Lokalne novice
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 2.6 od 11 glasov Ocenite to novico!
Peter Gašperšič
Gašperšič je pojasnil, da so na odseku od Velenja do Slovenj Gradca še vedno izvedljivi vsi roki za gradnjo po zastavljenem protokolu. Foto: BoBo
VIDEO
Zahteve po čim prejšnji g...

Dodaj v

Gašperšič upa, da se čim prej razreši zastoj pri projektu tretje razvojne osi

Tretja razvojna os
11. julij 2018 ob 17:50
Prevalje - MMC RTV SLO, STA

Minister za infrastrukturo Peter Gašperšič je Korošcem zagotovil, da gre projekt gradnje 3. razvojne osi naprej, hkrati pa je izrazil upanje, da se čim prej razreši zastoj na spodnjem delu trase, ki je nastal zaradi vloženih ustavnih presoj.

Gašperšič je pojasnil, da na odseku od Velenja do Slovenj Gradca ni nobenih ovir, zato so tu še vedno izvedljivi roki za gradnjo po zastavljenem protokolu, torej bi s prvimi deli lahko začeli konec leta 2019.

Več težav pa je na spodnjem delu trase od avtocestnega križa do Velenja, kjer še vedno obstajajo tveganja zaradi pobude in zahteve za presojo ustavnosti državnega prostorskega načrta. Minister si želi, da bi ustavno sodišče obe čim prej obravnavalo ali pa bi skupaj s svetom regije dosegli dogovor s civilnimi pobudami in občinami, da ju morda vendarle umaknejo.

Na vprašanje, ali je z obiskom uspel pomiriti Korošce, je še enkrat odvrnil, da je prišel zato, da se pogovorijo in vidijo, kako stvari stojijo ter kakšne aktivnosti potekajo, predvsem pa si želi, da bi utrdili medsebojno zaupanje pri sodelovanju glede tega prepotrebnega infrastrukturnega projekta. Ni izključil niti možnosti, da bi zaradi težav pri dogovarjanju glede trase spodnjega dela ceste to pomenilo večjo pozornost in hitrejšo realizacijo zgornjega dela osi.

Ustavne sodnike bo pozval še svet koroške regije
Čeprav je njegovo ministrstvo pozvalo ustavno sodišče k čim hitrejšemu odločanju, do zdaj posebnega odziva ustavnega sodišča niso prejeli. Zato so se dogovorili, da ustavne sodnike pozove še svet koroške regije. Slednji bo skušal prepričati tudi občine, ki so zahtevale ustavno presojo, da si morda le premislijo.

"Ko je nad nami ustavna presoja enega odseka, ne more biti takega zadovoljstva, kot bi lahko bilo, če bi se celotna trasa že projektirala in bi se gradnja kmalu začela. Vpliv enega na drug odsek je zelo pomemben, seveda pa nam gre za celotno traso od Holmca, preko Slovenj Gradca in Velenja do avtocestnega križa," je bil jasen prevaljski župan Matic Tasič, ki zahteva, da naj zgornji odsek ne bo talec spodnjega in se čim prej nemoteno zgradi.

Gospodarstveniki: Odlašanje z izgradnjo je nedopustno
Mladinska iniciativa za 3. razvojno os je ta teden opozorila, da časovnica iz protokola za izgradnjo, pred časom podpisana med ministrstvom in svetoma obeh regij, ni več realna, vzrok za to pa sta prav vloženi pobuda in zahteva za ustavno presojo nekaterih občin in civilnih iniciativ iz Savinjske doline, ki so po njihovem prepričanju delno tudi politično motivirane.

Koordinator iniciative Aljaž Verhovnik tudi po sestanku veliko razlogov za zadovoljstvo ni imel. Kot je spomnil, je bil državni prostorski načrt za traso med Velenjem in Slovenj Gradcem sprejet že leta 2013.

"Po petih letih bi pričakoval, da bo odsek že davno zgrajen, pa je bila prejšnji mesec zgolj oddana pogodba za projektiranje odseka. Optimistični smo še vedno, a rokov si ne upamo več napovedovati," je dejal Verhovnik.

Da je odlašanje z izgradnjo severnega kraka 3. razvojne osi nedopustno, sta v torek opozorili tudi območni gospodarski zbornici Koroške in Savinjsko-šaleške regije. V skupnem pismu sta apelirali na zavedanje o pomenu gospodarstva obeh regij za razvoj celotne Slovenije, pri čemer je sodobna cestna infrastruktura razvojni imperativ.

Sa. J.
Prijavi napako
Komentarji
Lekadol
# 11.07.2018 ob 21:02
Isti kekec , kot pač vsi ostali
Na lokalni rqvni pa ista mafija...pac nekje trasa ne gre tam ,kjer so že soločeni mafijosi pokupili zemljišča pa bodo na izgubi ect
Sve isto sranje samo drugo pakovanje
Steffy
# 11.07.2018 ob 18:32
Kako in kdaj smo v Sloveniji padli tako nizko, da je lahko minister nekdo, kot je denimo Peter Gašperšič...
Gepard007
# 11.07.2018 ob 21:34
Predlagam, da tretjo razvojno os opustijo in da se vse civilne iniciative izpostavi kot razlog zakaj je temu tako. Pri nas ne moreš speljat noben razvojni projekt brez drekatorjev.
nepokorni
# 11.07.2018 ob 20:53
Nima minister tukaj prav nobene krivde. Za zastoje in ustavne presoje so krivi lokalni Viliji, ki v spregi z določenimi strankami ustanavljajo "civilne iniciative" in zavirajo izvedbo. Ponekod gre pa samo za ozek interes, da bi trasa potekala drugje (kjer so nekateri več let načrtno kupovali zemljišča, vedoč oz. upajoč, da jih bodo lahko drago prodali).

Srečno, Slovenija!
sth.
# 11.07.2018 ob 19:58
ni tu minister toliko kriv, kot so krive razne civilne iniciative s pritožbami in pobudami. Zahteve civilnih inciativ pri gradnji avtocestnega križa (vrednega cca. 5 milijard) so Slovenijo doslej stale 700 milijonov evrov.
Jaz bi zaprl v sobo tiste Korošče, ki so za gradnjo in tiste, ki ne dajo svojih parcel, se bojijo hrupa itd. in naj se zmenijo med sabo.
Ljubiljančan
# 11.07.2018 ob 18:34
Srbi bi rekli:
"Kasno stiže Peter na Kosovo polje."
Štiri leta je bilo časa.
stotrideset
# 11.07.2018 ob 23:36
Za posrat in kozlat!
trošite samo moj denar in razpravljate v nedogled. Odgovornosti za začetek izvedbe del pa ne prevzame nihče. Torej ste še samo za odstranit s položaja - vsi, ki igrate kakršno koli vlogo pri načrtovanju / izgradnji, 3.razvojne osi - in pika!
Tako enostavno je to in ne me več zajebavat, ker vas imam že poln kufer!

lp vsem normalnim Slovencem!
oziris.va
# 12.07.2018 ob 09:40
V tujini, če je nek projekt nacionalnega pomena, se v primeru, da ne sprejmeš odškodnine zadeva (beri: zemljišče) odvzame, ostalo pa se potem rešuje na sodiščih.
Dacho
# 12.07.2018 ob 08:20
@Zorkey: Zate zaključena, za nas iz Koroške in Savinjsko-Šaleške pa ne. Mi ne želimo Celja, Celje želi nas, mi želimo Ljubljano! In zakaj o nas odločate drugi, mi ne odločamo o vas, pa bi kdaj tudi lahko, mi želimo sami odločati o sebi! Mislim, da ti je sedaj jasno!
Dacho
# 12.07.2018 ob 08:15
@Alchemist: Očitno nimaš pojma, zakaj trasa na Šentrupert in ne na Arjo vas ali po tvoje bližje Ljubljane kot Celja, zato raje ne govori bedarij oziroma laži, ker očitno si celjski lobij, ki bi to rad.
Prva laž: Predvidena trasa ne bo odrezala mesto Velenje od jezer, ker bo ta del trase vkopan v teren. S predvideno traso se reši problem dostave 400 tovornjakov dnevno za Gorenje, saj je Gorenje na zahodni strani mesta in bi s predvideno traso tovorna kapija imela direktni uvoz na hitro cesto, trasa za Arjo vas, pa bi potekala na vzhodni strani in bi ves tovorni promet potekal enako kot sedaj to je skozi center mesta. Obvoznice okoli mesta ni mogoče narediti, razen z okoli 5 km predorov, ki pa bi rušila mestno veduto, če smo tako "dušebrižniški" do krajine mesta Velenje kot si ti do Gore Oljke.
Druga laž: Ravno trasa na Arjo vas bi uničila edini urbanistični potencial Velenja, saj se mesto Velenje lahko širi edino proti vzhodu, proti Črnovi, ker je na zahodu omejeno s podjetji Gorenje ter Premogovnik Velenje in veliko obrtno podjetniško poslovno cono ter deponijo premoga in seveda tudi z jezeri, na sever in jug pa je omejeno s kotlino, hribovjem do višine tudi več kot 1000 m.
Tretja laž: Res bo na predvideni trasi več objektov porušenih, a ti objekti so v veliki večini zapuščeni objekti, naseljeni objekti pa so v bližini kamnoloma tufa in ti se želijo zaradi njega odseliti od tam.
Četrta laž: Trasa na Arjo vas bi bila vsaj toliko zahtevna gradnja kot predvidena trasa, saj bi potekala v zelo ozkem hribovskem koridorju obstoječe ceste in bi se morala širiti celotna trasa na potrebno širino hitre ceste. Tu takoj nastane problem prometa po obstoječi cesti v času gradnje (celo desetletje ali več), še večji problem pa nastane pozneje, saj ni alternativne ceste brez plačila cestnine, ki jo država mora zagotoviti lokalnemu prebivalstvu, in še nerešljiv problem ob zastojih na tej trasi hitre ceste, saj ni mogočih obvozov. S predvideno traso na Šentrupert vsi ti problemi odpadejo, saj stara cesta na Arjo vas ostane in je še vedno najbližja povezava za Celje, je cesta brez cestnine in je alternativa ob zastojih na hitri cesti.
To je najkrajša povezava, skoraj 20 km, Koroške in Savinjsko-Šaleške regije na center države, to je Ljubljano in res bi ta bila povezava za 3 km daljša do Celja, kar je zame zanemarljivo. S predvideno traso pa rešimo tudi Zgornjo Savinsko dolino, turizem in tudi tovarno BSH Nazarje (5. največji izvoznik v Sloveniji in med 10. največjimi podjetji v Sloveniji), z veliko bližjo in lažjo dostopnostjo do avtoceste.
In še ena tvoja lažniva cvetka: Na delu so res močni lobiji, močni celjski lobiji ali bolje celjska mafija, ki je pokupila zemljišča ob trasi na Arjo vas (lahko ti naštejem kar nekaj znanih imen), ki bi rada dobro zaslužila in istočasno v Celje pripeljala kupno moč Koroške in Savinsko-Šaleške regije. To je edina resnica in "prednost" trase hitre ceste na Arjo vas!!!
zapravico
# 12.07.2018 ob 07:53
Najdejo enega da lapa,meseci pa tečejo,dela se pa nič
zapravico
# 12.07.2018 ob 07:53
Pri nas je pa lahko čist vsak lipe minister
Skippy
# 12.07.2018 ob 07:49
ki jo lahko primerjamo zgolj s tem, da je bila v Kopru avtocesta speljana po sredini mesta.


To je največja prednost Zahodnega načina gradnje. Avtocesta mora iti čim bližje mestu. Poglej po Balkanu, ko še vedno gradijo avtoceste stran od mest, potem pa moraš vse skupaj reševati z milijon obvoznicami in sploh ne služi lokalnemu prebivalstvu.
Geres*
# 12.07.2018 ob 07:42
Kako je pa s cetrto razvojno osjo, ki naj bi povezala Posocje ter Idrijsko-Crkljansko z Gorenjsko? O tej osi se se govori ne vec.
Park
# 12.07.2018 ob 07:53
Ma kaka navezava na Celje, to sam Celjski lobijo izsiljujejo (posledično pritiski na civilne iniciative), ker si želijo psotati neko prometno vozlišče. V bistvu pa cesto potrebujemo za hitrjšo povezavo med občinami Koroške regije, Velenja in Ljubljane!
janez2345
# 13.07.2018 ob 08:31
Vsi nevedneži in pametnjakoviči, ki toliko veste o trasi 3. razvojne osi, preberiti si komentar, ki ga je napisal "Dacho"...Se popolnoma strinjam z njim...!!!
Še jaz dopišem...Cca. 100.000 ljudi iz Koroške si resnično zasluži to presneto cesto. Prav tako Šaleški konec cca. 40.000 ljud samo v občini Velenje z okolico cca. 80.000 ljudi.
Torej 180.000 ljudi je žrtev ustavne pritožbe, ki so jo sprožili v Braslovčah (torej skupaj max. 100 ljudi)...Zaredi teh ljudi trpi celotna regija, gospodarstvo ugaša, še tiste firme, ki delajo dobro na Koroškem imajo logističe in transportne težave. V primeru ko je na cesti SG-Arja Vas prometna nesreča je celotna Koroška odrezana od sveta...(Dragi minister Gašperšič, se je tako moral na sestanek na Koroško odpeljati preko sosednje Avstrije...).
V kolikor Avstrijci zaprejo meje za naše Koroške delavce, ki se sedaj vozijo na delo v sosednjo državo, bo na Koroškem socialna katastrofa, brez cestne povezave s preostalo Slovenijo, vam povem, da bo gnev in jeza prerastla v še kaj več kot v mirne proteste...

HOČ'MO CESTO, ki jo Korošcem obljubljate že 40 let!!!!
Dacho
# 12.07.2018 ob 10:59
@Zorkey: In še to, Velenje in Slovenj gradec sta edini mestni občini, ki nimata vsaj normalnih, če že ne dobrih cestnih povezav z avtocesto, ko jih imajo vsake vasi z nekaj 100 prebivalci, tu pa z zaledjem skupaj živi okoli 10% prebivalcev Slovenije, kjer ima sedež Gorenje, ki je slovenski največji izvoznik in eno največjih podjetij v Sloveniji, ..., pa še bi lahko našteval, zakaj ima ta regija in ta projekt prednost pred ostalimi infrastrukturnimi projekti, čeprav nobenemu ne oporekam želje in tudi zahteve po boljšem in lepšem življenju! Ti pa si celo vzameš pravico odločati o življenju in/ali smrti!
Dacho
# 12.07.2018 ob 10:48
@Zorkey: Ja imaš prav, kar si želim jaz naj ostane pri meni, kar si želiš ti, naj ostane pa pri tebi. In tudi jaz kot davkoplačevalec si želim kaj ceneje, pa ne dobim, ampak moram plačati, če pa je to dobro za tisto okolje, se pa celo strinjam s tem. Jaz nimam popolnoma nobenih koristi od 2. tira, pa ga bom moral vseeno plačati, itd. da ne bom patetičen. Tako je vedno, kar je za družbo koristno, se naj izvede. Cesta Arja vas - Velenje - Slovenj gradec in naprej je v vsej samostojnosti Slovenije zahtevala največ smrtnih žrtev, sedaj pa bi ti rad šparal na teh mrtvih. SRAM TE BILO!
ferdo12
# 13.07.2018 ob 21:54
Takoj razlastit vse, ki se ne strinjajo s to hitro cesto.
Dacho
# 13.07.2018 ob 13:37
@Pigglet: Ja se strinjam s tabo, a vseeno dajem prednost 3. razvojni osi, ker ob njej živi vsaj 5-krat več prebivalstva, kot na osi Ribnica - Kočevje. A kot se stvari sedaj dogajajo, bo Ribnica in Kočevje veliko prej dobilo svojo normalno cestno povezavo, kot Koroška in Savinjsko-Šaleška regija.
Pigglet
# 12.07.2018 ob 21:20
@Dacho
Pozabili ste še na Ribniško-Kočevski konec...
Zorkey
# 12.07.2018 ob 09:44
@Dacho: kot davkoplačvelac želim cenejšo traso ker v tej državi niste edini, ki so želijo infrastrukturih povezav.. Kar si želiš ti, naj ostane pri tebi.
zapravico
# 12.07.2018 ob 08:32
Upa,če ne bo pač ne bo,ampak plača je pa redna
nacho
# 12.07.2018 ob 13:14
Če ceste nočejo, naj jo nimajo.
Zorkey
# 12.07.2018 ob 07:37
in bistveno cenejša!!
Zorkey
# 12.07.2018 ob 07:26
Zadeva na Pirešico in Celje proti Dolenjski. Stvar zaključena!!
Alchemist
# 11.07.2018 ob 21:59
Trasa od Velenja do avtoceste je speljana povsem neracionalno. Najprej v samem Velenju odreže mesto od obeh jezer, kar se mi zdi kardinalna urbanistična napaka, ki jo lahko primerjamo zgolj s tem, da je bila v Kopru avtocesta speljana po sredini mesta.

Potem naprej pa cesta poteka v smeri proti Ljubljani, namesto da bi se navezovala na Celje, od koder se bo tretja razvojna os nadaljevala proti Dolenjski. Potem imamo neprimerno več predvidenih rušitev stavb na tej trasi, zatem pa tudi uničenje krajine na robu med hudinjskim gričevjem in savinjsko kotlino (konkretno se bo preluknjala krajinsko markantna Gora Oljka).

Alternativna trasa čez Pirešico bi pač bila skrita v gričevju in teh težav ne bi povzročala, če bi jo uporabili pa bi se lahko tudi trasa na severni strani ognila mestu Velenje in tako ne uničila njegovih urbanističnih potencialov.

Skratka tu so bili neki močni lobiji na delu, da so uspeli zminirati najbolj racionalno in prostorsko najbolj ustrezno rešitev, ter uvesti eno, ki ima številne pomanjkljivosti.
Kazalo