Lokalne novice

Poudarki

  • Pogodba podjetij SHS Aviation in China State Construction Engineering Corporation za razvoj infrastrukture na mariborskem letališču
Letališče Maribor
       Mi mislimo, da gre pri tej informaciji v največji meri za mačka v žaklju. To moram direktno povedati. [...] To je tako, kot da bi jaz nekomu dal stanovanje v najem, potem pa bi se najemnik brez mojega soglasja lotil temeljite obnove.       
 Zdravko Počivalšek, infrastrukturni minister; vir: Radio Slovenija
       Ne vem, zakaj je potreboval takšno izjavo in formulacijo. Največja gradbena družba na svetu ne pride v Maribor se hecat, pride delat.       
 Andrej Fištravec, župan Maribora; vir: Radio Slovenija

Dodaj v

660-milijonska naložba v Maribor "maček v žaklju"? Fištravec: Ne pridejo se hecat, pridejo delat.

Naložba na letališču
1. december 2017 ob 17:20
Ljubljana,Maribor - MMC RTV SLO, STA

Na mariborski občini so presenečeni nad izjavami ministra za gospodarstvo Počivalška v povezavi s ponedeljkovim podpisom 660 milijonov evrov vredne pogodbe o mariborskem letališču, da gre za zavajanje.

Kot so ob tem poudarili, so ne le Mestna občina Maribor (MOM), pač pa tudi nekateri drugi deležniki že ves čas v komunikaciji in skupnem urejanju vsega potrebnega za večji premik na mariborskem letališču.

Pristojnosti države so glede tega v rokah ministrstva za infrastrukturo, ne vedo pa, kako poteka koordinacija med gospodarskim in infrastrukturnim ministrstvom, a si glede na izjave ministra Zdravka Počivalška želijo, da bi bila boljša.

Na mariborski občini trdijo, da so o verjetnem podpisu dokumenta v Budimpešti 24. novembra obvestili obe omenjeni ministrstvi, pa tudi zunanje ministrstvo in slovensko veleposlaništvo na Madžarskem, vsi naj bi bili seznanjeni tudi z vsebino dokumenta.

Odgovore so prejeli od vseh razen od ministrstva za gospodarski razvoj in tehnologijo, kar jih ni presenetilo, saj upravljanje letališča, koncesijska pogodba in sprememba državnega prostorskega načrta spadajo pod ministrstvo za infrastrukturo. Če kdor koli iz vlade govori, da ne ve, kaj je bilo podpisano v Budimpešti, to ni po krivdi nikogar drugega kot tistega, ki si ni vzel časa, da bi to prebral, odgovarjajo na mariborski občini.

V kabinetu župana Andreja Fištravca pa nikakor ne razumejo izjave, da naj bi dve podjetji izkoristili dogodek v Budimpešti in podpisali nekaj, s čimer vlada ni bila seznanjena. Navsezadnje so morali udeleženci pridobiti ustrezne akreditacije, ki je župan kljub prošnji ni dobil, kot predstavnik družbe SHS Aviation pa jo je dobil Marko Gros.

Na temo letališča so poleti izpeljali več pomembnih sestankov na ministrstvu za infrastrukturo, na nekaterih je po trditvah z MOM-a sodeloval tudi državni sekretar gospodarskega ministrstva Aleš Cantarutti, zato na občini predvidevajo, da so tam seznanjeni z vsemi procesi, ki so vodili k sklepu vlade o pripravi državnega prostorskega načrta.

Fištravec poziva
Fištravec je danes infrastrukturnega ministra Petra Gašperšiča pozval, da skliče sestanek vseh deležnikov, torej družbe SHS Aviation, Aerodroma Maribor, MOM-a in podjetja China State Construction Engineering Corporation, in vseh tistih vladnih predstavnikov oziroma strokovnih služb, za katere meni, da bi morali na takšnem sestanku sodelovati.

"Hkrati smo v dopisu povprašali, ali je za to področje pristojen minister Počivalšek, in ne ministrstvo za infrastrukturo, kot smo bili prepričani. Veseli nas umirjen odziv ministra Gašperšiča, ki mu bo očitno uspel velik dosežek na področju vlaganj v letališko infrastrukturo ne le pri nas, temveč v širši regiji," so sporočili z mestne občine.

V kabinetu mariborskega župana se zavedajo, da je država lastnica letališča in infrastrukture in da je zato za vsakršno vlaganje treba pridobiti njeno soglasje, pa tudi tega, da je za vlaganje v javno infrastrukturo treba izvesti ustrezen javni razpis. Vendar dodajajo, da je po ocenah, ki so jim na voljo, predvidenih vlaganj v javno letališko infrastrukturo le okoli četrtino vrednosti celotnega projekta, vse drugo pa v zasebno infrastrukturo, za katero nista potrebna javni razpis in posebno soglasje države.

Kot še dodajajo, morajo vladni predstavniki razumeti, da lokalno okolje že 40 let čaka na rešitve, ki jih bo država našla za mariborsko letališče, ker teh ni bilo, ne morejo stati križem rok. Tudi zato so dosegli, da država ne plačuje več subvencije za obratovanje letališča, ampak prejema plačilo za koncesijo, za kar država na letni ravni prejme okoli dva milijona evrov. Zato si pri oživljanju letališča želijo vsaj podpore lastne države.

Al. Ma.
Prijavi napako
Komentarji
elektrupunk
# 01.12.2017 ob 17:36
nov terminal v Zagrebu je stal 300 miljonov... (2,7 miljona potnikov 2016) ..letališče Maribor.. 660 miljonov..niti ene redne linije razen nk maribora3 krat letno pa ene dva čarterja.. vsega skup 1000 ljudi :) ..kdo ima tukaj koga za norca...
semaino
# 01.12.2017 ob 17:38
Fistravec misli, da je bo lahko Mariborcane se naprej vodil zenje cez Dravo. Cudno, da ga kdo ne strese iz hlac.

Pocivalsek, kolikor koli je koruptiven (ograje itn., nesposoben ali zavajajoc - Magna in samo ena parcela ponujena in ne kolikor so govorili) ima tukaj prav.

Ne morejo Kitajci obnavljati oz prenavljati letalisca, ce tega niso dogovorili z drzavo oz se z njo prej posvetovali o pogojih in nacinu.

Kitajci so vzeli letalisce v najem, razen, ce mislijo, da je Slovenija Kitajska in lahko z najemnino delas kar se ti zljubi. Kar pa tukaj ne bo slo.

Torej, Fistri se ne sanja kaj je to biznis in vraga vedno prime za brado, namesto za rep. Nima pojma - filozof pac, brez prakticnih izkusenj.
urosh444
# 01.12.2017 ob 17:57
nisem mariborčan in ne poznam razmer v mestu, ampak ko gledam tega Fištravca na tv in predvsem njegovo obnašanje in govorico telesa, dobim občutek, da je Kangler bil še dober napram temu kavboju.
mostschedl
# 01.12.2017 ob 17:47
Stadion v Ljudskem vrtu ne moremo "porihtat" ( 8 milijonov), zdaj pa 660-milijonska naložba.
Še Franca ni takšne "kozle" streljal, le kakšnega divjega prašiča.
"Škilavi" je postal pravljičar, lahko se bo po mandatu zaposlil v pionirskem oddelku Mariborske knjižnice, katere obnova ali preselitev se vedno bolj prestavlja v daljno bodočnost.
RibičIČ
# 01.12.2017 ob 17:42
Kitajske investicije v Sloveniji zaenkrat dosegajo nekaj kovancev več kot nič. Če zraven šteješ še vse Fištravčeve imaginarne kitajske investicije, potem pa so seveda glavni investitor. Domet Fištravca je flikanje cest (pa še to včasih le do polovice), zato je priporočljivo, če ga glede bedastih obljub ne jemljete preveč resno.
etore
# 01.12.2017 ob 17:43
Škilo... kako kaj baterije?
rocnik1
# 01.12.2017 ob 18:29
Tako nesposobnega zupana maribor nikoli ni imel, kangler je bil lopov ampak je saj nekaj naredil, tale sedi ze drugi mandat pa noben kaksne granitne kocke ni vrgel... ne razumem
samuelcek
# 01.12.2017 ob 19:10
Pa je res volilno leto pred vrati.
MB ne poznam, lahko rečem le, da se s tako lahkoto govori o 660 mio investicije, da težko verjameš.

Danes prižigajo lučke v LJ, kmalu bo začela oddajati TV Ljubljana, da bo imel župan strojček za prepričevanje nared. Seveda pa si bodo zapomnili tiste, ki so (bili) proti in ovirali projekt(e).
zogg
# 01.12.2017 ob 18:59
Poleg letališča pa famozna kitajska tovarna baterij.
Se vidi da se volitve bližajo
Hohštaplerija
# 01.12.2017 ob 19:26
Tale Fištravčev fetiš na kitajske "biznismene" pa je že malce zaskrbljujoč.
Nikec3
# 01.12.2017 ob 18:18
A Fištra se spet laže, ali je tako naiven?
REsnica
# 02.12.2017 ob 09:54
Bo tudi fakulteta, da študentski dom, pa tovarna baterij....pa tudi volitve.
čak mal noris
# 01.12.2017 ob 21:32
Ne rečem, da jim ne bi privoščil, ampak...kdo pri zdravi pameti bo verjel, da bodo Kitajci "investirali" 660 milijonov v MARIBORSKO LETALIŠČE?????
mihael1
# 01.12.2017 ob 20:40
Fistravec ze dolgo napoveduje razne cudeze, ki pa se ne zgodijo.
Mogoce pa dedek mraz kaj vseeno prinese.
jk11
# 01.12.2017 ob 19:39
Tam ene na veliko opevane tovarne baterij ne morajo skupaj spravit, zdaj pa se bo renoviralo tudi za slovenske razmere drugorazredno letališče v vrednosti kar bi lahko pol Drugega tira naredili.

Jaz bom verjel ko bom videl.
Lobo
# 01.12.2017 ob 18:27
Vendar dodajajo, da je po ocenah, ki so jim na voljo, predvidenih vlaganj v javno letališko infrastrukturo le okoli četrtino vrednosti celotnega projekta, vse drugo pa v zasebno infrastrukturo, za katero nista potrebna javni razpis in posebno soglasje države.

To kar jih zares zanima je sprememba namembnosi zemljišč v okolici letališča.
anity
# 01.12.2017 ob 18:30
Kako hitro se vsi oglasijo. Ne vem ce je se zmeraj tako, da se dobijo "provizije", potem je toliko bolj jasno, da je treba biti zraven.
Tao3
# 03.12.2017 ob 09:05
Preverjena dejstva zadnjih dveh Fištravčevih mandatov:

Ko usta odpre se zlaže. Nič kar je do sedaj obljubil ni uresničil, tudi tokrat ne bo drugače. Fištravec se pri zavajanju nikoli ne zmoti, sedaj mu pač voda v grlo teče, ker ga je folk spregledal in je potrebno saditi rožice spet ... že videno.
don_lavtarini
# 02.12.2017 ob 00:55
Daj no moj maribor, kaj se res ne more med par deset tisoč prebivalci nekdo javiti da par svojih let za narodov blagor posveti? Saj ne rabi bit doktor znanosti, tudi čisto pošten ne rabi bit, samo bog daj da ni nesposoben..
QUENDI
# 01.12.2017 ob 21:10
.......Ko toti Štajerc v Dravo pade. pol jo spije iz navade....župan upa da.se je presušila in bo lahko Mariborčane žejne peljal čez.......
DAbears
# 01.12.2017 ob 19:34
Spet ene 100 miljard v levi zep provizije
naš človek
# 01.12.2017 ob 19:06
@elektropunk
Malo več potnikov je, ampak številke zelo skačejo iz leta v leto: 2007 25.000 (Ryanair), 2009 5000, 2015 24.886 (Adria), 2016 8890, 1/2 2017 1420.
smartass2011
# 03.12.2017 ob 06:54
Kitajska bo najela Slovenijo za 99 let. Pršli bodo delat, ne se hecat. Denar bo od nekod padel in Štajerci bodo lahko samo sedeli in gledali Kitajce, kako delajo.
sik
# 02.12.2017 ob 21:17
Fajn.
LosAlamos
# 01.12.2017 ob 18:28
Kitajci so večji balkanci od balkancov, ko se gre za posel.
Pigglet
# 01.12.2017 ob 20:01
Jap... za 660 milijonov € investirat moraš bit Đek. Ampak... a se je kdo vprašal, koliko od tega denarja bodo Kitajci (razen za soglasja in dovoljenja) dali iz svojega finančnega kroga?? a bodo Evropejci delali na gradbišču? Mogoče eden-glavni nadzorni, vse ostalo..Kitajci. Oprema kitajska. Samo parkiraš svoj cash v EU, lepo legalno, legitimno. Je pa res, da v načelu okolje od tega profitira-pri kitajcih pod pogojem, da imajo konkurenčne cene, za njihove pojme in standarde. Ti pa so lahko tudi zelo različni. Popravite me, če sem se kje zmotil.
Hima
# 06.12.2017 ob 09:05
A MISLIJO DA JE PRVI APRIL
bzbox
# 01.12.2017 ob 19:58
Ce se res uresnicijo redne linije, kdo bo izvajal varnostne preglede? Varnost Maribor ne more niti Leklerka varovati, kaj bo sele aerodrom? Ali bo pa kar brniske varnostnike najemal?
našejenaše
# 01.12.2017 ob 18:30
Fiško, ni vsak Kitajc miljarder... Poglej si AC Milan...
svyatoslav
# 01.12.2017 ob 18:19
Kitajci kupujejo tudi ostala letališča na Helmu.
Ni hec, ker naj bi bil Maribor logistični center za ta del Evrope.
Pa še kredibilne vire navajam. Slovenija se nahaja na kitajski Poti svile. Tudi Frankfurtsko letališče kupujejo.
Dobra novica za MB.
scissor
# 01.12.2017 ob 18:00
@mostschedl

Očitno ne razumeš, da se različni projekti financirajo iz različnih virov. Kot npr. ne moreš za občino krivit za slabo državno cesto, ker je ta cesta lahko obnovljela le z državnim denarjem ne pa iz občinskega proračuna ... Lepo vas prosim, ne neki generalizirat in vse stavit v isti koš...Kot bi reku...ja sosed je kupil nov avto, pa je bil un njegov prejšnji še čisto uredu, zakaj ni raje meni kupil novega, ker je že v zelo slabem stanju...pač tako logiko maste eni.
GozdniJoža
# 01.12.2017 ob 20:50
Ne vem za kaj se eni tak obremnjujete s to novico? Saj pa bodo dali svoj denar in ne vašega!

Če bo investicija super, če ne bo tudi ni panike.

Fištra pa ni nikjer izjavil, da je to on zrihtal.

Pa kaj majo baterije veze z letališčem mi tudi ni jasno.
mb128
# 01.12.2017 ob 20:07
No ta novica lahko pomeni vsaj dvoje.
1. Zavidanje s strani AA& Fraporta.
2. Novica drži. Znano je namreč, da je Fištravec z velikim pompom pred leti najavil tovarno akumulatorjev, ki naj bi jo tudi postavili kitajci. Do realizacije tega projekta nikoli ni prišlo.
Kakorkoli že, smatram, da bodo kitajci le vlagatelji v ta projekt čeprav mogoče oz. verjetno ne z vsoto kot je zapisana. Zakaj? O tem sem bral v enem tujem mediju še preden so to novico objavili pri nas. Skratka nagibam se bolj k temu, da gre ali za zavidanje ali pa je Počivalšek pod pritiskom Zda ali celo Eu. Dejstvo je, da Zda nikakor ni všeč kako se Kitajska širi po svetu!
arthus
# 01.12.2017 ob 20:10
Tu je problem samo to, da "ta pravi" niso dobili v žep in pa seveda stalni strah, da bi Maribor postal bolj pomemben v Sloveniji.
Kazalo