Gospodarstvo

Poudarki

  • Če Slovenija ne bo upoštevala predvidenih rokov, bo imenovan skrbnik za odprodajo, ki bo prevzel postopek prodaje.
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 3.8 od 55 glasov Ocenite to novico!
NLB
Slovenija mora do konca leta prodati 50 odstotkov plus eno delnico NLB-ja. Foto: RTV SLO/ Ergyn Zjeci
Margarethe Vestager
Evropska komisarka za konkurenco Margrethe Vestager je poudarila, da je komisija zadovoljna, da je Slovenija naredila jasen časovni načrt te prodaje. Foto: EPA
VIDEO
EK: Polovica NLB-ja mora...
VIDEO
Komisija odobrila spremem...

Dodaj v

Evropska komisija potrdila spremembo zavez glede prodaje NLB-ja

Do konca prodajnega postopka bo morala banka izvajati izravnalne ukrepe
10. avgust 2018 ob 12:53,
zadnji poseg: 10. avgust 2018 ob 19:08
Bruselj - MMC RTV SLO, STA

Evropska komisija je izdala odločbo o spremembi zavez glede prodaje NLB-ja. Po njej mora država do konca leta prodati najmanj 50 odstotkov plus eno delnico banke, preostali del do 25 odstotkov plus ena delnica pa do konca prihodnjega leta. Določeni pa so tudi izravnalni ukrepi, ki jih mora izvajati banka.

Komisija je ugotovila, da je s tem državna pomoč, ki jo je banka dobila konec leta 2013, še naprej združljiva s pravili EU-ja o državni pomoči. Novi sveženj zavez Slovenije tako zadostuje za odpravo njenih pomislekov glede dolgoročne sposobnosti preživetja NLB-ja in izkrivljanja konkurence na slovenskem bančnem trgu, so sporočili v Bruslju.

Evropska komisarka Margrethe Vestager, ki je pristojna za politiko konkurence, je dejala: "Prodaja NLB-ja je bila eden od pomembnih še nedoseženih mejnikov načrta prestrukturiranja banke, ki nam je leta 2013 omogočil, da ji odobrimo državno pomoč v vrednosti več kot dve milijardi evrov." Zato je komisija pozdravila zavezo Slovenije, ki si je zadala "jasen časovni načrt za dosego te prodaje". Komisija je zato lahko odobrila novi sveženj zavez Slovenije za NLB, po katerem se bo privatizacija do 25 odstotkov plus ena delnica, ki bo ostala v rokah države, odvila do konca prihodnjega leta.

Če Slovenija ne bo prodala, bo prodajo prevzel skrbnik
Če Slovenija ne bo upoštevala predvidenih rokov, bo imenovan skrbnik za odprodajo, ki bo prevzel postopek prodaje. "Ta zaveza je pomembna, saj smo v sklepu iz januarja 2018 navedli, da bi lahko skrbnik za odprodajo s polnimi pooblastili dodatno izboljšal sposobnost preživetja NLB-ja," so izpostavili v komisiji.

Za NLB so podaljšali ključne obstoječe zaveze, ki jih ta izpolnjuje od prejema državne pomoči. V zvezi s tem je pomembna zaveza glede donosa iz lastniških instrumentov, ki zagotavlja, da bo lahko NLB odobril nova posojila le, če bo za njih prejela minimalen donos iz lastniških instrumentov. NLB prav tako ne bo znova sklepal poslov, ki jih je prodal v okviru načrta prestrukturiranja, kot so lizinški posli, in bo strogo spoštoval prepoved prevzemov.

Novi sveženj zavez vsebuje tudi kompenzacijske ukrepe, in sicer, da bo NLB zaprl dodatne bančne podružnice na domačem trgu in bo v primeru neizpolnitve prodajnih zavez prodal tudi svoj delež v hčerinski zavarovalnici NLB Vita. NLB bo tudi izdal obveznico drugega reda, so dodali.

Dokapitalizacija NLB-ja je bila v skladu z EU pravili
Odločitev Evropske komisije je sicer po besedah državnega sekretarja na finančnem ministrstvu Gorazda Renčlja še povsem sveža, na ministrstvu pa naj bi jo po ustaljenih kanalih dobili v najkrajšem možnem času, a na podlagi doslej dostopnih podatkov in objavljenega sporočila za javnost Evropske komisije je po ocenah finančnega ministrstva pričakovana in pomeni potrditev dogovora, ki so ga dosegle strokovne službe generalnega direktorata komisije za konkurenco in ministrstva za finance, sredi julija pa ga je potrdila tudi vlada.

"Na ministrstvu smo z odločitvijo komisije zadovoljni, ker zagotavlja uresničitev temeljnih ciljev, ki smo jima vseskozi sledili: ohranitev NLB kot mednarodne finančne institucije regionalnega pomena ter izvedbo prodajnega postopka na način, ko kupnino in s tem optimizacijo vračila vložka davkoplačevalcev določajo zgolj tržni pogoji," je odločitev v sporočilu za javnost komentirala ministrica za finance, ki opravlja tekoče posle, Mateja Vraničar Erman.

Renčelj je ministrico v izjavi za medije dopolnil z besedami, da je odločitev komisije pomembna, ker "nas vrača trdno na polje pravne gotovosti". Komisija je namreč z odločitvijo spet potrdila, da je dokapitalizacija banke s konca leta 2013 skladna s pravili EU o državnih pomočeh.

"Ne gre samo za položaj Slovenije kot članice, ki spoštuje dane zaveze, gre tudi za to, da je pravna gotovost pomembna za banko, njeno redno poslovanje in predvsem za izvedbo prodajnega postopka," je povedal Renčelj.

Prodaja po IPO metodi
Slovenski državni holding (SDH) po današnji odločitvi Evropske komisije, ki je sledila predlogu Slovenije glede spremembe zavez za prodajo NLB, izvaja vsa pripravljalna dejanja za prodajo delnic NLB po metodi IPO. Časovnice začetka postopka prodaje pa ne razkrivamo vnaprej, so danes sporočili iz SDH.

"SDH skupaj z izbranim finančnim svetovalcem Deutsche Bank in sodelovanjem NLB intenzivno izvaja vsa pripravljalna dejanja, ki so potrebna za prodajo po metodi javne ponudbe delnic (IPO), ki je z odlokom o strategiji upravljanja kapitalskih naložb države predviden kot način prodaje NLB," so pojasnili.

Časovnice začetka postopka prodaje, ki se običajno začne z javno objavo namere za uvrstitev delnic na borzo, SDH ne razkriva vnaprej, so dodali.

Slovenija ustavila prodajo
Vlada je predlog spremenjenih zavez za NLB, ki ga je komisija danes potrdila, v Bruselj poslala 13. julija. Strani sta se namreč, potem ko Slovenija ni izpolnila obljube, da bo prodajo banke začela do konca lanskega leta in je zato komisija sprožila poglobljeno preiskavo, pogajali o novih rešitvah. Slovenija je namreč prodajo lani po metodi IPO, ki jo načrtuje tudi tokrat, ustavila, ker je ocenila, da bi za delež v banki zaradi nerešenega vprašanja deviznih vlog varčevalcev na Hrvaškem iztržila prenizko ceno. Konec lanskega marca, pred prekinjeno prodajo, je knjigovodska vrednost delnice NLB znašala 65,50 evra, ponujena cena za delnico pa je bila postavljena med 55 do 71 evri.

Da bi bila cena tokrat lahko višja, je DZ potrdil zakon za zaščito vrednosti kapitalske naložbe države v NLB, ki določa, da se iz sklada za nasledstvo NLB-ja povrne finančna vrednost, če pride do prisilnih izvršb na premoženje NLB-ja na Hrvaškem. Zakon, s katerim bodo zaščitili NLB pred učinki sodb hrvaških sodišč glede prenesenih deviznih vlog LB-ja in dosegli, da prodaja poteka pod tržnimi pogoji, bo začel veljati dan po objavi, da je komisija izdala odločbo o spremembi zavez za NLB, v uradnem listu.

Kmalu potrditev dividend
Nato bosta NLB in sklad za nasledstvo, ki bo banki povrnil finančno vrednost, če se bodo pojavile prisilne izvršbe na njeno premoženje na Hrvaškem, podpisala pogodbo. Zakon bo tudi podlaga za to, da bo NLB lahko na Evropsko centralno banko naslovil prošnjo za izplačilo dividend v vrednosti 189 milijonov evrov. Ko bo ta prižgala zeleno luč, bo SDH delitev bilančnega dobička za dividende potrdil predvidoma na septembrski skupščini.

L. L., G. C.
Prijavi napako
Komentarji
slovenc1
# 10.08.2018 ob 13:01
To bo Levica vesela...
prizemljen
# 10.08.2018 ob 14:13
komsomolec

Ta je pa nova. A Alenka Bratušek je sedaj že med osamosvojitelji?
krumpek
# 10.08.2018 ob 13:06
Kaj se pa tile v komisiji grejo?
A se ne zavedajo, da mora o prodaji NLB-ja glasovati še člani Levice?
pomaranča2008
# 10.08.2018 ob 13:02
zadnji čas
GORILA
# 10.08.2018 ob 12:56
...pa ravno pred volitvami!
nuLanuLa
# 10.08.2018 ob 13:29
@komsomolec: UDBA je mela čez LB že zdavnaj. Pač levi znajo v tem primeru boljše krasti, zato je mogoče statistika slabša za Janeza.
presenečen
# 10.08.2018 ob 13:03
Nič bat, saj imamo še DUTB, ki je letos s 67 milijonov evrov vrednim dobičkom dosegel rekord..
prizemljen
# 10.08.2018 ob 14:16
KLIPAN

A so stem dobičkom pokrili kakšen del dolga, nastralega za njihovo dokapitalizacijo?
TineB
# 10.08.2018 ob 13:13
EU je zaukazala, de je treba razbiti pujska in poplačati pufe ...

Ne pozabite: dokapitalizacija NLB s strani države (da ni šla v bankrot!), je bila financirana s posojili iz tujine!

In deal je bil, da to lahko stori država (in ne že takrat zasebni investitor - ker alternativa je bila zasebna dokapitalizacije banke in tako pridobitev deleža v banki) in se zadolži, če bo potem v nekem roku banko res prodala. Logično.

Kajti izkazalo se je, da so banke v državni lasti preveliko tveganje, ker se morajo - vsaj tiste bolj reven države, kamor SLO spada - za dokapitalizacijo in reševanje bank zadolžiti v tujini.

Ja, državno reševanje banke je omogočeno, če se zgodi npr nacionalizacija banke (razlastitev), njeno reševanje z državnim denarjem (izposojenim zunaj) in potem prodaja banke naprej.
deželan
# 10.08.2018 ob 15:01
Tisti, ki so navajeni biti na koritu NLB, ki ga venomer polnimo dakoplačevalci, bodo kričali po celi Slovenije, da se jim godi krivica, da imamo pravico do lastnine, pa čeprav nas košta silne denarje in nimamo od nje nobene koristi razen obveznosti.

Vsi ki so za to, da banka ostane v lasti Slovenije, naj hitro ustanovijo zadrugo ipd vložijo denar in banko kupijo. Po zagotovilih Mesca je to dober nakup, banka je bojda polna denarja in bodo kupnino hitro povrnili ter pobirali mastne dobičke.
Kdor verjame v Levico v Luka bo šel v nakup NLB.
muff1488
# 10.08.2018 ob 14:28
Tudi Bavarci so morali prodati delež banke po državni pomoči (vir: https://de.wikipedia.org/wiki/Bayerische
_Landesbank#Eigent%C3%BCmer)

Vse države, katere so vstopile v evrsko območje, so se odrekle (vsaj deležno) finančni suverenosti.
HakmeD
# 10.08.2018 ob 13:31
Člane uprave bi blo potrebno podučit, kaj je osnovno poslanstvo banke. Mal srednješolske osnove bančne ekonomije. Tist dolg hrvaškim upnikom se pa enostavno enostransko odpiše. Če lahko oni enoostransko neupoštevajo razna določila, lahko tut mi. Sm muda je treba met.Ostalo bo naredilo tržno okolje samo! Normalno bi blo, da banka kreditira državo, ne pa da država 'rešuje' banko.

Aja, pa čim več iranskih miljard obrnt, tu bo zj dobr biznis, izkoristit 'prilko'.

Vse to, bi blo lepo in prav, če bi RES živeli v svobodno-tržnem gospodarstvu, a ker temu ni tako, bruseljski ovčar laja drugače, bo iz vsega ratou še večji šmorn...
TineB
# 10.08.2018 ob 15:58
@K-ris

Nebogata država in zapufana (kar Slovenija je) JE običajno SLAB lastnik. Daj malo poglej, kaj delajo v podjetjih, kjer so lastniki - največji cilj države je, da si izplača v proračun čim višje dividende. Torej, da ven iz firme čim več dobička pobere. Ta ne ostane v firmi kot rezerva - za naložbe ali za slabe čase.

Večina odgovornih lastnikov podjetij tako ne izčrpava. Izplačajo si razumen dividende, ne pa kot država, ki denar rabi vsako leto, da nafila proračun - in prihodki iz dividend so tudi zapisani v proračunu kot prihodek!!!! Sploh država postane požerešna, če se pojavi v proračunu večja luknja od pričakovane - potem si na skupščini delničarjev izglasuje višjo dividendo.

Podjetja niso zato, da služijo kot molzne krave. So zato, da ustvarjajo konstanten donos. A država kot lastnica se pogosto politično vmešava v vodenje podjetij (banke dajejo kredite po političnih ukazih; podjetja širijo poslovanje po drugih načelih ne ekonomskih - npr MORAJO odpirati nerentabilne poslovalnice; MORAJO zaposlovati in ne odpuščati, MORAJO dati pogodbene posle izbrancem itd).

Državna mora za politične stvari skrbeti preko zakonodaje in izvajanje le te. Ne pa preko lastništva v podjetjih. Država je ponavadi lastnica javno pomembne infrastrukture, ki izvajajo javne storitve za javno dobro: bolnice, šole, univerze, knjižnice, kulturne ustanove, infrastruktura, oskrba z vodo itd. Ne pa nekih bank, telekomov, zavarovalnic, bencinskih pump, trgovskih podjetij, farmacevtskih firm, proizvajalcev gospodinjskih aparatov, hotelov, term itd.

Ja, pogosto imajo države kak državni investicijski sklad, ki je namenjen stalinm donosom npr za polnjenje pokojninske blagajne. Ne pa proračuna za karkoli država že rabi. In tak sklad se ponavadi tržno obnaša - kupuje, prodaja in s tem SLUŽI. Tako, da podjetij ne izčrpava.

Halo, tam imamo NLB , ki bi morala si amlo več zaloge od minimalne ustvariti za krizo ... država bi pa ves dobiček ven pobrala. Tam imamo Telekom, ki bo moral vlagati v 5G omrežje in tekmovati s konkurenco A1 in Telemachom itd - država pa ful višje dividende od predloga uprave ven pobira iz podjetja, ki bi ta dobiček rabil za investicije.

OK, saj bi bilo kul, če bi imeli vlado, ki bi znala gospodariti s podjetji. Pa imamo samo leve, ki imajo državna podjetja za molzne krave. Če pa državno podjetje zariba, pa državni banki država zaukaže, naj da kredit. Kot se je to v prejšnji državi počelo.

Ali pa npr v navezi Petrol - Letališče Ljubljana - Adria Airways. Letališče je MORALO le Petrolu dati dovoljenje za prodajo goriva tam in ne kakemu tujemu podjetju. Letališče je moralo dati nižje cene storitev Adriji. Adria je morala leteti na Brnik in ne npr v Trst. Adria je morala pri Letališči naročati storitve in ne pri kaki zasebni firmi.

Namesto da bi vse te firme delovale TRŽNO in se svobodno odločale o poslovnih potezah, so MORALE kupovati en od drugega. Ker je bilo tako v "javnem interesu". Res? Adria zabluzila- prodana. Letališče skoraj zabluzilo - prodano. Edino Petrol se še masti in je v državni lasti ...
SUGS
# 10.08.2018 ob 14:17
Torej lahko do konca leta pričakujemo padec vlade oz. odtegljaj podpore Levice; ker vsi razen njih vemo, da bo proces prodaje potrebno začeti.

Če ne prej, gremo spomladi na nove volitve-
noprou
# 10.08.2018 ob 15:33
točno, levičarji naj zberejo denar in odkupijo to zelo donosno banko, ki se bo zdaj prodala. Banka bo tako še naprej v "naši" lasti, in še naprej "bomo" iz nje kasirali mastne dobičke. In najpomembnejše, nihče "nam" ne bo ukazoval glede te banke. Podpiram levičarje pri tem, 100%.

Prosim pa še za razlago: kaj to pomeni "sistemska" banka? V čem se taka banka razlikuje od običajne banke? Samo v tem, da politiki lahko vlečejo denar iz nje, ali še v čem?
TineB
# 10.08.2018 ob 14:31
@K-ris

Res se za reševanje zasebne banke, ki jo nacionaliziraš, ponavadi zadolžiš v tujini. A to narediš, ker veš, da jo boš čez čas prodal in z njo poplačal dolgove ter celo zaslužil. Ne pa jo obdržal. In zato se lotiš tega zelo smotrno.

In enako se smatra tudi pri že v osnovi državnih bankah: če jo rešuješ, jo moraš potem prodati. Problem je, ker je SLO noče.

Državno lastništvo pomeni vpletanje politike v upravljanje in vodenje in s tem se povečuje tveganje za korupcijo. Ta je sicer manjša v državah z večjo politično kulturo in z več etike. SLO v to skupino pač (še) NE SPADA.

Glede KBC ... ni bila pripravljena povečati deleža, ki ji ne bi omogočal polne kontrole v banki. Kateri bedak bi samo dal denar, ne bi pa mogel sam potem upravljati podjetja??? Razen če gre za zelo uspešno in priznano dobro stoječe, dobro vodeno podjetje. Da si noter le kot vlagatelj brez upravljavskih pravic - in si tam le zaradi donosa (dividende, rast cene delnice itd). NLB ni nič od tega. In KBC pač ni hotela biti dedek Mraz, ki bi SLO politiki prinesel darilo, igračo (v obliki dokapitalizacije banke), s katero bi se potel lahko igrali predvsem SLO politiki in ne le KBC. Čeprav bi bila "igrača" njena.

V SLO smo sploh radi takšni: radi bi samo, da nekdo da denar, vloži ... potem bi pa mi odločali o vodenju in upravljanju. Hhahahahahaha! Mhm.
Glej, kdor da denar za (večinski) vložek, potem tudi hoče polno kontrolo nad upravljanjem in lahko zahteva cilje (npr določen letni donos itd).
Radoveden
# 10.08.2018 ob 13:48
Zvezde so nam naklonjene, samo en satelit ni v ravnovesju.
marialorca
# 10.08.2018 ob 13:16
Mi lahko, lepo prosim, nekdo pove, koliko stane "igrača" NLB, kako se določi njena nakupna vrednost in koga od odgovornih se dobi v paketu. Zanima me, saj se mi lahko zgodi eu-JACKPOT.
sik
# 10.08.2018 ob 16:59
Tezava Slovencev je da smo z eno nogo se vedno Balkanci in se ne drzimo dogovorov.
Ce smo pred leti sli jamrat v EU in smo dobili pomoc in je bil dogovor da prodamo to nesrecno koruptivno NLB ne vem v cem je tezava.
Ce smo revna drzava ki je 80% velikih projektov naredila iz EU fondov in torej nimamo denarja tudi za lastno mocno vojsko in smo iz tega razloga poiskali nekoga ki nas bo branil ker ima vse to kar mi ne moremo imeti ne vem kje je problem da za to obrambo ne placujemo in se ne drzimo dogovora.
In potem se ostalih taksnih in podobnih 1000 primerov...
janroz
# 10.08.2018 ob 16:03
Ne, tile niso resni, Luka je dejal, da ne bo nič.
zerorez
# 10.08.2018 ob 15:43
Kolonizacija.
zdaj vidite kako so nam "osamo0svojitelji" zapravili državo in domovino. ves čas so delali za tuje šefe in gospodarje.


Tvoji prenovljeni komunisti so se zapufali vec, kot lahko zasluzijo (normalno, katera levica pa ne) in so si bili primorani isti ljudje izposojati denar od (med drugim) Evropske komisije in ti so v zameno zahtevali, da se NLB proda. Zkaj pa? Ker vejo, da je vreca brez dna, v kateri ponikajo miljarde verov za kredite, ki jih nihce ne vraca. Drzava si pa denar sposoja, in ga me ce v isto NLB. Grejt sakses!
In na koncu pridejo levicarji, in recejo da je kriva desnica :D
AMFIBIJA
# 10.08.2018 ob 13:38
Ljuba Novak Bankar

OBLJUBA DELA DOLG

»Si obljubil, drži se zaveze,
kravo moral torej boš prodati,
še pred koncem leta jo oddati,
tvoje niso prav nič mar mi peze.«

To je upnik kmetovalcu rekel,
ki prodajo rad bi bil prelóžil,
dolg nato seveda še pomnóžil,
v nedogled za rep bi kravo vlekel.

Bi prodal in hkrati jo ohranil
v lastnem hlevu tudi po prodaji,
če ne v hlevu, vsaj v domači staji,
kjer mendá bi zgledno kravo hranil.

Bi prodal po deležih jo raje,
zdaj glasijo se predlogi novi,
njemu krava, kupcu pa rogovi,
nova to ponudba je prodaje.

Boljša zanj, si misli, kakor lanska,
kupca kmetovalec prepričuje,
da je tisto, kar naj ne kupuje
nova pasma, pravi ji ljubljanska.

Razlog pa, da kravo zadržuje,
do absurda je za rep privlečen,
pravi kmet, da tisti bo nesrečen,
ki od krave mleko pričakuje.

Ta pusti se molzti zgolj izbranim,
nov lastnik imel da bo izgubo,
s kravo našo da drvi v pogubo,
mleko daje ta le molzcem znanim.
RJSlo
# 10.08.2018 ob 17:02
Po njej mora država do konca leta prodati najmanj 50 odstotkov plus eno delnico banke, preostali del do 25 odstotkov plus ena delnica pa do konca prihodnjega leta.
---------------------------------------------
No ja. In konec leta čaka EK novo presenečenje?
bayerncsu
# 10.08.2018 ob 15:56
EU toleranca je velika ,upajmo da se bo držala država vseh dogovorov ...
Sicer levičarji če že željo imeti NLB v svoji lasti jo enostavno odkupijo in nadaljujejo svoje ilegalne posle naprej kot je to počela že ena druga levičarska faktor banka ...
hehet
# 10.08.2018 ob 17:12
Prazne besede, ker "naši" še vedno mislijo da se lahko z zavlačevanjem prodaje na koncu komisiji ne bo več dalo prepirat glede te dežurne pralnice denarja in jih bodo pustili pri miru.

Malo morgen.
Skippy
# 10.08.2018 ob 19:32
In to v Ekvador - potem clovek razume stisko.
Jožeine
# 10.08.2018 ob 15:28
In kaj bo sedaj Levica, se bo držala obljub ali bo stisnila rep med noge in šla v koalicijo, ki bo to omogočila?
A6
# 10.08.2018 ob 14:54
to bo eden od projektov levice. good luck
oleander
# 10.08.2018 ob 15:19
Nič bat, saj imamo še DUTB, ki je letos s 67 milijonov evrov vrednim dobičkom dosegel rekord..

https://podcrto.si/shizofrenost-slabe-banke/
Iz leta 2017.
V letu 2018 pa je na portalu podcrto.si objavljeno, da je Računsko sodišče banki izdalo negativno mnenje.
tupamaross
# 10.08.2018 ob 15:13
Nič od tega ne razumem. Banka, ki ji grozi rubež nepremičnin,
ki ji je bilo posojeno več milijard našega denarja..., prosi, da si
lahko izplača dobiček(!?)!

Ne pozabimo, da sodbe hrvaških sodišč temeljijo izključno na
sklepu Evropskega sodišča za človekove pravice.

Naj nam bog pomaga.
uuuuu
# 10.08.2018 ob 14:42
Še eno leto nje, da še kej zmutimo (za finale) na balkanu, hvala ... Kako milijardico bi še opral, boste dobil procente ... Kar zadeva pa levico, pa ups, ravnokar pala koalicija. Se opravičujemo.

prijatelj od strica.
MateoS
# 10.08.2018 ob 22:36
NLB rabi lastnika.. Z njo si podjetja v bolj eksotičnih državah, kjer se da delati dober biznis niče ne moremo pomagati...Nimajo mreže. Balkan in EU pa smo gotovi...
MateoS
# 10.08.2018 ob 22:34
Novi lastniki bodo sigurno nagradili Kosa in Praprotnika;) kako boste letela...
FancyBoy
# 10.08.2018 ob 20:58
De facto, smo zafurana balkanska drzavica
amigo
# 11.08.2018 ob 20:27
&sik
Ce smo revna drzava ki je 80% velikih projektov naredila iz EU fondov in torej nimamo denarja tudi za lastno mocno vojsko in smo iz tega razloga poiskali nekoga ki nas bo branil ker ima vse to kar mi ne moremo imeti ne vem kje je problem da za to obrambo ne placujemo in se ne drzimo dogovora.

Ti izgleda nisi pri sebi. Čez slovenijo je šlo pol milijona neznancev. Nam je kdo pomagal varovati mejo?
cepc
# 11.08.2018 ob 07:13
In spodaj podpisana te obveze EU za prodajo banke bo zopet v vladi.
pejtevennazrak
# 10.08.2018 ob 20:20
Lepa novica. Končno nekaj pametnega z naše Evrope.
K_ris
# 10.08.2018 ob 13:29
@TineB

ker alternativa je bila zasebna dokapitalizacije banke in tako pridobitev deleža v banki

Če je bila to takrat alternativa, zakaj se je bi izbralo? Še več, KBC se je, namesto da bi sodeloval v dokapitalizaciji, povsem umaknil iz lastništva.
misterij
# 11.08.2018 ob 20:00
Prva in edina točka Levice,ki bo protokolarno,konstruktivno državotvorno zavirala prodajo NLB-ja,kar so ždavnaj imeli zapisano v stranki,da banke ne bodo pustili prodati.Upamo lahko le da se bo vlada prej sesedla sama vase.
deželan
# 11.08.2018 ob 09:48
neverjetne trditve...v banko smo vložili EUR-e. Banka ima na spletu prav vsa poslovna poročila in se lahko prevei koliko dobičkov je imela in koliko zgube. Med leti 2005 in 2017 je seštevek vseh rezultato poslovanja -1,5 milijarde EUR.
Zajaja se že s samim poimenovanjem denarja ki smo ga morali dati bank, da je preživela.
Trdi se da smo vanjo vložili, še večkrat da smo dokapitalizirali. Če v banko vložiš, potem je ta denar na bančnem računu. Če banko dokapitaliziraš pomeni, da si jo organsko povečak ( kot bi hiši dodali še del novega krila).
Mi smo dali banki denar zato, da je pokrila ustvarjeno zgubo in tega denarja ni več, v nasprotnem bi to banko kar zaprli.

Trdi se, da se bo povzročila škoda, ker je to sistemska banka. Tu se postavlja vprašanje, kolikđšno provizijo zaračunava NLB državi in ali bi bila manjša, če bi država izbirala za sistemske potrebe med konkurenti.

Trdi se, da nam gbanka daje trenutno dobre dobičke. Res je čani je bil dobiček 184 milijonov in bi morala imeti tako dobro poslovanje kar 22 let nepretrgoma, da bi pokrila vse " dokapitalizacije".
Trdi se da ta banka podpira gospodarstvo a imamo praktične primere, ki dokazujejo, da ta banka daje gospodarstvu dražja posojila kot tuje banke.

Vse kaže, da bi en del politike imel rad še naprej močćan vpliv na gospodarstvo ob tem, da popolnoma nič ne odgovajra.

Če banko kupi katerikoli lastnik, ima država vedno delež pri dobičku kot davek na dobiček. Na podjetja, tudi banke ima politika neposredno velik vpliv z raznimi inšituciojami, agencijami, lahko tudi sprejema nove zakone s katrerimi gospodarstvo regulira. Kaj za vraga potem še naprej motivira politike, da bi bili v podjetju kot lastniki ? Ostane le ena razlaga, radi namakajo prste v marmelado in nič ne odgovarjajo.

Vsi ki menijo, da je banka polna denarja naj se združijo, banko kupijo in bodo zlahka pokrili kupnino. Kot lastniki bodo lahko dobiček razdelili med zaposlene, ga namenili za humanitarne zadeve ali si ga izplačali.
Očitno nekatere, ki pravijo banko ne prodati žene slo, da bi nam ostalim ukazovala kaj naj počnemo. Žeja po vladanju in obvladovanju... "samo mi imamo prav" je huda in pogubna in se ji moramo upreti kajti vedno potegnemo kratko.
Fuk-U
# 11.08.2018 ob 07:39
Slovenska vlada se je zavezala da bo senkala NLB, ker ce kupec ve da ti moras prodat, sigurno nebo ponudo nic kaj dosti... EU nas bo spet okradla, Slovenci z vsemi nasimi politiki na celu pa so veseli, ker so nas spet oropali, ampak tokrat je vredu, ker tujec vlahko v Sloveniji krade kolko hoce, samo da ni nas! Idijotski narod in politiki, banko prodajajo kljub temu da je tudi dokapitalizajia bila izpeljana po pravilih, zakaj moramo ze prodat banko?
Zaveza Bruslju je vredna nic.
Guliarth
# 11.08.2018 ob 06:50
A zato imamo sprejem kvot in sprejemanje drugih kultur. Hvala Miro, kockal si z našimi glavami.
Skippy
# 11.08.2018 ob 02:23
Zakaj točno bi zagovarjali, da je banka, ki ne dela niti za svoje potrošnike, kaj šele za državo, v državnih rokah? Ne pozabite, komitentom so še računali pretvorbe iz tujih valut.
lizing
# 10.08.2018 ob 20:26
Nisem ekonomist sam ,če si prodal 50% plus delnico si jo prodal celo,ker imajo več kot polovico. Ali se motim?
K_ris
# 10.08.2018 ob 13:31
@TineB

Ja, državno reševanje banke je omogočeno, če se zgodi npr nacionalizacija banke (razlastitev), njeno reševanje z državnim denarjem (izposojenim zunaj) in potem prodaja banke naprej.

Če kot glavni problem navajaš zadolževanje v tujini, ne vem, kako ga s tem rešuješ. Tudi za dokapitalizacijo pred tem zasebne banke, se moraš zadolžiti v tujini.
sm0ve
# 13.08.2018 ob 13:27
Yesss!
Pohojen
# 12.08.2018 ob 06:14
Gnovinar
Kaj v Murgljah tudi štancajo nove stotake? EU jih bo
še le drugo leto. Toliko so nam dali kreditov, da so oni
odvisni od nas, pa tega nočejo. Zato nas silijo v poceni
prodajo NLB.
Pohojen
# 12.08.2018 ob 06:09
Če Evropska komisija ščiti SLO, naj takoj zahteva še
izbris državne garancije za vloge do 100.000 €.
Zakaj nam EU ne vrne zneska dokapitalizacije, potem
bi lahko zahtevala prodajo po tržni ceni. V NKBM smo
tako izgubili 600 milijonov. Torej skrb EU za SLO???
Fuk-U
# 11.08.2018 ob 08:01
Ni mi jasno zakaj si vsi slovenci mislijo da bo tuji lastnik bolj posten kot domaci?
Kaj tuji managerji pa ne kradejo in lazejo? Nasi se od njih ucijo, nasi so solarcki proti temu, kaj pride!

Levica, upam da ustavit to krajo, ker drugi so vsi za, predvsem Bratuskova, si obeta mastne pare ker je zrihtala business!
cepc
# 11.08.2018 ob 07:18
Ni problem prodaja,problem je v vseh tistih dokumentih po omarah,kdo,komu,kako,kdaj ,drugače povedano strah jih je resnice
Kazalo