Za zdaj je narava s snegom bolj skopa. Žičničarji veliko upov polagajo v prihodnje dni. Foto: Reuters
Za zdaj je narava s snegom bolj skopa. Žičničarji veliko upov polagajo v prihodnje dni. Foto: Reuters
1. Smučar se mora vesti tako, da ne ogroža ali poškoduje drugega.
2. Hitrejši smučar mora smučino izbrati tako, da ne ogroža smučarjev pred sabo.
3. Smučar lahko poljubno prehiteva, vendar v taki razdalji, da ima prehitevani dovolj prostora za smučanje.
4. Smučar ne sme voziti na pamet. Hitrost mora prilagoditi svojemu znanju, razmeram na smučišču in gostoti smučarjev.
5. Preden smučar odsmuča po progi, mora pogledati navzgor in navzdol, ali je varno zanj in za druge.
6. Smučar se ne sme ustavljati na zahtevnejših delih smučišča, razen v sili, vendar naj se čim prej umakne.
7. Smučar sme za vzpenjanje ali sestopanje uporabiti le rob smučišča. 8. Smučar mora spoštovati informacije, signalne in prometne oznake na smučiščih.
9. Ob nesreči mora smučar po svojih močeh pomagati ponesrečencu.
10. Smučar, udeleženec ali priča, odgovoren ali ne, se mora pri nesreči pustiti legitimirati odgovorni osebi.
Smučarska sezona pred vrati


Lani ob tem času so se slovenska smučišča množično odpirala. Letos je snega le za vzorec, umetno zasneževanje pa je preprečeval toplotni obrat. Žičničarji veliko upov polagajo v prihodnje dni, saj je napovedano sneženje. Ne glede na to pa so, glede na tiskovno konferenco ministrstva za promet, inšpektorji že na delu. "Le varna smuka je užitek," pravijo.

Preberite več:
Policisti na smučiščih. Kaj lahko storijo?
Sveža vremenska napoved na MMC-ju.


"Slovenska smučišča med najvarnejšimi na svetu"
Srečko Jesenšek, prvi mož združenja slovenskih žičničarjev, z optimizmom zre dneve pred nami. Zagotavlja, da je večina središč že pognala snežne topove, da bo v kratkem mogoča smučarija. Edino smučišče, kjer je obratovanje vprašljivo, je Ivančko. Poudaril je, da je varnost prva prioriteta in interes žičničarjev. "Da bomo konkurenčni tudi po svetu, je prvi poudarek na varnosti. Statistično so slovenska smučišča najvarnejša v Evropi in po svetu," je dejal in dodal, da letno prepeljejo do dva milijona potnikov.
Odgovoril je tudi na očitke, da so slovenske žičnice "muzej na prostem". To nikakor ne drži, je zatrdil, neprestano se gradijo novejše in moderne - sploh pa starost naprave ni merilo za varnost. "Edino merilo je, koliko so vzdrževane in obnavljane," je dodal. Stanje bi bilo še boljše, če bi Slovenija sledila zgledom drugih alpskih držav. Te izdatno finačno pomagajo pri postavitvi žičničarske infrastrukture, saj je ta predpogoj za razvoj druge turistične dejavnosti. Turizem pa je z 12-odstotnim deležev v BDP-ju zelo pomemben, je zatrdil.
150 let za menjavo vseh žičnic
Da naše žičnice niso nič starejše od drugih po svetu, je zatrdil tudi Gorazd Bedrač iz sektorja za žičnice. Povprečna starost naprav je leta 2003 znašala 28 let, zdaj pa je padla na 23 letih. Izpostavil je še podatek, da je na setu 20.000 žičnic, proizvajalci pa letno izdelajo le 200 novih. "150 let bi porabili, da bi jih vse zamenjali," je dodal.
S prej omenjenim novim pravilnikom se uvaja tudi sistematičen pregled vseh starejših naprav. Prihodnje leto bodo inšpektorji pod drobnogled vzeli vse naprave, zgrajene pred letom 1975, se pomikali proti mlajšim in polagoma pregledali vse, ki so starejše od 15 let.
Za nujne primere bo na voljo policijski helikopter
Skupaj s policijo bodo inšpektorji na smučiščih izvajali poostren nadzor, predvsem med zimskimi počitnicami in konci tedna, je dejal Simon Savski iz sektorja za občinsko redarstvo in varovanje. Poudaril je, da je za varnost najprej odgovoren vsak posameznik, ki mora smučati tako, da ne ogroža ne sebe ne drugih. Da pa bodo svoj del odgovornosti pravilno opravili žičničarji sami, inšpektorat pospešeno izvaja dodatna izobraževanja. Za nujne primere bo na voljo tudi policijski helikopter.

Kot je povedala generalna direktorica direktorata za žičnice Nina Mavhler, bo letos željne belih strmin prevažalo 225 žičniških naprav po 14 smučiščih, ki jim je uspelo pridobiti dovoljenje. Vsa bodo podvržena novemu pravilniku o tehničnih pregledih za žičniške naprave, ki združuje pred razdrobljene pravilnike in uveljavlja evropske smernice. Ministrstvo ima tudi v pripravi novelo zakona o žičniških napravah.

1. Smučar se mora vesti tako, da ne ogroža ali poškoduje drugega.
2. Hitrejši smučar mora smučino izbrati tako, da ne ogroža smučarjev pred sabo.
3. Smučar lahko poljubno prehiteva, vendar v taki razdalji, da ima prehitevani dovolj prostora za smučanje.
4. Smučar ne sme voziti na pamet. Hitrost mora prilagoditi svojemu znanju, razmeram na smučišču in gostoti smučarjev.
5. Preden smučar odsmuča po progi, mora pogledati navzgor in navzdol, ali je varno zanj in za druge.
6. Smučar se ne sme ustavljati na zahtevnejših delih smučišča, razen v sili, vendar naj se čim prej umakne.
7. Smučar sme za vzpenjanje ali sestopanje uporabiti le rob smučišča. 8. Smučar mora spoštovati informacije, signalne in prometne oznake na smučiščih.
9. Ob nesreči mora smučar po svojih močeh pomagati ponesrečencu.
10. Smučar, udeleženec ali priča, odgovoren ali ne, se mora pri nesreči pustiti legitimirati odgovorni osebi.
Smučarska sezona pred vrati