Delavci so v sredo začeli menjati od snega zvito paličje najvišje ležečih stebrov krožnokabinske žičnice tik pod končno postajo Podi. Foto: Miloš Batistuta
Delavci so v sredo začeli menjati od snega zvito paličje najvišje ležečih stebrov krožnokabinske žičnice tik pod končno postajo Podi. Foto: Miloš Batistuta
Posebej usposobljeni delavci družbe Kaskader iz Spodnje Idrije, ki jim ni težko loviti ravnotežje na vrhu 24 metrov visokih stebrov krožnokabinske žičnice, so se najprej lotili stebra številka šest na nadmorski višini tisoč osemsto metrov. Foto: Miloš Batistuta

Delavci so v sredo začeli menjavati od snega zvito paličje najvišje ležečih stebrov krožnokabinske žičnice tik pod končno postajo Podi. Končno je na vidiku tudi dobava manjkajoče opreme iz francoske družbe Poma za sedežnico Prevala, še zmeraj pa drži napoved, da bi obnovo omenjene sedežnice končali do konca leta.

Posebej usposobljeni delavci družbe Kaskader iz Spodnje Idrije, ki jim ni težko loviti ravnotežja na vrhu 24 metrov visokih stebrov krožnokabinske žičnice, so se najprej lotili stebra številka šest na nadmorski višini tisoč osemsto metrov.

Na njem je treba zamenjati od snega zvite dele konstrukcije. Najprej pa je bilo treba postaviti montažno iglo, stolp, ki bo stebru zagotavljal oporo ob menjavi delov. Postavitev omenjene montažne igle je najbolj kočljiv in nevaren del menjave paličja na stebru. Dvajset metrov visoko iglo so počasi dvignili, ves čas pa so s tremi jeklenicami zagotavljali varno utrditev tega stolpa.

"Fantje morajo poznati nekaj srednješolske fizike, vektorje, sile, škripce, treba je delati umirjeno, kolektivno, sam ne narediš nič," je povedal direktor in lastnik družbe Kaskader iz Spodnje Idrije Peter Poljanec.

Le z usklajenim delom, popuščanjem in nategovanjem jeklenic so stolp postavili, temu pa je sledilo odstranjevanje zvitih kosov na stebru in nadomeščanje z novimi, ki so težki okoli 150 kg.

Vogalniki so izdelani v Sloveniji, za vsak steber potrebujejo tri dni dela, tako da bodo v petek dela na stebru št. 6 končali in se lotili naslednjega stebra. Obnove so potrebni trije stebri, tako da bodo predvidoma v devetih dneh opravili ta del posla.

Oprema pride v sredo
Naslednjo sredo končno napovedujejo prihod opreme, predvsem obračalnega kolesa za sedežnico Prevala, iz francoske družbe Poma. "Skoraj neverjetno je, kako počasi poteka urejanje. Čeprav je štirinajst dni od tega, ko sem podpisal bančno garancijo v Ljubljani, so na francoski banki dobili šele v ponedeljek vse potrebne dokumente," je bil zgrožen tudi Valter Mlekuž, župan občine Bovec.

Ko bo obračalno kolo sedežnice Prevala v Bovcu, v Kaskaderju napovedujejo še en naskok. Omenjeno obračalno kolo je težko pet ton, do postaje Skripi, kjer je speljana nova dovozna cesta, bodo kolo prepeljali s posebnim tovornjakom, potem pa bodo kolo premestili na buldožer.

Mi potrebujemo deset dni, da to uredimo, potem pride še tehnični pregled, če bo vse prav in bo vreme držalo, bo letos končano, pravi Poljanec. Obenem pa opozarja: "Prevalo bi morali sanirati pred snegom, sicer se bo delala dodatna škoda. Jeklenica s sedeži je zdaj, ko kolesa ni, nizko nad tlemi, novozapadli sneg pa bi otežil dela."

Ko bo štirisedežnica Prevala urejena, bo lahko delovala povezava z italijanskim delom smučarskih naprav. Takrat bo občina Bovec potrebovala upravljavca žičniških naprav. "Glede zagonskega upravljanja smo se pogovarjali, da bi Kaskader v sodelovanju z družbo PGI iz Andore prevzel zagonsko upravljanje, potem pa bomo pripravili razpis," pravi župan Mlekuž. Na Kanin torej spet prihaja andorska družba PGI, ki je za družbo ATC Kanin pred tremi leti pripravila nikoli uresničeni master načrt obnove kaninskih smučišč.