Svet
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 3.9 od 18 glasov Ocenite to novico!
Begunci
Na fotografiji so begunci, ki jim na čolnih ni uspelo priti v Evropo. V bližino Tripolija na libijski obali jih je prepeljala libijska obalna straža. Foto: EPA
Wolfgang Sobotka
Avstrijski notranji minister Wolfgang Sobotka je v ponedeljek pozval k dodatnim ukrepom proti tihotapcem z ljudmi. Kot je dejal, se je proti njim treba boriti že na severnoafriški obali. Foto: EPA
Dimitris Avramopulos
Evropski komisar za migracije, notranje zadeve in državljanstvo Dimitris Avramopulos je izpostavil, da Italija potrebuje "vso našo podporo". "Naš cilj je okrepiti sodelovanje z afriškimi državami, da bi tako v Sredozemlju in puščavi rešili življenja ljudi, preprečili nezakonite migracije, zaustavili tihotapljenje ljudi ter zavarovali pravice beguncev," je še dejal. Foto: EPA

Dodaj v

Avstrija za pomoč beguncem, ne pa ekonomskim migrantom

Slovenijo zastopa državni sekretar Boštjan Šefic
24. julij 2017 ob 17:01
Tunis - MMC RTV SLO, STA

Notranji ministri držav srednjega Sredozemlja so se sestali v Tuniziji, da bi okrepili sodelovanje v boju proti nedovoljenim migracijam in tihotapljenju ljudi.

Gre za drugo srečanje kontaktne skupine notranjih ministrov. Iz Slovenije se srečanja udeležuje državni sekretar Boštjan Šefic.

Notranji ministri Italije, Avstrije, Francije, Italije, Malte, Nemčije, Slovenije, Švice ter partnerskih držav Libije in Tunizije so se na prvem srečanju sešli marca v Rimu, in sicer zaradi zaostrenih razmer na osrednji sredozemski migracijski poti.

Za begunce ne sme biti zgornje meje
Na tokratnem srečanju naj bi se ministri pogovarjali tudi o uvedbi zgornje meje za prebežnike iz Afrike, je sprva poročal britanski časnik The Guardian. Vendar je visoki komisariat Združenih narodov za begunce (UNHCR) te navedbe danes zanikal. "Za begunce ne sme biti zgornje številke," je dejal Ruth Schöffl iz UNHCR.

Guardian je pred tem poročal, da so se notranji ministri dogovorili o zgornji meji 20.000 beguncev, ki bi jih neposredno sprejeli, ne da bi morali opraviti nevarno pot čez Sredozemsko morje.

Predstavnik UNHCR-ja Vincent Cochetel je poudaril, da je treba ustaviti nevarna potovanja v Libijo, ter pozval k reševanju problema v državah, od koder prihajajo migranti. "Le tretjini migrantov, ki prispejo v Italijo, odobrijo, da potrebujejo zaščito," je dodal.

Avstrijski notranji minister Wolfgang Sobotka je v ponedeljek pozval k dodatnim ukrepom proti tihotapcem z ljudmi. Kot je dejal, se je proti njim treba boriti že na severnoafriški obali. Evropa bi po njegovem mnenju morala dati jasen znak, da ne ščiti ekonomskih migrantov, ampak begunce, torej tiste, ki so potrebni zaščite.

Italijanski notranji minister Marco Minniti pa je pozval k okrepljenemu sodelovanju med EU in Afriko. "EU in Afrika sta obvezani k sodelovanju. Nobena država se ne more sama spopadati z begunsko krizo. Južna meja ni posebej pomembna samo zaradi begunske problematike, ampak tudi zaradi boja proti terorizmu. Nadzor libijske južne meje pomeni dejansko nadzor evropske južne meje," je pozval Minniti.

Cochetel: Tihotapci ponujajo usluge na Facebooku
Cochetel je ob tem pripomnil, da je veliko migrantov v rokah tihotapcev in da se premalo naredi v boju proti njim. "Veliko tihotapcev se lahko identificira, saj svoje usluge ponujajo na Facebooku," je dodal.

Notranji ministri so se na prvem srečanju v Rimu zavezali k vzpostavitvi stalnega dialoga, tesnega sodelovanja in redni izmenjavi mnenj po vzoru sistema, ki je bil vzpostavljen leta 2015 med državami na zahodnobalkanski migracijski poti.

Obenem so ustanovili posebno kontaktno skupino za preprečevanje nezakonitih migracij, v kateri sodelujejo ministri omenjenih držav, evropski komisar za migracije, notranje zadeve in državljanstvo Dimitris Avramopulos ter visoka predstavnica EU-ja za zunanje zadeve in varnostno politiko Federica Mogherini. Skupina omogoča vključitev glavnih tranzitnih držav v skupno upravljanje mešanih migracijskih tokov ob osrednji sredozemski migracijski poti.

Letos čez Sredozemlje prišlo 116.000 prebežnikov
Ta pot je trenutno tista, ki jo begunci in migranti najpogosteje uporabijo v iskanju boljšega življenja v Evropi. V prvi polovici leta je v EU prispelo 116.000 migrantov, večina iz Libije čez Sredozemsko morje. Največ jih je prispelo v Italijo, in sicer 85.000.

Zaradi velikega navala beguncev Italija že dlje časa poziva evropske države, naj storijo več pri delitvi bremen glede sprejemanja migrantov. Rim je tudi že zagrozil z zavračanjem tujih ladij z rešenimi migranti, dokler članice EU-ja ne bodo privolile v njene zahteve.

Zunanji ministri za omejitev izvoza čolnov v Libijo
Zunanji ministri EU-ja so ta teden v Bruslju v sklopu prizadevanj za omejitev migracijskih tokov po osrednji sredozemski poti sprejeli nove ukrepe za uničenje poslovnega modela tihotapcev z migranti. Uvedli so omejitve izvoza in dobave napihljivih čolnov in zunajkrmnih motorjev v Libijo. Ministri so tudi potrdili podaljšanje misije Eubam, ki pomaga libijskim oblastem pri upravljanju južne meje, pregonu in kazenskem pravosodju, do konca decembra 2018.

A. V.
Prijavi napako
Komentarji
Tetameta
# 24.07.2017 ob 17:15
Za začetek se končno že nehajte it taxi službo z libijske obale...
MitjaM
# 24.07.2017 ob 17:15
To so kr neki ukrepi.
Frontex bi moral tihotapce onesposobiti že na libijski obali. Npr., da jim zapleni ali uniči čolne v libijskih pristaniščih.
Danes pa tihotapci v sodelovanju z raznimi wellcomarji mirno vozijo ladje iz libijske obale na italijansko in nikomur nič.
ren
# 24.07.2017 ob 17:42
Cela leta že traja ta, migrantski tok ljudi, pa se ne zgodi nič. Tisoče parov žalostnih oči prihaja v obljubljeno EU, v zameno pa nima kaj ponuditi. Nobenih znanj, nič imetja, le vdanost v usodo. Imajo 3 izbire: kriminal, kriminal in neosuženjstvo na raznih kmetijskih površinah, ali kakih drugih najtežjih delih.

Prišleki iz Afrike so objekt pomilovanja domicilnega prebivalstva, muslimani, ki za povrhu že z vedenjem in obleko kažejo najodločnejše zavračanje kakršnekoli asimilacije, vključevanja (če ostanem samo pri tem!) v družbo , ki jih hrani, pa so deležni masovnega odpora, ki se kaže v naglem porastu neonacističnih gibanj, strank, skupin... Z zlorabo "pravic", ki jim jih dajemo, bodo v skrajnem primeru dosegli, da jih bomo, ker nam drugega ne bo ostalo, izgnali. Kam vodi vse to? Kje so meje? Kaj, če se drugo leto h nam odloči preseliti 500 milijonov Indijcev?

Kakor je za naše "novinarje" bogokletno, je nujno podpreti ideje Orbana, avstrijskega notranjega ministra, slovaške politike, itd. ter Evropo za prišleke neprodušno zapreti, med temi, ki so že tu, pa narediti temeljito "premetanko".

Begunec je samo do prvega mirnega območja. Od tam dalje pa je migrant! Ob tem, da sami komaj živimo, prostora za migrante v Evropi preprosto ni.
fah-q
# 24.07.2017 ob 17:35
begunec je v eu lahko le iz sirije, libije ter ukrajine....izključno v teh državah je vojno stanje. vse ostale države z vojnami ne mejijo nikakor na eu, torej ne dobijo tega statusa.

zanimivo, da poljakom težijo o beguncih in kvotah-pa imajo ogromno beguncev iz ukrajine...bil in videl na lastne oči, da jih je precej.
megan
# 24.07.2017 ob 18:06
Za begunce ne sme bit zgornje meje, za ilegalne ekonomske migrante pa ne spodnje. Edina sprejemljiva številka je 0! Ekonomski migranti naj si uredijo papirje in pirdejo legalno. Kakšni so pogoji za pridobitev papirjev pa bo pač odločal tisti, ki sprejema.
Eesti
# 24.07.2017 ob 17:15
se strinjam!...
nevem
# 24.07.2017 ob 19:01
"Avstrijski notranji minister Wolfgang Sobotka je v ponedeljek pozval k dodatnim ukrepom proti tihotapcem z ljudmi".

Da... in mednje prišteti tudi vse člane vseh vrst nevladnih organizacij, dobro sponzoriranih od strani bogatih sprevržencev. (Lahko bi jim rekli kar "Soroševi plačanci"). Ti so najprej z raznimi plovili pobirali brodolomce ob obalah Lampeduse (kar je bilo seveda humano dejanje), danes pa jih vozijo že iz priobalnega dela Libije... kar pa ni nič drugega, kot "legalno" tihotapljenje migrantov. Za denar, kot je bilo že povedano.
Tetameta
# 24.07.2017 ob 18:51
Se pravi, da so Slovencem, ki so šli s trebuhom za kruhom v Avstrijo in so slabi plačana delovna sila, kradejo službe avtohtonarjem, so šteti dnevi?!
A to grejo brez dokumentov čez mejo, al kako? Živet na socialo?
m72
# 24.07.2017 ob 17:49
Avstrijci so glas razuma med efu državami. Nekaterim državam efu današnje stanje ustreza, ker je biznis, ali pa zato, da lahko vpeljejo izredno stanje in dodatni nadzor nad narodom, drugi pa si ne upajo pisniti.
delfino_
# 24.07.2017 ob 17:42
Mafija ima več denarja kot same države, s svojimi lobisti pa ima podkupljeno vse do vrha EU, zato pa se nič ne spremeni. Kjer ni volje ni niti rešitve. Zakaj je Orban še isto leto zaprl balkansko migrantsko pot, v Italiji pa migrantska kriza traja že vsaj petnajst let.
RYAN
# 24.07.2017 ob 18:39
tud če jih poimenujete ekonomski migrant ne bo držalo ker nihče od njih ni pripravljen delat švedi so se že naučil
http://www.novi-svjetski-poredak.com/2017/07/24/svedska-u-soku-samo-3-posto-migranata-zeli-uciti-a-ne-zele-ni-raditi/
conanbarbarian
# 24.07.2017 ob 18:07
Zdaj razumem zakaj smo prosperirali v Avstro Ogrski, se malo pa se bom preselil v Avstrijo, njihovi politiki imajo jajca ! Se ne cmerijo !
tron
# 24.07.2017 ob 18:32
"Zdaj razumem zakaj smo prosperirali v Avstro Ogrski, se malo pa se bom preselil v Avstrijo, njihovi politiki imajo jajca ! Se ne cmerijo !"

Malo preveč opevate naše severne sosede. Ravno tako so razdeljeni kot Slovenci, če ne bolj pa tudi veliko bolj islamizirani. Več tretjega sveta imajo na zizi kot pa mi.
scuffydog
# 24.07.2017 ob 20:46
Nehite ze s tem, kolk je kera drzava sprejel beguncev.. 90% teh so 20-40 let stari moski, ki jih, tudi ce ze prihajajo iz drzav v katerih divja vojna, vecino ne bi smeli imenovati begunci. Kot je nekdo omenil niti ekonomski migranti niso. So pac ilegalci, ki so prisli cuzat socialo. S kaksnim namenom so prisli sem, je pa jasno iz dogodkov v drzavah, kjer jih je najvec. Me prav zanima, koliko casa bo trajalo preden se bo to zacelo zal tudi pri nas. In prej, ko to spregledamo in se na to pripravimo, boljse in varnejse bo za nas in nase otroke.
mali_piscek
# 24.07.2017 ob 20:14
Zahodna Evropa je prva skupnost v zgodovini človeštva, ki ne brani svojega življenjskega prostora. Za vzhodno Evropo je še nekaj upanja.
dopisnik
# 24.07.2017 ob 18:50
Ti ukrepi so navadno blefiranje. Nekdo (oz. več njih) vleče niti iz ozadja.
Sloop
# 24.07.2017 ob 17:56
Pomoc v libijo ne pa jih v evropo vozit
anny22
# 24.07.2017 ob 20:03
Migrantski biznis najbolj ustreza korporacijam in delodajalcem...tista desetina (optimistično!), ki se bo zaposlila, bo zbijala cene dela domačinom, ostalih 90%, ki bo dobivalo dohodke iz sociale ali kriminala, pa bo generiralo umetno, dodatno porabo na trgu...od hrane, obleke, do stanovanj, s tem, da podjetjem ne bo potrebno dajati niti tiste miloščine. Win-win situacija. V vsakem trenutku profitirajo.
DobriMož
# 24.07.2017 ob 20:08
Projekt Defend Europe bo poskušal s svojo ladjo pred libijsko obalo otežiti delo tihotapcem. In sicer s prevozi migrantov nazaj na libijsko obalo, z obveščanjem obalne straže o aktivnostih tihotapcev in s potapljanjem zapuščenih ladij.
dopisnik
# 24.07.2017 ob 18:44
"Za begunce ne sme biti zgornje številke," je dejal Ruth Schöffl iz UNHCR.

Ni problema. Begunska taborišča v prvi varni državi. Financira jih UNHCR. Število 'beguncev' bo kmalu minimalno oz. bodo v njih le še pravi begunci.
oziris.va
# 24.07.2017 ob 18:53
Larifari rešitve. Bo treba začetu uporabljat bolj ostre ukrepe. O katerih se zaradi PK* ne smemo pogovarjat.

*politična korektnost
Homer.
# 24.07.2017 ob 20:38
Saj imajo vse "instrumente" da ločijo ekonomske migrante od beguncev.
Le izvajati jih morajo in to s pospešeno hitrostjo.
los-t
# 24.07.2017 ob 21:05
Ne sme biti zgornje meje...afričanov v vojni je vsaj 100 miljonov, hm, kir optimist morš bit da vidiš to maso priti v EU in ostati EU...in res ne vidim nobenega vzroka da bimod moje plače kaj šlo za afriko, imajo vecja bogastva ko mi, vsi pravijo da so enaki nam tudi po inteligenci, pa naj si zrihtajo drzave...jaz dam samo revnemu Slovencu.
cairns
# 24.07.2017 ob 22:22
Avstrija za pomoč beguncem, ne pa ekonomskim migrantom

Če bodo to uresničili se jim obeta zelo malo dela. Pomagati nekaj sto ljudem, pravim beguncem, je mačji kašelj.

Težje bo spraviti nekaj sto tisoč ilegalcev nazaj v Azijo in Afriko.
zvone112
# 25.07.2017 ob 07:57
Italija se nekaj pritožuje hkrati pa ne naredi nič da bi te tihotapce MIGRANTOV zaustavila. Zgleda da se pritožujejo samo da se stvar zamegli.
cairns
# 24.07.2017 ob 22:23
Letos čez Sredozemlje prišlo 116.000 prebežnikov

Popolno zavajanje. Pravilno bi bilo:

Letos so čez Sredozemlje humanitarci pripeljali 116.000 prebežnikov.
karambo
# 26.07.2017 ob 17:53
cairns
Letos so čez Sredozemlje humanitarci pripeljali 116.000 prebežnikov.


Od česar je bilo 95% ilegalnih migrantov in 5% beguncev.
Hopi
# 25.07.2017 ob 15:31
Ah, samo pesek v oči nam "gledalcem". S tem peskom pa se
le odpira pot za nadaljnji šverc.

-Nikjer ni poudarka na sigurni (tudi identifikacija originalnosti
in pravega lastništva dokumentov) identifikaciji osebe. Tačas bi
se oseba morala nahajati v karanteni, Že zaradi, še nepreverjenih,
zdravstvenih razlogov.
Kar spomnimo se lajanja o eboli, aidsu po podsaharski Afriki.
Kdo potem laže? WHO, ali Afričani, ali Zahod?! Kot laži o S.Koreji,
kenede?

-Nikjer ni zaslediti podatka o doslej vrnjenih neodgovarjajočih
osebah (ni begunec, slabi nameni, preteklost z zelo neprijetnimi
dosjeji).
-»Rim je tudi že zagrozil z zavračanjem tujih ladij z rešenimi
migranti«.
Prazne marnje! Zavrnili bi jih, pa je. Izstopili bi v Italiji in ne v
Nemčiji. Kdo pa ima pravico od Italije zahtevati, da se migranti
lahko sprehajajo preko italijanskega ozemlja? Je pa ja žaljenje
časti Italije, kot države in nje ozemlja. Kjer ni važno katera
italijanska vlada trenutno je.
Pazi, tu je govor o migrantih in ne o beguncih.

In pridem zopet do zaključka, da so le Italijanske vlade gnile in
ne običajni Italijani. Kakor tudi velja za Francijo in za Nemčiji. Da
o bruseljski sestavi sploh ne govorim.
pobrisan
# 25.07.2017 ob 08:28
"Le tretjini migrantov, ki prispejo v Italijo, odobrijo, da potrebujejo zaščito,"
-------------------------

Kaj pa storijo z ostalimi? Nisem še zasledil da bi jih pošiljali nazaj?
zvone112
# 25.07.2017 ob 07:58
begunec je v eu lahko le iz sirije, libije ter ukrajine....izključno v teh državah je vojno stanje. vse ostale države z vojnami ne mejijo nikakor na eu, torej ne dobijo tega statusa.
Pozabil si Irak, begunci iz Ukrajine pa so itak v Rusiji.
Nikolaj
# 24.07.2017 ob 22:42
EU mora v prihodnosti zastopati izključno stališča višegrajskih držav.
Sloop
# 24.07.2017 ob 22:23
Bravo ren......ja kje meja ?
Mr.Bong
# 25.07.2017 ob 08:30
@zvone112
Italija se nekaj pritožuje hkrati pa ne naredi nič da bi te tihotapce MIGRANTOV zaustavila. Zgleda da se pritožujejo samo da se stvar zamegli.


In kaj naj naredijo? Italjani imajo na stotine kilometrov obale. Tudi če pošljejo v sredozemlje vse svoje ladje, je to pljunek v morje. Najbolje da grejo vsi na obalo in postavijo 'živi zid' al kaj?
ti-ne
# 24.07.2017 ob 20:13
conanbarbarian

# 24.07.2017 ob 18:07
Prijavi neprimerno vsebino Zdaj razumem zakaj smo prosperirali v Avstro Ogrski, se malo pa se bom preselil v Avstrijo, njihovi politiki imajo jajca !

::::::::::::::::::::
1) Od kod ti ideja, da smo prosperirali v Avstro Ogrski?

Tako prosperirali smo, da se je iz Slovenije pred prvo svetovno vojno izselilo 300 000 ljudi.
Na Slovenskem je takrat živelo 1 312 000, se pravi, vsak četrti prebivalec.

2) Avstrijski politiki, so sprejeli 90 000 beguncev, kar je toliko, kot če bi v Slo sprejeli 20 000.
Ivo Lola
# 24.07.2017 ob 18:59
Avstrija za pomoč beguncem, ne pa ekonomskim migrantom

Seveda. "Mednarodna skupnost" skupaj i IS jim zbombardira in uniči državo, nimajo več ničesar pa gredo s trebuhom za kruhom. Tako je vsak begunec lahko ekonomski migrant.
maxbernie
# 24.07.2017 ob 17:42
Se pravi, da so Slovencem, ki so šli s trebuhom za kruhom v Avstrijo in so slabi plačana delovna sila, kradejo službe avtohtonarjem, so šteti dnevi?! Barabe holcerske!
Kazalo