Do zdaj iz morja niso potegnili še nobene razbitine. Foto: EPA
Do zdaj iz morja niso potegnili še nobene razbitine. Foto: EPA
Letalo
Območje iskanja letala se je premaknilo. Amsa pravi, da zaradi najzanesljivejših sledi do zdaj. Foto: Reuters
Letalo
Iskalna akcija, v kateri se trudijo najti morebitne razbitine pogrešanega letala, traja že slabe tri tedne. Foto: Reuters
Novo območje iskanja izginulega letala

Predmete je opazilo pet letal, ki so pregledala 256.000 kvadratnih kilometrov veliko območje, vendar za zdaj ne morejo zatrditi, da gre za dele malezijskega letala, dokler jih ne dosežejo ladje, ki sodelujejo v obsežni iskalni akciji.

Avstralski urad za varnost v pomorstvu (Amsa) je sporočil, da so na podlagi zanesljivih podatkov, ki so jih dobili od mednarodne ekipe v Maleziji, iskanje izginulega letala premaknili približno 1.100 kilometrov severovzhodno od trenutnega območja iskanja v Indijskem oceanu.

"Novi podatki temeljijo na analizi radarskih podatkov med Južnokitajskim morjem in Malaško ožino, preden se je radarski stik izgubil," so sporočili in dodali, da gre za najzanesljivejši namig do zdaj.

Po novih ugotovitvah gre sklepati, da je letalo družbe Malaysia Airlines potovalo hitreje od prvotnih predvidevanj in je tako prej ostalo brez goriva ter prej padlo v Indijski ocean.

Novo območje iskanja tako meri približno 319.000 kvadratnih kilometrov in leži okoli 1.850 kilometrov zahodno od Pertha. Do zdaj so letala in ladje iz več držav razbitine iskali približno 2.500 kilometrov zahodno od tega avstralskega mesta.

Izginotje letala še vedno zavito v tančico skrivnosti
Letalo Boeing 777 z 239 potniki je z radarskih zaslonov izginilo 8. marca, približno uro po tem, ko je vzletelo iz Kuala Lumpurja. Letalo je bilo namenjeno v Peking, izginotje letala pa je še vedno zavito v tančico skrivnosti, saj strokovnjakom še vedno ni jasno, zakaj je letalo zavilo s svoje običajne poti in zakaj je izgubilo stik s kontrolorji letenja.

Iskanje morebitnih ostankov izginulega letala tako traja že skoraj tri tedne, na odmaknjeni predel Indijskega oceana pa se je osredotočilo po številnih satelitskih posnetkih plavajočih predmetov, ki bi lahko bili povezani z letalom.

Zadnji posnetki, ki so prišli v javnost, so bili posnetki tajskega satelita. Ti so pokazali več sto predmetov v oceanu, prav danes pa je še Japonska sporočila, da jih je tudi njihov satelit zaznal približno deset. Domnevni ostanki ležijo 2.500 kilometrov jugozahodno od Pertha.

Kitajska in svojci ostro nad malezijske oblasti
Zaradi dolgotrajnega iskanja letala in vzroka izginotja je bila Malezija deležna številnih ostrih kritik, predvsem od Kitajske, sorodnikov žrtev (na letalu je bilo največ Kitajcev) in državnih medijev. Sorodniki žrtev so napisali celo pismo, v katerem so zahtevali, naj Kitajska začne svojo preiskavo, ameriška odvetniška pisarna pa je sporočila, da se s svojci žrtev pogovarja o morebitnem pravnem postopanju proti družbi Malaysia Airlines.

Malezijski obrambni in prometni minister Hišamudin Husein je na kitajske kritike do zdaj odgovarjal povsem mirno, njegov zadnji odziv pa je bil ostrejši. Najprej je kritiziral izgubo časa, ki so jo na začetku iskanja povzročili napačni podatki kitajskega satelita o ostankih letala v Južnokitajskem morju, nato pa je spomnil, da nobena država "nima monopola nad žalovanjem", saj je bilo na letalu tudi 50 Malezijcev.

Novo območje iskanja izginulega letala