Kapetan trajekta Li Džon Seoka v času nesreče ni bil za krmilom, prav tako pa je bil med prvimi, ki so zapustili trajekt. Foto: MMC RTV SLO/Reuters
Kapetan trajekta Li Džon Seoka v času nesreče ni bil za krmilom, prav tako pa je bil med prvimi, ki so zapustili trajekt. Foto: MMC RTV SLO/Reuters
Tragedija je osupnila Južno Korejo in sprožila hude kritike tako na račun vladnega odziva kot tudi odgovornih, ki so dopustili tako nepotrebno nesrečo z neverjetno veliko žrtvami.

Poleg kapitana so uboja iz malomarnosti obtoženi še trije člani posadke - glavni inženir ter prvi in drugi častnik. Če bo sodišče odločilo, da so krivi, jim grozi dosmrtna zaporna kazen. Tožilstvo je ovadilo še enajst članov posadke, ki so obtoženi malomarnosti.

Nesrečo, ki se je zgodila 14. aprila, je preživelo le 172 potnikov in 22 članov od sicer 29-članske posadke trajekta. Umrlo je 281 potnikov, med njima je bila večina srednješolcev, ki so bili na štiridnevnem šolskem izletu, 23 jih še vedno pogrešajo. "Obtoženi štirje so se rešili pred potniki, kar je te vodilo v grob," je dejal glavni tožilec Ahn Sang Don.

Kot je znano, je trajekt Sewol naredil oster obrat za 15 stopinj, nato se je nagnil na bok in s kljunom naprej potonil. Prve preiskave nakazujejo, da je trajekt prevažal do trikrat več tovora, kot bi bilo še varno. Pretežek tovor naj bi pomembno prispeval k nesreči trajekta. Trajekt tudi ni imel dovolj vode v balastnih tankih - ti so napolnjeni z morsko vodo, da obremenijo premalo obtežena plovila. Za krmilom med drugim ni bil kapitan trajekta, temveč prvi častnik.

Aretirali predsednika trajektne družbe
Policija je aretirala še nekaj drugih ljudi, ki so vpleteni v primer, med njimi predsednika družbe Chonghaejin Marin, ki je lastnik trajekta, in še pet zaposlenih. Aretirali so tudi zaposlene v zasebnem podjetju, ki je na trajektu opravljalo varnostni nadzor. Ugotovljeno je bilo, da trajekt ni izpolnjeval varnostnih standardov.

Južnokorejsko ministrstvo za morje in ribištvo je sporočilo, da namerava popolnoma ukiniti trajektne prevoze, ki jih opravlja družba. Začelo bo odvzem dovoljenja podjetju, da opravlja prevoze na poti med zahodnim pristaniščem Inčeon in južnim otokom Džedžu, kjer je vozil ponesrečen trajekt Sewol. "Imenu Chonghaejin Marine ne bomo dovolili, da še kdaj vrže temno luč na trajektni sektor," je dejal tiskovni predstavnik ministrstva.