Lokalne novice
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 3.6 od 10 glasov Ocenite to novico!
Asfalt, cesta, vozišče
Korošce skrbi, ker se znova preverja ekonomska upravičenost projekta gradnje hitre ceste proti Koroški. Bojijo se, da ugotovitve ne bodo ugodne, zato poudarjajo, da je hitro cesto za Koroško treba vrednotiti širše in da je za nadaljnji razvoj regije nujna. Foto: BoBo

Dodaj v

Projekt hitre ceste proti Koroški je v operativni fazi, a dvomi prebivalcev ostajajo

Še vedno ni znan točen terminski plan dejavnosti
13. marec 2016 ob 13:26
Ljubljana - MMC RTV SLO

Projekt hitre ceste od štajerske avtoceste do Slovenj Gradca je prešel v operativno fazo z jasno določenimi obveznostmi za izvrdbo projekta. Kljub temu Korošci po izkušnjah in po letih čakanja na hitro cesto izražajo dvome.

Pri ministru za infrastrukturo Petru Gašperšiču so se ta teden mudili koroški poslanci Danilo Anton Ranc (SMC), Ivan Škodnik (SMC) in Beno Kopmajer (DeSUS) ter predstavniki odbora za gradnjo hitre ceste, med njimi predsednica Območne gospodarske zbornice Koroška Mojca Kert in župan Občine Prevalje Matic Tasič. Na sestanku so sodelovali tudi predstavniki Darsa, ki pri projektu nastopa kot investitor.

Na sestanku je minister poudaril, da je prometnica na tretji razvojni osi ključni element za razvoj Koroške, zato je bila na ministrstvu tudi sprejeta jasna odločitev o modelu financiranja projekta, ki se izvede prek Darsa. Tako minister kot predstavnik Darsa sta zagotovila, da ima Dars rezervirana sredstva za izdelavo projektne dokumentacije, da bodo v letu 2016 začeli projektirati in da se bodo gradbena dela na odseku Velenje-Slovenj Gradec začela v letu 2019.

Dars ima letos za projektiranje predvidenih 100.000 evrov, v letu 2017 pa dva milijona evrov, je pojasnil Tasič. Povedal je, da bo glede na podatke s sestanka ministrstvo tudi zagotovilo sredstva za odkupe zemljišč, Dars pa bo cesto gradil z državnim poroštvom.

Spet se preverja ekonomska upravičenost projekta
Še vedno pa ni znan točen terminski plan dejavnosti, prav tako ne, kakšna bo faznost projekta, je opozoril Tasič.

Podobno je izpostavila tudi Kertova, ki ob tem navaja še več dvomov, ali bodo dejansko izvedli projekt gradnje hitre ceste do Koroške. Med drugim jo k dvomom napeljuje dejstvo, da je za projektiranje letos namenjenih "le" 100.000 evrov, ko pa je državni prostorski načrt za odsek Velenje-Slovenj Gradec bil sprejet že davno in bi aktivneje projektirati lahko že začeli.

Posebej jo skrbi tudi, da se ponovno preverja ekonomska upravičenost projekta gradnje hitre ceste proti Koroški. Boji se, da ugotovitve ne bodo ugodne, zato ponovno poudarja, da je hitro cesto za Koroško treba vrednotiti širše in da je za nadaljnji razvoj regije nujna.

Dejavnosti na obeh odsekih - to je od avtoceste do Velenje, za katerega naj bi bil državni prostorski načrt sprejet letos, in nato naprej do Slovenj Gradca - morajo zaradi čimprejšnje zagotovitve ustrezne pretočnosti in boljših prometnih uslug potekati čim bolj sinhronizirano, je na sestanku po navedbah ministrstva še opozoril Gašperšič. Dogovorili so se, da bo izdelan časovni načrt nadaljnjih dejavnosti, ki so potrebne za začetek gradnje, dodajajo na ministrstvu.

T. H.
Prijavi napako
Komentarji
odprtizvezek
# 13.03.2016 ob 13:59
Zakaj do Slovenj Gradca, ce se ze dela avtocesta na Korosko potem naj jo potegnejo do avstrijske meje (Dravograd). Saj ravno od tam prihajajo tovornjaki.
kabošti
# 13.03.2016 ob 21:21
A ste vi vsi skupaj normalni? Na 10.000 ljudi na Koroškem so odrezani od Slovenije, imajo eno ubgo cesto čez dravsko dolino in še eno bolj ubogo čez Hudo luknjo in vi sedaj o ekonomski upravičenosti? Kaj pa pravice slovenskih državljanov, da so povezani, enakost vseh in ne samo tistih v centru, regionalni razvoj, ... Tisti, ki živite v LJ sploh nimate pravice nič govorit, samo tiho bodite. Cela Slovenija vas pita, vse državne institucije so tam, službe imate plačane od davkov cele Slovenije, avtocesto kamor se vam zazdi, na obalo, na Bled, ... zdaj pa boste drugim oponašali eno hitro cesto? Da vas ni sram!!!
patria
# 13.03.2016 ob 14:21
Problem je v tem, da se na račun te avtoceste, ki je vprašanje kdaj bo in ali je sploh ne bo , ne naredi nič na katastrofalnih obstoječih cestah na Koroškem in kot vidim tudi sedaj ni nič predvideno za obnovo ceste Dravograd Slovenj gradec , ki je na nekaterih odsekih popolnoma zvita in v avtu ne veš več ali se voziš ali plavaš med valovi, sicer pa so zato krivi tudi Koroški župani, saj se pustijo voditi žejne preko vode in to na račun obljub in neskončnih pogovorov o avtocesti, namesto , da bi zahtevali takojšnjo kompletno obnovo vseh obstoječih Koroških cest , avtocesta pa bo ali ne bo, to pa sam bog ve, upanja veliko nimam, vsaj za naslednjih 10 let še ne.
kralj matjaž
# 13.03.2016 ob 20:52
Skippy
Država ne gradi infrastrukture zato ker je ekonomsko upravičena. Takšna infrastrukturo gradi zasebni kapital. Država gradi infrastrukturo zato, da smo vsi državljani enakopravni, enakovredni in imamo enako priložnost uspeti.
Perk
# 13.03.2016 ob 14:25
Med Mislinjo in Dovžami so cesto lepo popravili, vsekakor, jo morajo še proti Dravogradu. Tisti odsek med Pamečami In Dravogradom je katastrofalen. Življenjsko nevaren.Take ceste še v Boliviji nimajo.
ZeK
# 13.03.2016 ob 14:12
prej bi bila narejena z udarniškim delom, kot pa s strani države.
marque
# 13.03.2016 ob 14:19
mutna posla.... spet se bodo okoriščali z denarjem, na terenu pa še dolgo ne bodo zasadili prve lopate...
sik
# 14.03.2016 ob 23:41
Skrajni čas.
Če ne bi imeli lokalnih inicijativbi se Korosci ze zdavnaj vozili po AC.
Zalcan
# 14.03.2016 ob 16:23
V YU smo se hvalili, da Gorenje več izvozi kot celotna Makedonija. Mislim, da sem nekje prebral, da sedaj Gorenje ustvari 7% Slo izvoza. Verjetno ni države kjer direktorju tako pomembnega podjetja nebi naredili avtocesto do pisarne. Če temu prištejemo še »pridelek« 1/3 elektrike, je takšno razmišljanje še toliko bolj utemeljeno.

Pred kratkim sem se večkrat peljal na relacija Arja vas Velenje. Vožnja je precej podobna vožnji po tračnicah. Samo malo skreneš, že začnejo žvižgat gume, ker si ali na robu ali preko sredine. Cesta je bistveno ožja, kot stara cesta med Celjem in Ljubljano. Gre za ušivih 15 KM.

Težko razumem Velenjčane. Mislim, da odkar imamo demokracijo, so vedno volili leve stranke. Kako ti »njihovi« predstavniki zastopajo njihove interese, kaže ravno urejenost cest. Ni bilo problem okoli Ljubljane zgraditi štiripasovnice (blizu 40 KM), avtocesto do vikendov na morju in na gorenjskem, problem pa je 15 KM od Velenja do avtoceste.
offgrid
# 13.03.2016 ob 19:10
@Skippy
No, ekonomskega smisla ni.

Ti je to dobra vila prišepnila?
Skippy
# 13.03.2016 ob 18:54
No, ekonomskega smisla ni. Vsekakor bi lahko zgradili samo polovični hitro cesto, z možnostjo širitve v prihodnosti. Do Velenja pa pač klasično 4-pasovnico.
smoky77
# 13.03.2016 ob 16:51
Po 15 letih nategovanj, bodo začeli projektirat in ekonomsko upravičevat? LOL
našejenaše
# 13.03.2016 ob 14:43
Če prav razumem bodo cesto gradili do Slovenj Gradca... Novinarji, zakaj potem ljudem lažete, da bo zgrajena do Koroške? Slovenj Gradec je na Štajerskem! Poleg tega bodo esto zgradili do mest, ki nima nobene industrije in načeloma več kot sedanjo cesto ne potrebuje!
Futuro
# 10.04.2016 ob 02:42
Ce bi bil resnicno interes,bi cesto zaceli graditi takoj in to od drzavne meje.
Denarja je v EU na pretek. Nekdo namerno zavira razvoj Koroske!!!

Kdaj bo plebiscit za prikljucitev k Avstriji?
Marchione
# 14.03.2016 ob 16:49
Kdaj mi bo povrnjenih 565€, ki jih vsako leto prispevam v cestni sklad? Kam pošljem račun za vsa popravila na vozilu?
kralj matjaž
# 13.03.2016 ob 13:45
Leta 2007 je bilo vse že pripravljeno, trase predlagane, projekti pripravljeni.
Država bi morala samo še it v odkup zemljišč ter pričet z investicijo. Danes je leto 2016, počasi bo 10 let vladavine levice in rezultat je 0, ne rezultat je celo negativen, ker se namesto nove ceste predlagala celo samo obnova obstoječih cest.
AM
# 15.03.2016 ob 08:21
Če se prav spomnim, je Janša pred leti dejal, da se bodo dela na tem odseku začela leta 2008.
sonce12
# 14.03.2016 ob 20:03
Kaj pa bo s cesto od AC do Velenja, kaj ta ostaja takšna kot je, od Velenja naprej pa bodo začeli nekaj graditi ?? Tale obstoječa cesta od Velenja do Mislinje je res v slabem stanju, podlaga in širina ceste ustrezata standrdom izpred 50 let in v vsakem trenutku se lahko zgodi podobno kot v Trbovljah, da kaj pade na cesto in kaj bodo tudi tam mesec dni odctranjevali in sanirali. Najprej naj nekaj naredijo do Velenja voznikom je vseeno, če je kakšen km bližje Celju ali Ljubljane, samo da je nekaj ,potem pa razmišljat da povežejo hitro cesto do meje z Avstrijo, ker če bodo tiste 5km pred mejo končali, tistega odceka nebo nadalnjih tisoč let glede na hitrost naših vodilnih
Perk
# 14.03.2016 ob 18:15
Perk@

Se vidi, da še nikoli nisi bil v Boliviji!

Sicer pa, tako vsaj pravi stari pregovor (ki pa ponavadi držijo): Vsak dobi, kar si zasluži!


Ja, tisti tadrugi pregovor pa pravi, preštej do deset preden zineš kakšno neumnost. Drži se ga!
Marchione
# 14.03.2016 ob 16:48
Korošci sploh ne bodo dočakali hitre ceste, saj je ni niti v načrtu. Slovenj Gradec ni koroška.
tigerček
# 14.03.2016 ob 14:58
kabošti - Kar praviš je res, vendar poglej malo še iz drugega zornega kota. V času vladanja Pahorja, je imelo Velenje ministra za gospodarstvo (Lahovnik) in šefa poslanske skupine največje stranke (Kontiča). Prav tako je mislim da bilo tudi nekaj poslancev iz Koroške. Rezultat vladanja je bil, da Velenje in Koroška niso dobili nič! Bi bilo potrebno tudi malo njih vprašati, kako so lobirali. Prav tako si takrat imel iz Velenja tudi predsednika NS Dars.....
Springbok
# 14.03.2016 ob 08:31
Civilna iniciativa Braslovče ali (...... vstavi poljubno) je proti.
hpet
# 14.03.2016 ob 08:17
Ves denar bodo ponovno pognali na raznih študijah in podobno... ki jih bodo čez par let spet delali.
Neikius
# 13.03.2016 ob 21:47
Drugače se pa takšne ceste gradijo pravilno po vrhih hribov/pobočjih. Kot to počnejo avstrijci.

Dobra in cenejša bi bila prisilno zaprtje vseh nepotrebnih dovozov na magistralko in ureditev vzporedne ceste kjer je to potrebno (primer: hitra cesta proti ljubelju)
por
# 13.03.2016 ob 16:44
same dr., univ. dipl. inž. logistike kle gor berm haha
Siouxie
# 12.03.2017 ob 19:24
Koliko bo vozilo pridobilo na času ko bo spremenjena opisana infrastruktura?

Pa a vi folk - se sploh kaj vozite do Velenja in Celja in Ljubljane oz. na Koroško oz. izven svojega konca? Če se bo "prihranilo" 10 minut, se pa bo - važno je predvsem, da cesta ne bo nevarna, da bo promet potekal tekoče, da ne bo treba vedno cijazit za voznikom, ki je dovoljenje opravljal v 60. in tistimi, ki ne znajo brat tabel, pa tovornjaki, ki se tudi pri dobri volji ne želijo umaknit s ceste, ker delajo kolone, kjer živčni vozniki vsakodnevno prehitevajo tudi v nevarnih ovinkih, ker jim presede, da porabijo toliko časa na zavori ...
Siouxie
# 12.03.2017 ob 19:21
Jaz si je pa niti ne želim, že dovolj je cest, koliko gozdnih in travnatih površin ter kmetijskega zemljišča bo uničenega v enem najlepših delov Slovenije. Raje bi popravili nekoč uničeno železniško progo med Velenjem in Dravogradom, ter tovorni promet preusmerili na njega. Zdaj bo pa pol Graške Gore razkopane, zemljišča v Podgorju, Slovenj Gradcu itd..Res si ne želim tega betona in asfalta v naši pokrajini, ter vsega onesnaženja, ki ga prinaša promet s sabo.

Očitno se sploh ne voziš in živiš v svetu cvetja, pesmi in sonca in se hraniš preko matere narave, ki v tvoja usta cedi med in mleko? Sicer pa. "Koroška" ni samo Podgorje pa SG. Obišči še kak konec bolj severno od SG, pa se zamisli.
Park
# 07.05.2016 ob 04:46
Kristinka
# 02.04.2016 ob 02:53
Mislim, da se bo denar, namenjen 3. razvojni osi, kar lepo prekanaliziral k ajznponarjem za gradnjo drugega tira Divača - Koper. Ker se po skoraj 10 letih že umeščene trase spet in ponovno prerekajo civilne iniciative, kje cesta ne sme it, v stilu, vsi bi jo imeli, pa nihče pred domačim pragom.
Te ljudi gre sicer razumeti, saj ob prevladujoče kmečkemu življenju zapisani populaciji vsaka odvzeta ped rodovitne zemlje pomeni zmanjšane možnosti že tako ne prevelikega zaslužka. In seveda slabšo kvaliteto lufta in vrtnin v ožajočih se dolinah. To področje ni Ljubljanska kotlina, kjer se lahko igraš in prestavljaš traso za par km na V ali Z. Naselja pa so tako raztresena, da se takorekoč ne da izogniti temu, da določenim prebivalcem ne bi jemal življenskega prostora.
Dejstvo je, da bi ta cesta morala potekati po obrobju, na obronkih in znotraj gričev in da se ne bi smelo po nepotrebnem uničevati kmetijskih zemljišč. A čisto brez žrtev pač ne bo šlo. Sploh pri šparanju, ki ga omenjajo, in predragih tunelih... 60 mio čistega dobička DARSu v minulem letu je špuk v morje, ki ga darsovci pač ne bodo žrtvovali za necentralno regijo.
Karavana gre dalje. Napovedujem 2020 kot morebitno leto prve zasaditve lopate. Mogoče...
samogledam
# 14.03.2016 ob 08:54
Pa kakšni strokovnjaki vodijo ta projekt ? dajte zadevo Kitajcem v roke, pa vam postavijo cesto za pol manj denarja v pol manj času do Avstrijske meje !!!! Ali veste kako se projektira in zida danes ? Pa vi res še živite v letu 1980. Takšna avtocesta rabi dve leti z sposobno ekipo. Fantje, poglejte malo po netu...in ne se smešit...ker boste prej umrli, preden bo gotova ta majhna flika na zemljevidu.
galoper
# 13.03.2016 ob 19:05
Koliko bo vozilo pridobilo na času ko bo spremenjena opisana infrastruktura?
pravaresnica123
# 14.03.2016 ob 07:11
Perk@

Se vidi, da še nikoli nisi bil v Boliviji!

Sicer pa, tako vsaj pravi stari pregovor (ki pa ponavadi držijo): Vsak dobi, kar si zasluži!
Neikius
# 13.03.2016 ob 21:46
Kje pa naj bi bila trasa? Ziher je šaleški lobi dosegel, da bo trasa sg->velenje->celje, kar je pa kratkomalo butasto.
Anar Hija
# 13.03.2016 ob 15:24
Nobene ceste na Koroško ne bo razen, če bo tujec tako želel. V Sloveniji ste sedaj hlapci in boste ubogali, ne pa ukazovali. Jasno? Jasno!

:)
SF★SN!
Perk
# 13.03.2016 ob 14:19
Jaz si je pa niti ne želim, že dovolj je cest, koliko gozdnih in travnatih površin ter kmetijskega zemljišča bo uničenega v enem najlepših delov Slovenije. Raje bi popravili nekoč uničeno železniško progo med Velenjem in Dravogradom, ter tovorni promet preusmerili na njega. Zdaj bo pa pol Graške Gore razkopane, zemljišča v Podgorju, Slovenj Gradcu itd..Res si ne želim tega betona in asfalta v naši pokrajini, ter vsega onesnaženja, ki ga prinaša promet s sabo.
Kazalo