Za zdravje se je včasih treba postaviti na glavo
»Joge se ljudje bojijo, ker je ne poznajo,« strah pa je pri tem popolnoma odveč.
Joga je primerna in koristna vadba v vseh življenjskih obdobjih
Objavljeno: 11. april 2014 ob 09:16,
zadnji poseg: 11. april 2014 ob 09:32
MMC RTV SLO

Stoja
Ob izvajanju stoje na glavi učinkovito povečujemo življenjsko energijo. Pri tem veliko ljudi zmotno misli, da težo telesa nosi vrat, ta mora biti pri vaji razbremenjen, aktivirati pa je treba trebušne mišice in noge.
       Najprej začnejo počasi, trening prilagodimo tudi njihovim zdravstvenim težavam – če jih imajo, potem pa postopoma stopnjujemo zahtevnost in gospe zmorejo vedno več, popravi se tudi zdravje.       
 Ana Devayani Kersnik, učiteljica joge
Vaja drevo je odlična proti migreni.
"Ker lahko asane prilagajamo in izbiramo, je joga primerna za čisto vse ljudi," pravi učiteljica joge Ana Devayani Kersnik. Foto: Osebni arhiv
"Odkar hodim na jogo, sem veliko mirnejša," je pri sebi opazila ena od tečajnic.
Joga se pozna celo pri smučanju in gospodinjskih opravilih, smo izvedeli.

»Joge se ljudje bojijo, ker je ne poznajo,« strah pa je pri tem popolnoma odveč. Pod vodstvom predanega učitelja joga ni le celostna vadba, ki krepi telo in duha, ampak ta postane življenjski slog. »Je najboljši način, da najdemo samega sebe.«

Jogo na Jesenicah v Studiu Vital redno obiskuje več tečajnic v šestdesetem letu, med njimi pa je občasno tudi petinosemdesetletna gospa.

»Odlična je pri odpravljanju zdravstvenih težav. Napetosti, ki so povezane z mislimi in stresom, se nabirajo v različnih delih v telesu, te pa potem povzročajo zdravstvene težave. Če pospešimo prekrvavitev in uravnotežimo pretoke energije, se telo lahko zares regenerira,« pravi učiteljica joge Ana Devayani Kersnik, ki izvaja tudi tečaje joge za starejše.

»Škoda, da takšnih vaj nismo izvajali že prej,« je ob našem obisku podelila ena izmed udeleženk tečaja na Jesenicah, ki je poudarila, da je prav zaradi joge v tretjem življenjskem obdobju postala tudi veliko mirnejša, pomirjena z življenjem. Gospe pa sicer opažajo, da jim vadba pomaga pri dobri drži, otrdelosti sklepov in raztegljivosti mišic.

Izvajajo tudi zahtevnejše asane
Vsaka vadba se začne z dihalnimi vajami, najljubši del treninga pa je sproščanje po vadbi. »Med vsemi opravili tudi v pokoju včasih nimamo časa, da bi se umirile. Tukaj pa je to res čas, ki si ga vzamem zase,« je s sijem v očeh povedala ena od tečajnic. Ker se zdaj srečujejo že nekaj let, so tečajnice postale prave prijateljice. Osupnilo nas je, da se gospe v zrelih letih lotijo tudi vaj ali asan - kot jim še rečemo, ki zahtevajo večjo stopnjo koordinacije in vzdržljivosti. Brez težav se postavijo na glavo, v položaj sveče, izvajajo vajo most, zmorejo pa tudi vzdrževanje ravnotežja pri asani vrane - posebnem počepu na rokah.

Z udeleženkami tečaja smo spregovorili tudi o tem, kako na jogo gledajo njihovi partnerji in zakaj je ne izvaja več moških. Celoten klepet in prikaz vaj si oglejte v spodnjem videu.


Sčasoma se napreduj
e, le začeti je treba
»Najprej začnejo počasi, trening prilagodimo tudi njihovim zdravstvenim težavam – če jih imajo, potem pa postopoma stopnjujemo zahtevnost in gospe zmorejo vedno več, popravi se tudi zdravje.« Ana Kersnik, sicer tudi ena od tekmovalk na letošnjem izboru Miss športa, na zdravje gleda holistično. Čeprav poučuje tudi aerobiko, ples in pilates, jogo iz katere se je izobraževala v Indiji, sprejema kot življenjsko pot. Prepričana je, da jogo lahko vsak izvaja sam doma, prej je dobro le, da se na tečaju nauči pravilnega izvajanja asan. "Vsem, ki si želijo izkusiti jogijski način življenja pa priporočam obisk ašrama - jogijske skupnosti," pravi.

Eva Veršič



Prijavi napako

<< Pojdi nazaj
Komentarji
Ta novica trenutno še nima komentarjev.