Nekemu Avstrijcu in nekemu Italijanu so namreč potni list ukradli med potovanjem po Tajski, tako da se je nekdo vkrcal pod lažnim imenom, kar načenja pereča vprašanja pomanjkljivih varnostnih ukrepov na letališčih pri preverjanju potnih listov. Foto: Reuters
Nekemu Avstrijcu in nekemu Italijanu so namreč potni list ukradli med potovanjem po Tajski, tako da se je nekdo vkrcal pod lažnim imenom, kar načenja pereča vprašanja pomanjkljivih varnostnih ukrepov na letališčih pri preverjanju potnih listov. Foto: Reuters
Letalska družba Malaysia Airlines velja za eno boljših, zadnjo nesrečo pa je imela leta 1995. Foto: Reuters
Svojci pogrešanih tavajo v temi. Foto: Reuters
Čeprav so v nedeljo poročali, da naj bi opazili vrata letala v morju, so oblasti navedbe že zanikale. Foto: MMC RTV SLO/Reuters
Preiskovalci preiskujejo 'vsako ped' morja. Foto: Reuters
Iskanje letala se nadaljuje

Letalo družbe Malaysia Airlines je na poti iz Kuala Lumpurja v Peking z radarjev izginilo v soboto. Boeing 777-200 z 229 potniki in 12 člani posadke bi moralo v Pekingu pristati ob pol šesti uri zjutraj po lokalnem času, a je dve uri po vzletu v vietnamskem zračnem prostoru izgubilo stik s kontrolo prometa, ne da bi poslalo klic na pomoč ali kakšen drug signal.

Rumeni kos ni del letala
Kljub iskalni akciji še vedno niso naši nobene sledi za letalom. "Vsako uro, vsako sekundo preiskujemo vsako ped morja," je pojasnil direktor malezijske uprave za letalsko varnost Azharudin Abdul Rahman. Tudi rumeni kos, ki so ga na gladini morja opazili v nedeljo, ni del letala, kot so sprva mislili. Ničesar niso našli pred obalo Vietnama, čeprav je sprva kazalo, da so v morju, na istem mestu kot naftni madež, opazili nekaj, kar je bilo videti kot ostanki letala.

Kitajska okrcala Malezijo
"Žal nismo našli ničesar, kar bi bilo lahko del letala, kaj šele del pogrešanega letala," je dejal Rahman in dodal, da ni nobenega časovnega roka za reševalno operacijo.

To pa ni všeč Kitajski, ki je malezijske oblasti okrcala, naj "pospešijo iskalno akcijo". Na letalu je bila večina potnikov Kitajcev.

Direktor malezijske uprave za letalsko varnost je spomnil na primer airbusa letalske družbe Air France, ki je v morje strmoglavilo leta 2009, našli pa so ga šele čez dve leti.

Teroristični napad in ugrabitev nista izključena
Oblasti ne izključujejo ugrabitve oziroma terorističnega napada tudi zaradi nenadnega izginotja in dejstva, da sta bila na letalu najmanj dva potnika z ukradenimi potnimi listi.

Nekemu Avstrijcu in nekemu Italijanu so namreč potni list ukradli med potovanjem po Tajski, tako da se je nekdo vkrcal pod lažnim imenom, kar načenja pereča vprašanja pomanjkljivih varnostnih ukrepov na letališčih pri preverjanju potnih listov.

Besni tudi malezijski minister za notranje zadeve Ahmad Zahid Hamidi. "To se mi zdi nepojmljivo. Ali znajo ti ljudje opravljati svoj posel? Na prijavnem okencu se pojavita dva Azijca z italijanskim in avstrijskim potnim listom, pa se nikomur ne zdi nič čudno," se sprašuje minister.

Identificirali enega izmed osumljencev

Malezijske oblasti sodelujejo s kitajskimi obveščevalci pri identifikaciji dveh potnikov v letalu, ki sta potovala z ukradenima evropskima potnima listoma. Pred vstopom v letalo so ju posnele varnostne kamere na letališču. Po navedbah malezijskega notranjega ministrstva sta oba imela azijatske poteze obraza. Kasneje pa se je ta novica izkazala za napačno. "Pogledali in znova pregledali smo posnetek na videu in fotografije. Sedaj je potrjeno, da ne gre za moška azijskega videza," je poudaril Rahman.

Generalni inšpektor malezijske policije Khalid Abu Bakar je sporočil, da so preiskovalci že identificirali enega od dvojice sumljivih potnikov. Javnosti njegove identitete niso razkrili.

Potna lista sta bila na ime avstrijskega državljana Christiana Kozela, ki so mu potni list ukradli leta 2012 na Tajskem, in Italijana Luigija Maraldija, ki so mu potni list prav tako na Tajskem ukradli lani.

Malezijski minister za promet Hišamudin Husein je ob tem dejal, da so vse podatke, ki so povezani s tem primerom, predali različnim državnim obveščevalnim agencijam, ki preiskujejo primer.

Teorije zarot
Medtem se po spletu pojavlja vse več najrazličnejših teorij zarote, od tega, da so ugrabitelji letalo na višini 300 metrov (pod zaznavo radarjev) usmerili proti kopnemu, do tega, da je bilo po nesreči sestreljeno.

Neimenovani vir, vključen v preiskavo izginotja letala, je v nedeljo dejal, da bi letalo utegnilo razpasti že v zraku, kar bi pojasnilo to, da do zdaj še niso odkrili razbitin letala. Če bi letalo razpadlo v stiku z vodo, bi na morski površini odkrili strnjene ostanke letala. Letalo bi lahko razpadlo zaradi podtaknjene eksplozije in tudi zaradi mehanične poškodbe.
Medtem so po malezijskih oblasteh zaradi počasne preiskave in pomanjkljive varnosti na letališčih poleg javnosti udarili tudi kitajski mediji. Dve tretjini potnikov na letalu so bili kitajski državljani, če so res vsi mrtvi, pa bi bila to doslej druga najhujša letalska nesreča za Kitajsko.
Tudi sorodniki nekaterih potnikov na pogrešanem letalu so že izrazili jezo nad po njihovem mnenju nezadostnimi prizadevanji. Tako letalsko družbo Malaysia Airlines kot pristojne oblasti v Kualu Lumpurju in Pekingu kritizirajo zaradi pomanjkljivih informacij v zvezi s pogrešanim letalom.

Iskanje letala se nadaljuje