39-letni kontrolor signalizacije je priznal, da je storil napako, ki je pripeljala do nesreče, v kateri je umrlo 11 ljudi. Foto: Reuters
39-letni kontrolor signalizacije je priznal, da je storil napako, ki je pripeljala do nesreče, v kateri je umrlo 11 ljudi. Foto: Reuters

Nesreča se je zgodila blizu kraja Bad Aibling okoli 60 kilometrov južno od Münchna. Vlaka zasebne družbe Meridian, na katerih je bilo okoli 150 ljudi, sta trčila čelno, eden se je iztiril, več vagonov pa se je prevrnilo. Umrlo je 11 ljudi (10 na kraju nesreče, ena žrtev pa je umrla pozneje zaradi poškodb), več kot 80 ljudi je bilo poškodovanih. Med smrtnimi žrtvami sta oba strojevodja in dva sprevodnika.

Kot je ugotovila preiskava, je bila za nesrečo kriva napaka kontrolorja signalizacije nemških železnic Deutsche Bahn, ki je dopustil, da sta se oba potniška vlaka znašla na istem tiru. 39-letnik je v ponedeljek priznal dejanja, ki so vodila v trčenje, je dejal tožilec Giese, zato ga preiskujejo zaradi nenaklepnega uboja, povzročitve telesnih poškodb in "nevarnega posega v železniški promet", poroča nemška tiskovna agencija DPA.

Preiskovalci so dejali, da je 39-letnik, ki je končal urjenje za kontrolorja leta 1997, pred nesrečo enemu izmed vlakov poslal poseben signal, "ki ne bi smel biti poslan", to pa je pripeljalo do trka vlakov. Ko je ugotovil napako, je skušal oba vlaka opozoriti, a signal ni prispel do strojevodij, poroča Reuters.

Če bi se držal pravil ...
"Če bi se držal pravil, ne bi prišlo do trčenja," je povedal Giese, ki vodi preiskavo nesreče. Kot je dodal, niso odkrili dokazov o morebitnih tehničnih težavah, ki bi povzročile nesrečo. "Naša preiskava je prišla do sklepa, da je bila to človeška napaka s katastrofalnimi posledicami," je še povedal Giese.

39-letnik ni pridržan, saj po besedah tožilca za to ni razloga. Njegova dejanja namreč niso bila namerna, temveč malomarna. Drugi tožilec Jürgen Branz je povedal, da so moškega prepeljali na varno in "da se ne počuti dobro". Kot je še dodalo tožilstvo, ni dokazov, da bi bil kontrolor v času nesreče pod vplivom alkohola ali drugih opojnih substanc.