Znanost in tehnologija
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 4.5 od 56 glasov Ocenite to novico!
Proksima Kentavra
Tako si umetnik pri Evropskem južnem observatoriju predstavlja Proksimo Kentavro (na sredini), planetek tik ob njej ter dva obroča prahu in skalovja. Foto: ESO/M. Kornmesser
Proksima Kentavra, Alfa Kentavra
Alfa Kentavra je s prostim očesom na videz ena zvezda, v resnici pa trozvezdje, sestavljeno iz para Alfa Kentavra A in B (levo) in Proksime Kentavre (desno). Na vrhu vodnik, kako jih na nebu najti. Foto: Y. Beletsky (LCO)/ESO/ESA/NASA/M. Zamani
Alfa Kentavra
Fotografija vseh skupaj. Foto: Digitized Sky Survey 2
ALMA
ALMA v Atacami. Foto: EPA
Proksima b
Tako so pri ESU vizualizirali, kako naj bi bilo videti površje Proksime b in Proksime Kentavre na njenem nebu. Foto: ESO/M. Kornmesser
Epsilon Eridani
Tako si umetnik pri Nasi predstavlja sistem okoli zvezde Epsilon Eridani. Na dnu je planet plinski velikan, ki ima zelo podobne lastnosti in tudi oddaljenost, kot jo ima Jupiter od Sonca. Ta sistem je sicer predmet znane znanstvenofantastične serije Babilon 5. Foto: NASA/SOFIA/Lynette Cook

Pri sosednji zvezdi cel planetarni sistem?

Bogastvo eksoplanetov
4. november 2017 ob 15:15
Ljubljana - MMC RTV SLO, STA

Najbližja sosednja zvezda, Proksima Kentavra, ima ob sebi en potrjen planet, in to v območju Zlatolaske. Nova opazovanja pa razkrivajo, da bi lahko imel družbo.

Proksima Kentavra je zvezda rdeča pritlikavka, dobra štiri svetlobna leta stran od Sonca. Je majhna in hladna, a zato precej stabilnejša in bolj trdoživa. Okoli nje kroži planet z maso, podobno Zemljini, in to na razdalji, ki bi še lahko omogočala obstoj tekoče vode. Odkritje tako obetavnega eksoplaneta je lani završalo in vzbudilo precej pozornosti tako med znanstveniki kot v širši javnosti.

Zanimiva zvezda je v preteklem letu dobila precej dodatne pozornosti opazovalnic, med drugim teleskopa ALMA na Evropskem južnem observatoriju (ESO) v Čilu. Raziskave so se kar vrstile. Najbolj sveži izidi kažejo slednje: eksoplanet Proksima b verjetno ni osamljen. Teleskop ALMA je namreč zaznal obroče hladnega plina in prahu. Zakaj je to zanimivo? Ker spominja na strukturo Osončja. Tako kot ima Sončni sistem asteroidni in Kuiperjev pas, tako ima Proksima Kentavra okoli sebe dva obroča hladnega materiala, piše v ESO-jevemu sporočilu za javnost. Takšni pasovi drobirja pa ne nastanejo kar sami od sebe, temveč morajo nanje delovati druga tam navzoča telesa.

Raziskava bo objavljena v znanstveni publikaciji Astrophysical Journal Letters.

"Prah okoli Proksime Kentavre je pomemben, ker je po samem odkritju kamnitega planeta Proksima b prvi znak širšega, kompleksnejšega planetarnega sistema, in ne le enega samega pri zvezdi," je izjavil Guillem Anglada z andaluzijskega inštituta za astrofiziko (CSIC). Samo kot zanimivost: kozmično naključje je hotelo, da si Guillem Anglada deli in priimek z astronomom, ki je sodeloval pri lanskem odkritju Proksime b (Guillem Anglada-Escudé). Gre za različni osebi, ki nista v sorodu, sporočajo z ESO-ja.

Obroči prahu so ostanki materiala, ki se mu v protoplanetarnem disku ni uspelo zlepiti v kaj velikega, planetom ali pritlikavim planetom podobnega. Sestavljeni so iz manj kot milimeter velikih koscev pa vse do nekaj kilometrov velikih teles. Znanstveniki so presodili, da je prah pri Proksimi Kentavri najbrž res podoben tistemu, ki se pne po naših asteroidnem in Kuiperjevem pasu in ki povzroča t. i. zodiakalno svetlobo, trikoten sij takoj za sončnim zahodom.

Kje so najdeni obroči
Nedvomno potrjeni obroč leži nekaj sto milijonov kilometrov stran od Proksime Kentavre in vsebuje za okoli 10 odstotkov mase Zemlje materiala. Ponaša se s temperaturo okoli minus 230 stopinj Celzija, kar je podobno Kuiperjevemu pasu.

Še en dodaten pas naj bi bil še precej dlje navzven, a jim ga na Almi ni uspelo z gotovostjo potrditi. Če ga bodo potrdili, bo povzročil nekaj preglavic pri pojasnjevanju, kako se je tam znašel, v še precej hladnejšem področju, in to pri zvezdi, ki se ponaša z le nekje desetino temperature in sija Sonca.

V vsakem primeru sta obroča precej bolj oddaljena od zvezde kot eksoplanet Proksima b, kar je štiri milijone kilometrov. Številka se sicer nekoliko razlikuje od lanske, ko so oddaljenost ocenili na sedem milijonov kilometrov. Vsekakor je to precej bližje, kot je Merkur Soncu.

"Izidi raziskave nakazujejo, da bi lahko Proksima Kentavra imela precej več planetov, sistem z bogato zgodovino medsebojnih interakcij, ki so nazadnje proizvedle tudi prašnate obroče. Z nadaljnjimi raziskavami in analizami bomo poskušali ugotoviti, kje bi lahko ti dodatni eksoplaneti bili," je dejal Anglada.

Osebna izkaznica
Proksima b leži 4,25 svetlobnega leta stran. Njegova masa je za ščepec večja od modrega planeta, znaša 1,3 Zemljine. Matično zvezdo, rdečo pritlikavko Proksimo Kentavro, obkroži enkrat na 11 zemeljskih dni. Ima kamnito površje (ni plinast, tako kot denimo Jupiter). Od zvezde je ravno prav oddaljen, da je segret na zmerne temperature. Ni ne pretopel ne prehladen, in če ima kaj vode, je ta v tekoči obliki.

Proksima Kentavra je del trozvezdja Alfa Kentavra, treh zvezd, ki so druga od druge oddaljene le košček svetlobnega leta in krožijo okoli skupnega težnostnega središča. Na nebu so vidne kot en objekt, eden najsvetlejših sploh (Proksima sama ne). Sistem je 4,4 svetlobnega leta stran oziroma približno 40 bilijonov kilometrov, kar je ogromno. To je toliko kot 277.000 razdalj med Zemljo in Soncem. Potovanje tja s hitrostjo Voyagerja 1 bi trajalo skoraj 80.000 let.

Strel med zvezde
Obstaja možnost, da bo človeštvo tam imelo svojo sondo že v roku nekaj desetletij. Pripravlja jo mednarodni projekt StarShot s podporo številnih svetovno znanih gospodarstvenikov in znanstvenikov, med njimi so Stephen Hawking, nobelovec Steven Chu, Mark Zuckenberg in ruski milijarder Juri Milner. Razviti nameravajo miniaturne sonde v velikosti procesorskega čipa in jih do petine svetlobne hitrosti pognati s pomočjo laserskega žarka. Po tem scenariju bi do Alfe Kentavre naprava pripotovala v borih 20 letih, toda razviti in miniaturizirati bo treba veliko tehnologije ter rešiti kopico fizikalnih preprek. Če jim uspe, bodo lahko že obstoječe generacije z lastnimi očmi videle tudi Proksimo b.

Na meseni obisk ne gre računati
Človeško potovanje globlje v vesolje je po drugi strani precej bolj v povojih. Komaj se pripravlja, da bi homo sapiens sapiens dosegel Mars, kaj šele, da bi šel dlje, celo zunaj Osončja. Od trajanja, ki astronavtu ne bi zagotavljalo, da bi sploh uzrl cilj (morda bi ga njegovi, na vesoljski ladji rojeni otroci), pa do sevanja, saj bi ga pri desetini svetlobne hitrosti prejel toliko, da bi lahko že prvi dan potovanja umrl; vse to kaže, da bodo morda pri Alfi Kentavri razmeroma kmalu mehanske oči, človeške pa zagotovo ne.

Ni pa prav veliko za staviti na možnost, da tam dejansko je življenje. Večina simulacij, ki so jih do zdaj izvajale različne skupine, je pokazala, da je zvezda hipotetično atmosfero na Kentavri b - če je kdaj obstajala - verjetno odpihnila, in tudi najbolj sveža kaže na to. Kar pa, če je Proksima b en gigantski ocean, ni tako zelo pomembno.

Osončju dejansko podoben sistem
Glavna zvezdna protagonistka tega članka je rdeča pritlikavka in je torej precej drugačna od Sonca, zato je tudi njen (domnevni) planetarni sistem inherentno drugačen. Imamo pa vseeno v relativni soseščini planetarni sistem z rumeno pritlikavko, torej zvezdo, ki je istega tipa kot Sonce. To je Epsilon Eridani, ki je le 10 svetlobnih let stran. Ta sistem dejansko ima dva asteroidna pasova, tako kot Osončje, in tudi lokacijsko sta skoraj kopiji. Prav obstoj teh dveh pasov sam po sebi nakazuje, da se okoli njih skrivajo dodatni planeti. Brez njih bi namreč diska že razpadla. Obstoj enega eksoplaneta je že skoraj potrjen: to je Epsilon Eridani b, ki naj bi imel Jupitru podobno maso in bil od zvezde oddaljen toliko, kot je dejanski Jupiter od Sonca. Še ena izjemna podobnost. Drugih eksoplanetov še niso zaznali, torej so verjetno precej manjši in morebiti kamniti kot Zemlja, obstajati pa morajo, sicer pasov pač ne bi bilo.

Vse to čaka na preverbo z vesoljsko opazovalnico naslednje generacije, teleskop James Webb, ki bo predvidoma dovolj zmogljiv, da bo našel eksoplanete (če tam so), njihove atmosfere, temperature in druge lastnosti. V iskanju življenja v vesolju, Zemlje 2.0, pa bo treba še nekoliko počakati, saj je Nasa pred kratkim prestavila izstrelitev za skoraj eno leto - na 2019.

Video: Animacija zvezde in prstanov okoli nje

Grommm
# 04.11.2017 ob 15:51
NEZAUPANJE je osnova napredka znanosti, ki z reševanjem vprašanj odpira vedno nova - posebej v vesolju. DVOM, RADOVEDNOST pa sta brat in sestra nezaupanja, iskanja odgovorov.
Ljudje, ki od astronomije, astrofizike, kvantne fizike pričakujejo dokončne odgovore enostavno ne razumejo razvoja znanosti, ki je še daleč od popolne resnice - vendar je na poti tja.
neutrino
# 04.11.2017 ob 16:06
SKANDAL2015, čestitam, si najnovejši član množične skupine komentatorjev na MMC, ki nimajo niti osnovnega pojma o zakonitostih optike. Dobrodošel!
# 04.11.2017 ob 15:20
Komaj čakam na Weba!
bad brains
# 04.11.2017 ob 16:22
SKANDAL, ne da na tvojo žalost množice ne nasedajo več.....je pa res, da so "množice" očitno čedalje bolj nerazgledane, nepoučene in skratka bolj zabite kot nekoč. Zato pa nasedajo takšnim "teoretikom" , ki niti tega ne vedo, zakaj je luna na horizontu optično večja.
SpicyWeiner
# 04.11.2017 ob 16:40
SKANDAL2015
ANIMACIJA:)))....naj dokažejo z realnimi podatki in slikami...spet nekaj za farbanje množic:)...kakšen Mars...naj najprej na Luni pristanejo...:)...Me pa res zanima, kako lahko trdijo vse to, kar nam želijo predstaviti brez konkretnih dokazov...na žalost množice ne nasedajo več...

Daje ti raje prenehaj tukaj gor karkoli pisati, ker ob tvoji prisotnosti povprečni IQ pade za 50%.
kolikux
# 04.11.2017 ob 16:12
@etz chayim
To je optična prevara. Poskusi jo izmeriti z navadnim metrom.
To storiš tako, da iztegneš roke od sebe, zapreš eno oko, si zapomniš izmerjen premer in stvar ponoviš ko bo luna višje na nebu. ;)
Roky89
# 04.11.2017 ob 16:17
@etz chayim

Zrak, beri atmosfera, je kapljevina in ima tudi temu primerne lastnosti. To o čemer govoriš ti je optična velikost lune, ki je odvisna od tega kje se nahaja luna sama in kje njen opazovalec. Luna je skos isto velika in v bolj ali manj isti razdalji od Zemlje.
Eni ste v osnovni šoli mal fiziko prespali ali prešpricali, a?
# 04.11.2017 ob 17:40
SKANDAL2015

Lep izrek. Toda najprej začni dvomit o svojem znanju in razumevanju znanosti.
V razmislek.
gozdar1
# 04.11.2017 ob 17:54
Dvom v znanosti je zaželjen ampak to ne pomeni , da naj se ljudje , ki jim osnove fizike delajo težave, lotijo spodbijanja kvantne mehanike
# 04.11.2017 ob 18:07
SKANDAL2015
Kvantna mehanika je malo pretiran izraz za nekaj umetniških slikic:)..se ti ne dozdeva:))

Dvom pa precej pretiran izraz za neumnost.
# 04.11.2017 ob 18:02
SKANDAL2015
Vse lepo in prav, da imaš svoje mnenje. Ima ga pravzaprav vsakdo izmed nas. Ampak mnenje se, vsaj ponavadi, ustvari na osnovi nečesa. Veš noben izmed nas se ni rodil pameten, noben na ta svet ni privekal kot vedež. Ergo a bi ti lepo prosim blagovolil na osnovi česa si si ustvaril lastno mnenje?
Glede tistih slikic. To so samo umetniške interpretacije surovih podatkov, ki so jih pridobili znanstveniki in služijo za popularizacijo znanosti v tem primeru astronomije! Veš če bi znanstveniki dali ven te surove podatke si velika večina ljudi na tem planetu z njimi ne bi imela kaj za početi.
peglezn
# 04.11.2017 ob 18:23
Hecno je pa to, da ljudje, ki ne verjamejo znanosti - ker menda vedno kaj novega odkrije - ponavadi mirno in brez dvoma pogoltnejo 2.000 let stare pravljice.
stomic
# 04.11.2017 ob 19:07
še en bister...
Homer.
# 04.11.2017 ob 19:05
@SKANDAL2015
Ti verjameš Newtonu, ali ti mora pasti jabolko na glavo?

Nekje tu je tvoje razmišljanje.

Sicer pa razen Cerkve znanstveniki nikoli niso trdili, da okrog zvezd ne krožijo planeti.
Problem je bil, da tehnika opazovanja ni bila dovolj dobra, da bi obstoj planetov dokazali.
Danes je!
Dvomim pa, da bi bil zadovoljen z dokazom, ki je komaj zaznavna razlika v svetlobi zvezde pred katero pride planet. Vse ostalo je matematika.
Da pa bomo imeli posnetek nekega modrega planeta, na katerem bi videl morja in celine, pa jaz glede na trenutno starosti tudi po najboljšem scenariju ne bom dočakal. Zelo verjetno pa tudi ti ne .........
Olorin
# 04.11.2017 ob 17:14
@SKANDAL
"mogoče pa je le pomembno, da si ljudje na podlagi podatkov, ki jih imajo na razpolago ustvarijo svoje mnenje in ne sledijo slepo vsaki teoriji, ki jim je predstavljena..."

In to velja tudi za YT filmcke z miljavzent nebuloznimi teorijami, ki so osnovane prav na pomanjkanju podatkov. Povprecen clovek namrec nima vpogleda v vse podatke, pridobljene z opazovanji in izracuni, niti si z njimi ne bi mogel kaj prida pomagati. Zato obstaja poljudna razlaga tovrstnih dognanj. Ce pa vmesas zraven nezaupanje do socio-politicnega sistema, domisljijo in strah, dobis ven ljudi, ki mislijo, da mislijo s svojo glavo. In to je vecja prevara, kot bi potencialni Moonhoax kdajkoli lahko bil.
# 04.11.2017 ob 17:39
SamoRes
Še vedno verjamete, da obstajajo nam dosegljivi vesoljci.

Ja. Na mednarodni vesoljski postaji - ISS.
# 05.11.2017 ob 14:47
SKANDAL2015
mogoče sem pa res samo trol...nikoli ne boste vedeli 100%, kot nikoli ne boste vedeli, če teorije, ki jih berete tukaj držijo 100%

Vemo, da si trol - z verjetnostjo 5 sigma, kar je povsem dovolj za znanstveno dejstvo. Vemo tudi, da bolj malo veš ;)

Ker si to zgoraj o 100% sedaj že parkrat omenil, ti bom pojasnil. Res je, nobena znanstvena teorija ni 100% in tega tudi nihče ne trdi. Če je nekaj 100%, potem to ni naravoslovna znanost (lahko pa je "formalna znanost", kot je matematika).
lemur
# 04.11.2017 ob 19:27
Črna luknja v našem vsaj gospodarstvu je vidna s prostim očesom

Ironija je hotela, da analogija bolj odstira tvoje nepoznavanje črnih lukenj, ki ravno niso "vidne".
čik
# 04.11.2017 ob 18:27
eni tukaj so zreli za nov iphone x
:)
# 04.11.2017 ob 18:17
SKANDAL2015
..mene recimo kot laika bolj zanima črna luknja v našem gospodarstvu, ki posrka milijone in milijone
Potem pa se drži rubrike za gospodarstvo in politike. Če ti kot lajku ne zadostujejo slikice, imaš dovolj virov, kjet se lahko podrobno informiraš - od revije Nature, New Scientist, Astronomy...
mihajloo
# 04.11.2017 ob 17:33
Ori ja, vidim kam meriš. Vidimo na kaj si se obesil. Si ozkogleden, nerazgledan.

Žalostno, da nekoga beseda umetnik lahko tako zmoti in moti.
vranek
# 04.11.2017 ob 16:04
Skandal, saj dtalno dokazujejo korak za korakom, nadgrajujejo spoznanja, vendar nas vecina ve premalo, da bi relevantne podatke prav razumeli in jim sledili. In kaksen dokaz bi ti? Bodo enačbe o.k.?
# 04.11.2017 ob 22:16
SKANDAL2015
Ah Iphone x je samo za naivneže:)))

Točno. Zato ti je bil predlagan ;)
# 04.11.2017 ob 18:16
SKANDAL2015
Če te moti finančna črna luknja pa zapiši kaj pod USTREZNIM člankom. Tukaj, pod to rubriko vsekakor nisi zgubil ničesar!
Roky89
# 04.11.2017 ob 17:46
@ori

Tudi znanstvena dognanja je treba znati predstaviti. Za to se ponavadi uporabljajo vse relevantne tehnike. Od risanja slik do izdelovanja animacij. In, ja, UMETNIKE imajo za to. Umetnike, ki o tej materiji vedo več kot ti o lastnem stanovanju.
# 04.11.2017 ob 17:08
grandie
"Planet treh sonc" je napisal češki avtor Vladimir Babula. Asimov je napisal "Nightfall", o planetu šestih sonc - Nightfall
grandie
# 04.11.2017 ob 16:57
Je pa zanimivo, da je pisec fantastike Issac Asimov že pred več kot 60 leti,v svojem delu PLANET TREH SONC zanimivo opisoval zgodbo astronavtov ki so pripotovali v to osončje. Tudi nekatera poimenovanja sonc štimajo. Če kdo tega dela še ni prebral ga naj le prebere, zagotovo bo v branju užival. Seveda pa je to le fantastika in to dobra.
sumtb
# 04.11.2017 ob 16:49
Prvo so trdili, da okoli bližnjih zvezd ni planetov, potem so trdili da ni zemlji podobnih planetov. Sedaj trdijo da na teh planetih ni življenja...

Ja temu se pa reče znanost, dokler nimaš za kakšno trditev dokazov si pač tiho in preučuješ. Vsekakor bolj legitimno kot se iti križarske vojne ker je v raju govoreča kača rekla Adamu in Evi ki je nastala iz Adamovega rebra da naj gresta širiti nauk o nevidnem bogu ki te bo kaznoval če ne boš nesel v cerkev denar.

Odlična novica sicer. Če človeštvo vse resurse usmeri v nekaj sem prepričan da bo kot vedno hitrost voyagerja uspelo povečati, mogoče celo za toliko da bo za časa življenja ne samo znano kako je tam ampak bo tudi bila že mogoče kakšna odprava tja.
Miham
# 04.11.2017 ob 16:18
"bliznja"

s trenutno tehnologijo bi do Proksime C prisli v 104 000 letih...
# 05.11.2017 ob 18:52
@bob

Življenje kot ga poznamo na Zemlji je gotovo unikatno, saj je evolucija tudi produkt naključij. Ampak to ne pomeni, da drugje življenja ni. Tudi "samo" bakterije so življenje. In na Zemlji so se pojavile/razvile zelo hitro. Dejansko bi bilo "skrajno" čudno, če drugje življenja ne bi bilo. Nekaj drugega pa je inteligentno življenje, ki zmore znanstveno raziskovati svet. Morda smo edini, morda smo "samo" med prvimi, morda pa je rok trajanja takih inteligentnih oblik življenja prekratek, da bi imeli dovoljšen vpliv izven matičnega osončja, da bi ga mi zaznali.
neutrino
# 05.11.2017 ob 12:54
SKANDAL2015 - saj vem, da si troll, ampak vseeno:
1.) Kje si ti sploh privlekel tam kvantno mehaniko v članku o astronomiji? To je kot da pod temo o velikih terencih govoril o otroškem triciklu.
2.) Dokaz za kvantno mehaniko sedi pred tabo: na mizi in nekje v okolici. Na tisti napravi, preko katere ti bedarije klatiš. Dobesedno ena največjih ironij ste ljudje, ki ne verjamete v kvantno mehaniko, čeprav pišete svoje bedarije na napravi, ki deluje zaradi kvantne mehanike.
No, v tvojem primeru je jasno, da sploh nimaš pojma kaj to je - pač ena velika beseda, ki si jo vrgel v debato ... da izpadeš bolj pametno? Kaj pa jaz vem...
Si kdaj tudi pisal na list papirja, da ne verjameš v obstoj vlaken in črnil/grafita?
3.) Da lahko smiselno dvomiš v obstoj nečesa in se konstruktivno lotiš debate, moraš vedeti kar precej o tematiki. Ti si dokazal, da nimaš pojma o skoraj ničemer. Zdaj ali so tvoja mnenja iskrena ali pa si samo troll, ne vem. Ampak za tebe nekako upam, da si troll, ker preostala opcija je precej slabša.
Olorin
# 04.11.2017 ob 19:15
@mb128
"Eh ja žal je še en članek več pod rubriko ZIT šel v franže. Zakaj?
No del odgovornosti za to sigurno nosi MMC oz. admini a precejšnji del pa nosijo predvsem tisti, ki replicirajo tem, recimo jim, alternativcem!"

Upam, da se glede na tvoje zadnje replike stejes zraven.
# 05.11.2017 ob 16:58
Love_tigBitties

Najbolj zanimivo je, kako taki osebki mislijo, da kreativno razmišljajo in da so vsi ostali ovce. Imamo nekaj takih tu gor in radi opletajo z ovcami ;)
# 04.11.2017 ob 18:08
SKANDAL2015
Mimogrede ni Gospod Bruno ampak Giordano Bruno. Če ne drugega bi ti moral bit namig kdo je G.Bruno že slikica v njegovem avatarju!
Tudi s tem si vsaj nakazal kako široka je tvoja baza na kateri temeljiš svoje vedenje!
Lp
# 04.11.2017 ob 16:56
@SKANDAL2015
Zgoraj sem ti prilepil minus, tukaj pa plus...
Bistvo je v tem, da znanost tudi z napakami napreduje..
Druga resnica pa je, da v današnji "demokraciji" vse obvladuje kapital, ki tudi narekuje kaj se bo dalo v javnost "navadnim smrtnikom" in kaj bi povzročilo nepotreben stres ali celo nemire..;)
# 08.11.2017 ob 11:38
SKANDAL2015
:)))...aja...na Mars pa baje lahko robotke "pošiljamo"...na Luno pa ne gre več:(...makes no sense:)...

Na Luno so torej USA po tvoje že pred časom skrivoma poslali robote, ki so postavili vse stvari in sledi, ki naj bi jih tam pustili astronavti. In vse so uredili tako, da nam vse dokazuje, kot da so tam že desetletja in točno tako, kot je zabeleženo v arhivu. In tega nihče ni opazil. Legit! Make sense ;)

Ta tvoj argument je na nivoju religijskega argumenta, da je bog tako ustvaril Zemljo, da s tem preskuša našo vero, ker vsi dokazi govorijo, da je Zemlja stara 4,5 milijarde let.

S takimi argumenti se pač ne da debatirati.
# 05.11.2017 ob 15:11
Pa zakaj sploh izgubljate čas in odgovarjate na te oslarije od @skandal? Človek več kot očitno nima pojma kaj sploh znanost je in kako deluje. Naj živi v svojem svetu iluzij in misli, da razmišlja s svojo glavo.
# 05.11.2017 ob 13:16
SKANDAL2015

Wow ti pa si nizko padu ;) kok pa si ti placan za trolanje? ;)
# 08.11.2017 ob 09:49
Fantje pustite@skandal. Sej je vseeno kaksne dokaze mu prilepite. Itak je vse fake za njega in njemu podobne. Je.. ga. v taksnih primerih je kot je njegov, je dostop do interneta nevaren. Pa sej so na vseh podrocjih taksni, ki razmisljajo s "svojo glavo" in znajo povedati, da je kakrsna koli oblika znanosti fake, znanstveniki skrivajo vse mogoce stvari. Če bi takšni veleumi bili sposobni doumeti, kako delujeta znanost in znanstveniki, bi se mogoce zavedali, da so zarote kot so npr. ravna zemlja, neobstoj vesolja, skrivanje zdravil za najhujse bolezni, praktično nemogoče. Ampak oni ze vejo ane, bolje od vseh najpametnejsi glav na Zemlji, ceprav ponavadi ne uspejo ponuditi niti ENEGA objektivnega dokaza/podatka.
gozdar1
# 08.11.2017 ob 04:58
@SKANDAL2015
Internet in 4k televizija še ne pomeni lažjega potovanja na luno.
Simon_Marini
# 05.11.2017 ob 08:19
SKANDAL2015: na tem planetu lahko preživiš tudi z intuicijo in ne zgolj s trdnimi dokazi. Pa zakaj bi se ljudje trudili ustvarjat lažno osvajanje Marsa in Lune, ko pa to ljudem ''dol visi''. Kaj so delali predstavo Pristanek na Luni samo za Ruse? Zavajanje možic ni neresnično, toda mnogo cenejše na področjih, ki ljudi dejansko zanimajo oz. se jih dotaknejo ( jih prestrašijo.....).
# 05.11.2017 ob 01:54
SKANDAL2015

" nekaj takega kot ta animacija, ki nam jo tukaj kažejo:)))"

Dalec od tega ;) te animacije so narejene na podlagi dokazov , medtem ko si Jeranism zmislljuje stvari. Poglej se une tri videje . So zanimiv dokumentarec ;)
# 04.11.2017 ob 22:02
SKANDAL2015
V it iskalnik vpiši raw data proxima centauri in BERI za božjo voljo!
Sedaj pa mi lepo prosim najdi row data za tvoje trditve, ki so seveda podprti s strani astronomije!
# 04.11.2017 ob 21:30
Hvala za hud clanek ;)
urigeller
# 04.11.2017 ob 20:04
A je morda članek o zvezdi ?! Iz komentarjev vidim , da se posvečate predvsem užaljenim egom !
angel2
# 04.11.2017 ob 18:20
Kakor koli, sami nismo.
# 05.11.2017 ob 18:09
@eMZe

Ja, to je ta knjiga. Z gravitacijskimi valovi, ki so jih uporabili za trenutno sporazumevanje na daljavo. Če se prav spomnim, je tisti hitrejši par raket tudi dosegel svetlobno hitrost.
najdise
# 05.11.2017 ob 15:34
@ skandal
tvoji predniki so verjeli da je zemlja ravna,
da je zemlja središče vesolja,
zvezde bogovi....
Verjetno se tvoje življenje vrti od hladilnika do kavča, vse je samoumevno, nimaš časa da bi pogledal skozi okno in vsaj dojel čudeže ki se dogajajo na našem planetu.
Vesolje, pestrost v neskončnosti, odkritja ki jih še ne razumemo in nas begajo so za tebe nedosegljiva.
# 05.11.2017 ob 12:26
SKANDAL2015

Ni tezko stopit na zulj, ce napopas povezavo na Jeranisma in reces da je uredu dokumentarec ;) Vse kar on tm notri trdi , je dokazano narobe ;)
# 04.11.2017 ob 21:30
SKANDAL2015

Dj probi se drzat teme clanka ;)