Strojevodja Garzon je bil v nesreči lažje ranjen. Foto: EPA
Strojevodja Garzon je bil v nesreči lažje ranjen. Foto: EPA
Španija
Zastave v Španiji so spuščene na pol droga. Foto: EPA

povzročitve smrti iz malomarnosti. Francisco Jose Garzon ne želi odgovarjati na vprašanja policije.

V iztirjenju hitrega vlaka blizu romarskega središča Santiago de Compostela je umrlo 78 ljudi, številni pa so bili ranjeni. Na vlaku je bilo 218 potnikov in štirje člani osebja.

Vlak se je iztiril v ostrem ovinku, v katerega bi moral pripeljati s hitrostjo 80 kilometrov na uro, a je bila njegova hitrost več kot dvakrat večja - kar 190 kilometrov na uro.

52-letni Garzon je bil v nesreči lažje ranjen, zaradi česar so ga prepeljali v bolnišnici, kjer je bil pod policijskim varstvom.

"Peljal sem s hitrostjo 190! Upam, da ni nihče umrl, ker mi bo to ležalo na vesti," je po poročanju časopisa El Pais strojevodja takoj po nesreči v sredo prek radia sporočil postaji v Santiagu de Compostela.

Strojevodja je imel več kot 30 let izkušenj, na progi med Madridom in Ferrolom, kjer se je zgodila nesreča, pa je vozil že več kot leto dni. Vlak po zagotovitvah njegovega upravljavca, državnega železniškega podjetja Renfe, ni imel tehničnih težav in je bil pregledan le nekaj ur pred nesrečo.

Španska policija je sporočila, da strojevodja ni želel odgovarjati na prva vprašanja policije, zato so primer predali pravosodju. Španski notranji minister Jorge Fernandez Diaz je pojasnil, da so ga iz bolnišnice v četrtek zvečer prepeljali v pripor. Pred preiskovalnim sodnikom bo zaslišan v nedeljo.

Žalovanje in pogrebi
Po vsej državi medtem poteka tridnevno žalovanje za žrtvami ene najhujših železniških nesreč v Španiji. V petek so v majhnem galicijskem mestu Pontecesures pokopali prve žrtve.

Več sto ljudi se je poslovilo od Antonia Villamarina, ki je bil na poti iz Madrida v Santiago de Compostela, kjer se je s svojim dekletom nameraval udeležiti prijateljeve poroke. Dekle je nesrečo preživelo.