Sorodniki pogrešanih potnikov želijo vedeti, kaj se je zgodilo z njihovimi ljubljenimi. Foto: MMC RTV SLO/Reuters
Sorodniki pogrešanih potnikov želijo vedeti, kaj se je zgodilo z njihovimi ljubljenimi. Foto: MMC RTV SLO/Reuters
Let MH370
Tudi deset dni po izginotju vse možnosti, kaj se je zgodilo z letalom, ostajajo odprte. Foto: Reuters
Let MH370
Kitajska letalo išče z 20 sateliti, Avstralija pa je zožila področje iskanja v južnem Indijskem oceanu. Foto: Reuters
Čudni zapleti pri iskanju letala

Sorodnikom večinoma kitajskih potnikov je prekipelo na sestanku z vodstvom letalske družbe v Pekingu. Menijo, da jim malezijske oblasti namenoma prikrivajo informacije, zato zahtevajo pojasnila. "Želimo izvedeti resnico," so dejali in dodali: "Ne spremenite potnikov letala v žrtve političnih spletk." Med 227 potniki na letalu, ki je 8. marca letelo iz Kuala Lumpurja v Peking, je bilo 153 Kitajcev, 12 je bilo članov posadke.

Izvršni direktor letalske družbe Malaysia Airlines Ahmad Jauhari Jahja jim je dejal, da je "iskanje leta MH370 pomembnejše od politike". Kot je znano, je pilot letala boeing 777-200 ER Zaharie Ahmad Shah (53) politično dejaven nasprotnik koalicije, ki v Maleziji vlada že 57 let. Le dan po izginotju letala so malezijskega opozicijskega voditelja Anvarja Ibrahima obsodili na petletno zaporno kazen.

Sicer pa so v iskalno akcijo skrivnostnega izginotja letala vključene ekipe iz 26 držav. Prečesati morajo ogromno območje, ki leži severno in južno od zadnje znane lokacije letala. Severni koridor poteka od severa Tajske do meje s Kazahstanom in Turkmenistanom, južni pa od Indonezije do Indijskega oceana.

Nihče izmed kitajskih potnikov ni povezan s terorizmom
Kitajska je zatrdila, da nihče izmed kitajskih potnikov na izgubljenem malezijskem letalu ni bil ugrabitelj ali terorist, obenem pa je tudi sama sprožila iskalno akcijo na svojem ozemlju. S tem je Peking tudi utišal namige, da bi lahko bila ugrabitev delo ujgurskih separatistov iz kitajske uporniške zahodne regije Sinkjang.

"Informacije naj bodo natančne in verodostojne"
Kitajska vlada pa je ponovno izrazila veliko nezadovoljstvo zaradi počasne preiskave malezijskih oblasti. Predsednik kitajske vlade Li Kečjang je uradni Kuala Lumpur zato javno pozval, naj pospeši preiskavo ter objavlja točne in verodostojne informacije. Uroš Lipušček, sodelavec RTV Slovenija iz Pekinga, poroča, da je prišlo na dan, da malezijska vojska zaradi varovanja državnih skrivnosti noče objaviti določenih podatkov, ki so jih opazili malezijski radarji. Predstavniki malezijske vlade so namreč v ponedeljek postavili pod vprašanj dotedanje trditve, da je bila vsaj ena naprava za sporočanje položaja izklopljena, še preden je letalo zavilo iz začrtane smeri. Trditev naj bi dokazovala, da je šlo za vnaprej pripravljeno akcijo, ki bi jo lahko izvedla pilota ali kdo drug. V tem trenutku ni praktično nič več jasno.

Leteli le na 1.500 metrih?
Analiza posnetkov na vojaških radarjih je tudi pokazala, da naj bi letalo precej časa letelo na višini le okoli 1.500 metrov, da ne bi bilo opaženo na radarjih, kar je, kot trdijo izkušeni piloti, v goratem severnem koridorju praktično nemogoče. Odkrili so tudi, da je bil med potniki tudi nek letalski inženir, ki bi znal izključiti vse identifikacijske naprave. Črne skrinjice letala, ki bi lahko razkrile usodo tega letala, bodo delovale še nekaj več kot 14 dni, dodaja Lipušček.

Še naprej pa malezijske oblasti preiskujejo zasebno in poklicno življenje pilota in kopilota izginulega letala.

Čudni zapleti pri iskanju letala