Evropska unija

Poudarki

  • Kosor: Sporazum pomeni odprtje nove knjige
  • Bodo poslanci SDP-ja sledili predsedniku stranke?
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 3,4 od 5 glasov Ocenite to novico!
Jadranka Kosor
Kosorjeva je ob podpisu sporazuma v Stockholmu izjavila, da je ponosna, da so podpisali sporazum, saj gre za dober dogovor za Hrvaško in Slovenijo kot tudi za Evropsko unijo, in da gre za 'win-win-win' situacijo. Foto: EPA
Borut Pahor
Pahor je v sredo ponovil, da svoje politične kariere ni vezal na ureditev vprašanja meje s Hrvaško. Kaj bo storil ob morebitni zavrnitvi sporazuma, pa ni želel pojasniti, saj se bo o tem odločal potem, kajti ne želi, da bi ljudje glasovali zanj ali proti njemu, ampak za ali proti arbitražnemu sporazumu. Foto: Reuters

Dodaj v

Sabor bo sporazum "pretresel" že prihodnji teden

Neusklajenost v opozicijskem SDP-ju
5. november 2009 ob 17:03,
zadnji poseg: 5. november 2009 ob 18:33
Zagreb - MMC RTV SLO/STA

Premierja Slovenije in Hrvaške sta se zavezala, da bosta državi arbitražni sporazum ratificirali do konca leta. Jadranka Kosor je napovedala, da bo sporazum v sabor poslala prihodnji teden.

Ob tem je izrazila prepričanje, da bodo poslanci sporazum ratificirali - za to je potrebna dvotretjinska večina. Kot poroča Nataša Prislan, dopisnica RTV Slovenija iz Zagreba, so za ratifikacijo potrebni tudi glasovi največje opozicijske Socialdemokratske stranke (SDP), a večina njenih članov je bila na ponedeljkovi seji sabora, na kateri so glasovali o podpori za podpis sporazuma, vzdržana. V stranki je zaradi tega vprašanja razkol med člani vse večji.

Slovenska in hrvaška stran imata različni mnenji, kako širok politični konsenz je potreben za ratifikacijo v obeh parlamentih. Predsednik slovenskega državnega zbora Pavel Gantar tako trdi, da za ratifikacijo sporazuma zadostuje navadna večina, ker se vse take ratifikacije sprejemajo tako, in zato ne vidi nobenega razloga, da bi potrebovali kakšno drugačno večino. Slovenija z ratifikacijo ne prenaša suverenosti na neko drugo državo ali mednarodno organizacijo, zato je s tega vidika jasno, da je po ustavi in zakonodaji zadostna običajna večina, je dodal.

Po drugi strani pa predsednica poslanskega kluba hrvaške narodne stranke v hrvaškem saboru Vesna Pusić meni, da je za sprejem takih zadev nujno potrebna dvotretjinska večina, saj bi morale pri takih odločitvah sodelovati vse pomembnejše državne stranke. Več o tem in odzivih nekaterih držav na podpis sporazuma si preberite TUKAJ.


SDP na istem bregu s skrajnimi desničarji

Po besedah Prislanove v stranki že nekaj dni tli nezadovoljstvo, ker predsednik Zoran Milanović ne želi podpreti sporazuma, zato je ožje vodstvo stranke jasno izreklo nezadovoljstvo glede tega. Nekateri člani SDP-ja so opozorili, da je bila stranka vedno za vstop Hrvaške v Evropsko unijo in da je zato nedopustno, da se je po glasovanju v saboru znašla na istem bregu s skrajnimi desničarskimi strankami.

V ponedeljek je proti sporazumu glasoval tudi SDP-jev predsedniški kandidat Ivo Josipović, ki je izjavil, da je bil propadli sporazum Drnovšek-Račan najslabša poteza pokojnega hrvaškega premierja in tudi predsednika SDP-ja.

Pisala bo Barrosu
Kosorjeva je še dejala, da bo poslala pismo predsedniku Evropske komisije Joseju Manuelu Barrosu, saj je v arbitražnem sporazumu omenjen kot oseba, ki sodeluje v postopku določanja seznama članov arbitražnega sodišča, s katerega bosta državi izbirali predsednika sodišča in dva arbitra.

S tem bo po njenih besedah vlada začela delo, ki ga mora opraviti pri sestavi ekipe, v kateri bodo priznani strokovnjaki, ki bodo o meji odločali na podlagi mednarodnega prava, pa tudi drugih načel, ki so zapisana v sporazumu.

Kosorjeva je še ponovila, da pomeni sredin podpis arbitražnega sporazuma odpiranje "nove knjige" v odnosih med Hrvaško in Slovenijo pa tudi izjemno pomemben signal sosednjim državam jugovzhodne Evrope, ki jih bo Hrvaška podpirala na poti v evroatlantske povezave.

A. P. J.
Prijavi napako
Komentarji
popaj51
# 07.11.2009 ob 12:27
TOVARIŠ TUERK JE REKEL;-POGUMNI BOSTE,ČE BOSTE USODO SVOJE DOMOVINE PREDALI TUJCEM V ROKE !!!
Kako so tujci odločili v primeru -TRSTA, GORICE,-SE ŠE PREDOBRO VE !!!
popaj51
# 07.11.2009 ob 12:23
NORMALNO,DA SE HRVATOM MUDI IN TISTIM HRVATOM;KI TUKAJ PIŠETE NEUMNOSTI,SAJ BOSTE PO ZASLUGI NAŠIH KVIZLINGOV PRIŠLI DO NEČEGA;KAR NI VAŠE !!!
A KO BO=DO TA RDEČI RZPISAL REFERENDUM,TAKRAT PA NEBO ŠKODA DENARJA !
biberkopf
# 06.11.2009 ob 18:38
naj Janša,Jelinčič,Žerjav ,Podobnika in ostali iz opozicije ki navijajo za referendum tega tudi plačajo iz lastnega žepa v primeru če ne uspe.
izo
# 06.11.2009 ob 15:21
spor=spoj, hehe
pride
# 06.11.2009 ob 14:07
Skoda denarja za tale poskus udajanjanaj kvazi demokracije. Politiki bi morali nase prevzeti malo vec odgovornosti. Brez jajc so.
R2D2
# 06.11.2009 ob 14:00
seba 25
Strinjam se s tabo !
Tudi jaz ne hodim na Referendume (no sedaj sploh ne hodim) samo se bom pa odpeljal na Volišče in glasoval ZA
in tako proti predvolilni reklami "Apazicije"
Jethros
# 06.11.2009 ob 13:46
seba25:
Ostro in resnično, se strinjam.
Tudi sam sem že dejal, da bom sporazum podprl! Za nas in za vse nadaljne generacije! Če imamo argumente in dokaze za svoj prav, je vsak izgovor brezpredmeten, spor pa želimo vsi končati!
LP
R2D2
# 06.11.2009 ob 11:39
PONOS

Kar naj ga črpajo plin namveč samo imajo tudi uskladiščenega nekaj MIO kum. m našega plina ki ga pa ne morejo vrniti (ne vem kater cepec ga je dal v shrambo tja ?)

Saj kaj bo Nabucco če je Hrvatska ;)
PONOS
# 06.11.2009 ob 11:21
elan elan
Dodatek:
Prej se bo Mehika združila z ZDA
seba25
# 06.11.2009 ob 11:21
Ne hodim na referendume, tokrat se bom pa vstal zgodaj v nedeljo zjutraj in šel dat glas ZA sporazum.
Ja pa kaj mislite da je zadaj tega referenduma, ki nas bo v krizi stal 8mil€, namesto da bi ta denar dali muri npr. , ki je hotela 5mil€ in bi še danes imeli 3000 zaposlenih več..

Nabiranje političnih točk in zakupovanje medijskega časa za naslednji mesec dni, to je to. Janša in ostali Podobniki se morajo pojavljat v medijih, da jih njihovo volilno telo ne pozabi in točno to delajo zdaj, na račun Slovenije.

Zelo podlo in breobrazno dejanje vredno vsakega obsojanja, verjetno bo referendum neuspel, kaj bodo pa potem rekli???? zakaj smo že dali 8mil€, za kurčevo reklamo SDS-u in SLS-u. Kdo bo odgovarjal za to? noben.

Ne podpirajte reklame opozicije na vaš račun.
PONOS
# 06.11.2009 ob 11:19
elan elan
Kdo bo pa tebe vprašal rofl
R2D2
Ni nafta ampak Plin.In Hrvatje ga že pridno črpajo in ga bodo še najmanj 20 let toliko je namreč zalog.
capyes
Referendum zakaj?Kakšno bo vprašanje oziroma kaj se bo odločalo?Slovenija bo dobila to ka lahko več kot to ne bo nikoli.Referendum gor ali dol.
Anonimni12
Srbija bo lahko zaprosila če bo najdla Mladića.
Anonimni12
# 06.11.2009 ob 10:11
zakaj mesate novice ki nimajo veze z EU v rubriko EU.

Da bi pa navedli, da so vojaski vodje po EU nervozni zaradi pogodbe in da namerava Srbija zaprositi za clanstvo se to leto, to pa ni nikjer. Tudi o tem, da je EU zelo pesimisticna glede novega okoljskega sporazuma. Tudi o tem, da ECB premisljuje o izhodnih strategijah ni nic napisanega.

Ma sram vas je lahko s to lokalno politko - ste mi tut. Hrvaska je prva novica EU, pa veze nima z njo; razen, da je kandidatka.
sansam
# 06.11.2009 ob 02:07
Nimam nič proti lepšemu spolu,a še tako načelen moški lahko dobi mehka kolena,zato je dobro pretehtati čisto vse korake tega našega in njihovega mejnega problema.
sansam
# 06.11.2009 ob 02:03
Rešitve na hitro z raznoraznimi velikimi botri niso ok, še ločiti na hitro se ni dobro.
GRIOTTE6
# 06.11.2009 ob 00:39
Ipak se kreće!! V kakšen MULJ nas je onaj SMRADANER doveo!! lahko se vidi, ako ogledate moj BLOG http://zpadjen.bloger.hr/ .
capyes
# 05.11.2009 ob 19:50
četrtek, 05.11.2009 ob 19:40

3. člen: Naloga arbitražnega sodišča
(1) Arbitražno sodišče določi:
(a) potek meje med Republiko Slovenijo in Republiko Hrvaško na kopnem in morju;
(b) stik Slovenije z odprtim morjem;
(c) režim za uporabo ustreznih morskih območij.

Ni potrebno biti vrhunski pravnik za ugotovitev:

ad a) : Kopenska meja se določi po katastru,morska meja po sredinski črti od kopenske točke v Piranskem zalivu do osimske meje med bivšo Jugoslavijo in Italijo.
ad b ) : Stik Slovenije z odprtim morjem ni decidiran in bo Slovenija v podrejenem položaju,odvisna od "dobre volje" arbitrov in "milosti" Hrvaške"...
ad c) režim za uprabo "ustreznih" območij kaže na morebitno "služnost" Slovenije !

Slovenija bo izigrana ... zato je nujna preprečitev arbitraže o nečem kar ne more biti prepuščeno voditeljem EU,USA in Švedske !
Čudno...Kosorjeva se je neverjetno zadovoljno zahvalila USA ! Smrdi,smrdi ...
Referendum je nujen !
tolovaj
# 05.11.2009 ob 19:21
Plinska polja: Ivana, Marica, Ika, Ida, Katarina

tu_vstavite_povezavo"" target="_blank">Proizvodne platforme na sjevernom Jadranu
INA in ENI (Italija) ulagajo 300 mil. EVROV vza postavitev novih plinskih platform.
INA i Eni u Jadran ulažu 300 mil. eura
hoppy
# 05.11.2009 ob 19:08
tyne...
kod pule su vec izgrađene dvije platforme (mislim da se zovu Ivana A i Ivana B). Također mislim da je izgrađena i treća platforma al nisam siguran.
R2D2...
plin, a ne nafta. plin! I nema hrvatska (kako je sadašnje stanje) ništa protestirat u rimu ili ljubljani, jer hrvatska nije razglasila tu zonu. Ta zona sad ne postoji, kao ni slovenska.
R2D2
# 05.11.2009 ob 18:57
@hoppy

Toliko platform boste pa vi imeli tam ?
Ribarijo pa bolj Italjani kot pa mi to je pa vse bp ker si ne upate protestirati v Rimu

Načrpate manj nafte kot Albanija zanimivo res zanimivo !!!!
tyne
# 05.11.2009 ob 18:57
(donekle je poznato da je podmorje zapadne istarske obale bogato plinom).
ahaha odkod tebi ta ideja
hoppy
# 05.11.2009 ob 18:34
Glede pravičnosti na kojoj slovenska politika toliko inzistira...
Kad bi slovenija dobila izlaz na otvoreno more, onda bi imala pravo i na još jedan dio mora (osim teritorijalnog). To bi bila ekološko-ribolovna zona, ili tako nešto. I ta bi se zona protezala uz hrvatsko teritorijalno more sve do razine polovice istarske obale. U takvoj zoni bi slovenija eventualno imala pravo ribarenja, nadzora nad plovidbom, istraživanja i iskorištavanja podmorja (donekle je poznato da je podmorje zapadne istarske obale bogato plinom).
Slovenija kaže da bi bilo pravično da cijeli piranski zaljev pripadne njoj (zbog više razloga). A kakva je to onda pravičnost za hrvatsku, da u dužini cca 50km zapadne istarske obale gleda na pučinu mora i vidi eventualno flotu slovenskih ribarica i slovenskih platformi?
9-8
# 05.11.2009 ob 18:25
Če je vse to res, kar so pisali glede sporazuma, potem Hrvatje mirne duše predlagajo Jadranko kosor za Nobelovo nagrado za mir. Pa čim večkrat naj obišče Slovenijo, uradno in neuradno.
biberkopf
# 05.11.2009 ob 18:19
Za določitev stika Slovenije z odptim morjem kot tudi režima pa bo uporabljeno mednarodno pravo,PRAVIČNOST in načelo dobrososedskih odnosov za dosego poštene in pravične odločitve,upoštevajoč vse relevantne okoliščine.
elan elan
# 05.11.2009 ob 18:06
skuggi

Dejstvo je, da v tem sporazumu ni ne duha ne sluha o kakšnem načelu pravičnosti, kar je za Slovenijo lahko zelo škodljivo! Govori se več ali manj le o mednarodnem pravu, kar pomeni, da je lahko Slovenija mimogrede ob polovico Piranskega zaliva, torej potem ne vem čemu ves trud vsa ta leta ...

Američani pa imajo toliko časa, da se vmešavajo v stvari, ki se jih ne tičejo! Upam, da bodo imeli kmalu resne težave z Mehičani, ki jih je na JZ ZDA vse več! Takoj podprem odcepitev tega dela ZDA!
minnaema
# 05.11.2009 ob 18:05
Tudi v Sloveniji bo potrebno sporazum zelo "pretresti" in z sinergijo poiskati skupaj najboljše rešitve. Sedajšnji predsednik vlade RS je odprl vrata-sedaj je pa potrebna složnost med Slovenci, da se stvari za Slovenijo uredijo najbolj, kar je mogoče,
............saj dogovarjanja in dogovarjanja in zopet dogovarjanja niso pripeljala do uspešnosti v preteklih časih med Slovenci in Hrvati - to so dejstva, ki jih je potrebno akuratno upoštevati in Lp
skuggi
# 05.11.2009 ob 17:40
Po komentarjih na hrvaskih in slovenskih blogih na tole temo, bi dejal da je na obeh straneh priblizno enako stevilo idiotov, ki temu dogovoru nasprotujejo. sreca pa da je to dalec od tistega merodajnega pokazatelja, kaj si vecina ljudi res misli
Kazalo