Gospodarstvo
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 4.2 od 17 glasov Ocenite to novico!
Dušan Mes
Mes napoveduje še za dve milijardi naložb v slovensko železniško omrežje. Foto: BoBo

Dodaj v

Mes: Če bo Slovenija imela ustrezno infrastrukturo, bo tovora vedno dovolj

Zmogljivosti se bodo v prihodnjih letih še povečevale
20. avgust 2017 ob 16:26
Ljubljana - MMC RTV SLO, Radio Slovenija

Drugi železniški tir med Divačo in Koprom ima že leto in pol pridobljeno gradbeno dovoljenje. A številni opozarjajo, da ne bo rešil slovenske konkurenčnosti in bi bilo treba veliko več vložiti tudi v progo do Sežane, Ljubljane in naprej do Šentilja.

Samo letos se je tovor na železnici Divača-Koper povečal za 10 odstotkov, pravi generalni direktor Slovenskih železnic (SŽ) Dušan Mes, ki podpira gradnjo drugega tira; ta naj bi kapaciteto tovora povečal z zdajšnjih od 15 do17 milijonov ton na 40 milijonov ton na leto. "To pomeni več kot podvojitev vseh kapacitet, kar pomeni, da je treba podvojiti oz. bistveno povečati zmogljivosti tudi v Luki Koper," je pojasnil Mes.

Ali je, kot se je omenjalo, kandidat za prihodnjega predsednika uprave Luke Koper pred skorajšnjo zamenjavo Dragomirja Matića? Mes pravi, da ne. Želi končati velike, zahtevne projekte na SŽ-ju, med njimi ljubljansko Emoniko.

Potrebna bodo nova vlaganja
Kot zagovornika vladnega načrta gradnje drugega tira ga vprašamo, ali ne bo drugi tir, če bo zgrajen čez sedem let, nekonkurenčen in ga bodo s svojim železniškim obvodom prehiteli Italijani in Avstrijci? "Iz severnojadranskih pristanišč, do recimo srednje Evrope, govorimo o območju Dunaja, Prage, Bratislave, Budimpešte, je najhitreje in najceneje čez Slovenijo. Če bo Slovenija imela ustrezno infrastrukturo, ne samo tega tira, potem bo tukaj tovora vedno dovolj in bo vedno ta pot konkurenčnejša od drugih," je dodal.

Konkurenčnejša pomeni hitrejša in cenejša. Res pa je, da bo treba še naprej vlagati v železnice na celotnem ozemlju. "Obnove kar intenzivno potekajo. V zadnjih letih je bilo vloženih že več kot milijardo evrov, v naslednji perspektivi sta predvideni skoraj dve milijardi evrov, tako da so zmogljivosti že bistveno večje, kot so bile, in se bodo še povečale. Zlasti na relaciji od Ljubljane do Maribora," je še povedal.

Od petka naprej bodo železnice, natančneje drugi tir, predmet referendumske kampanje. Poleg trase nove proge in cene projekta bo v ospredju tudi vprašanje, kako in s čigavim načrtom je lahko Slovenija v logističnem pogledu bolj konkurenčna.

A. Č., Maja Derčar, Radio Slovenija
Prijavi napako
Komentarji
vranek
# 20.08.2017 ob 16:50
Bilo bi dobro, da bi ta in naslednja vlada , upam da ista, zmogla stratesko odlocitev, ki bi to kar Luka in Zeleznice potrebujejo, tudi zacrtali in predvideli za naslednja 4 leta. Ce tega ne misli vlada narediti na najbolj mozen ambiciozni nacin, potem tudi 2tir in malo tu malo tam nima smisla. Pricakujemo predvolilno kampanjo o tem, ne pa o domobranskih kosteh. Gospodarstvo je vazno.
rok85
# 20.08.2017 ob 17:03
Drugi tir bi moral biti prioriteta že dvajset let nazaj. Rešimo kar se še da.
stari maček
# 20.08.2017 ob 17:24
Vsi bomo imeli kaj od tega,manj bo tovornjakarjev na cesti in manj bodo slednje poškodovane,manj bodo nevarne plus tega bo več pretovarjanja in večji dotok denarja v drž.blagajno in s tem več za zdravstvo,šolstvo,socialo,vojsko,polici
jo,gasilstvo itd.če tira ne bo bo ves tovor šel v Reko in Trst,ne gledat samo za svoj vrtiček ampak širše,vsi pridobimo,če je gospodarstvo v dobri formi.
Gepard007
# 20.08.2017 ob 17:02
Ne spomnim se ene vlade, ki bi res delala za Slovenijo in gospodarski razvoj. Vsi kar nekaj mučkajo, menjajo kadre, debatirajo in vlečejo bajne plače. Vsakemu poslancu bi dal minimalno plačo, da bi se tam res pojavili tisti, ki jim je mar za Slovenijo.
bud00
# 20.08.2017 ob 17:44
Še Hrvati imajo elektronsko prodajo kart. Pri nas pa lahko vedeževalca na postaji vprašaš ali vlak sploh pride.
samo.hladnik
# 20.08.2017 ob 20:40
Zgraditi je treba zgolj 10 km poceni ravninske proge do Trsta. In še za to bila evropska sredstva, ker bi šlo za čezmejni projekt.

Tako bi lahko šel presežek tovora iz luke, ko/če sedanja železnica ne bi več zadoščala, do Avstrije po progi Pontebbana. Seveda bi po EU pravilih tudi tam tovore lahko vozile Slovenske železnice kot jih npr. tudi po Sloveniji že vozijo avstrijske.

Vse ostalo je megalomanstvo pod krinko t.i. nacionalnega interesa in poskus povsem neracionalnega zapravljanja davkoplačevalskega denarja.
tore
# 21.08.2017 ob 10:08
A ni zanimivo tole kadrovanje SLO vlad v državnih podjetjih.
Za direktorja SŽ ne najdejo nikogar od 7000 zaposlenih, ampak nastavijo bivšega direktorja igralnice (ki nima pojma o železnicah) ali pa direktorja restavracije (spet brez izkušenj z železnico).
V Luko KP so pred zadnjim uspešnim direktorjem (ki celo delovno dobo dela v Luki), nastavili nekoga ki še nikoli ni bil direktor (razen sp), ali pa direktorja komunale (brez izkušenj z pristaniščem).
Normalno je da se nekdo ki je strokovnjak ne pusti vodit nepoučenim iz SLO vlade. Najbrž zato tako po butalsko kadrujejo.
Lupo
# 20.08.2017 ob 21:50
Kdo je ta Mes??

Še en parazit na proračunu!
Mefisto
# 20.08.2017 ob 18:10
bud00
# 20.08.2017 ob 17:44
Prijavi neprimerno vsebino
Še Hrvati imajo elektronsko prodajo kart. Pri nas pa lahko vedeževalca na postaji vprašaš ali vlak sploh pride.


To nima nobene veze z infrastrukturo, samo z nesposobnostjo SŽ, kot podjetja. Se pa na SŽ zadeve počasi vseeno premikajo na bolje:

- projekt elektronskih kart že v teku in naj bi zaživel do konca leta
- razpis za nove potniške vlake
stari maček
# 20.08.2017 ob 18:05
Hrvaška je pa kje drugje zelo za nami,gasilska oprema za muzej,podeželje daleč za nami,oni bi bili lahko najbolj bogata država v EU zaradi turizma,so pa na repu.
politik kritik
# 20.08.2017 ob 17:39
Kakorkoli so Nemški cajtngi ta teden ponoreli, ko je Flixbus objavil, da vstopa v železniški potniški promet.

Prvi Flixtrainov vlak tako odpelje 24. Avgusta iz Stuttgarta proti Berlinu. Vozovnica bo stala vsega 19 €. Od Stuttgarta do Frankfurta celo samo 5 €.... Vlak bo potoval s hitrostjo 200 km/h, imel boš gor brezžičen brezplačen internet...

Skratka Nemške železnice in ostali so že na kolenih in jokajo. Ko bi vsaj zapeljal tak vlak npr. na relaciji Ljubljana - Benetke. To bi jokali naši pri SŽ in tudi Italijani...
Homer.
# 21.08.2017 ob 08:10
Nobena vlada ni imela jasno začrtanih ciljev, ki bi bili tudi uresničljivi.
Če pa je že slučajno bila blizu tega, pa ni dobila še en mandat, da bi te načrte izpeljala.
Greh pa se vleče že leta, da vsi ti načrti nimajo vizije in so neusklajeni.

Tudi to skropucalo 2 tira je brez strategije in vizije.
Če bi ta bila, bi govorili o dvotirni železnici, se ne bi držali nekih planov 20 let nazaj, ampak bi delali za bodočnost in stndarde, ki so predvideni za bodočnost.
V primeru "2.tira" se držimo trase, ki je bila nekoč dogovarjana z Italijani, ki so te zamisli že davno opustili. Zato sploh ni rečeno, da je ta trasa za nas optimalna in racionalna.
Vsekakor bi pa ta trasa v vsakem primeru morala biti dvotirna, sedanja trasa pa se mora opustiti (varovanje vodnega vira Rižane, požarni problemi, okoljski problemi s prebivalci ob progi, ......).
Trasa naj se potem uporabi za druge namene (turistično-rekreacijske in podobno).

Treba se je zavedati, da SŽ živijo od tovora in brez "infuzije" Luke Koper, SŽ gre lahko samo v rdeče številke in propad, kaj šele, da bi modernizirali železniško omrežje.........
odzajcatč
# 20.08.2017 ob 21:42
...povedal je, naj davkoplačevalci naredimo in financiramo 2. tir, da bodo še naprej kradli in živeli na naš račun....
firtoh
# 20.08.2017 ob 20:09
In to je vse,kar ste uspeli napisati za Slovenijo v treh dneh?Čestitke,ker v naši državi vse štima in nimate na kaj opozarjati
stari maček
# 20.08.2017 ob 18:27
Ta vlada zelo dobro dela kljub temu,da dobiva hlode pod noge.
stari maček
# 20.08.2017 ob 18:24
Vr se pa kdo gospodari v SŽ stranka SDS.
tuintam
# 20.08.2017 ob 18:10
rok85

Plani, ja... Saj planirajo, sebi v prid. Lahko bi obstoječemu tiru dodali še enega in oba elektrificirali (ter za oboje zagotovili elektriko). Ne pa da starega puščajo v nemar in si delajo novega. Vzdrževanje starega bo pa nov strošek, novega bodo predali pa sebi, ne investitorju... Itd.
kamnosek
# 20.08.2017 ob 18:07
Mes. Zakaj misliš, da bi morali za drugi tir plačati milijardo evrov več, kot je vreden?

Ker ne boš ti, bom jaz odgovoril. Ker si tako, kot Jankovič politično nastavljen in moraš zagovarjati stališča svojih gospodarjev.
mike1968
# 20.08.2017 ob 17:31
Le kam je šla ta milijarda????
bud00
# 21.08.2017 ob 07:15
@samo.hladnik točno tako. Slovenija za drugi tir ne bo dobila nobenega EU denarja kot govorijo. Tistih 63 mio je samo za projektno dokumentacijo in ni noben vložek v izgradnjo tira. Pa tudi to je samo kaplja v morje. Tudi če drugi tir zgradimo bo Koper še zmeraj slepo črevo, dvojno, ker ne bo nobene povezave v svet, niti z Italijo.
k500
# 21.08.2017 ob 06:56
a o tem pa niti besedice ?
SŽ-Tovorni promet toži Luko Koper
bori
# 20.08.2017 ob 19:58
Janezova garda bo zgradila ta tir. Brezplačno. Po zgledu maldinskih delovnih brigad..
Število prostovoljcev za gradnjo: 0
... medtem za proteste pred sodišči ipd. se nekja korenjkov 70+ najde.. pingo + sendvič + zastavica..
politik kritik
# 20.08.2017 ob 18:34
"Luka Koper nima veze z količino tovornjakov na avtocestah."

Neuradni viri iz pristanišča pravijo popolnoma drugače. Tir več ne požira, zato šibajo zadeve na poceni vzhodne tovornjake. Dalo bi se sicer tudi drugače, s povezovalno železniško progo med Koprom in Trstom katere gradnja bi stala vsega 75 milijonov €, ampak Slo. politika ne pusti....
Mefisto
# 20.08.2017 ob 18:12
Luka Koper nima veze z količino tovornjakov na avtocestah. Večina tovora v in iz luke gre po tirih. Večina tovornjakov na naših avtocestah je tranzit, ki bo pač vedno tukaj, saj ima Slovenija ugodno "povezovalno" lego. Tudi nemške avtoceste so polne tovornjakov.
bud00
# 20.08.2017 ob 17:15
Mene pa zanima cena prevoza tovora. Da ne bo tako kot pri TEŠ v kalkulaciji višja cena prevozov, realizirana cena bo pa pol manjša. Glede na to, da so tiri slabi, ovinki, klanci in vlaki počasni ne vem kako lahko konkuriramo recimo tisti italijansko/avstrijski hitri progi. Razen če bodo preko nas vozili samo razsuti tovor ter s tem uničevali tire in požirali elektriko za klanec iz KP.
stari maček
# 20.08.2017 ob 18:24
.....že nekaj let.
stari maček
# 20.08.2017 ob 17:45
Infrastruktura se gradi iz drž.proračuna,od kod pa se naj bi gradila,a bi sv.Peter nam dal denar aaaa,ni vam pa prav če bi se gradilo iz zasebnih sredstev,pa ne moreš verjet,da je narod tako neveden.
bud00
# 20.08.2017 ob 17:33
@stari maček tako so govorili, ko so delali AC in kaj imamo sedaj? Uničene ceste. Kaj bo bolje z vlaki? Nič. Spet bomo državljani plačevali. S tem, da ni potniške povezave v Italijo, za v Avstrijo ali pa Madžarsko pa je bolje da greš skoraj peš, kot pa da se voziš v vagonih brez klime. Tudi če naredijo drugi tir, bodo zabili notranji promet. Na gorenjskem je samo en tir iz LJ, pa še tam se vlaki v ŠkL pri počasni hitrosti iztirijo.
mikitr
# 20.08.2017 ob 17:07
Zame je pomembno ,koliko bom imel od tega tira kot državljan,in koliko me bo ta tir stal,vključno z degradacijo prostora in provizijami ,ki jih bodo nakradli posvečenci.Skrata,ali bo zame ,oz.za navadne državljane prinesel boljše in lažje življenje ali le nekaterim preobilno.
stari maček
# 20.08.2017 ob 18:47
Kakšna milijarda,nikamor še ni šla in ne bo šla če se bo kmalu gradil drugi tir,ker se bo nekaj f.sredstev pridobilo iz EU,200 milijonov Madžarska ostalo iz proračuna,če se bo izgradnja zavlekla bo se financiralo vse iz proračuna.
stari maček
# 20.08.2017 ob 18:20
Delala je vlada J.Drnovška za dobro Slovenije,poegnila jo je iz blata,kaj smo pa imeli,ko smo se osamosvojili NIČ zastarelo tehnologijo s katero smo morali prodreti na tuje trge ob izgubi jugoslovanskih,spremeniti jug.zakone v Slovenske,prišli smo v EU,OZN,NATO,OECD uspeh nam je priznal cel svet,pride pa naslednja vlada in vse podre in ta vlada dela dobro,izboljšuje se infrastruktura,g.rast je dobra,večja je potrošnja,manjša je brezposelnost,skratka kar uspešno vleče voz iz blata,ne da se pa v 3 letih vsega postoriti,stare bogate Evropske države so se reševale iz krize z pomočjo trojke nam uspeva brez nje,saj se ni v času debelih krav,ko je bilo gospodarstvo v dobri formi povsod po svetu storilo čisto nič,leta 2012 pa klestilo po raji,vzelo policiji,zdravstvu,sociali,vojski,razisk
ovanju itd.in sedsj je treba vse to nadoknadit,zato še državljani ne moremo kaj dosti čutiti izboljšanja,nekaj že,še več pa bomo v prihodnje,upam da bo vlada še po volitvah približno v taki postavi,da zopet ne pride cunami in vse podre kot 2004-08.
politik kritik
# 20.08.2017 ob 17:31
Mes: Če bo Slovenija imela ustrezno infrastrukturo, bo tovora vedno dovolj

Tovor, tovor in še enkrat tovor.... Kaj ima od tega Slovenec, razen zasvinjane prelepe deželice, ko se preko nje vali cela Kitajska za potrebe Nemške in Avstrijske industrije?

Tako pristanišče v Kopru, kot Slovenske železnice imata glede na velikost, porazno majhne dobičke, delavci so slabo plačani, malo jih je, oz. imajo majhno dodano vrednost.

Dalo bi se sicer marsikaj dogovoriti, če bi se kaj izboljšal tudi potniški železniški promet, ampak kot vidimo, bo "drugi tir" samo privatni industrijski tir za točno določeno firmo, na drugi strani pa imamo najslabšo čezmejno povezanost v EU med dvema državama (Italija - Slovenija). Na splošno je potniški promet katastrofalen, ne prodajajo niti kart preko interneta, kar je danes minimum od minimuma.
mikitr
# 20.08.2017 ob 17:09
Če si v Anakranu,v kampu Adrija,si skoraj v Luki,z povečanjem se boš kopal v Luki,a je res ogroman luka najpomemnejša ???
Kazalo