Piloti so med drugim našli tudi rep letala. Foto: Reuters
Piloti so med drugim našli tudi rep letala. Foto: Reuters
Forenziki imajo težko delo. Foto: EPA

Brazilske oblasti so doslej našle številne zlomljene noge in roke, ki so jih potem prenesli do otokov Fernando Noronha, od tam pa v Recife, kjer so organizirali začasno mrtvašnico. Strokovnjaki predvidevajo, da se je letalo razletelo že v zraku, za 228 potnikov in članov posadke pa naj bi bil usoden močan veter. Forenziki so dejali, da so bila nekatera trupla brez oblačil in brez znakov opeklin, kar potruje te domneve.

"Da jih je vrglo v tak močan veter, je tako, kot če te vrže v zid. Četudi so bili privezani, je bil to usoden učinek. Večina jih je bila mrtva, preden so padli v vodo, bi ugibal." Po Arslanianovem mnenju je obleko odnesel veter. "Ko letalo nepoškodovano pade v morju, kot je bilo v primeru letala Egypt Air, ki je v Atlantski ocean padlo leta 1999, se letalo in trupla razletijo na manjše dele," je nekdanji forenzični strokovnjak pri ameriški nacionalni komisiji za prometno varnost. "Kadar gre za padec v vodo, je sila veliko večja, in zato se razbitine in trupla razletijo na veliko manjše delce." A še vedno je v celotni zgodbi veliko lukenj, zaradi česar preiskovalci ne izključujejo nobenega scenarija.

Še vedno preiskava o vzroku nesreče
Izidi avtopsije so pomembni tudi za francoske preiskovalce, ki še vedno sestavljajo koščke sestavljanke, ki bo razkrila zakaj in kako se je nesreča zgodila. Paul-Louis Arslanian, vodja francoske preiskovalne agencije, je dejal, da se slika počasi bistri, a še vedno so daleč od pojasnitve ene največjih ugank v letalskem prometu. Še vedno niso našli črnih skrinjic, ki naj bi bili na območju, globokem več tisoč metrov, zaradi česar je iskanje izjemno težavno. V iskalno akcijo so se sicer vključili tudi Američani, ki so na pomoč poslali poseben sonar.

Obstaja možnost, da so nesrečo francoskega letala zakrivili napačni podatki o hitrosti. Težave z merilniki so na airbusih A330 in A340 prvič opazili maja lani, zamenjevati pa so jih začeli aprila letos. Letalo je sicer v svojih zadnjih trenutkih poslalo 24 sporočil o napakah na sistemih letala, tudi sporočilo o tem, da avtopilot ne deluje. Po besedah Arslaniana ni mogoče ugotoviti, ali je avtopilota izključila posadka sama ali pa se je sistem ugasnil sam, potem ko je dobil nasprotujoče si podatke o hitrosti letala.

Kot je znano, je letalo, ki je bilo 1. junija na poti v Pariz, z radarskih zaslonov izginilo štiri ure po vzletu iz Rio de Janeira. Stekla je obširna reševalna akcija, in po dobrem tednu so našli ostanke airbusa 330, še vedno pa iščejo trupla nesrečnih potnikov in članov posadke.

K. T.