Lokalne novice
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 1.5 od 8 glasov Ocenite to novico!
Dars
Dars, ki ima trenutno za približno 2,5 milijarde evrov dolga zaradi starih kreditov za gradnjo avtocest, se bo moral za gradnjo obeh odsekov zadolžiti, za kar potrebuje poseben zakon o poroštvu države. Foto: BoBo

Dodaj v

Korošce skrbi, da bo za severni del hitre ceste zmanjkalo denarja, Dars jih miri

Dars se bo moral znova zadolžiti
7. februar 2017 ob 14:30
Slovenj Gradec - MMC RTV SLO, STA

Na Koroškem se bojijo, da bo po izgradnji odseka hitre ceste od avtoceste do Velenja za nadaljnji odsek proti Koroški zmanjkalo denarja, a Dars zagotavlja, da bo oba odseka obravnaval enakovredno.

Vlada je državni prostorski načrt za traso hitre ceste od Velenja do Slovenj Gradca potrdila že leta 2013, načrt za odsek od avtocestnega križa do Velenja pa je bil potrjen 12. januarja letos. Uredba, ki to določa, je začela veljati preteklo soboto, 4. februarja.

Pretekli teden pa je Korošce razburila izjava predsednika uprave Darsa Tomaža Vidica, ki je za TV Slovenija dejal, da se bo gradnja tretje razvojne osi severno od avtoceste začela najverjetneje pri avtocesti. Zato se je v petek v širši zasedbi sestal odbor za izgradnjo hitre ceste na Koroško, ki ga vodi župan občine Prevalje Matic Tasič. Kot navaja odbor, je Vidic z izjavami "povzročil dvome o gradnji zgornjega dela tretje razvojne osi".

Zahtevajo takojšnji sestanek z Darsom in premierjem Cerarjem
Odbor, ki zahteva izgradnjo štiripasovne hitre ceste na Koroško in pričakuje jasne finančne podlage za realizacijo projekta, pričakuje, da se bodo letos odkupi zemljišč in projektiranje na celotni trasi premaknili naprej, saj je trasa od avtoceste do Slovenj Gradca dokončno znana. Poleg tega Korošci zahtevajo takojšnji sestanek s predstavniki Darsa in sestanek s predsednikom vlade Mirom Cerarjem, na podlagi katerega pričakujejo podpis zavezujočega sporazuma za izgradnjo hitre ceste na Koroško, v katerem bo navedena tudi časovnica in ki ga bo potrdila tudi vlada.

Če podpisa takšnega sporazuma ali drugega dokumenta, v katerem bodo jasno podana stališča vlade do izgradnje tretje razvojne osi, ne bo, bo odbor sprejel ukrepe za vsesplošni protest Korošcev proti vladi in drugim pristojnim, opozarjajo.

Na Darsu mirijo, da so v predlogu letošnjega letnega izvajanja koncesijskega načrta, ki je trenutno še v obravnavi in potrjevanju na ministrstvu za infrastrukturo, predvidena sredstva za projektiranje in odkupe nepremičnin za oba odseka najmanj na enaki ravni oz. da so za odsek do Slovenj Gradca celo nekoliko višja, saj je ta del daljši. Sredstva so sicer predvidena po posameznih letih v obdobju 2017-2019.

En kilometer ceste bo stal 23 (južni del) oz. 29 milijonov (severni del)
V nadaljnjih postopkih bo med drugim v okviru projekta pripravljen načrt delitve celotne trase na gradbene odseke z njihovo dinamiko gradnje in predajanja v promet. Natančnejše številke glede vrednosti bodo znane po izdelavi projektov, po sedanjih ocenah pa bo en kilometer na severnem delu, ki je dolg 17,5 kilometra, stal skoraj 29 milijonov evrov, na južnem, to je od avtoceste do Velenja, dolgem 14 kilometrov, pa približno 23 milijonov evrov. Za primerjavo, strošek izgradnje štiripasovne avtoceste prek Trojan je bil 25,6 milijona evrov na en kilometer avtoceste.

Dars, ki ima trenutno za približno 2,5 milijarde evrov dolga zaradi starih kreditov za gradnjo avtocest, se bo moral za gradnjo obeh odsekov zadolžiti, za kar potrebuje poseben zakon o poroštvu države. Novozgrajena hitra cesta pa bo za uporabnike plačljiva.

T. K. B.
Prijavi napako
Komentarji
matej-kolar
# 07.02.2017 ob 20:40
Obtoječe ceste na koroškem, lukna za lukno sramota. Prideš v Avstrijo 100km brez ene odrtine? Kdo je tu nor?
Gepard007
# 07.02.2017 ob 20:51
Zeh. Kaj bo prej? 2. tir ali tale avtocesta? Če bi imeli Trumpa za predsednika bi oboje začel gradit danes, oni pa se prekladajo iz ene ritnice na drugo že 26 let na 50 podlage!!
Korošec
# 07.02.2017 ob 21:14
Upam, da pridete kaj posnet v kakšnem stanju so ceste po zadnji odjugi dvomim, da kaj takšnega obstaja še kje v evropi.
Ssmola
# 07.02.2017 ob 18:32
Korošci se imamo kaj bati, ker bi se morali po hitri cesti že voziti! Žal pa so pritiski v prestolnici vedno takšni, da se z gradnjo ne začne in odlaga v prihodnost!
Ob vsakem neurju smo odrezani od preostale Slovenije, nimamo nobene cestne prometne povezave z AC križem, ki bi ustrezala osnovnim standardom. Prestolnica, tudi Korošci plačujemo davke, da imate vi nadstandardne prometnice (primerjalno z ostalo Slovenijo, še posebej pa Koroško).
Regionalizacija tudi ni v interesu prestolnice, ker potem manj ostane njim.
Korošci zahtevamo davke nazaj!
smoky77
# 07.02.2017 ob 21:32
A ni nobene variante, da se Koroška priključi Avstriji?
sonce12
# 07.02.2017 ob 20:39
Aja torej hitra cesta spet ne AC, to je bistven podatek. Pri tako ogromnih projektih, ki bodo , če sploh kdaj realizirani, zakaj ne AC, če že nekaj delajo. Ker dograjevali je nebodo v tem tisočletju. In za koliko se bo potem skrajšal potovalni čas do Slovenj Gradca, če sedaj rabiš okrog 55 minut, bo potem ????? No pa tudi če bi obstoječo regionalno cesto malo bolje vzdrževali in na nekaterih mestih širili, bi se tudi vožnja precej izbolšala
KOR
# 08.02.2017 ob 22:07
Severni del te 3.razvojne osi je, kar se finančnega plana tiče, izdelan le do Sl.Gradca. In preden bo do tja sploh zgrajena - min 10 let, ko se bo enkrat začela graditi, a nikoli leta 2019, bo hitra cesta do Koroške še vedno utopija, nekje nedefinirano v prihodnosti! Koroška bo torej še desetletja odrezana od sodobnih prometnih tokov. Država se bo grdo zadolžila, in denarja za traso do Holmeca ne bo še nadaljna desetletja!

Torej - še današnja mladina je ne bo dočakala!
Park
# 08.02.2017 ob 20:35
29mio € za 1 kilometer?! Ma a ste resni? A bo zlata ta cesta?! A se bo spet isto ponovilo kot pri AC omrežju, ko smo kartelu SCT-Primorje-Vegrad plačali gradnjo 400% višjo ceno, kot pa so jo postavili za gradnjo Italijani!!

To levičarsko mafijsko omrežje je vedno večje in vedno bolj lačno, in te apetite je treba krotit, z novo zdr. reformo, 2.tirom in 3.razvojno osjo!
beton
# 08.02.2017 ob 16:19
Realno gledano: do leta 2030 ne bo zgrajena v celoti.
mikic007
# 07.02.2017 ob 15:46
Korošci se nimajo česa bati. Še vsi taki projekti so bili speljani do konca. Že mogoče, da so se stroški potrojili in čas malo podaljšal, ampak ljudje pri koritu vedo, da le če delaš, lahko tudi kradeš!
Park
# 08.02.2017 ob 22:28
Napetost# 07.02.2017 ob 19:04
/.../ Koroška po števili vozil na dnevni ravni sploh ni tako kritična, kar je glavno merilo za izgradnjo AC.


Ta podatek drži za AC, za hitro cesto pa je drugače. Merilo za HC je 15.000 vozil/dan. Največ prometa in tudi največji porast je na območju bazena Ravne na Kor. in Prevalje (ki je največje urbano območje Koroške), prometa leta 2015 bilo že čez 15.000/dan. 15.000 vozil/dan je pa že kriterij za hitro cesto, torej je hitra cesta vsaj med Ravnami na Koroškem in Prevaljami upravičena. Prometa tukaj je celo več, kot na posavski trasi, kjer je vozil nekaj čez 12.000/dan.
Skippy
# 07.02.2017 ob 20:35
Torej nas bo 1 kilometer hitre ceste stal toliko kot 1 kilometer najbolj zahtevne avtoceste, čeprav HC porabi veliko manj prostora?
Park
# 08.02.2017 ob 21:04
Jaz sem mislil, da gre pri projektu 3.razvojne osi ali hitre ceste na Koroško, dejansko za povezavo Koroške s avtocestnim križem, kot kaže skica projekta, ki je bilo pred nedavnim predstavljeno ministrstvom:



Ampak iz članka razberem, da hitra cesta ne bo niti dosegla Koroške prestolnice v Sloveniji, saj se bo končala v Sl.Gradcu, in torej ne bo povezovala Koroške - MMP Holmec in A1 avtoceste

??
Futuro
# 08.02.2017 ob 03:57
Slovenija bo gradila hitro cesto. Ej. Pa to ze imamo. Vprasajte policijo koliko kasirajo za prehitro voznjo?
AC zgradite, da bo manj nesrec in zrtev. Spomnite se hitre cesta proti Mariboru!

Zahtevati plebiscit za prikljucitev k Avstriji, kamor spada ta del Koroske.
Imeli bi boljse ceste , boljse place in penzije.
ForwardThinking
# 09.02.2017 ob 15:31
To, da se bo hitra cesta končala na severozahodnem Štajerskem (v Slovenj Gradcu) pa se zahvalite Aljažu Verhovniku in Andreju Grobelniku. Res sta neutrudna in pohvale jima. Ampak hvaležni so jima lahko le v Velenju in Slovenj Gradcu. Namesto, da bi se borila za cesto do Holmeca, se pogovarjajo samo o Mislinjski dolini in logično, da denarja za naprej do Holmeca ne bo!!!
stotrideset
# 07.02.2017 ob 22:38
po moji računici bi morala biti nova cestna povezava (kakorkoli jo že imenujemo in kakršnakoli že bo) od AC v Savinjski do severo zahodnega dela Štajerske (Slovenj Gradec), gotova v naslednjih 130 mesecih
Mihec
# 07.02.2017 ob 20:25
Kororšci se lahko bojijo kajti trasa do Velenja je najdražja možna izbira in poleg tega pride na nestabilno rudniško območje kjer bodo ugotovili da naprej po tej trasi ni možno in se bo vse skupaj zavleklo še za nadaljnih 10 ali več let, Velenjski lobi že računa zaslužke s to traso. Žalostno je da bomo pufe za TEŠ6 plačevali vsi kako bomo pokrivali strošek te gradnje noče povedati nihče. Pri izbiri trase se je pokazala vsa poniglavost Cerarjeve vlade ki noče prisluhniti tehtnim pomislekom glede trase temveč je uslišala ozko interesno skupino ki bo največ zaslužila. Žalostno od nekoga ki se prodaja kot moralen in načelen a potem se pokaže v naslabši luči
si-koda
# 09.02.2017 ob 19:59
Danes sem se peljal na Koroško, preko Holmeca v Avstrijo, na Holmecu luknja pri luknji. Prideš v Avstrijo brez ene luknje do Bleiburga?
tomive
# 08.02.2017 ob 20:46
Vsaka vas pa ne rabi avtoceste. Se strinjam, da je obnova - modernizacija obstoječe dovolj, mogoče z izven nivojskimi križanji. Pa tudi nekih velikih mest ni v tistem delu.
To hitro cesto potrebujeta tako ali tako samo dve gospodarski središči v tem delu Slovenije: Velenje in Ravne na Kor. Velenje ima do avtoceste 20km, Ravne pa se idealno navezujejo na Avstrijsko avtocesto - saj so tako kot Velenje izvoznik na sever - v Evropo.
sober
# 07.02.2017 ob 21:55
Korošci ne bojte se. Cesta bo fertik 2038.
Napetost
# 07.02.2017 ob 19:04
No, saj ni samo Koroška problematična in odrezana. Pravzaprav so odrezani vsi, ki ne živijo ob AC križu - recimo Posočje, Zasavje, Bela krajina, Kočevska, Ilirska Bistrica/Brkini itd. In to zato, ker nimamo urejenih regionalnih cest. Marsikateri del države bi prav solidno shajal z ustrezno regionalko. Tudi Koroška. Obvoznice, izravnave ovinkov, gradnje tretjih pasov, pa bi šlo. Koroška po števili vozil na dnevni ravni sploh ni tako kritična, kar je glavno merilo za izgradnjo AC. Konkretna posodobitev Velenjske in Mariborske "vpadnice" na Koroško bi pomojem bila celo boljša varianta od gradnje AC, saj bi od tega imeli veliko tudi lokalni prebivalci, ne samo tranzit.
Kazalo