Eden izmed finalistov predstavlja svoje delo. Foto: Zlati boben
Eden izmed finalistov predstavlja svoje delo. Foto: Zlati boben

Na mednarodni oglaševalski festival Zlati boben, ki se je začel 2. oktobra, so ustvarjalci iz 26 držav prijavili 1. 438 del, ki jih ocenjujeta dve mednarodni žiriji. Podelili so že prve srebrne, zlate bobne in glavno nagrado Zlatega bobna.

V sekciji Single channel, to so ustvarjalne rešitve agencij, ki so učinkovito uporabile predvsem eno komunikacijsko pot, je bilo v ožji izbor od 1.123 prijavljenih del izbranih 210, v sekciji Multi channel, kjer se ocenjujeta ustvarjalnost in učinkovitost uporabe tako imenovanega integriranega marketinga, pa 87 del od 315 prijavljenih.

Ob tem so potekala še različna predavanja predstavnikov oglaševalske stroke

Martin Wiegel iz nizozemske agencije Wieden & Kennedy je podal nekaj napotkov, kako ustvarjati primerne kreativne rešitve v digitalni dobi. Poudaril je, da namen oglaševanja v novi dobi ni vzbujanje pozornosti, temveč animiranje ljudi, da pokažejo zanimanje. S svojim delom si morajo oglaševalci prizadevati, da ljudje niso ravnodušni, ampak da si želijo nekaj spremeniti. In navsezadnje, oglaševalci sami morajo zavzeti do vsebine oglaševanje neko stališče, ne pa samo skozi oglaševanje predstaviti izdelka ali storitve.

Na četrtkovi večerni podelitvi nagrad so v sekciji Singel channel podelili 38 srebrnih bobnov, 23 zlatih bobnov in 9 glavnih nagrad Zlatega bobna 2012. Glavne nagrade so dobili izraelska agencija Baumann Ber Rivnay Saatchi & Satatchi za televizijski oglas, za serijo treh tiskanih oglasov libanonska agencija Memac Ogilvy, za zunanje oglaševanje podružnica TBWA iz Carigrada, za radijski oglas avstrijska agencija Demner, Merlicek & Bergmann, za direktno oglaševanje kazahstanska agencija Good Media, za celostno grafično podobo podružnica TBWA iz Carigrada, s področja digitalnega oglaševanja romunska agencija BV McCann Erickson, v segmentu mobilnega oglaševanja je slavila ruska agencija Look at media, v segmentu inovativnih oblik oglaševanja pa madžarska podružnica agencije DDB.

V okviru četrtkovih predavanj so svoja dela predstavile ruska, slovaška, madžarska in belgijska neodvisna agencija in tako pokazale, da je da v globaliziranem svetu korporacij prostor tudi za majhne. Kot je dejal Andrey Gubaydulin iz ruske agencije Voskhod: "Malo denarja ti ne more preprečiti, da bi razmišljal kreativno!" "Podpora takšnim neodvisnim agencijam je podpora podjetništvu", je še posebej poudaril Lajos Horvath iz madžarske agencije Cluso, ki tudi meni, da je čas za ustanovutev agencije kadar koli, ne glede na razmere na trgu, saj te mora to delo predvsem veseliti. Juraj Vaculik iz slovaške agencije Made by Vaculik pa je predstavil, kako se da s pomočjo oglaševalskih rešitev in celovitih storitev, ki jih zagotavljajo tudi mednarodnim korporacijam, kot neodvisna agencija prodreti izven domačega trga in tako vstopiti na svetovni trg.

S. P. Š.