Svet
Charlottesville
Protirasistični protestniki so se v soboto v Charlottesvillu na mestu, kjer jo je lani do smrti povozil beli supremacist, poklonili protestnici Heather Hayes. Foto: Reuters
Washington
V Washingtonu so se čez dan zbrali protirasistični protestniki, ki so zahtevali, naj nacisti ostanejo zunaj prestolnice. Foto: Reuters
Charlottesville
Shoda v Charlottesvillu se je udeležila tudi mati umrle Heather Hayer, Susan Bro, ki je poudarila, da ljudje ne smejo pozabiti, zakaj je njena hči bila tam. Foto: Reuters
Heather Hayer
Heather Hayer, smrtna žrtev nasilnih protestov pred letom dni. Foto: Reuters

Dodaj v

Shodi rasistov in njihovih nasprotnikov v Washingtonu

Trump letos še pred shodi obsodil rasizem
12. avgust 2018 ob 21:20,
zadnji poseg: 12. avgust 2018 ob 21:25
Washington,Charlottesville - MMC RTV SLO, Reuters, STA

Na obletnico nasilnih shodov rasistov in njihovih nasprotnikov v mestu Charlottesville, kjer je beli supremacist do smrti povozil protiprotestnico, se začenjajo shodi v Washingtonu.

Neonacisti, Ku Klux Klan in beli supremacisti gibanja "alt-right", ki si delijo idejo rasne večvrednosti belcev, načrtujejo shod "Združimo desnico 2" z okoli 400 udeleženci na trgu Lafayette nasproti Bele hiše. Dovoljenje za proteste na istem trgu je pridobila tudi protirasistična skupina Answer Coalition. Pričakujejo še najmanj trikrat več udeležencev, poroča New York Times.

Mestne oblasti so v pričakovanju morebitne ponovitve nasilja uvedle ostre varnostne ukrepe. Na trgu so tako postavili barikade, s katerimi nameravajo razmejiti obe skupini. Prepovedano je nošenje orožja, na kar ljudi opozarjajo plakati na uličnih svetilkah. Že od dopoldneva je mesto polno policistov. Vodja policije je na predhodnem sestanku s predstavniki obeh skupin jasno povedal, da ne bodo tolerirali nikakršnega nasilja.

Čez dan se je po Washingtonu zbralo več protirasističnih skupin, med njimi tudi pripadniki gibanja Črna življenja štejejo (Black Lives Matter). Prevozno podjetje Uber in številne washingtonske restavracije so medtem svojim zaposlenim sporočili, da imajo pravico zavrniti "bele nacionaliste", Twitter pa je umaknil več uporabniških računov, povezanih s šovinistično skupino Ponosni fantje (Pround Boys), je poročal Huffington Post.

V Charlottesvillu poklon Heather Hayer
Demonstracije protirasističnih skupin so v Charlottesvillu potekale že v soboto. Nekaj sto protestnikov proti rasizmu, med njimi tudi študenti in gibanja Antifa, se je zbralo v mestnem središču in se poklonilo žrtvi nasilja Heather Hayer, ki je v starosti 32 let umrla na lanskih shodih, ko je v množico ljudi z avtomobilom zapeljal 20-letni beli supremacist James Fields.

Sobotni protesti so minili mirno in predvsem v izogibanju konfliktov, čeprav so nekateri protestniki obsodili navzočnost protiizgredne policije. Oblasti Charlottesvilla so pred demonstracijami močno okrepile varnostne ukrepe in razglasile izredne razmere, v sklopu katerih so prepovedali posedovanje določenih predmetov. Tako so denimo prijeli moškega, ki je oborožen z ročno pištolo, spravljeno v toku, vstopil v trgovino in kupil britvice. Aretirali so ga, ko kupljenih britvic ni želel odnesti v svoje vozilo.

Povod za lanski shod kip poveljnika konfederacije
Na lanskem shodu v Charlottesvillu so se privrženci rasističnih organizacij z baklami, nacističnimi simboli in zastavami zbrali zaradi nasprotovanja odstranitvi kipa Roberta E. Leeja, poveljnika vojske konfederacije, ki je zagovarjala sužnjelastništvo. Sočasno so se takrat v mestu zbrali tudi njihovi nasprotniki. V središču mesta so izbruhnili množični pretepi med skupinama, večkrat je morala posredovati policija.

Lansko dogajanje po shodih je zaznamovala molčečnost predsednika Donalda Trumpa. Sprva je dejal, da so bili v obeh skupinah "tudi dobri ljudje", nato pa šele po plazu kritik javnosti vendarle obsodil rasizem. Letos je že dan pred obletnico obsodil vse oblike rasizma. "Nemiri v Charlottesvillu pred letom dni so imeli za posledico nesmiselno smrt in delitve," je na Twitterju zapisal Trump. "Združiti se moramo kot narod. Obsojam vse oblike rasizma in nasilja. Mir vsem Američanom," je tvitnil.

Trump znova obsodil protest temnopoltih igralcev
Trump je sicer na Twitterju znova napadel poklicne nogometaše Lige NHL, ki so v četrtek na tekmah predsezone izražali protest med igranjem ameriške himne, čeprav so jim lastniki klubov to prepovedali. Predsednik ZDA je iz New Jerseyja, kamor se je umaknil zaradi obnove Bele hiše, tvitnil, da igralci sploh ne vedo, zakaj protestirajo. Igralci sicer protestirajo zaradi nadaljevanja čezmernega policijskega nasilja nad temnopoltimi v ZDA, čezmernega zapiranja temnopoltih, družbenih neenakosti in rasizma.

Prvih pet fotografij v galeriji je z današnjih shodov v Washingtonu, zadnje tri pa z včerajšnjega shoda v Charlottesvillu.

J. R.
Prijavi napako
Komentarji
anny22
# 12.08.2018 ob 22:22
Zakaj si ne bi začeli postavljati prepovedanih vprašanj? Smo beli Evropejci res nadrasa? Kako je prišlo do svetle polti in modrih oči (znanost še vedno nima pojma...? Bela rasa ima največ variacij v zunanjem videzu od vseh. Obstajajo razlike v inteligenčnem kvocientu, ki skupaj z vplivi okolja ustvarijo drugačne kulture, te pa ustvarijo drugačne družbe in mogoče celo civilizacije? Se bela in rumena rasa razlikujeta od črne zaradi neandertalskih genov? Čemu taki besni napadi izključno na belce, če pa so grdobije počeli vsi? Mene ne motijo odgovori, ki niso v prid moji rasi in civilizaciji, moti me tuljenje "rasist" in poskusi utišanja neprijetnih vprašanj na podlagi neke domneve, ki je lahko tudi napačna. Spraševanje, preverjanje domnev, protiargumenti, popravki so nas vedar pripeljali do sem, v dobrem in slabem.

Zdrava logika na podlagi opazovanja, znanstvene ugotovitve in inštitut t.i. sovražnega govora si močno hodijo navzkriž in mi to zavedno ali nezavedno VEMO. Sovražni govor je bila v srednjem veku tudi trditev, da je Zemlja okrogla in da je Sonce središče vesolja. No, pa smo vendarle prišli pet korakov naprej.

Tudi tu bomo. Vprašanje je samo, ali ob pravem času ali prepozno.
vnk
# 12.08.2018 ob 21:45
Vidim, da vam je beseda rasizem zelo pri srcu, pa ZDA tudi. Glejte, jaz razumem, da poleg slovenščine znate bolj ali manj samo še angleško, nisem kaj dosti boljši, ampak a je res treba ameriško rasno kregarijo uvažati v Slovenijo, a nismo že dovolj sprti, brez ameriških internih sporov? Mi je pa smešno, da se vedno pretvarjamo, češ kot da je rasizem zgolj problem belcev, najdeš ga pa čisto povsod.

Če me te novice kaj naučijo je, da ljudje zelo težko sobivamo drug z drugim, manj razlik, boljše je. Vi mavričaste multikulturne utopije kradite kje drugod kot v Evropi, če vam rata, super.
karambo
# 12.08.2018 ob 23:00
Verjetno je od naštetih najbolj rasistična organizacija BLM.
Balada
# 12.08.2018 ob 23:09
Ne vem, zakaj je vsaka skupina, ki se zavzema za belske interese, avtomatično označena za "supremacistično"? Kolikor jaz vem mnogo teh skupin nima nikjer niti besede o kakšni rasni večvrednosti oz. manjvrednosti, enostavno ne bi bili radi zamenjani z drugim prebivalstvom. In te skrbi niso iz trte izvite, temveč lahko preverljivo dejstvo. Okoli leta 1960 so bili belci cca 90% prebivalstva ZDA (ostali so bili večinoma črnci), pod vplivom globalistične imigracije (predvsme latinosi, pa tudi drugi nebelci) pa so v samo nekaj desetletijh padli na okrog 68%. Poleg tega so belci edina rasna/etnična skupina, ki je politično razdeljena, vsi ostali so že desetletja enoten (demokratski) volilni blok, ki niti najmanj ne skriva tega dejstva. Recimo črnci imajo svoje poslanske skupine, televizijske programe, šolske sisteme, itd.. in to samo in izključno na podlagi rase. Izraz "black power" je povsem mainstream sprejemljiv. A so oni tudi "supremacisti". Na kolikšen % morajo pasti belci, preden bo njihovo povezovanje enako legitimno kot povezvoanje drugih skupin. Na 50%? 30%? 5%
sth.
# 12.08.2018 ob 22:00
@neprilagojen

po tvoji tej teoriji bi se morali belci še stoletja tepsti po glavi, ker smo pripadniki rase, ki si je lastila sužnje ali kaj? Bi se morali Nemci stalno opravičevati za nacizem? Katoliki za institucionalizirano pedofilijo?
Koga zanima, kaj so demokrati delali pred 300 leti? Kaj je nek Andrew Jackson podpiral pred nevemkoliko stoletij? Hočem reči, da je nekje meja.

Demokrati tako kot Republikanci niso popolni. Sem pa vseeno raje na strani tistih, ki se zavzemajo za sočuten pristop do sočloveka v obliki univerzalnega zdravstvenega zavarovanja, dostopnega šolstva, višanja minimalne plače, ki je ista že nevemkoliko let itd.
mb128
# 12.08.2018 ob 21:50
A Arianskega bratstva in Naci lowrider pa ne bo?! Čudno, čudno....
Sicer pa demokracija tako kot papir očitno prenese vse! No vsaj za ameriško demokracijo to zagotovo velja.
Smooth Criminal
# 13.08.2018 ob 00:12
dejansko gre nekako tako - lahko si vse samo bel ne... mediji malo ste predalec sli s tem pritiskom na obcutek krivde na nas belce - ali je rasizem rezerviran samo za belce?
citizen
# 13.08.2018 ob 00:21
"alt-right" gibanje ni supremacistično gibanje. Vidim, da prodira neoliberalna propaganda tudi k nam.
VICTORIA99
# 12.08.2018 ob 23:41
Multikulturnost ne bo nikoli zaživela...smo si preveč različni.
anny22
# 12.08.2018 ob 22:55
Če bi sledila dejanjem teoretikov zarot, bi se ob tem kategoričnem zanikanju brez dokazov, preprečevanju razumske debate in oviranju znanstvenih raziskav vprašala...kdo tu koga farba? Kaj nam prikrivajo? Katera informacija ne sme priti v javnost? Čemu poskus genetskega in kulturnega uničenja bele rase (vkolikor tega uspešno ne počne kar sama oziroma določeni njeni osebki)? Čigav masterplan je zadaj? Komu je to v interesu?
Smrdi, smrdi, kako smrdi, bi rekel straniščni palček.
FDVjevec
# 12.08.2018 ob 22:36
Igralci sicer protestirajo zaradi nadaljevanja čezmernega policijskega nasilja nad temnopoltimi v ZDA, čezmernega zapiranja temnopoltih, družbenih neenakosti in rasizma.
--------------------
Eno in isto, vedno znova. Parole brez realne vrednosti, prazne trditve, za katere ni nobenih omembe vrednih dokazov. Vedno so krivi samo drugi. Patetično.
neprilagojen
# 12.08.2018 ob 21:29
Neonacisti, Ku Klux Klan in beli supremacisti gibanja "alt-right", ki si delijo idejo rasne večvrednosti belcev, načrtujejo shod

zakaj tako dolg stavek, to se da napisati krajse demokrati z malo poznavanja zgodovine se ve, da so demokrati KKK in da so demokrati podpirali hitlerja celo idejo za rasno biologijo so mu dali; Margaret Sanger ideje
zakaj obracati in lagati zgodovino, sicer to je tudi hitler pocel
Andrew Jackson ustanovitelj demokratske stranke in eden od najbolj krutih suznjelastnikov
cairns
# 12.08.2018 ob 23:24
Washington v pričakovanju shoda rasistov in nasprotnikov na obletnico Charlottesvilla

Naslov ni čisto točen.
Pisati bi moralo : Shod belih rasistov in njihovih nasprotnikov črnih rasistov. Slednji so še številčnejši. Slika 12 kar ustreza trditvi.
Ramus
# 12.08.2018 ob 23:24
kjer je beli supremacist do smrti povozil protiprotestnico, se začenjajo shodi v Washingtonu.

Nacist. Govorimo o nacistih. In če mislite, da bo svet jutri boljši, če si izmišljujete izraze, ki bi naj bili politično korektni se hudo motite.
Nikolaj
# 13.08.2018 ob 07:11
Precej hujši rasizem s krutimi umori se dogaja v JAR, o čemer bi se moralo več poročati zato, da se uravnoteženi poročanje o belem in črnem rasizmu.
Polom
# 13.08.2018 ob 08:15
"... Roberta E. Leeja, poveljnika vojske konfederacije, ki je zagovarjala sužnjelastništvo"

Kolikor sem jaz bral je tole neresnica. Bil da je mnenja, da je sužnjelastništvo škodljivo, in sicer za sužnjelastnike. Glede prepovedi sužnjelastništva je bil pa mainstream "niso sposobni poskrbet sami zase" in ni imel neke jasne opcije, kako osvobodit sužnje, je pa nasprotoval "političnim" rešitvam. V vojno je šel na "uporniški" strani iz pripadnosti domači Virginiji (ne zato, da bi obdržal tisoče sužnjev, ki jih ni imel). Pomemben vidik njihove državljanske vojne je bilo namreč razmerje med državami in zvezno vlado, sužnjelastništvo pa bolj "problem", kjer so se razlike izrazile (malce spominja na sarajevski atentat in prvo svetovno vojno). Če že "svoje" državljanske vojne ne znamo objektivno presojati, ker se nas na neki ravni osebno zadeva, vsaj ne uvažajmo spolitiziranih razlag tujih vojn, s katerimi nismo imeli nič.
Nikolaj
# 13.08.2018 ob 07:20
Še najbolj nevarno pa je dejstvo,
da beli človek postopa postaja manjšina na lastnem ozemju,
kar sproži pri belem človeku obrambni mehanizem
in oblika te obrambe je očitno tudi rasizem
Marvi33
# 13.08.2018 ob 03:54
V članku je največ govora o lanskoletnih dogodkih v Charlottesvillu, nikjer pa ni napisano kaj se je dogajalo letos.
Ob pomanjkanju desničarjev, ki to leto niso prišli, je ANTIFA določila policijo in novinarje za rasiste in se pretepala z njimi.
Obsojati bi morali vse nasilje.
Je nasilje nad novinarji sprejemljivo, če je napadalec skrajno levi? Ga obsojate samo, če se zgodi proti vaši hiši?
obelix complicus
# 13.08.2018 ob 13:39
Gautama: Ja, dajmo se suznjelastnistvo malo relativizirat.
Oo, kako lepo!

Še eden, ki je prepričan, da je suženjstvo domena belega človeka. Sužnje so imeli Azijjci, imeli so jih črni Afričani (ja, črnci črnce), Arabci, nenazadnje so imeli sužnje tudi Indijanci in Slovani. Nekatera 'necivilizirana' plemena še vedno poznajo sužnjelastniško ureditev.
Od kod takšna nastrojenost proti belemu človeku, kot viru vsega trpljenja črne rase? Ali je za sužnja razlika, če je njegov gospodar bel ali črn?
Problem je ustvarjen v ZDA ... tam naj ga tudi rešijo.
malikan
# 12.08.2018 ob 22:55
@neprilagojen
Demokrati in republikanci so cca 100 let nazaj zamenjali med sabo platformi. Ja, KKK so res ustanovili takratni Demokrati, ki so pa efektivno današnji Republikanci.
abcabc
# 13.08.2018 ob 07:38
Kaj pa imamo Slovenci s tem? Lepo, da se poroča o dogodkih po svetu, ampak tole je pa za slovensko javnost povsem nepomembno in ne zanima nikogar, kar kaže tudi število komentarjev. Po eni steani bi radi bili drugačni od ZDA, po drugi pa v Slovenijo "uvažate" njihove konflikte, ki jih v Sloveniji ni in jih nikoli ne bo.
Nikolaj
# 13.08.2018 ob 07:18
Ta članek je pomanjkljiv, ker ne vsebuje analize vzrokov, ki so botrovali protestom
ZooSlo
# 13.08.2018 ob 06:54
Jaz bi tudi šel na shod desničarjev, meni se zdi pa tako druženje podobno mislečih fino.
Vsak ima pravico do svojega mnenja in razmišljanja
KLIPAN
# 13.08.2018 ob 07:10
""alt-right" gibanje ni supremacistično gibanje. Vidim, da prodira neoliberalna propaganda tudi k nam."

Ne, to je pravljični krožek.
Binder Dandet
# 13.08.2018 ob 06:03
@balada:
Se strinjam, da ni problematicno vsakrsno zavzemanje za interese, ce so ti ogrozeni. Problem je, da se ti po hitem.ustulijo taki, ki o nadrasi razmisljajo.
kralj matjaž
# 13.08.2018 ob 07:29
Ku Klux Klan

Kolikor jaz poznam zgodovino je (bil) ku klux klan, del demokratske stranke, torej levice. Seveda če gremo analizirati prepričanja današnjih klanovcev, ali se bodo zavzemali za svobodno družbo ali za kolektivistično ružbo.
opat
# 13.08.2018 ob 06:38
Smrt fašizmu, svoboda narodu!
boro007
# 13.08.2018 ob 05:38
@neprilagojen

pol moras biti na strani, katera pravi, da pridelek katerega pridelas je tvoj
nasprotna stran pravi, da je njen in ona bo odlocila, za koliko ga lahko prodas, koliksna bo tvoja placa, koliko bos placal zavarovanje za zdravstvo oziroma v vse aspekte tvojega zivljenja se mesa, imas pravico samo misliti, da si svoboden
druga stran pravi, da sam odlocas koliko kaj je tebi vredno, kje in kako se bos zavaroval .....
privatizacija in javno odlocanje lahko primerjas z WC
kateri WC bi rajsi uporabil javni ali privatni
kateri je bolj cist in za katerega se bolje skrbi


Vedno nekdo drug odloča, vprašanje je le, ali je to država oz. izbrani predstavniki ali pa multinacionalke... V končni fazi pa danes multinacionalke vsiljujejo svojo voljo skozi pore lobiranja...

Nikjer ne piše kateri WC je bolj čist... Ko bodo vsi privatni se bodo skupinsko odločili da je čiščenje WC-jev strošek in da bodo pač vsi imeli umazane pa je... Mogoče bomo imeli celo multinacionako WC-mazon in bodo s tem znižali stroške in število zaposlenih, kajti če boš imel na izbiro samo njihov WC, si ne bodo belili glave s tem ali sediš na čisti ali umazani WC-školjki...
fuckwad
# 12.08.2018 ob 22:38
1. Radikalna "bela" desnica (velja za ZDA, tudi za EU) je ena najresnejših groženj demokraciji.
2. Radikalni zagovorniki črncev (ZDA) oz. prebežnikov (EU) so v najboljšem primeru nezreli naivneži, v najslabšem pa skoraj enaka grožnja.
etz chayim
# 13.08.2018 ob 10:56
Nacisti v americi niso prepovedani in ti politiki imajo mokre sanje o svetovni dominaciji ,skregano z zdravo pametjo.
Gautama
# 12.08.2018 ob 23:26
Neonacisti in Ku-Klux klan imajo grozljivo veliko zagovornikov.

Pustimo ob strani zmernejse delitve in rasne predsodke, bele, crne ali kakrsnekoli ze.

Govorimo o KUKLUX KLANU IN NEONACISTIH!

Kdor se gre na tem mestu politicne igrice in zgoraj navedenih skupin ne obsoja, je POPOLNOMA IZGUBIL MORALNI KOMPAS.
Pika.
anny22
# 12.08.2018 ob 22:41
Nismo in nikoli nismo bili.

Dokaz ali pa se ni zgodilo. :) Trenutno ni ničesar oprijemljivega.
Omejenost je tudi taka domneva brez znanstvene utemeljitve.
neprilagojen
# 12.08.2018 ob 22:15
@sth.
# 12.08.2018 ob 22:00
>> Sem pa vseeno raje na strani tistih, ki se zavzemajo za sočuten pristop do sočloveka v obliki univerzalnega zdravstvenega zavarovanja, dostopnega šolstva, višanja minimalne plače, ki je ista že nevemkoliko let itd.
----------------------------------------------------------
pol moras biti na strani, katera pravi, da pridelek katerega pridelas je tvoj
nasprotna stran pravi, da je njen in ona bo odlocila, za koliko ga lahko prodas, koliksna bo tvoja placa, koliko bos placal zavarovanje za zdravstvo oziroma v vse aspekte tvojega zivljenja se mesa, imas pravico samo misliti, da si svoboden
druga stran pravi, da sam odlocas koliko kaj je tebi vredno, kje in kako se bos zavaroval .....
privatizacija in javno odlocanje lahko primerjas z WC
kateri WC bi rajsi uporabil javni ali privatni
kateri je bolj cist in za katerega se bolje skrbi
Gautama
# 13.08.2018 ob 09:11
Ja, dajmo se suznjelastnistvo malo relativizirat.
Oo, kako lepo!
SamoRes
# 12.08.2018 ob 22:34
anny22
# 12.08.2018 ob 22:22
Zakaj si ne bi začeli postavljati prepovedanih vprašanj? Smo beli Evropejci res nadrasa?

Nismo in nikoli nismo bili. Prav prepričanost v nadraso izkazuje omejenost.
Kazalo