Gospodarstvo

Poudarki

  • V družbi Alpetour zaposlenim ponujajo 400 evrov bruto denarne nagrade, če pripeljejo prijatelja na delovno mesto voznik avtobusa
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 2.4 od 23 glasov Ocenite to novico!
Stavka
Kljub dogovoru, ki sta ga SVAS in KNSS Neodvisnost sklenila z vodstvom skupine Arriva Slovenija, se vozniki avtobusov še vedno spopadajo s problematičnim časom razpoložljivosti. V skupini pa so skrhani tudi odnosi med sindikati. Foto: SVAS
Avtobusi
Izvajanje javne gospodarske službe linijskih prevozov prejema izdatno podporo države, česar pa delavci pogosto ne občutijo. Foto: EPA
Sindikati
V sindikatih, ki pri stavki niso želeli sodelovati, so se po stavki z vodstvom družbe Arriva dogovorili za nagrajevanje delavcev, ki niso stavkali in so s tem ohranili ugled družbe. Foto: SVAS

Dodaj v

Po stavki voznikov avtobusov: Stimulacije za nestavkajoče in akcija "pripelji prijatelja"

Odnosi med sindikati znotraj skupine Arriva voda na mlin delodajalcu
18. oktober 2017 ob 13:00
Ljubljana - MMC RTV SLO

Po stavki voznikov avtobusov v skupini Arriva Slovenija se nadaljujejo vprašljivi odnosi med sindikati znotraj skupine. V dveh sindikatih, ki pri stavki nista želela sodelovati, so sprožili pogajanja za primerno nagrado za vse voznike, ki niso stavkali. Medtem pa v družbi Alpetour, delu skupine Arriva Slovenija, nove zaposlene iščejo kar z akcijo "pripelji prijatelja".

V SVAS-u so se že med stavko srečevali s težavo pri sodelovanju s preostalimi sindikati znotraj skupine Arriva, ki se stavki niso pridružili, saj so nastopili s stališčem, da stavka ni primeren način sindikalnega boja. Kljub temu pa končni dogovori, ki sta jih SVAS in KNSS Neodvisnost sklenila z vodstvom družbe in o katerih se na željo družbe ne razpravlja v medijih, veljajo za vse zaposlene. Med drugim vključujejo dvig osnovne urne postavke za voznike avtobusov v skupini, delno takoj, delno pa postopoma do leta 2020.

Le pet dni po končani stavki sta predstavnika Sindikata avtobusnega prometa Alpetour Kranj, ki deluje v okviru Sindikata delavcev prometa in zvez pri ZSSS-ju, in Sindikata podjetja Alpetour Kranj z vodstvom družbe dogovorila za pogajanja o šestih zadevah, med drugim dvig urne postavke za vse zaposlene, ohranitev izplačila božičnice in usklajevanje glede delovnih oblek. Med pogajalskimi zahtevami je tudi točka: "Prometno in vozno osebje, ki je v času stavke vestno in požrtvovalno opravljalo delovne naloge in s tem ohranilo ugled Alpetourja oziroma Arrive, naj se primerno nagradi."

Je nagrajevanje nestavkajočih zakonito?
Po naših podatkih sta se predstavnika obeh sindikatov uspešno uskladila glede te točke in tako so vozniki, ki se za stavko niso odločili in so ohranili ugled družbe, ob septembrski plači prejeli tudi izplačilo stimulacije zaradi povečanega obsega dela, ki je dosegla tudi višino 150 evrov neto. Po drugi strani so stavkajoči delavci prejeli fakturo za poplačilo uporabe avtobusa v času stavke, na katerem je bilo opravljenih štiri kilometre poti brez službenega naloga, po ceni 1,4 evra na kilometer.

Na vprašanje, ali je tovrstno nagrajevanje delavcev, ki ne stavkajo, dopustno, na inšpektoratu za delo odgovarjajo, da imajo o konkretni zadevi premalo informacij, poudarjajo pa, da Zakon o stavki opredeljuje kot prekršek primere, "če pravna oseba med stavko, organizirano pod pogoji, določenimi s tem zakonom, sprejme nove delavce, ki bi zamenjali udeležence stavke (razen če ni s tem zakonom predpisano drugače), če preprečuje delavcu, da bi sodeloval v stavki, ali če uporabi nasilne ukrepe, da bi se stavka končala."

Volf: Zloraba sindikata
Obenem pri inšpektoratu opominjajo na Zakon o delovnih razmerjih, ki med drugim določa, da mora "delodajalec delavcu zagotavljati enako obravnavo ne glede na različne osebne okoliščine, in sicer zlasti pri zaposlovanju, napredovanju, usposabljanju, izobraževanju, prekvalifikaciji, plačah in drugih prejemkih iz delovnega razmerja, odsotnostih z dela, delovnih razmerah, delovnem času in odpovedi pogodbe o zaposlitvi."

Tovrstno nagrajevanje je po mnenju Damjana Volfa iz SVAS-a "primer, kako delodajalec zlorabi sindikat za svoje namene in tako izniči sindikalni boj, ki si zastavi dolgoročne cilje boljšega plačila in pogojev za delo." Volf poudarja, da je bilo sodelovanje s preostalimi sindikati znotraj skupine vprašljivo že med stavko, ko se ji niso želeli pridružiti, kot tudi po stavki. "Mora pa tudi članstvo sindikatov razmisliti, ali je deljenje hrušk, jabolk in klobas res tisto, kar zagotavlja izboljšanje pogojev za delavce."

400 evrov za priporočilo prijatelja
Stavka je opomnila še na eno težavo voznikov avtobusov, zlasti zaradi panožne kolektivne pogodbe, ki omogoča delodajalcem, da čas, ki ga voznik preživi na čakanju na postaji med eno in drugo vožnjo, vrednoti kot tretjino delovne ure. V praksi to pomeni, da so vozniki več kot 220 ur na mesec v službi, zgolj za polni delovni čas. V pogajanjih glede panožne kolektivne pogodbe je na strani delojemalcev zgolj sindikat delavcev prometa in zvez kot edini reprezentativni sindikat v panogi. V SVAS-u še čakajo na konec postopka za priznanje reprezentativnosti, pri čemer Volf opozarja, da so se tudi na ravni posameznih družb že srečali z nasprotovanjem glede priznanja njihove reprezentativnosti.

Čeprav na strani delodajalcev v preteklosti ni bilo veliko posluha za spremembo opredelitve časa razpoložljivosti voznika v panožni kolektivni pogodbi, pa 220-urni delovnik za prihodke okoli 800 evrov neto očitno ne prepriča iskalcev zaposlitve. Da se nekateri prevozniki srečujejo s kadrovskimi težavami, je bilo tudi med stavko večkrat izpostavljeno. V družbi Alpetour so se zato odločili pri iskanju novih voznikov obrniti na svoje zaposlene. Tako so jih z obvestilom na oglasni deski v družbi pozvali: "Pripelji novega sodelavca in prejel boš nagrado 400 evrov bruto. Tudi novi sodelavec bo prejel nagrado 400 evrov bruto."

Nepravilnosti pri odrejanju nadur in razporejanju delovnega časa
Na inšpektoratu za delo so v zadnjih dveh letih pri nadzorih delodajalcev iz skupine Arriva ugotovili več nepravilnosti glede vodenja evidenc s področja dela in socialne varnosti ter odrejanja nadurnega dela in razporejanja delovnega časa. Nadzor so opravili tudi zaradi očitkov, da so v skupini kršili predpise med samo stavko, a ti nadzori še niso končani, so sporočili z inšpektorata.

Ob tem velja spomniti, da storitev javne gospodarske službe linijskega prevoza izdatno subvencionira država, ki je koncesionarjem lani namenila skupno skoraj 18 milijonov evrov subvencij, od tega je dobra dva milijona evrov prejel Alpetour. Vsa podjetja skupine Arriva Slovenija so tudi imela več kot milijon evrov dobička, pri čemer je Alpetour poslovno leto končal z 2,7-milijonskim dobičkom. Poročali pa smo tudi, da je področje koncesij pravno vprašljivo urejeno, saj jih na ministrstvu za infrastrukturo že od leta 2004 preprosto podaljšujejo s spremembo zakonodaje in ne z javnim razpisom, kot je to že dvakrat zahtevalo tudi računsko sodišče.

Luka Lukič
Prijavi napako
Komentarji
whitwice
# 18.10.2017 ob 13:11
čas, ki ga voznik preživi na čakanju na postaji med eno in drugo vožnjo, vrednoti kot tretjino delovne ure...

To je definitivno izkoriscanje kadra. Voznik nima nicesar s tem kako odgovorni izkoristijo zaposlenega in ga pustijo cakat in kazen za neproduktivne ure potem doleti voznika. Naj spisejo taksen plan in uredijo vozne plane na nacin da se bodo vozniki menjali in bodo dejansko delali produktivno celotni delovni cas.
Pa se to, imajo 800 evrov samo za to, da zaposleni pripelje prijatelja,nimajo pa denarja za primerno placilo. Jao, kje se najdejo ti kvazi menedzerjj. Res,prav pojma nimajo. Optimizacija dela in stroskov sta njihovi primarni zadolzitvi pa jih ne znajo izvajat. S takimi ljudmi nic cudnega da firme propadajo.
sammy13
# 18.10.2017 ob 13:13
Torej tisti, ki so stavkali so izborili nekaj za vse sodelavce. Tisti, ki niso stavkali, pa bodo dobili ob izborjenem s strani stavkajočih še stimulacijo.

Evo, to je narobe v današnji družbi: folk vedno bolj gleda samo še na svojo rit.
boro007
# 18.10.2017 ob 13:40
Sindikat ki da tak predlog v resnici NI sindikat...

Sedaj si bomo delavci priborili pravice na način: "Če boste pridni, boste videli smrkce."

In akcija "Pripelji prijatelja" ... Če ga zavestno vržeš v take delavne pogoje, se je treba vprašati, ali je res tvoj prijatelj? ... Ker si ga prodal za 800Eur!
SamoRes
# 18.10.2017 ob 13:18
Stavkokaze so včasih počakali po izmeni in vrečo na glavo pa batine. To kar se gredo samo pokaže kakšni ljudje so to.
mmeeddoo
# 18.10.2017 ob 15:35
Teli stavkokazi so res lahko ponosni nase in na 150€, ki jim odtehta ostalo izkoriščanje. Eni so pač skromni ... verjetno bi bili zadovoljni že z 15 € ... ali pa razlago, da redno dobivajo izplačilo plače ... kar se slovenskim podjetnikom zdi največja prednost.
eMZe
# 18.10.2017 ob 16:39
Nič novega.
Hinavstvo in egoizem na vseh ravneh.
Boli pa najbolj to, da je tipičen menedžer v Sloveniji eno polpismeno teslo, ki se mu je usr.lo priti na ta položaj. Običajno celo malo uživa, če lahko povzroči, da njegov kader trpi. Od tujih jezikov zna še najbolje bivšo srbo-hrvaščino, anglještin bolj tko, njemački za u minken na plac.
Edina veščina, ki je skupna temu profilu, je utemeljevanje, zakaj je prav, da zaposleni dobi manj kot 1000 EUR in zakaj on mora dobiti več kot 4000 EUR. Brez odgovornosti za rezultate, počutje,ugled firme ipd.
zozozo
# 18.10.2017 ob 13:38
"Prometno in vozno osebje, ki je v času stavke vestno in požrtvovalno opravljalo delovne naloge in s tem ohranilo ugled Alpetourja oziroma Arrive, naj se primerno nagradi."

Nagrada za stavkokaze ne ohranja ugleda podjetja, prav nasprotno, negativno se odraža tudi na ugled sindikata, ki je to predlagal.

ZSSS bi moral sindikalno celico, ki je to zahtevo podala, takoj razpustiti oz. vsaj izključiti.
JJstyle
# 18.10.2017 ob 16:16
Kdo sploh še lahko verjame pravljicam o cvetoči Sloveniji? 800 € za 220 ur dela, 70 % Slovencev pod 1.050 € neto plače, 571 € pokojnine za polno delovno dobo pri povprečni plači (540 €, če odštejemo dopolnilno zavarovaje), 286.000 upokojencev s pokojnino pod pragom revščine, Domovi, bolnice, raziskovalni inštituti v rdečih številkah, stavkokazi, ki so pripravljeni kolegom zapičit nož v hrbet za borih 400 €... Za primerjavo, penzija v Avstriji za polno delavno dobo pri povprečni plači znaša 1.800 € neto (+13. in 14. penzija), povprečna izplačana penzija pa 1.515 € neto. Nič čudnega, da Slovenec na Dunaju težko spije pir.
Ivo Lola
# 18.10.2017 ob 15:59
To je nesramno kapitalistično izkoriščanje in nima zveze s pametnim gospodarjenjem. To je plenjenje na račun zdravja zaposlenih in odpuščenih. Nagrajevanje stavkokazov pa je moralni (in morda tudi pravni) kriminal.
ni maitre
# 18.10.2017 ob 14:48
Na inšpektoratu za delo so v zadnjih dveh letih pri nadzorih delodajalcev iz skupine Arriva ugotovili...
Če bi bili mi resna država, bi mnogi na inšpektoratu že iskali novo zaposlitev in primerna zaposlitev za take kalibre je preko zaposlitvene agencije v 3 izmeni Revoza. Seveda pa takšno početje naš politični vrh ne zanima, ker so preveč okupirani z delitvijo foteljčkov na prihajajočih volitvah.
Barbika a šofer v Arrivi si že bil? Sedaj imaš lepo priložnost za dolgoročno sodelovanje in odlično priložnost za delo, ki vključuje potovanja in srečevanje s čisto običajnimi ljudmi in njihovimi problemi, ki te tako zelo ganejo.
gesan
# 18.10.2017 ob 13:58
boro007
# 18.10.2017 ob 13:40
Sindikat ki da tak predlog v resnici NI sindikat...
........................................
..
Jaz poznam kar nekaj sindikalistov, ki so preleni, da bi delali, pa jim je ful fajn, da imajo fajn službo pa skoraj nič jim ni treba delat razen lapat in rokce dvigovat za tiste, ki so jim zrihtali ta fajn job!

In veste vi koliko je takih v državi?
Če ne bo ta zlorabljal, potem se kuj najde nekdo, ki ga bo nadomestil...
soncece
# 18.10.2017 ob 16:34
@JJ

Vse razsežnosti tega se bodo šele pokazale...predvsem, ko zaposleni z "nadpovprečnimi" plačami ne bodo mogli več sofinancirat kakršne koli starostne oskrbe svojim staršem s povprečnimi pokojninami in hkrati držat svojih družin nad "gladino" revščine. In pri tem delat do 70 in čez...

By the way...ti ljudje z 220 delovnimi urami nas/naše otroke prevažajo naokoli.

By the way 2: mnogo nas s prek 220 urami na mesec (vštevši zabeležene in neplačane nadure ter neplačano delo z doma v privat času) se tudi vozi naokoli po slovenskih cestah zmatranih in neosredotočenih.

Medtem lahko opazujemo našo čudovito zeleno pokrajino ... pravi raj na zamlji.
seven7
# 18.10.2017 ob 14:46
Lepo si nategnili te ki niso stavkali.

Delali so nadure ki bi jim itak pripadale firma pa je nadure zapakirala v nagrado za poslušnost.

Bruh
Simba
# 18.10.2017 ob 19:03
whitwice: "Pa se to, imajo 800 evrov samo za to, da zaposleni pripelje prijatelja,nimajo pa denarja za primerno placilo. Jao, kje se najdejo ti kvazi menedzerjj. Res,prav pojma nimajo. Optimizacija dela in stroskov sta njihovi primarni zadolzitvi pa jih ne znajo izvajat. S takimi ljudmi nic cudnega da firme propadajo."

To kar jaz non-stop trdim. V sloveniji je manjši BDP na delavca izključno zaradi nesposobnežev, ki ne znajo optimizirat procesov in samega dela.
S prstom kažejo na delavca, dejansko so pa vodilni tisti ki največje s**nje delajo.
V sloveniji je zdravstvo na kolenih zaradi vodstvenega kadra potem pa pridejo zraven še druge pijavke. Med top 100 najbolj plačanimi niso zdravniki, so pa direktorji raznih zdr. oddelkov in zdravstvenih domov, kar preverite. Kot da direktor nekega zdravstvenega doma v vuko=bini rabi bit v službi 18 ur, zraven pa še kakšne druge "dolžnosti" in "zaposlitve", da, ko na koncu sešteješ ure njim rata delat 22 ur na dan z 2 urama počitka non-stop.
commodore
# 18.10.2017 ob 17:36
denar je, samo za plače ga ni-tko da naslednjič ornk štrajkajte
Roko_europe
# 18.10.2017 ob 16:05
Se spomnim 20-25 let nazaj, ko so bili avtobusi polni in ko so šoferji bili spoštovan in dobro plačan kader. Ko sem doštudiral in dobil prvo zaposlitev v banki in sem videl pokojnino enega teh šoferjev, kateri se je med tem upokojil in katera je bila za 30% višja od moje plače.
Danes je zgodba drugačna! Potnikov je veliko manj, profit prevoznikov je nikakršen in plače so odraz poslovne (ne)uspešnosti. Mi smo majcena državica, katera bi morala naštudirati svoj sistem preskrbe in preživetja, pa se gremo neke zgodbe, ki ne pijejo vode in za sabo puščajo propadla podjetja in posledično ustvarjajo socialne probleme.
Doge the Dog
# 18.10.2017 ob 15:08
Arriva Slovenija je že objavila nove zaposlitvene oglase za voznike avtobusov.

Tile lopovi bodo sedaj vrgli na cesto vse, ki so hoteli si izboriti boljše pogoje. Zavedajo se, da je v Sloveniji dovolj obupanih ljudi, ki bodo prišli k njim delati za minimalca, samo da se rešijo Zavoda za zaposlovanje in socialne podpore in bodo začeli to na polno izkoriščat.

Kar groza te je lahko, kako folk samo za svojo rit skrbi.
gesan
# 18.10.2017 ob 13:52
Kdo je kriv, da se lahko zlorablja?
Država s svojimi najvišjimi predstavniki vred!

FOlk pa bo še zmeraj hodil na volitve in glasova najbolj glih za tiste, ki so najbolj vsaj sokrivi, da je to tako!

Bravo!
Vedno sem verjel, da en tip ne more farbat 1000 drugih ljudi!
Lahko pa se 1000 drugih farba samega sebe in potem nekdo to s pridom lahko izkorišča v obliki vseh mogočih in nemogočih zlorab!
zml
# 18.10.2017 ob 23:24
To bi lahko bil glavni slovenski slogan - Pripelji prijatelja! (in odpelji sposobnega na stranski tir)
V_kot
# 18.10.2017 ob 14:29
Ziher so vsi stavkokazi podprili stavko na facebooku.
Tako kot je to vedno v Sloveniji.
Podpora, ki jo damo s klikom je edina podpora.
topol
# 19.10.2017 ob 15:38
Ne smemo pozabiti, da se šoferje plačuje drugače. primeri: slovenski šofer vozi na Švedsko in nazaj. Da mu to uspe, potrebuje štiri noči prespati v vozilu. Kako se bo potem beležilo njegovo spanje? Tile lahko spijo v svoji postelji. Nekateri, predvsem vzhodnjaki ali naši južni bratje, vozijo med tretjimi državami, kar pomeni, da stanuje v tovornjaku tudi mesec ali dva ( Bosanec, ki vozi med Španijo in Anglijo). Nekateri vozijo iz Evrope v Srednjo Azijo (Kazahstan, Uzbekistan,
celo Afganistan). Tile so odsotni nedoločljivo dolgo predvsem zaradi mejnih komplikacij, na poti pa izpostavljeni nevarnostim (nek šofer je rekel, da ko na radiu ne najdeš postaje, potem veš, da si sredi ničesar), kot so kriminalne tolpe, mraz in odročnost.
tuintam
# 18.10.2017 ob 14:19
Vseeno čudno, ko en sindikat nadvlada in izigra drugega. Da se človek vpraša, če ne gre za kak dogovor z delodajalcem pod mizo? Ali pa za nova iznajdbo Slovenije: za sindikate delodajalcev? Ne rečem, da ni dobro ostati realen in sodelovati z delodajalcem. A bi bil dogovor med sindikati po mojem čisto primeren.
seba goričan
# 18.10.2017 ob 14:12
še en razlog za št.5
gesan
# 18.10.2017 ob 14:17
seba goričan
# 18.10.2017 ob 14:12
še en razlog za št.5
....................................
Itak!
Kaj je to? In v čem je drugačna od ostalih #
:)
gesan
# 18.10.2017 ob 14:16
sammy13
# 18.10.2017 ob 13:13
Torej tisti, ki so stavkali so izborili nekaj za vse sodelavce. Tisti, ki niso stavkali, pa bodo dobili ob izborjenem s strani stavkajočih še stimulacijo.

Evo, to je narobe v današnji družbi: folk vedno bolj gleda samo še na svojo rit.
........................................
......
A si tudi ti opazil?
TOčno za to se gre kar si nazadnje napisal!
FOlk vedno bolj gleda samo še na lastno rit!

Se pa morajo full fejst vrtet kot pes, ki lovi lasten rep, da se lahko gleda v lastno rit1
GORILA
# 18.10.2017 ob 13:22
Naj spisejo taksen plan in uredijo vozne plane na nacin da se bodo vozniki menjali in bodo dejansko delali produktivno celotni delovni cas.

...škoda samo, da so potniki tako pokvarjeni, da se vsi hočejo vozit zjutraj do 8 in popoldan med 14 in 16...
bud00
# 18.10.2017 ob 13:46
Ni ok, če tisti, ki dela več dobi več. Ni ok, če se tistega, ki nekoga zanesljivega pripelje v firmo. Zgleda, da so v Sloveniji srečni samo tisti, ki na Zavod za zaposlovanje pripeljejo prijatelja.
Kazalo