Ture avanture
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 3.8 od 18 glasov Ocenite to novico!
Gliser, plovba
Uber napoveduje, da bodo lastnikom gliserjev ponudili možnost, da prek Uberjeve aplikacije prevažajo potnike ob hrvaški obali. Foto: BoBo
Trajekt, plovba
Pri Uberju so že začeli pogajanja s potencialnimi partnerji, ki že ponujajo storitve pomorskega prevoza na območju Splita in Dubrovnika. Foto: BoBo
false
V Uberju vidijo priložnost za zaslužek v dejstvu, da gre skozi dalmatinska pristanišča v poletnih mesecih več kot osem milijonov potnikov in da obstaja veliko povpraševanje za prevoz na otoke. Foto: Reuters

Dodaj v

Sporni Uber našel novo tržno nišo – prevažanje potnikov po Jadranskem morju

Če bo projekt na Hrvaškem uspešen, sledita še Grčija in Tajska
18. marec 2017 ob 12:57
Zagreb - MMC RTV SLO, STA

Ameriški ponudnik prevozov prek mobilne aplikacije Uber namerava v Dalmaciji premierno ponuditi novo storitev UberBoat, s katero bo omogočal prevoz potnikov po morju.

Medtem ko hrvaški taksisti tudi s fizičnim nasiljem nasprotujejo poslovanju Uberjevih voznikov na Hrvaškem, vodstvo podjetja napoveduje novo storitev v Dalmaciji. Kot so napovedali, bodo lastnikom gliserjev prihodnje poletje ponudili možnost, da prek Uberjeve aplikacije prevažajo potnike ob hrvaški obali.

Storitev bo namenjena tako turistom kot tudi lokalnemu prebivalstvu, posebej tistim, ki živijo na otokih, je novinarjem v Zagrebu povedal generalni menedžer Uberja za jugovzhodno Evropo Davor Tremac.

Želijo še v Grčijo in na Tajsko
Dejal je, da so začeli pogajanja s potencialnimi partnerji, ki že ponujajo storitve pomorskega prevoza na območju Splita in Dubrovnika. Uber načrtuje, da bo do julija prihodnje leto lahko ponudil storitve ob celotni hrvaški obali. Če se bo poslovna poteza pokazala za uspešno, sta naslednji državi, v katerih bodo ponudili UberBoat, Grčija in Tajska, so napovedali.

Tremac je izpostavil, da bodo pogodbe na Hrvaškem podpisali samo s prevozniki, ki imajo vsa ustrezna dovoljenja za opravljanje javnega prevoza po morju. Partnerji bodo lahko nadaljevali svoje običajno delo, lahko pa bodo opravljali tudi posamezne prevoze prek UberBoata.

Od Splita do Hvara za 50 evrov
V Uberju vidijo priložnost za zaslužek v dejstvu, da gre skozi dalmatinska pristanišča v poletnih mesecih več kot osem milijonov potnikov in da obstaja veliko povpraševanje za prevoz na otoke.

Z aplikacijo bodo olajšali ponudbo prevoza. Cene bodo odvisne od velikosti plovila. Ocenjujejo, da bo potovanje med Splitom in otokom Hvar v gliserju, ki sprejme med osem in 12 potnikov, stalo približno 50 evrov na osebo. Uberjeve cene bodo podobne tistim, ki jih prevozniki praviloma zaračunavajo za "morski taksi".

Uber na Hrvaškem močno prisoten
V Uberju so poudarili, da je Hrvaška eden od njihovih trgov, ki se najhitreje krepi. Tam imajo približno 1500 voznikov in 100.000 registriranih dejavnih uporabnikov. Pričakujejo, da bodo imeli v naslednjih treh letih 10.000 voznikov, letos pa načrtujejo, da bodo prepeljali trikrat več turistov kot lani, ko so jih 35.000.

Hrvaški taksisti močno nasprotujejo Uberju, hrvaško ministrstvo za promet pa je presodilo, da Uber s svojim načinom poslovanja krši hrvaški zakon o prevozu potnikov v cestnem prometu. Predstavniki Uberja so se udeležili skupine, ki pripravlja nov zakonski predlog. Prizadevali si bodo za določitev statusa partnerja-voznika, ki bo dobil dovoljenje za delo, ter za dodatno liberalizacijo taksi trga na Hrvaškem.

Ostri očitki podjetju
Uber je začel storitve v cestnem prevozu na Hrvaškem ponujati jeseni 2015, hrvaški mediji pa so poročali, da je v letu in pol plačal skoraj tri milijone kun (400.000 evrov) kazni zaradi kršitev zakonov.

Tamkajšnji taksisti poudarjajo, da ne nasprotujejo poslovanju Uberja, a zahtevajo enake razmere za vse, ki se ukvarjajo s taksističnim prevozom. Uber ima nasprotnike tudi v Sloveniji. Nekateri sindikati so opozorili, da predstavlja eno tistih podjetij, ki "ustvarja dobiček na podlagi degradacije standardov" dela in "prekarizacije ter espejizacije dela".

T. H.
Prijavi napako
Komentarji
Zgodovinar_666
# 18.03.2017 ob 14:49
Če je firma serijski kršilec zakonov, potem jim je potrebno prepovedati opravljanje dejavnosti.

Ker zagotovo to ni bila ena kazen, ampak več deset, morda več sto ali več tisoč kazni.

In ne vem zakaj se ne more urediti tako, da bi lahko vse firme delale pod istimi pogoji? Zakaj je lahko Uber izjema?

Če se Uberju vzame njegovo prednost - nespoštovanje zakonodaje, potem niso več konkurenčni nikjer. Lahko samo še zaprejo "štacuno".
bilzerian
# 18.03.2017 ob 16:57
"navadni" prevozniki, taksisti, plačujejo davke.
kaj pa uber? dela promet, kuje dobiček, kje pa plačuje davek od svoje dejavnosti?

že zato bi jih morali prepovedati. kot jih v normalnih državah tudi so, zato pa silijo na trge, kot so balkanski, kjer se da podkupiti pristojne, da dajo mir.
Funky_funky
# 18.03.2017 ob 13:20
Iskanju lukenj v zakonu težko rečemo tržna niša.
lo_pa__ta
# 18.03.2017 ob 13:08
Imam občutek, da to lokalnim vodnim taksijem ne bo všeč....
bo pa všeč podvodnemu življenju v jadranskem morju, saj so potopljeni čolni prav fajn za ribice, školjke, rakce.....
21.12.2012
# 18.03.2017 ob 13:56
Najbolj je zanimivo, ko je nekaj sporno, a obratuje ...
slovenkaaaa
# 18.03.2017 ob 21:03
raknac, Uber so prepovedali skoraj po vsem svetu. Sodišču v Philadelphiji jim je naložilo 11 milijonov kazni, cel vihar je v Braziliji, v Parizu so dva šefa Uberja zaprli, sodišče v Frankfurtu je izdalo prepoved za celo Nemčijo, tožijo jih na Madžarskem, v Španiji, Belgiji... na Hrvaškem je štala. Ne gre za to, da so včasih tudi časopisi imeli večjo naklado kot danes, ko imamo internet, gre za to, da oni delujejo v času, ko področje ni regulirano in so res nelojalna konkurenca reguliranim. Meni so aplikacije všeč, uberjeve, airbnb itd., vendar se strinjam, da ne morejo kar izkoriščati sistema - davkov ne plačujejo, kjer služijo, tj. na naših cestah, oni so pač internetna platforma in to bi naj pomenilo, da jih kao ni. Njihovi delavci nimajo pravice do dopusta, bolniške itd., čeprav jim Uber določa cene, standarde za avte itd. Torej, se še mi odpovejmo tem pravicam, pa bomo na istem. Tisti, ki zagovarjajo Uber, pa so običajno najbolj navezani na svojih 4 tedne na morju poleti in na bolniške, ko otroci zbolijo. Penzij pa ne bi niti omenjala.
tim sein
# 18.03.2017 ob 13:25
@Funky_funky
Niso, ne prvi, ne zadnji, ki to počnejo...
povzetek
# 19.03.2017 ob 01:06
@Skippy
za Uber delajo zadovoljni sužnji. To delo je primerljivo z nabiranjem odpadne plastike. Samo tista panoga, ki ima sindikat, lahko skrbi za svoje pravice. Razmišljati je treba za več let naprej, desetletja, potomce, ne pa iz roke v usta in reči: "danes jem škampe".
raknac navi
# 18.03.2017 ob 17:51
Katerih to normalnih drzavah?
pikam_dopust
# 18.03.2017 ob 20:04
Kako nameravajo pa "rešiti" tisto, da lahko v čolnu prevažaš samo vnaprej določene ljudi, ki si jih navedel ob registraciji, ker je vse ostalo oddaja čolna na črno? Razen, da pač tega ne bodo rešili, ker bodo delali mimo zakonodaje?

Vsak je lahko konkurenčen, če dela na črno in ne plačuje davkov.
Šole, zdravstvo itd, se bo pa samo od sebe financiralo, kaj ne?

Meni je drugače za uber vseeno, dokler plačujejo davke in delujejo po enakem sistemu kot vsi ostali. Pač še ena storitev več in to se seveda podpira. Ko pa nekdo dobi tržno prednost na ta način, da zaobide pravila, je pa to druga zgodba.
bogaboječ
# 18.03.2017 ob 23:25
Storitve ne zažene ponudnik, temveč potrošnik.
Sussudio
# 19.03.2017 ob 17:08
rokers
v bistvu tudi meni ni najbolj jasno od kod pri nas tako "javno mnenje" nastrojeno proti uberju.
Bi razumel če bi bil to forum taksistov...
Morda pa je razlog samo v tem da je uber ameriško podjetje. Pri nas pa se ve da je veliko ljudi avtomatsko sovražno nastrojenih proti vsemu kar je ameriško, pa čeprav pa kakem letu se s tem sprijaznijo, na polno koristijo... in pogoltnejo cmok
Tu160
# 19.03.2017 ob 08:02
Ko se za nekaj celo domacini zbunijo (zda) potem ves da ni vse zlato kar se sveti...
MuDeL
# 19.03.2017 ob 07:57
Po Uberjevi logiki ne bodo potrebovali izpita za voditelja čolna... Ker so oni pač uber in lahko delajo kar hočejo...

P.s.: večina taxijev v lj ima svoje aplikacije za pametne telefone, ker vidim da nekateri komentarji govorijo kar nekaj na pamet...
tim sein
# 19.03.2017 ob 18:19
Dejmo bit proti, ker je lepo bit proti.... monitor itak vse prenese.
rokers
# 19.03.2017 ob 17:25
sussudio ravno to. verjamem, da Uber lahko ni nekaj najboljšega, a če ima država urejeno zakonodajo so le dve šansi:1. da se bo Uber prilagodil in bo delal z aplikacijo, a plačeval davke
2. ali države ne spusti Uberja in podobnih noter, oz prilagodi zakonodajo, da bo volk (folk) sit in koza cela. Pa naj vsi pljuvači povejo kolikokrat se peljejo s taxijem, kolikokrat jih je bilo kje po svetu hotel (oz jih je) taxist opetnajstiti, kolikokrat jim je taxist izdal račun in če so prepričan, da je ta taxist imel vse dokumente urejene. Dvomim, da pri večina taksistov to štima...
hektor11
# 19.03.2017 ob 08:13
Saj ste to želeli ali ne? Ta narod je prodal sam sebe v Bruselj po 10 letih samostojnosti in tako kot so nas potunkali v EU in NATO naj nas še izvlečejo ven. Mi bi sami živeli 10x bolje kot živimo sedaj v tej zavoženi združbi.
Springbok
# 18.03.2017 ob 16:15
Morda bodo lahko Uberboati pristali na Hvaru, ne pa v Hvaru. Lokalci plačujejo za svoje zgodovinske veze. In znajo odvezati barko, ki se pomotoma priveže na napačnem kraju. Ali pa bodo morali plačati za privez. Po zelo visoki tarifi, Luška kapitanija pa zelo vestno pobira takse za pristajanje na občinskih vezih.

In podobno bo na vseh dalmatinskih otokih. Tujci se bodo lahko vezali kakih 500 do 1000 m stran od zanimivih mest.
sekioli
# 21.03.2017 ob 09:35
Meni je všeč tako kot je bilo do sedaj.
raknac navi
# 19.03.2017 ob 09:05
In zdaj so zate kar naenkrat zda, nemcija, madzarska, hrvaska itd normalne drzave??? Lepo prilagajas svoje mnenje trenutni potrebi...
Kaj pa youtube? A to ni nelojalna konkurenca? Itd. Odvisno s katerega zornega kota pogledas.
infostriker
# 19.03.2017 ob 08:56
In kok bi bla cena Portorož - Dubrovnik recimo?
mare008
# 18.03.2017 ob 23:42
Res da je Uber sporno podjetje. Ideja pa je odlična, to bo super za turiste in lokalce.
rokers
# 19.03.2017 ob 16:56
nimam pametnega telefona in ne uporabljam taxija, oz zelo redko, zato se ne sekiram preveč. Ampak sedaj folk skače, krili z rokami, kriči, zažiga avtomobile zaradi enega Uberja? Večina vas/nas krade avtorsko zaščitene filme/glasbo po torentih (tudi tega ne prakticiram), če se le da bomo šli popravljat k znancu avto, da bo treba manj plačat, Uberja pa ne?! Kdo vas je tako nafilal, da je Uber najslabše in najbolj grozno v naši državi? Kar sem razumel, bo kvečjemu Uber prinesel neko regulacijo v ta zelo mafijski posel. V poštenost taksistov verjamem toliko oz še manj kot v poštenost politikov in ta aplikacija je prej šansa, da se vzpostavi nek sistem, ki bo omogočal večkjo preglednost. To da Uber taksiste ne plačujejo davke ne vem, a sem prepričan, da je lažje to obdavčit, kot taxista brez te aplikacije. Lažje je kontrolirat neki kar je zabeleženo in potem odvesti davek.
Veliko bolj sporni kot Uber se mi zdijo vse te spletne igralnice in stavnice, pokerji in te stvari - tu se ne odvaja davek, ki ga služijo korporacije, namesto da bi kot naša loterije odvajale davek in prispevke, ki grejo za invalidske organizacije. Raje se spravimo nad dilerje (med taxisti jih je kar nekaj), ter zvodnike, raje naj se tu uredi zakonodaja in ne dopušča trgovine z belim blagom, pa še neki davka bi dobili.
Sicer pa prevoz.org prav tako odvzame delo in dobiček pa prevoznikom, pa noben ni še skušal zažgat mojega avta, pa čeprav prevoz.org redno uporabljam..
Medijska gonja zna lepo ustvarit neko družbeno mnenje.
hervard
# 19.03.2017 ob 07:16
Že cesarica Marija Terezija je povedala ustanavljanje cehov, ker je ugotovila da so zastareli in ovirajo napredek in blaginjo v državi. Vendar nekateri še kar vztrajajo....
raknac navi
# 18.03.2017 ob 14:59
To je itak prihodnost. Samo na nas je kako se bomo pustili. Drugace pa nic novega. Jokajo kot so filmarji in glasbeniki.
Zaviranje razvoja clovesta s strani kapitalisticnih elit. Velikih in malih nima meje...
Sussudio
# 19.03.2017 ob 13:26
In zakaj naj bi bil Uber sporen?
Zato omogoca konkurencne cene in unicuje dolgoletne monopole pozresnih organizacij?
Skippy
# 19.03.2017 ob 00:07
Najbolj je zanimivo, ko je nekaj sporno, a obratuje ...

To samo pomeni, koliko predpisov je bednih in popolnoma odveč. Isto kot naša taksi pravila .... poznavanje ulic (v času GPSa?), kao dodatno zavarovanje (čemu, po EU pravilih že sedaj mora vse biti pokrito do najmanj 1 mio EUR), bolj pogosti tehnični pregled (čemu, v času vse bolj izpopolnjenih vozil in zakonskih možnosti kaznovanja v primeru napak) itd.
Skippy
# 19.03.2017 ob 00:05
Neverjetno, kako so ljudje proti temu, da bi se uporabila tehnologija in da bi jih ista storitev prišla ceneje (poglejte revolucijo v letalstvu). Kot sem že 100x povedal, nikogar v resnici ne brigajo ljudje in da bi si ti lahko privoščili več ...

Slovenci pač ne znajo razmišljati izven cehovskih okvirjev, zato nas tudi lahko zdravniki neskončno nategujejo.

Vsi imamo telefon v žepu, vsi ves čas sporočamo lokacijo in bognedaj, da bi zapolnili kakšno vozilo, v katerem v 99% primerih sedi en sam človek ...
Kazalo