Izbor novice

Poudarki

  • Sodišče je presodilo, da ima varstvo sindikalnih predstavnikov prednost pred interesom družbe po nadaljevanju zaposlitve.
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 4.0 od 31 glasov Ocenite to novico!
Arriva
V družbi Arriva Dolenjska in Primorska so pred lansko stavko voznikov avtobusov podali izredno odpoved predsedniku sindikata SVAS Endreju Mesarošu, za katero pa je sodišče presodilo, da je nezakonita. Foto: BoBo
Arriva
V družbi Arriva Dolenjska in Primorska so na oglasni deski želeli zbrati podpise, s katerimi bi se zaposleni distancirali od Mesaroševih trditev. Foto: MMC RTV SLO

Dodaj v

V Arrivi morajo predsednika sindikata ponovno vzeti na delo. Sodišče prednost dalo zaščiti sindikata.

V družbi Arriva Dolenjska in Primorska se bodo o nadaljnih korakih še odločali
16. maj 2018 ob 13:01
Koper - MMC RTV SLO

Koprsko delovno sodišče je presodilo, da je bila izredna odpoved, ki so jo v družbi Arriva Dolenjska in Primorska izdali predsedniku Sindikata voznikov avtobusov Slovenije (SVAS), nezakonita. Sodišče je zavzelo stališče, da je v primeru sindikalista dopustna tudi nekoliko pretirana kritika. V družbi sodbe za zdaj ne komentirajo.

Kot smo že poročali, so v družbi Arriva Dolenjska in Primorska še pred začetkom lanske stavke voznikov avtobusov v skupini Arriva Slovenija predsedniku SVAS-a izdali izredno odpoved delovnega razmerja, ki mu je bila vročena ob koncu tedna kar med vožnjo avtobusa. Mesarošu so namreč očitali, da je s svojimi izjavami za javnost blatil ugled podjetja, zlasti ko se je v izjavi za časopis Primorske novice spraševal o tehnični brezhibnosti vozil ter v izjavi pred parlamentarnim odborom za infrastrukturo, kjer je dejal, da delodajalci lahko z delovnim časom manipulirajo po svoje.

Kaplja čez rob v odnosu med delodajalcem in Mesarošem pa je bil primer potnice v avtobusu, ki je imela vozovnico od Kopra do Izole, čeprav je trdila, da ji je Mesaroš obračunal vozovnico od Kopra do Bernardina. S tem pa so v družbi Arriva Dolenjska in Primorska Mesarošu očitali, da si je prisvojil 90 centov razlike v ceni med obema vozovnicama. V Obalni sindikalni organizaciji (OSO KS90) so tedaj trdili, da gre za pritisk na Mesaroša zaradi sindikalnega delovanja.

V Arrivi niso zanikali poglabljanja pnevmatik
Sodišče je Mesaroševim argumentom pritrdilo in v izhodišču zavzelo stališče, da je, "ker javnost lahko pričakuje, da bo tožnik kot predsednik sindikata kritiziral svojega delodajalca, po presoji sodišča tudi nekoliko pretirana kritika v načelu lahko dopustna". Sodišče nadaljuje, da je meja postavljena v točki, ko ne gre več za razpravo, temveč za žaljenje, do tega pa v Mesaroševem primeru ni prišlo. V družbi so Mesarošu očitali zavajanje glede števila prevoženih kilometrov rabljenega avtobusa, ki so ga v družbi kupili, podatka, koliko kilometrov opravi en avtobus, in namigovanja, da so v družbi poglabljali profile pnevmatik.

Glede podatka o prevoženih kilometrih je sodišče po zaslišanju prič presodilo, da je Mesaroš ob podajanju izjave o številu prevoženih kilometrov enega avtobusa v času izjave novinarki lahko prepričan o resničnosti svoje trditve. Glede očitka, da en voznik ne prevozi 130 tisoč kilometrov na leto, je Mesaroš dejal, da se je podatek nanašal na avtobus, in ne voznika, čemur je pritrdila tudi novinarka. Prav tako pa je sodišče presodilo, da Mesaroš ni kršil zakona o delovnih razmerjih z namigovanjem, da v družbi poglabljajo profile pnevmatik, saj tega niso zanikali, temveč poudarili, da je ta praksa pod določenimi pogoji tudi skladna s predpisi.

Sodišče: Varstvo sindikalista nad interesom družbe
V družbi so sicer zavzeli stališče, da je zaradi kršitev delovnega razmerja na strani Mesaroša zaupanje tako porušeno, da ne morejo več nadaljevati sodelovanja. Obenem pa so med sodnim postopkom, kot smo pred časom že poročali, na oglasni deski neuspešno zbirali podpise zaposlenih, s katerimi bi se zaposleni distancirali od Mesaroševih izjav. Sodišče pa je pri tehtanju interesa družbe in zaščite sindikalnih predstavnikov odločilo, da okoliščine, zaradi katerih Arriva Dolenjska in Primorska nima interesa o nadaljevanju delovnega razmerja, ne odtehta varstva sindikalnih predstavnikov pred odpovedjo.

Sodišče je zato družbi naložilo, da morajo Mesaroša povabiti nazaj na delo, obenem pa mu priznati vse pravice iz delovnega razmerja od prenehanja dalje. Prav tako bodo Mesarošu morali poravnati za 1.346 evrov sodnih stroškov. V družbi Arriva Dolenjska in Primorska so ob tem zapisali, da vodstvo "ne more podrobneje komentirati sodbe, ker ta še ni pravnomočna. Sodbo bomo najprej proučili in se odločili o nadaljnjih korakih." Je pa s sodbo zadovoljen sekretar OSO KS 90 Damjan Volf, ki je ob tem poudaril, da ga veseli, da je sodišče prepoznalo pritiske na sindikalno delovanje.

Podjetja krivijo nizke subvencije in imajo dobičke
Odločitev sodišča je pozdravil tudi Mesaroš, ki je dejal, da ga je odločitev sodišča razveselila, zdaj pa pričakuje, "da bo lahko naprej opravljal delo, ki ga veseli". Kljub sodbi pa bo preteklo še nekaj časa, preden bo Mesaroš znova sedel za volan avtobusa, saj odločitev še ni pravnomočna in se v družbi na odločitev koprskega sodišča še lahko pritožijo. O pritožbi se v družbi še niso izrekli. Mesaroš dodaja, da zadeva ni izpodbila njegovega elana za nadaljevanje sindikalnega delovanja, kar namerava početi tudi po vrnitvi na delovno mesto. Glavni cilj sindikata pa je sprememba panožne kolektivne pogodbe, ki dopušča skromno vrednotenje časa čakanja na postaji med vožnjami, zaradi česar v praksi prihaja do tega, da so vozniki avtobusov na mesec tudi do 320 ur v avtobusu, izpolnijo pa le običajni delovni čas.

Sporna kolektivna pogodba se je več let zgolj podaljševala, letos pa so se pogajanja med sindikati in delodajalci, v pogajanja je zdaj vključen tudi SVAS, začela prej kot običajno. Na strani delodajalcev so razlog za nizko vrednotenje ur čakanja in nepripravljenost na dvig plač utemeljevali s tem, da tega ne zmorejo zaradi nizkih subvencij, ki jih javnemu prevozu potnikov namenja država. Kljub temu pa so v letu 2016 vsa podjetja v skupini Arriva Slovenija imela več kot milijon evrov dobička, medtem ko je država koncesionarjem skupno namenila 18 milijonov evrov subvencij.

Luka Lukič
Prijavi napako
Komentarji
bockito
# 16.05.2018 ob 14:19
#dindunuffin
Lohk te je sram da take kvasiš po internetu...
polmil
# 16.05.2018 ob 14:15
Še en znak da si gospodarstveniki še preveč upajo, kar pomeni da imajo še preveč pravic v primerjavi z zaposlenimi.
Ne poslušati GZS, naša podjetja potrebujejo več inšpekcije in več kazni, ne pa olajšav, fleksibilnosti in podobnih neumnosti.
blue_night
# 16.05.2018 ob 13:56
zaradi česar v praksi prihaja do tega, da so vozniki avtobusov na mesec tudi do 320 ur v avtobusu, izpolnijo pa le običajni delovni čas.

To je na splošno problem 'privatnega' sektorja - delavca se odpusti in javno smeši, ker je šel med službenim časom na Facebook, pojem 'delovni čas' pa bi si delodajalec razlagal zelo liberalno.
MiD
# 16.05.2018 ob 14:22
Da v demokratičnem 21. stoletju ne smeš odpustiti delavca, ker pač tako hočeš, je kriminal.

V katerem svetu ali na katerem položaju ti živiš? Če to kar si napisal ni sarkazem, potem, si ti prvi, ki bi ga jaz z veseljem "poslal na cesto" brez pravice do socialnih prejemkov!
migaj
# 16.05.2018 ob 17:05
kriminal je, če delavskega predstavnika-delavca odpustiš zato, ker te moti njegova borba za delavske pravice in dostojno plačo
JackAce
# 16.05.2018 ob 14:57
Zahtevajmo zakonsko OBVEZNO SOUDELEŽBO ZAPOSLENIH PRI DOBIČKU. Spet so volitve, spet bo polno obljub, da bi pa katera stranka imela kakšno realno izboljšavo pa zgleda še ne bomo dočakali ane. Čas je za evolucijo tega ekstremnega kapitalizma in pravičnejšo delitev ustvarjenega med tiste, ki so prispevali k rezultatom.
ozzie
# 16.05.2018 ob 21:20
Bravo za sindikat.
Mefisto
# 16.05.2018 ob 16:46
Arriva je eden najslabših avtobusnih prevoznikov v Sloveniji.
ElTorro
# 16.05.2018 ob 16:11
Zahtevajmo zakonsko OBVEZNO SOUDELEŽBO ZAPOSLENIH PRI DOBIČKU

Sem za. Predpostavljam, da to vključuje tudi obvezno soudeležbo zaposlenih pri pokrivanju izgube, seveda?
Simba
# 17.05.2018 ob 10:26
Jaz imam svoje podjetje in programerje plačujem polno tudi takrat ko ne tipkajo kode.
Torej po tvoji logiki bi jih moral manj plačati saj ne programirajo?
Clap, clap
partibrejker
# 02.06.2018 ob 13:58
Pa prav zanima me kako ti delas s svojimi zaposlenimi oziroma svojimi izdelki. Verjetno bos zahteval od vseh, da bodo tiho, ce bodo tvoji izdelki ogrozali zdravje ljudi?
partibrejker
# 02.06.2018 ob 13:56
ROSPO
Torej je po tvoje super, da se nekdo, ki ve, da obstaja nevarnost za potnike in soferja osebno, potuhne in ne rece nic, saj s tem povzorci skodo podjetju?

Mislim, da mesas vzrok in posledico. Ce podjetje ne bi pocelo dolocenih stvari, potem sofer ne bi imel o cemu govoriti.
Simba
# 17.05.2018 ob 08:18
Osebno menim da čas čakanja bi moral biti enako plačan kot čas vožnje. Ni problem voznika da delodajalec ne zna optimizirati urnike voženj.
Pa še to: zakaj sploh subvencije?
ElTorro
# 16.05.2018 ob 16:50
kdo pa pokrije izgubo, ko gre podjetje v stečaj?

V prvi vrsti lastnik, ki je izgubil ves vložek, potem dobavitelji, ki so izgubili vsaj del, če ne vse terjatve, potem zaposleni, ki so izgubili plačo ali dve, na koncu banke in država.
gebu
# 16.05.2018 ob 14:33
Ko se bomo v Sloveniji naučili, da ima prav le sodišče, potem nam bo šlo na bolje. Ne glede na tako in onako sodstvo. Pa pejte za pravnike in sodnike!
KunteKinte
# 06.06.2018 ob 05:46
Ne bo se on več nadelal pri njih ;) na splošno so šoferji stisnjeni v kot.. prej gospodje zdaj pa zadnji loleki..od avtobusa rjav pa so tovarnjake.. s tem delovnim časom in pohlepom lastnikov se zadeva Max zaostrila.. država mizi na obe očesi.. sam ko bo eden naredil stalo.. zaspal za volanom ali kaj podobnega potem bo pa hudič.. govorim o lokalcih..
oziris.va
# 18.05.2018 ob 10:19
MiD
# 16.05.2018 ob 14:22

Da v demokratičnem 21. stoletju ne smeš odpustiti delavca, ker pač tako hočeš, je kriminal.


Želite neke vrste visokotehnološki srednji vek?
Lahko, ampak bo 99% prebivalcev trda predla.
Rocknrolla
# 17.05.2018 ob 14:08
Najlaže je pa furat fermo na subvencije...
BarakOrkbama
# 17.05.2018 ob 12:17
@Simba
Nikjer.
Rocknrolla
# 17.05.2018 ob 12:15
Sramota za podjetje je, da odpusti zastopnika pravic delavcev. To kaže da podjetje deluje po načelu sužnjelastništva in počne z delavci kar hoče... Se strinjam z nekom od prej, ki je napisal, da se nekateri delavci vedejo, kot da je podjetje njihovo in mislijo, da lahko počnejo kar hočejo... Pol maš pa še milenijce, ki pa sploh nič ne znajo delat (z rokami) im mislijo, da jim propada plača 2k€, da bo med šihtom igral igrce na računalniku
Simba
# 17.05.2018 ob 12:08
Zato pa sem napisal: "osebno menim...". Kje je problem?
BarakOrkbama
# 17.05.2018 ob 11:10
@Simba
Ne. Po moji logiki je prav, da jim plačuješ po shemi, ki se tebi zdi primerna, Arriva pa naj svoje voznike plačuje po shemi, ki se njim zdi primerna.
BarakOrkbama
# 17.05.2018 ob 09:05
@Simba
No če pa ti tako meniš, pa lahko odpreš svoje podjetje in svoje voznike plačuješ po shemi, ki se tebi zdi pravična.
BarakOrkbama
# 17.05.2018 ob 07:43
@polmil
kar pomeni da imajo še preveč pravic v primerjavi z zaposlenimi.
Kot na primer?

naša podjetja potrebujejo več inšpekcije in več kazni
Itak. Več dobro plačanih JS mest bo rešilo vse težave sveta.
HOR
# 16.05.2018 ob 22:40
Aja, na MMC se cenzurirajo razlage terminov, ki imajo tudi rasistično konotacijo tipa dindunuffin...!?
gejzir
# 16.05.2018 ob 21:53
Na volitvah se spomnite, katera stranka je ves čas opozarjala na tovrstne zgodbe s sindikalnimi zaupniki in se v svojih izjavah jasno, nedvoumno postavila za avtobusne prevoznike in na stran Mesaroša.
zozozo
# 16.05.2018 ob 19:17
Itak, mene ste pobrisali, rasista z rasističnim imenom in rasistično sliko pa pustili.
psytoma
# 16.05.2018 ob 18:27
Enaka srovšna je na pošti slovenije...
GORILA
# 16.05.2018 ob 16:41
@ElTorro
Sem za. Predpostavljam, da to vključuje tudi obvezno soudeležbo zaposlenih pri pokrivanju izgube, seveda?

...kdo pa pokrije izgubo, ko gre podjetje v stečaj?
ROSPO
# 30.05.2018 ob 21:22
Sodišče nadaljuje, da je meja postavljena v točki, ko ne gre več za razpravo, temveč za žaljenje, do tega pa v Mesaroševem primeru ni prišlo.

Hahaha.... ti sodniki ne poznajo prostega trga.... da voznik avtobusa javno razpravlja o varnosti vazil, ki je za stranke- potnike, po pomenu na prvem mestu med kriteriji. Zame je to nezaslisano, saj brez potrebe povzroca skodo podjetju. Ta oseba je odkrito napovedala vojno upravi in lastnikom podjetja in ti so dolzni sedaj ga vzeti nazaj medse. Seveda ga ne bodo vzeli, saj imajo na sreco po novem na voljo izjemo v zakonu, ki jim to omogoca. Ne pedstavljam si, kako bi kolektiv to sprejel. Da ga nekdo tako grobo sere in mu nihce nic ne more. Kar naenkrat bi se vse lahko tako obnasali in npr. Potnike ob vstopu v avtobus opozarjali, da avtobusi niso varni.
On je za podjetje zgolj delavec in vse ostalo kar pocne ob prostem casu nima nikakrsnih vplivov na to, pa naj si bo sinikalist, prvoborec, narodni heroj ali prejemnik Presernove nagrade. Tu je sodstvo padlo in ta primer je primer nesmisla in zablod sodisc ki je doseglo nivo absurda. Kot delodajalec srednje velikega podjetja bom prek zveze ponudil vso pomoc podjetju Arriva. Ce so sodisca prepojena s korupcijo in imajo tam po domace svinjak, naj to sodniki ne sirijo na trg, ker tam to nima kaj iskat in je obsojeno na instant propad. Sodisca lahko dalajo 100x slabse kot bi morala pa bodo sodniki se vedno prejeli placo. Na prostem trgu lahko padec prometa za 10% povzroci propad pojetja in s tem delavce brez sluzb.
penzl
# 16.05.2018 ob 14:10
Brez skrbi, bodo kmalu našli način, da ga spet odpustijo zaradi "poslovnih razlogov".

Jaz se niti ne bi želel vrnit v tako podjetje, kjer bi bil nezaželen.
Matej037
# 16.05.2018 ob 14:12
Slovenija je talec sindikalnih izsiljevanj. Delovna sodišča so podaljšana roka sindikatov in Levice.
dindunuffin
# 16.05.2018 ob 14:19
Delavci si začenjajo domišljati, da lahko delajo kar hočejo. Da so še vedno v socializmu. Mislim, da jih bo potrebno malo "prizemljiti". Recimo kakšno znižanje minimalnih plač, povišanje dohodnine, odvzem potnih stroškov in malice... pa bodo kmalu spet postali bol ponižni.
Kazalo