Ni obvestil.

Obvestila so izklopljena . Vklopi.

Kazalo

Predlogi

Ni najdenih zadetkov.

MMC RTV 365 Radio Televizija mojRTV × Menu

Sobota, 13. avg. 2022

Prvi • Sob, 13. avg.

00:00
Poročila

Gost tokratnega nočnega programa bo Simon Vendramin, poveljnik novogoriške poklicne gasilske enote in vodja intervencije ob nedavnem požaru na Krasu. Sedemnajst dni so se gasilci iz vse Slovenije bojevali z največjim požarom v zgodovini naše države. Karin Zorn Čebokli se je s Simonom Vendraminom med drugim pogovarjala o razvoju požara, težavah, s katerimi so se srečevali pri gašenju, pa tudi o preventivi, da se tako obsežni požari na tem območju ne bi več vnemali.

01:00

Jutro na terenu: Jutranji program

05:20
Vremenska napoved

Lokalnega junaka smo tokrat poiskali na Gorjancih, kjer oskrbnik Blaž Mrhar z bratom skrbi, da se gostje Planinskega doma pri Gospodični spočijejo in okrepčajo z divjačinskim golažem v kruhovi skodelici. Ta jed je posebnost, ki jo pri Gospodični ponujajo že 30 let. Za dom namreč družina Mrhar skrbi že od leta 1977.

Verjamem, da je plezalna naveza sveta. Tega me je naučil moj mentor, ko sem bila še alpinistična tečajnica. Razumem pa tudi vprašanje, kako je lahko sveto nekaj, kar je na zemlji, kar je otipljivo, kar je mogoče povsem razumsko razložiti. Zakaj bi kdo dajal nečemu takemu tako velik, morda celo pretiran pomen?
Gre za človeka, ki ju povezuje vrv. Potrebujeta jo zato, da varno preplezata steno ali kot včasih pravimo alpinistke in alpinisti, rešita problem. Eden pleza, drugi ga varuje. Če prvi pade, ga drugi zadrži. Ko prvi prepleza raztežaj ali dolžino vrvi, ki ju povezuje, drugi pripleza do njega in naprej nadaljuje kot prvi. Tako si pošteno in enakopravno razdelita naloge v želji, da bi dosegla rob stene. Stena je lahko zelo prijazna, lepa, ponuja navdihujoče razglede ali pa je nevarna. Nepredvidljiva in divja. Naveza mora biti pripravljena na vse. In vrv, ki je med soplezalcema, mora zadržati morebitni padec in ponujati varnost, brez katere si stene ne bi upala preplezati.
Ali ni tako tudi v življenju? Znajdemo se pred težavami, ki jih sami ne moremo rešiti. Da jih lahko rešimo, moramo pogosto biti kot alpinisti – popolnoma moramo zaupati tistemu, ki drži drugi konec vrvi, in verjeti moramo, da bo vrv zdržala vse preizkušnje in morebitne padce. Naveza lahko deluje samo tako ali pa sploh ne. In vrv lahko razumemo vsak po svoje – vrv je lahko vera, lahko je ljubezen, lahko je hvaležnost, lahko je sreča, zaupanje ... Ali pa vse skupaj. Vrv je tisto, kar nas povezuje in zaradi česar zmoremo veliko več, kot bi zmogli, če je ne bi bilo. Zaupanje, zaradi katerega ima vrv smisel, pa je tisto, kar vse našteto povezuje v celoto, ki se ji reče naveza. Temu lahko rečemo tudi prijateljstvo, partnerstvo, starševstvo ali zaupanje v boga, da nam kljub vsem preizkušnjam hoče dobro.
Naveza je življenje in življenje je naveza. Visoko v stenah ali v vsakdanjem življenju v dolini.
Ko sem bila tečajnica, tega nisem ravno razumela. Danes trditev, da je naveza sveta, kot alpinistična inštruktorica poskušam pojasniti mladim iskalcem najlepših prehodov v stenah. Ker vem, da bodo navezo potrebovali tudi takrat, ko bodo v dolini. Morda je – tako kot jaz – ne bodo takoj razumeli. Vendar bodo prej ali slej spoznali njen pomen in takrat bodo tudi sami znali poiskati svetost v tistem, kar nas povezuje in dela naše življenje smiselno. V gorskih stenah ali pa v tistih drugih, nič manj strmih in nevarnih previsih, ki jih prinaša življenje.

06:00

06:08
Jutranji koledar

06:15
Vreme z meteorologom

Osrednja jutranja informativna oddaja, Jutranja kronika, prinaša analizo najbolj aktualnega nočnega dogajanja, predvsem pa napoveduje teme, ki bodo zaznamovale dan. Strnjena, verodostojna in zmeraj aktualna. Ob nedeljah ob 7.00 na Radiu Slovenija.

07:30
Kviz: Planina ali dolina?

08:00
Poročila

Ekipa Programa za mlade je obiskala otroke na angleških razgibanih počitnicah Zveze prijateljev mladine Ljubljana Moste - Polje v Kranjski Gori. Ali se med počitnicami raje hladijo v jezeru kot v morju? Jim je ljubše počitniške dni preživljati v hribih in hoditi na pohode ali imajo raje morske radosti? V terenskem studiu v vili Šumica preverjamo, koliko novih angleških besed so se v tem tednu otroci naučili, kakšna so jutra v Kekčevi deželi Triglavskega narodnega parka, kako hladna je voda v jezeru Jasna in s katerimi športnimi in ustvarjalnimi dejavnostmi si krajšajo čas na taboru.

09:00

V Kranjski Gori smo na angleških razgibanih počitnicah Zveze prijateljev mladine Ljubljana Moste - Polje izvedli novinarske delavnice, tako da so se mladi preizkusili tudi v vlogi novinarjev. Kako dobro so se odrezali, izveste v oddaji Hudo!, ki bo potekala kar iz terenskega studia v vili Šumica, v oddaji pa izveste tudi, kateri znani Slovenec je mlade obiskal na taboru in kaj vse so počeli v tem tednu.

11:00

11:50

12:00
Poročila

Vitez, ki je gradil železniške povezave
Pot do novega Deželnega gledališča
Župan Gradca iz Slovenskih goric
Zvezna republika Jugoslavija priznala samostojnost Slovenije

13:00

13:10
Osmrtnice, obvestila

Morje prinaša številne zgodbe, tiste iz daljnih prostranstev, pa tudi tiste z domačih bregov. Vsako soboto ob 13:40 jih odkrivamo skupaj s kolegi z Radia Koper.

14:00

14:27
Napoved GLC13.8.2022

Sobotno branje govori o knjigah na poseben način. Pripoveduje o konkretni knjigi – leposlovni, poljudnoznanstveni ali strokovni – in njenem širšem kontekstu, o dogajanju na literarnem prizorišču in njegovih lavreatih. Za ljudi, ki berejo. Za ljudi knjige. Ob sobotah ob 14.30 na Prvem.

Vas zanima aktualno dogajanje? V Dogodkih in odmevih, osrednji popoldanski informativni oddaji, vam ponujamo poročila, analize in komentarje ključnih aktualnih dogodkov tekočega dne – tako s področja politike kot gospodarstva, zdravstva, šolstva, kulture in športa. Vsak dan ob 15.30 na Radiu Slovenija.

16:05
Obvestila

Vsak človek nosi v sebi bogastvo, ki včasih neupravičeno ostane skrito očem drugih. To pomanjkljivost odpravlja oddaja Razkošje v glavi. V njej rišemo portrete zanimivih ljudi, ki morda nikoli niso bili v svetlobi medijskih luči ali pa je ta svetloba zakrila druge, nič manj pomembne dele njihovih življenj. Vsako soboto ob 16.30 na Prvem.

17:00
Poročila

V Pesmi v žepu se danes skozi glasbo odpravljamo na kratek potep prek meja naše države. Družbo nam delajo glasbenice in glasbeniki, ki smo jih v preteklem letu z novimi projekti predstavili na Prvem: Ani Frece s šansonjerskim albumom Hotel za srečo, Noreia, Jani Kovačič in Laura Krajnc s koncertno ploščo Kilt Roberta Burnsa, duo 3:RMA s kantavtorskim prvencem »a well-paved road« in Bossa de Novo s svojim petim albumom Twist.

18:11
Napoved GLC13.8.2022, Na sporedu ob 18.30

18:15
Obvestila

Osrednja večerna informativna oddaja Radia Slovenija, Radijski dnevnik, prinaša pregled in analizo aktualnega dogajanja iztekajočega se dne doma in po svetu. Vsak dan ob 18.30 na Radiu Slovenija.

Pred obhajanjem največjega cerkvenega Marijinega praznika, Marijinega vnebovzetja gostimo patra minorita Andreja Mohorčiča iz župnije Turnišče v Prekmurju. Cerkev Marije pod logom v Turnišču je glavno romarsko središče murskosoboške škofije, kamor že večer pred omenjenim verskim praznikom romajo romarji; na sam praznik pa se je pred romarsko cerkvijo Marije pod logom v Turnišču pred pandemijo covida-19 zbralo tudi do pet tisoč ljudi iz različnih krajev Slovenije. Pater Andrej upa, da se bo po dveh pandemičnih letih vnovič zbralo več tisoč romarjev v Turnišču, kjer pa obhajanje velikega šmarna začnejo že nekaj dni pred 15. avgustom. V župniji Turnišče namreč deluje samostan sester klaris in te 11. avgusta praznujejo god svete Klare, ustanoviteljice omenjenega ženskega reda. S patrom Andrejem Mohorčičem se je pogovarjala Nataša Lang.

Trije dečki ne morejo splezati s stolpa, dokler jih ne rešijo tri deklice.\t\t\t
Pripoveduje: Zvone Hribar.
Napisal: Beno Zupančič.
Posneto v studiih Radia Slovenija 1989.

Ob festivalskem jubileju in izidu dvojnega albuma Jubilej, na katerem je Tomaž Domicelj zbral delček nastopov, ki jih je v sedmih letih šestkrat nanizal na treh prizoriščih Ljubljana Festivala, smo bili priča novemu dogodku, zgovorno naslovljenemu s Spet akustika. Avtor številnih ponarodelih uspešnic in na stotine drugih skladb je ob spremljavi akustičnih kitar in orglic vnovič v “butični” maniri prevzel magično prizorišče Peklenskega dvorišča, pri čemer se mu je tokrat pridružila tudi gostja Tinkara Kovač.

Zadnja informativna oddaja Zrcalo dneva prinaša strnjen pregled najbolj aktualnega dnevnega dogajanja. Zaokrožimo ga vsak dan ob 22.00 na Radiu Slovenija.

V igri so ljubke živalce in nežna človeška čustva. Ali z drugimi besedami domače vaške živali in priseljeni lastnik vikenda v humorni parodiji.

Dramaturg: Pavel Lužan
Režiser: Gregor Tozon
Tonski mojster: Miro Marinšek
Glasbena oblikovalka: Darja Hlavka Godina

Jaka – Janez Starina
Roza – Lučka Počkaj
Francelj – Dare Valič

Uredništvo igranega programa.
Posneto v studiih Radia Slovenija oktobra 2003.

23:00
Poročila

Pesniški prvenec Kristiana Koželja, Muzej zaključenih razmerij, je ob izidu leta 2018 prejel pohvalne ocene kritikov, del pesmi iz knjige pa je zaživelo tudi v glasbeno-pesniški predstavi z enakim naslovom, ki sta jo, oziroma jo še zmeraj soustvarjata Kristian Koželj in skladatelj ter glasbenik, eden naših najbolj prepoznavnih harmonikarjev, Jure Tori. Tematski razpon izbora Koželjeve nove poezije sega od intimnih, identitetnih vprašanj do poetoloških, in čeprav se zdi govorica teh pesmi neposredna, je tisto, kar v njih ostane zamolčano, morda še pomenljivejše od povedanega.

Interpretka Marinka Štern,
režiserka Živa Bizovičar,
glasbena opremljevalka Nina Kodrič,
tonska mojstrica Sonja Strenar,
urednica oddaje Tina Kozin.
Produkcija 2022.

Deseterica z desetega Overjama. Max Romeo, The Abyssinians, Nneka, Queen Omega, Sista Nancy, Vibronics, Emeterians ...