Slovenija
duhovniki
Strokovna skupina v primerih, ko to nalaga državna zakonodaja ali je to želja žrtve oz. njenih zastopnikov, sume kaznivih dejanj spolne zlorabe prijavi državnim organom. Foto: BoBo

Dodaj v

Katoliška cerkev pri nas od leta 2009 do danes obravnavala 12 prijav domnevnih spolnih zlorab

V vseh primerih so bili domnevni storilci moški kleriki
25. september 2018 ob 19:24
Ljubljana - MMC RTV SLO

Slovenska škofovska konferenca (SŠK) je sporočila, da so leta 2009 ustanovili strokovno skupino za ugotavljanje duhovniških spolnih zlorab pri nas, do danes so obravnavali 12 prijav domnevnih spolnih zlorab.

Na SŠK-ju so povedali, da je omenjena strokovna skupina od leta 2009, ko je bila ustanovljena, prejela 15 prijav domnevnih spolnih zlorab, od katerih je tri zavrgla kot neutemeljene, 12 pa obravnavala. V koliko od obravnavanih primerov so bile ugotovljene dejanske spolne zlorabe, še ni znano.

Štirje obravnavani primeri naj bi se sicer zgodili na območju Nadškofije Ljubljana, po dva primera na območjih Nadškofije Maribor ter koprske in novomeške škofije, po en primer pa na območju celjske in murskosoboške škofije.

Storilci duhovniki in diakoni
V vseh primerih so bili domnevni storilci moški kleriki – duhovniki in diakoni. V petih primerih so bile domnevne žrtve ženske, v sedmih primerih pa moški. Pri osmih prijavah je šlo za starejše mladoletnike (pubertetnike), v štirih pa za mlajše mladoletnike.

V primerih, v katerih so ugotovili zlorabe, je bila po navedbah SŠK-ja žrtvam zagotovljena pravna in psihološka pomoč, storilec pa umaknjen iz pastoralnega dela. Zavarovali so dokaze in identificirali priče. Proti storilcu je stekel tudi cerkvenopravni postopek.

Žrtve spodbujajo, naj podajo prijavo
Kot pravijo na SŠK-ju, strokovna skupina v primerih, ko to nalaga državna zakonodaja ali je to želja žrtve oziroma njenih zastopnikov, sume kaznivih dejanj spolne zlorabe prijavi državnim organom. Nasploh žrtve in njihove zastopnike spodbuja, naj v takih primerih podajo prijavo policiji ali tožilstvu.

Na vprašanje, ali imajo kakšne podatke ali raziskave o tem, ali duhovniki po številu spolnih zlorab kaj odstopajo od drugih poklicev, pa na SŠK-ju odgovarjajo, da jim ti podatki niso znani, "ker je duhovniških spolnih zlorab v Sloveniji tako majhno število, da ne tvorijo dovolj velikega znanstvenega vzorca za izdelavo verodostojne analize".

Sa. J.
Prijavi napako
Komentarji
themetun
# 25.09.2018 ob 19:46
Seveda je veliko. Že 1 zloraba je preveč. A to ne velja samo za Cerkev, pač pa tudi za šole, podjetja, družine, nevladne organizacije ...
Hrk hrk
# 25.09.2018 ob 19:57
Za obravnavo spolnih zlorab je v Sloveniji zadolžena policija in slovensko sodstvo.
deželan
# 25.09.2018 ob 19:35
Spolne zlorabe je potrebno iztrebiti pa naj bodo akterji RKC veljaki ali pripadniki vere kjer starši dogovorijo poroko mladoletnim otrokom kot je to primer pri Islamski veri.
Ramus
# 25.09.2018 ob 20:27
V koliko od obravnavanih primerov so bile ugotovljene dejanske spolne zlorabe, še ni znano.

Se bodo gospoda policaji zmigali na teren in začeli delati za to kar jih plačujemo ali potrebujejo pospešek, da bodo šli na teren,...
Ramus
# 25.09.2018 ob 20:33
da jim ti podatki niso znani, "ker je duhovniških spolnih zlorab v Sloveniji tako majhno število, da ne tvorijo dovolj velikega znanstvenega vzorca za izdelavo verodostojne analize".

Ni preveč čudno mar ne,... če pa vse primere preiskuje kar rimokatoliška cerkev sama, drugod po svetu kjer preiskave vodijo kompetentne civilne oblasti, so ugotovili endemskost zlorab, za eno od sirotišnic na Irskem pa celo množično grobišče z 800 trupli otrok,.... ampak pri nas je pa idila,...
Ramus
# 25.09.2018 ob 20:24
A kar rimokatoliška cerkev jih je "obravnavala",...
cairns
# 25.09.2018 ob 23:11
na SŠK-ju odgovarjajo, da jim ti podatki niso znani, "ker je duhovniških spolnih zlorab v Sloveniji tako majhno število, da ne tvorijo dovolj velikega znanstvenega vzorca za izdelavo verodostojne analize".

In kakšen bi moral biti ta vzorec ? Tisoč, dva tisoč . Samo en primer bi bil preveč.

Tudi v drugih državah je bilo število spolnih zlorab majhno, pa se je ugotovilo da:

-je RKC zlorabljene prestrašil da niso prijavili zlorabe ali
-da je zlorabljene podkupil z veliko odškodnino

Na srečo se je večina zlorabljenih le opogumila.

V Sloveniji je to vseeno težko ker je država majhna in bi žrtev postala objekt posmehovanja, prezira in napadov.
lemur
# 25.09.2018 ob 21:42
Se pa strinjam tudi s tistimi, ki trdijo, da tovrstne informacije o zlorabah odvračajo ljudi od stanja v slovenski politiki - koalicije 1+5.

SŠK torej odvrača pozornost od leve vlade? Zakaj že?

Proti storilcu je stekel tudi cerkvenopravni postopek.

Sem pomirjen, sem se ustrašil da bi kdo kazensko odgovarjal...
Hyperion
# 25.09.2018 ob 21:09
Šala leta: SSK je kar sama ustanovila skupino za preiskovanje spolnih zlorab. A je lahko še kaj bolj tragikomičnega?
jerkos
# 25.09.2018 ob 21:07
A samo toliko?
Chekilen
# 25.09.2018 ob 20:40
Kdor je pameten, svojih otrok ne pošilja v bližino klerov, kdor pa to počne, pa v bistvu krši osnovne človekove pravice svojih otrok,
Isao
# 26.09.2018 ob 07:20
Policija bo morala nujno pridobiti vse zapisnike te t.i strokovne komisije.
Binder Dandet
# 26.09.2018 ob 08:29
Dobil sem prijavo, da je moj družinski član zakrivil rop banke. vse je v redu, smo obravnavali v okviru družine. Družinski član je dobil hausrest in nič televizije za 1 mesec.
Binder Dandet
# 26.09.2018 ob 08:27
"V primerih, v katerih so ugotovili zlorabe, je bila po navedbah SŠK-ja žrtvam zagotovljena pravna in psihološka pomoč, storilec pa umaknjen iz pastoralnega dela. Zavarovali so dokaze in identificirali priče. Proti storilcu je stekel tudi cerkvenopravni postopek."

Zakaj se cerkvi pusti, da sama obravnava takšne primere? Ko se cerkev oglasi s tako izjavo, bi moral državni tožilec z vso močjo nad njih v medijih. Naj nemudoma predajo dokaze, sicer prikrivajo kazniva dejanja.
Rasta75
# 26.09.2018 ob 09:31
V primerih, v katerih so ugotovili zlorabe, je bila po navedbah SŠK-ja žrtvam zagotovljena pravna in psihološka pomoč, storilec pa umaknjen iz pastoralnega dela. Zavarovali so dokaze in identificirali priče. Proti storilcu je stekel tudi cerkvenopravni postopek.

Policija pa nič?!?
lemur
# 25.09.2018 ob 22:10
@prizemljen

Res je. Slovnično gledano to branje sicer ni nujno, je pa vsekakor možno. Ampak ali tega potem ne bi navedli?
kapljač
# 25.09.2018 ob 21:08
če so v RKC obravnavali 12 prijav zlorab otrok, potem jih je bilo sigurrno "12 000". Crkveni in premnogi verniki , se obnašajo, kot d a deset božjih zapovedi sploh ne obstaja!
evaevi
# 26.09.2018 ob 09:54
Ker smo civilizirana država, imamo v ta namen policijo in sodišča.
Rasta75
# 26.09.2018 ob 09:38
Ramus
# 25.09.2018 ob 20:27
V koliko od obravnavanih primerov so bile ugotovljene dejanske spolne zlorabe, še ni znano.

Se bodo gospoda policaji zmigali na teren in začeli delati za to kar jih plačujemo ali potrebujejo pospešek, da bodo šli na teren,...


Bodo raje počakali na objavo na FB.
Ratomira
# 26.09.2018 ob 08:35
Če so župniki sami odprli vrata pekla.
ata
# 26.09.2018 ob 13:32
@TinTin:
Najprej: pedofilija je zavržno dejanje. Pedofilija s strani vzgojiteljev (učiteljev, trenerjav, duhovnikov...) še posebej. Sistematsko prikrivanje pedofilije v RKC je ogabno in obsojanja vredno.
Vendar gre tudi za način poročanja. Poročilo SŠK kaže, da se je obravnavanje zlorab v Cerkci zelo spremenilo - sicer pozno, a vendar.
Zakaj torej samo poudarek, da gre za moške klerike - mar to ni samo po sebi umevno? Zakaj ne tudi poudarek, da je šlo večinsko za homoseksualne odnose? Mar je več kot polovica duhovnikov homoseksualna? To bi pomenilo neverjetno statistično odstopanje.
Skrivanje vrste odnosa, čeprav je iz spola zlorabljenca to takoj vidno, je zelo podobno prikrivanju zlorab s strani RKC.
Vsaka omemba homoseksualnosti ni homofobija. Z zakrivanjem tega se dela škoda ravno homoseksualcem, saj se jih krivično obravnava kot pedofile. V sosednjem članku o zlorabah v nemški Cerkvi enako piše, da je šlo v večini zlorab za dečke. Torej so zopet večino zlorab naredili homoseksualci.
Homoseksualna skupnost sama mora priti z besedo na dan in ravno tako obsoditi in izločiti pedofilijo. Če se bo omemba homoseksualnosti smatrala za homofobijo, se bo zgodilo, da bodo vsi homoseksualci krivično obravnavani kot pedofili. Ravno tako, kot so danes vsi duhovniki krivično obravnavani kot pedofili - pa v nobenem primeru ne velja za večino.
pejtevennazrak
# 25.09.2018 ob 23:24
Na srečo se je večina zlorabljenih le opogumila. V Sloveniji je to vseeno težko ker je država majhna in bi žrtev postala objekt posmehovanja, prezira in napadov.

Ja, tole dejansko je gotovo problem. Če veš, da bodo mediji takoj pograbili za stvar in bo zadeva naslednji dan po vseh mogočih novicah, sklepam, da je težje zadevo prijavit. Sploh po vaseh se vse kmalu izve.
raznolikisvet
# 25.09.2018 ob 21:31
Tri leta nazaj sem se kot odrasel krstil. Tako, da je moja pozicija razmišljanja nekje vmes. To, da RKC skuša prikriti zlorabe, škodi najprej in najbolj seveda žrtvam. In hkrati sebi sami. Žalostno je opazovati, kako nekaj v svojem bistvu plemenitega, skruni samega sebe. In ljudi odvrača, kar popolnoma razumem. Še med zaporniki pedofilov in posiljevalcev nihče ne mara, saj so dno od dna.
Me zanima, kakšna je tu vloga sodstva in policije. V tem primeru je po mojem laične poznavanju RKC dolžna posredovati vse dokaze, zagotovo pa ne voditi procesa. Za to davkoplačevalci plačujemo organe pregona. Da bo RKC in vera v Jezusa preživela in se ohranila v sodobnem svetu, je njena edina možna pot popolno priznanje vseh zločinov. Duhovnikom naj se omogoči, da se poročijo. Jezus bi se zgrozil, ko bi videl kam smo Cerkev pripeljali. Celibat ni zapovedan v Svetem pismu. Ovir ni. So pa nove in nove žrtve. Je vredno??
Se pa strinjam tudi s tistimi, ki trdijo, da tovrstne informacije o zlorabah odvračajo ljudi od stanja v slovenski politiki - koalicije 1+5. Levica klati neumnosti. Za Slovenijo bi bila edina normalna pot koalicija sredinski strank, levih in desnih. Če se med seboj ne marajo, pa mene kot davkoplačevalca ne zanima. To je njihova služba, ne pa igrice zamer.
prizemljen
# 25.09.2018 ob 19:56
themetun

pa tudi za socialne delavce, pisatelje, RTV Slovenija...
TinTin
# 27.09.2018 ob 00:16
Ata in ostali...Kaj pa je z "Heteroseksualnimi" pedofili? A teh ni?
ata
# 26.09.2018 ob 09:52
5 deklet, 7 fantov...
Torej, poleg tega, da so bili storilci "moški kleriki", so bili storilci večinsko homoseksualci.
Zakaj usmerjenost ni poudarjena?
abcabc
# 25.09.2018 ob 19:38
To je bistveno manj od števila prijavljenih zlorab na RTV.
Jonson
# 30.09.2018 ob 12:31
Pa še to: zakaj toliko zlorabljenih fantov? Tu ne gre za to, da se homoseksualna oseba odloča za duhovniški poklic. Spolna usmerjenost ne igra nobene vloge.

Ko je nekdo v celibatu ve, da se je dobro izogibati ženski družbi, da ga ne premami. Zato se bolje počuti v moški družbi. Tam se bolj sprosti in ko spolno slo pride na površje (ker se ga s celubatom zatre) je pot do spolnega akta lažja.Poleg tega sklepam, da je toliko fantov tudi zato, ker so le ti bolj pogosti pomočniki duhovnika. Torej okoli duhovnika se bolj gibljejo fanti, kot deklice.
Jonson
# 30.09.2018 ob 12:24
@mojenovoime
Tvoj komentar je poln enih fantazij. Nima nobene veze z realnostjo. Prazno nakladanje.

Spolne zlorabe so deloma posledica celibata, deloma pa zaradi položaja moči v odnosu do mladostnikov. Nekdo, ki se odloči za duhovniški poklic misli, da bi zmogel prestati celibat, pa ga spolnost premami. Zraven pa se še znajde na položaju moči, kjer mu mladostniki popolnoma zaupajo in verjamejo. Potem se pa zgodi.
mojenovoime
# 28.09.2018 ob 22:01
Kak ste hecni eni komentatorji. Nekdo ki je res veren katolik in se zaljubi v fanta, se ne bo poročil kot je to normalno. Ne, tak revež bo po napotkih staršev ostal samski. In ker so vse življenje starši vidli, da ga punce ne zanimajo, so ga spodbujali, naj postane duhovnik. No, ta fant bo postal duhovnik. Niti na misel mu ne bo prišlo, da je homoseksualec, ker to v njegovi veri in glavi ne obstaja. Zafrustriran z lastno spolnostjo bo prišel v stik z mladimi fanti, ki jih od pubertete razganja in radi eksperimentirajo. Med spovedjo mu bodo povedali te in one zgodbice. V eni od teh zgodbic mu deček pove svoj eksperiment z drugim dečkom. Župnik devičnik, ki je v spolnosti na nivoju 12-letnika, se bo prvič vprašal o svojih poželenjih. Zvečer bo masturbiral in se spomnil na besede tega fanta. Ostalo bo naredila domišljija.
No in ta človek, delno zaljubljen, delno radoveden, in seveda, moški - bo sčasoma prišel do tega, da so mu všeč ti fantki. Z odraslimi moškimi si ne bo upal, ker obdobja eksperimentov ni dal čez, hkrati pa se tudi ne bo počutil kot homoseksualec in si bo to zanikal. No in ta človek bo začel zlorabljat te fantke.
A ZDAJ RAZUMETE, ZAKAJ SO TO VEČINOMA HOMOSEKSUALCI? KER JIM VI ZADRTEŽI NISTE PUSTILI SVOBODE, DA BI NAŠLI PRAVO POT.
P.S.: Se mi zelo zelo gnusijo pedofilska nagnjenja in jih močno obsojam ter zagovarjam kastracijo, hotel sem samo ponazorit, da homoseksualnost niti najmanj ni isto kot pedofilija. Pedofilija je zloraba, homoseksualnost je pa svoboda.
ata
# 28.09.2018 ob 09:32
@Tintin: seveda so. Vendar so, če pogledaš podatke slovenske in nemške cerkve, vsaj med duhovniki, v manjšini.
In ne gre za to kdo je kaj, gre za to, kaj se pove na glas in poudari in kaj se sploh ne pove.
TinTin
# 27.09.2018 ob 00:13
Zeus-zenng...Pravijo, da je Cerkev se vedno v srednjem veku, jaz pa pravim, da veliko komentatorjev! Ti homoseksualnost meces med bolezni...Upam, da v druzini ali zlahti nimas nikogar s to "tvojo boleznijo", ker te bodo nagnali.
tadejats
# 26.09.2018 ob 15:22
Najodvratnejši zločin. Preganja naj se tudi med strici, trenerji ... kjer je tega po statistiki EU še več!
zeus-zengg
# 26.09.2018 ob 08:58
Katoliška cerkev pri nas od leta 2009 do danes obravnavala 12 prijav domnevnih spolnih zlorab
--------------
vse v redu in prav da se ostro kaznuje dokazane primere spolnih zlorab in to ne le v cerkvi . Me pa res zanima način dokazovanja in način preprečevanja namernih obtožb , recimo da ženska obtoži moškega za nekaj podobnega s ciljem da zmaga v ločitveni pravdi , ali da se diskreditira politika ali župnika zaradi ,,posebnih ,, namenov ....
QUENDI
# 25.09.2018 ob 20:18
....v naših logih je RKC čisto drugačna kot druge veje Vatikana.....npr od Hrena do 1941 naprej......
zeus-zengg
# 26.09.2018 ob 12:56
Tin Tin
ata...ce je kdo homoseksualen ali heteroseksualen nima s pedofilijo, ki je posebna psihicna bolezen, nic opraviti.
---------------
to sploh ni res . Resnica je le da jo družba ločeno jemlje zaradi določenih politično družbenih pritiskov. Oboje je spolna deviacija in ima podobne korenine ....
TinTin
# 26.09.2018 ob 12:47
ata...ce je kdo homoseksualen ali heteroseksualen nima s pedofilijo, ki je posebna psihicna bolezen, nic opraviti. Ali je tvoj namen homofoben ali ne, ne vem. Pa iz tvojega komentarja vidim, da si usmerjen posebno proti homoseksualcem. Ne vem, ce bo levica s teboj zadovoljna, ko ima med sabo, tudi v parlamentu nekaj homoseksualno usmerjenih ljudi. Tudi v drugih strankah. Kaj je zdaj? Hoces posebno te ljudi na sramotilni steber, al kaj?
prizemljen
# 26.09.2018 ob 10:34
Takoj v naslednjem odstavku je: ... v primerih, ko to nalaga državna zakonodaja ali je to želja žrtve oziroma njenih zastopnikov, sume kaznivih dejanj spolne zlorabe prijavi državnim organom. Nasploh žrtve in njihove zastopnike spodbuja, naj v takih primerih podajo prijavo policiji ali tožilstvu.
prizemljen
# 25.09.2018 ob 22:56
*pismenost
prizemljen
# 25.09.2018 ob 22:55
lemur

Ne gre za "slovnično gledanje" (karkoli naj bi že to bilo), ampak za pomen zapisanega.

Sicer pa je Slovenija glede na bralno posmenost izjemno nizko na lestvici,
Neekdo
# 25.09.2018 ob 19:35
To je kar veliko glede na to, koliko jih je.
prizemljen
# 26.09.2018 ob 10:32
Binder Dandet
Zakaj ste pa nehali brati?
TinTin
# 25.09.2018 ob 23:22
Cairns...Te sploh ne razumem! Bodi rajsi srecen, da je to stevilo tako majhno in ne kritiziraj zakaj ni vecje! Nekateri rabijo za svojo zadovoljitev velike cifre, samo da potem lahko kazejo s prstom na nekoga. Pokazi mi raje majhne cifre pobitih in politicno obsojenih v prejsnem sistemu! Vsaka stevilka zlorab je prevec. Ampak, prosim, ne kritizirat, ce je stevilka majhna in se sprasevati zalaj ni vecja! Kot, da bi zelel drugim veliko gorje...
prizemljen
# 25.09.2018 ob 21:59
lemur
Proti storilcu je stekel tudi cerkvenopravni postopek.

Kaj že pomeni tudi? Ne nesamo cerkvenopravni postpopek, ampak tudi ta postopek.
RudolfKocar
# 25.09.2018 ob 20:27
Pravilno da se cerkev čisti in da izvaja ničelno toleranco do spolnih zlorab.

Mimogrede v približno enakem obdobju od 2010 do 2018 smo imeli v Sloveniji štiri ljudi iz Sudana, od teh sta dva zagrešila posilstvo (vir: Eugenija Carl in generalna policijska uprava). Tudi zelo problematična številka glede katere bi bilo treba sprejeti ukrepe.
prizemljen
# 25.09.2018 ob 21:19
Vsi, ki vas moti strokovna skupina in se zgražate, ali ste sploh prebrali kako in kaj?

Kot pravijo na SŠK-ju, strokovna skupina v primerih, ko to nalaga državna zakonodaja ali je to želja žrtve oziroma njenih zastopnikov, sume kaznivih dejanj spolne zlorabe prijavi državnim organom. Nasploh žrtve in njihove zastopnike spodbuja, naj v takih primerih podajo prijavo policiji ali tožilstvu.
jernejko
# 25.09.2018 ob 20:50
endemskost zlorab, za eno od sirotišnic na Irskem pa celo množično grobišče z 800 trupli otrok,.... ampak pri nas je pa idila,...

Ramus če bi to zgodbo v celoti spremljav bi vedel, da so to bile domneve, ki so se izkazale za neresnične. Da pa je bilo okoli sirotišnici tudi pokopališče pa je znano saj je bila umrljivost velika. Ne samo v sirotišnicah ampak nasploh.
amigo
# 25.09.2018 ob 20:31
Pred nekje 35 leti naj bi kandidat za USA vrhovnega sodnika kazal svoje moško premoženje neki deklini. Ta je komaj po 35 letih ugotovila, da je to bilo spolno nadlegovanje.
janez100
# 25.09.2018 ob 20:39
Joj, če bi portal še o neumnostih naše pretekle in zdajšnje vlade toliko poročal, bi bilo to skoraj neverjetno!!
Tako pa smo bralci obstreljevani o zlorabah v cerkvi kar na dnevni bazi. Še dobro, da je krščanstvo razširjeno po skoraj celem svetu, da ne bo tako hitro zmanjkalo držav za redne članke...

Članki, ki niso namenjeni, da bi se o tej pereči problematiki v družbi pogovarjali, pač pa zgolj odlično preusmerjanje pozornosti stran od vladajočih in njihove nesposobnosti.
Kazalo