedelje, nato pa naj bi se deževni oblaki vsaj začasno razkadili.

Nevihta na poti
Letalo uglednega malezijskega nizkocenovnega prevoznika je z radarskih zaslonov izginilo v nedeljo, 36 minut po vzletu z letališča v Surabaji, drugem največjem indonezijskem mestu. Napoteno je bilo v Singapur. Pilot je pred izginotjem zaradi hude nevihte zaprosil za spremembo višine, a mu zaradi gostega prometa tega niso odobrili. Nekateri zdaj ugibajo, da bi letalo lahko zaradi zmanjšane hitrosti pri strmem vzpenjanju zastalo, kar bi povzročilo padec, vse manjše pa so možnosti, da bi letalo eksplodiralo ali se poškodovalo med poletom, saj bi potem razpadlo že v zraku.

Vzrok nesreče ostaja neznan, je pa prišlo na dan, da AirAsia v nedeljo ni imela uradnega dovoljenja za relacijo Surabaja-Singapur - je pa imela zanjo dovoljenje štiri druge dneve v tednu. Indonezijske oblasti so za časa preiskave suspendirale vse polete te družbe na omenjeni trasi.

AirAsia, ki je bila poleti že šesto leto zapored imenovana za najboljšo nizkocenovno letalsko družbo na svetu, je imela do nedelje odlično varnostno statistiko in v 18 letih obratovanja njeno letalo ni bilo vpleteno v niti eno usodno nesrečo.

Našli strmoglavljeno letalo in 30 trupel