Slovenija

Poudarki

  • Prodanih več kot 3,4 milijonov nalepk
  • Elektronsko cestninjenje (previdoma) čez 4 leta
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 3,7 od 13 glasov Ocenite to novico!
Tedenska vinjeta za osebna vozila stane 15 evrov, mesečna 35 evrov, za letno pa bo odslej treba odšteti 95 evrov. Foto: MMC RTV SLO
Cestninski nadzorniki Darsa so od 1. januarja izdali skupno več kot 48.000 plačilnih nalogov. Foto: MMC RTV SLO
Za vozila tretjega cestninskega razreda (R3) bo elektronsko cestninjenje s tablicami ABC uvedeno 1. januarja 2010, za vozila četrtega cestninskega razreda (R4) pa je bil tak način cestninjenja uveden že 1. oktobra 2008. Foto: MMC RTV SLO
Investicijska vrednost odseka Slivnica-Draženci znaša 278,2 milijona evrov, od česar bodo iz sredstev kohezijskega sklada namenili 88,3 milijona evrov. To je doslej največji kohezijski projekt v Sloveniji. Foto: MMC RTV SLO
V programskem obdobju 2007-2013 Evropska komisija potrjuje le velike projekte. To so projekti, ki so sofinancirani iz kohezijskega sklada ali evropskega sklada za regionalni razvoj, njihova skupna vrednost pa presega 25 milijonov evrov na področju okolja in 50 milijonov evrov na področju prometa. Foto: MMC RTV SLO
Lani je bila pridobljena odločba Evropske komisije o dodelitvi sredstev višini 41,6 milijona evrov za projekt pomurske avtoceste Beltinci-Lendava. Vsa dodeljena sredstva za ta projekt so bila Darsu že izplačana. Foto: MMC RTV SLO
KOHEZIJSKI SKLAD je strukturni instrument, ki od leta 1994 državam članicam EU-ja pomaga zmanjševati ekonomska in socialna neskladja in stabilizirati gospodarstvo. Kohezijski sklad financira do 85 odstotkov upravičenih izdatkov večjih projektov s področja okolijske in prometne infrastrukture. Do nepovratnih sredstev kohezijskega sklada so upravičene države članice EU-ja, katerih bruto domači proizvod na prebivalca znaša manj kot 90 odstotkov povprečja Unije, in sicer okolijski projekti in projekti prometne infrastrukture za graditev ali razvoj prometne infrastrukture, kakor jo opredeljujejo smernice za razvoj vseevropskega prometnega omrežja.
VIDEO
Prihajajo nove vinjete

Dodaj v

Od torka nove modre vinjete

Slovenija uspešno črpa kohezijska sredstva za avtoceste
29. november 2009 ob 11:29,
zadnji poseg: 30. november 2009 ob 21:33
Ljubljana - MMC RTV SLO/STA

V torek se bo začela prodaja vinjet za leto 2010, ki bodo modre barve. Evropska komisija je do zdaj za slovenske avtoceste izdala 60 odstotkov vseh predvidenih sredstev.

Kot je znano, tedenska vinjeta za osebna vozila stane 15 evrov, mesečna 35 evrov, za letno pa bo odslej treba odšteti 95 evrov. Cena vinjete za motorna kolesa znaša polovico cene za osebna vozila; za motorna kolesa ni mesečnih vinjet, polletne pa stanejo 25 evrov.

Vinjete bo mogoče kupiti na naslednjih maloprodajnih mestih: Petrol, OMV Slovenija, Kompas MTS, Tobačna 3dva, Delo prodaja, Pošta Slovenije, AMZS in na cestninskih postajah. V tujini bodo vinjete na prodaj na vseh večjih prodajnih mestih bencinskih servisov.

Prodanih več kot 3,4 milijona vinjet
Dars je letos do 15. novembra skupaj prodal 3.433.431 vinjet, od tega 849.276 letnih, 536.329 mesečnih in 1.154.812 tedenskih vinjet. Do konca junija so bile v prodaji tudi polletne vinjete, ki so jih prodali 893.015. Cestninski nadzorniki Darsa so od 1. januarja izdali skupno več kot 48.000 plačilnih nalogov.

Skupaj 177,7 milijona evrov prihodkov
V prvih devetih mesecih letos - pri tem velja spomniti, da se je vinjetni sistem cestninjenja 1. julija spremenil - so prihodki od prodaje vinjet znašali 85,3 milijona evrov brez DDV-ja, prihodki od cestnin za tovorna vozila pa 92,4 milijona evrov. V Darsovo blagajno se je torej skupaj steklo 177,7 milijona evrov brez DDV-ja. Tudi vse naslednje številke so brez DDV-ja.

V Darsu do konca letošnjega leta po zelo konservativni oceni predvidevajo približno 220 milijonov evrov skupnih prihodkov od cestnin, po optimistični oceni, ki je precej realna, pa 130 milijonov evrov. Cestninski prihodki bodo približno za desetino višji od lanskih, ko so dosegli približno 202 milijona evrov. Samo od vinjet Dars letos pričakuje med 94 in 98 milijoni evrov prihodkov.

Dars je v celotnem letu 2008, v katerem je bilo sredi leta uvedeno vinjetno cestninjenje, ustvaril 201,6 milijona evrov prihodkov od cestnin, v letu 2007 pa 174,7 milijona evrov. V letu 2007, torej v zadnjem letu, ko je še v celoti veljal prejšnji cestninski sistem, so v cestninskih razredih R1 in R2 (ti so se ob uvedbi novega sistema sredi leta 2008 začeli cestniniti z vinjetami) ustvarili 102 milijona evrov priliva od cestnin, v razredih tovornih vozil (R3 in R4) pa približno 78 milijonov priliva.

Poslovni načrt za leto 2010, ki bo opredelil tudi načrtovane prihodke od cestnin za prihodnje leto, je trenutno v sklepni fazi priprave. Ocena prihodkov od vinjet v letu 2010 je za zdaj približno 115 milijonov evrov, pojasnjujejo v Darsu.

Čez štiri leta elektronsko cestninjenje
Vlada ukinitev vinjet kot načina cestninjenja predvideva najkasneje v začetku leta 2014. Tako predvideva nov akcijski načrt za uvedbo elektronskega cestninskega sistema v prostem prometnem toku, ki ga je vlada sprejela pretekli četrtek.

V elektronski cestninski sistem v prostem prometnem toku morajo biti leta 2012 vključena vsa vozila, pri čemer je za osebna vozila dopuščeno prehodno obdobje. Tako naj bi bila od leta 2012 do leta 2014 za osebna vozila v uporabi t. i. elektronska vinjeta. Ta naj bi v prehodnem obdobju še vedno omogočala zgolj časovno cestninjenje, kot ga omogoča zdajšnja vinjeta, navajajo v Darsu.

Tovorna vozila odslej cestninjena glede na emisijski razred
S 1. januarjem pa bodo tovorna vozila cestninjena glede na emisijski razred EURO. S tem dnem bo omogočeno plačevanje diferencirane cestnine glede na razred EURO za vozila tretjega in četrtega cestninskega razreda, če bodo cestnino plačevala prek elektronskih tablic ABC ali s karticama Darsa oziroma Dars Transporterja. Pri plačevanju cestnine s kreditnimi karticami ali gotovino diferencirano cestninjenje ne bo mogoče.

Za vozila tretjega cestninskega razreda (R3) bo elektronsko cestninjenje s tablicami ABC uvedeno 1. januarja 2010, za vozila četrtega cestninskega razreda (R4) pa je bil takšen način cestninjenja uveden že 1. oktobra 2008.

130 milijonov evropskega denarja oziroma 60 odstotkov predvidenega zneska
Evropska komisija je doslej za obdobje 2007-2013 izdala odločbe o dodelitvi sredstev iz kohezijskega sklada za financiranje gradnje slovenskih avtocest v višini 130 milijonov evrov. To je približno 60 odstotkov skupnega predvidenega zneska v programskem obdobju v višini 221,7 milijona evrov.

Zadnjo odločbo za avtocestni projekt v Sloveniji je Evropska komisija izdala pred kratkim. Nanaša se na 19,8-kilometrski avtocestni odsek Slivnica-Draženci, ki ga je Dars odprl sredi julija letos.

Za odsek Slivnica-Draženci skupaj 130 milijonov evrov
Izvajanje evropske kohezijske politike v obdobju 2007-2013 je sicer določeno v operativnem programu razvoja okolijske in prometne infrastrukture. Za gradnjo avtocest ta določa štiri prednostne projekte, za katere je predvideno sofinanciranje Evropske komisije v skupni višini 221.736.667 evrov. Komisija je z odločbami, vključno s projektom Slivnica-Draženci, do danes odobrila skupno 129.950.412 evrov.

Lani je bila pridobljena odločba Evropske komisije o dodelitvi sredstev višini 41,6 milijona evrov za projekt pomurske avtoceste Beltinci-Lendava. Vsa dodeljena sredstva za ta projekt so bila Darsu že izplačana. Za gradnjo podravskega avtocestnega odseka Slivnica-Draženci je Komisija z odločbo 12. novembra letos, ki je pogoj za nadaljnje postopke v zvezi s koriščenjem evropskih sredstev, Darsu dodelila skupno 88,3 milijona evrov.

Še dva odseka v postopku za dodelitev sredstev
Vlogo za pridobitev sredstev za dolenjski odsek Pluska-Ponikve v vrednosti 54,9 milijona evrov je Dars že posredoval Evropski komisiji, za odsek dolenjske avtoceste Ponikve-Hrastje v vrednosti 36,8 milijona evrov pa je vloga v postopku pregleda in potrjevanja pred posredovanjem Evropski komisiji.

V programskem obdobju 2007-2013 Evropska komisija potrjuje le velike projekte. To so projekti, ki so sofinancirani iz kohezijskega sklada ali evropskega sklada za regionalni razvoj, njihova skupna vrednost pa presega 25 milijonov evrov na področju okolja in 50 milijonov evrov na področju prometa. Projekte pod tema vrednostima potrjujejo države članice.

Tretji veliki projekt na področju okolja in prometa v tem programskem obdobju
Projekt avtoceste Slivnica-Draženci je tretji velik projekt Slovenije na področju okolja in prometa v novem programskem obdobju. Prvi je bila zgraditev približno 116 milijonov evrov vrednega avtocestnega odseka Beltinci-Lendava, za katerega je Evropska komisija odločbo izdala julija lani, drugi pa projekt regionalnega centra za ravnanje z odpadki v osrednjeslovenski regiji, za katerega je Komisija odločbo izdala aprila letos.

Podatki o kohezijskih sredstvih za slovenske avtoceste v obdobjih 2004-2006 in 2007-2013 pokažejo, da je Evropska komisija od skupno predvidenih sredstev v višini 267,9 milijona evrov do danes z odločbami za posamezne avtocestne projekte odobrila skupno 176,1 milijona evrov, od tega je Dars že dobil 146,8 milijona evrov.

Sofinancirana tudi odseka Smednik-Krška vas in Vrba-Peračica
Za sofinanciranje iz sredstev kohezijskega sklada sta bili v programskem obdobju 2004-2006 vključeni gradnji avtocestnih odsekov Smednik-Krška vas na dolenjski avtocesti in Vrba-Peračica na gorenjski. Za to obdobje je Dars uspešno izčrpal pravzaprav vsa predvidena sredstva sofinanciranja v skupni višini 46.156.140 evrov.
B. K.
Prijavi napako
Komentarji
kralj matjaž
# 01.12.2009 ob 12:54
Biotech seveda, satelitski sistem bi šel skupaj s sistemom Galilejo. Vendar celotna zadeva stoji. Sem takoj zato, da se za tovorni promet uvede satelitsko cestninjenje, ampak osebnemu prometu naj se pogleda skozi prste.
Van Gol
# 01.12.2009 ob 07:46
mihas...absolutno se strinjam, da vinjete niso enakopravne za vse. Le el. sistem cestninjenja bi bil pravičen, vendar ima pa druge negativne posledice, kot so večja gneča po regionalnih cestah....večja gneča ob prometnih konicah in podobno. Seveda če nekateri ne uporabljajo avtocest ne rabijo kupit vinjete. Če pa se peljejo 1x potem se kupi tedensko. V kolikor pa se pelješ vsaj 4x iz Maribora v Ljubljano in enkrat na morje in dnevno uporabljaš obvoznice, pa se ta nakup že izplača. Absolutno pa so določene regije na slabšem......vendar nikoli ne bo vsem povsem OK.

Bom sicer malce grdo rekel, ampak bolje da se tisti, ki ne kupi vinjete gnete po regionalki 3x na leto, kot pa da se nekdo, ki bi zaradi prometne konice vsako jutro stal v gneči in se premikal meter po meter, ker ljudje enostavno ne bodo mogli vsak dan plačevat avtocest po elektronskem sistemu.
ralok
# 30.11.2009 ob 21:35
"V Darsu do konca letošnjega leta po zelo konservativni oceni predvidevajo približno 220 milijonov evrov skupnih prihodkov od cestnin, po optimistični oceni, ki je precej realna, pa 130 milijonov evrov."

Potemtakem si realni optimist če predvidevaš,
da boš drugo leto zaslužil pribl. pol manj kot letos?!
Smo pa res v krizi...
BioTech
# 30.11.2009 ob 18:24
Jethos
Strinjam se, da je bilo že ob uvedbi rečeno, da so vinjete začasne. Vendar pa celovite primerjave finančnih učinkov še vedno ni, ker se je dvakrat sistem sistem spremenil sredi leta. Tako imamo zdaj te podatke:
2007 - stari sistem - 174 miljonov €
2008 - pol leta stari sistem, pol leta vinjete po starem - 208 miljonov €
2009 - pol leta vinjete po starem, pol leta vinjete po novem - 220 miljonov €
2010 - vinjete po novem - ocena 250 miljonov € (ob enaki količini tovornega prometa, ki pa bo verjetno narasel kot raste zadnja leta konstatno)
Torej, v vsakem primeru prihodki od cestnin naraščajo. Realne primerjave pa so v bistvu nemogoče in tukaj nas vedno znova zavajajo, ker pri računih, koliko več bi prineslo pobiranje cestnin, ne upoštevajo zmanjšanja števila vozil na avtocestah, ki ga je tako rekoč nemogoče napovedati v številkah. Kar se mene tiče, je vinjetni sistem za Slovenijo odličen, saj prinaša tako več denarja DARS-u, nižje cene za uporabnike kot tudi večjo varnost v prometu. Sicer je plačevanje po kilometrih res bolj pošteno, pa v praksi prinaša številne negativne učinke, ki niso v nacionalnem interesu, zato bi tehtnica v tem primeru po mojem mnenju morala 'prevagati' v smer večje varnosti in boljšega življenjskega okolja prebivalcev ob ostalih cestah.

kralj matjaž
Slovenija je skupaj z ostalimi članicami EU sprejela odločitev, da se bo na vseh avtocestah v EU uvedlo satelitsko cestninjenje. Zato ga bo pač morala tudi sama uvesti. Sicer je na tem področju veliko nejasnosti, nihče nam nikdar ni povedal, ali bodo na satelitsko cestninjenje prešle tudi ostale države, ki danes uporabljajo vinjete in države, kjer se cestnine sploh ne plačujejo. Če te države takšnega cestninjenja ne bodo uvedle, potem očitno ne gre za vsesplošni ukrep in nas nekdo zavaja.
kralj matjaž
# 30.11.2009 ob 17:02
Jethros no tej pa mi povej zakaj bi morali vinjeto ukinit. Lastno mnenje ne pa propagando politike.
mihas
# 30.11.2009 ob 16:45
Letne vinjete so v večini primerov namenjene slovenskim državljanom, ki z nakupom goriva in plačevanjem davka že prispevajo denar za odplačevanje avtocetnih kreditov, zato mislim, da je cena previsoka. Ob tem smo državljani še v regionalnem smislu v neenakopravnem položaju. Korošci, severno Primorci, Belokranjci avtocet sploh nimajo, Dolenjci se še nekaj časa ne bomo vozili v Ljubljano po avtocesti (zanimivo, da se lahko do Beograda in še naprej). Ob tem, da so nekje po Sloveniji stare ceste ostale za obmestni promet, drugje pa so avtoceste gradili na obstoječih trasah hitrih cest - dolenjka...
Van Gol
# 30.11.2009 ob 14:47
Elektronski sistem je že najbolj pravičen...samo kako bo pa spet fino v kolonah čakat iz dneva v dan....
Jethros
# 30.11.2009 ob 12:45
kralj matjaž:
Nimam lastnega mnenja? S kje si to potegnil...
Da je to začasen ukrep, ti še enkrat napišem, so dejali že Janševi, če nisi dovolj dobro razumel!
Žerjav je pred uvedbo vinjet dejal, da so te začasne in, da bodo verjetno že v dveh letih bile zamenjane s satelitskim cestninjenjem, ki je ŽE v planih! Že takrat sem dejal, da so vinjete, če začasne narave, malo nesmilselna zadeva. Dobra ali slaba rešitev, leto in pol dni nazaj je bilo to že rečeno, torej nima smisla se danes zgražati, čemu te poteze o ukinitvi vinjet.
Me pa prav zanima s kje tebi podatek, da bomo z dražjimi vinjetami dobili v blagajno še 30 milijonov evrov manj...ravno zaradi smešno nizkih cen ob uvedbi je DARS bil ob milijone, ta podatek si pa lahko lepo pogledaš sam ;)
kralj matjaž
# 30.11.2009 ob 12:22
Jethros a je težko, ko nimaš lastnega mnenja.
Poglej, Res da naj bi bile vinjete začasen ukrep, ampak če se začasen ukrep izkaže kot dober, zakaj ga nebi obdržali.
Podražitev: A veš, da bodo na podlagi novih cen dobili v blagajno 30 mil manj. In kot vidiš ni problema z zbranim denarjem od cestin. Tako da je to bil le neutemeljen očitek.
yamahafazer
# 30.11.2009 ob 11:46
mene nekaj zanima. Te vinjete imajo vzdolžne proge. Ko se odlepi tista folija, ali te proge izginejo ali ostanejo?
Jethros
# 30.11.2009 ob 11:25
kralj matjaž:
Ukinitev vinjet so napovedali že ob njihovi uveljavitvi, torej junija lanskega leta. Da je to le začasna ureditev prometa, so dejali že v Janševi vladi, Žerjav je že takrat omenjal satelitsko cestninjenje, torej kritiziranje, čemu se jih bo ukinilo je nesmiselno, ker je bilo povedano že leto in pol nazaj. Dvig cen vinjet je pa tudi bil logičen korak, če smem dodati, le poglejte si primanjkljaj, ki so ga prepoceni vinjete ustvarile.
Ko sem poslušal Verliča (SDS), nekdanjega sekretarja, mi je padlo na pamet slednje: Ali res mislijo ti ljudje, da ima večina slovek in slovencev spomin na ravni človeške ribice? SAMI so dejali, da je to začasni sistem pred uvedbo satelitskega cestninjenja, nakar ponosno udriha po odločitvi sedanje vlade, da se vo v roku 4 let vinjete ukinilo...razlagati je šel, da bo to posledično vodilo na obremenjenost regionalnih cest, kar ni dobra odločitev??? Ko so oni to sami povedali, je bila odločitev smotrna, danes, ko to rečejo na drugi strani, pa je odločitev neumna? Lep dokaz manipuliranja javnosti, tak preobrat izjav v le enem letu in pol.
LP
kralj matjaž
# 30.11.2009 ob 11:12
Mislim da pri cestninjenju osebnih avtomobilov, ni najbolj pomembno, kako pravičen je način cestninjenja. Ampak kako čim več ljudi pripravit do tega, da uporabljajo avtocesto. Če se vinjeta ukine potem se bo veliko voznikov odločilo, da ne uporabljajo več avtocest in se bo promet zopet povečal na regionalnih cestah. Kar pa ni dobro in zažaljeno za državo.
TPoweR2
# 30.11.2009 ob 10:54
Kakor koli ze, elektronsko oziroma satelitsko cetninjenje bo njbolj pravicno za vse. Placas kolikor km dejansko prevozis. Pri prejsnjem sistemu so se eni dnevno vozili vec 10 km (tudi do 50 in vec) pa nic placali. Z vinjetami se je to nekoliko popravlo, vendar pa spet ni pravicno, ker ni primerljivo na stevilo prevozenih kilometrov.
Pa se to: 95 evrov je prevec!
Van Gol
# 30.11.2009 ob 08:20
Četudi vinjete nekomu niso všeč, ker se pač malo vozijo po AC in obvoznicah...se pa zagotovo ne vozijo radi v gužvi. Saj se bo ob ukinitvi vinjet promet v konicah (v službo in iz službe) spet preselil iz AC na regionalne ceste. Tisti tunel v Šentvidu so naredili brez veze, ker se bolj malo Kranjčanov dnevno vozilo iz Kranja v Ljubljano po avtocesti. Spet se bo promet lepo preselil čez Medvode in obrobne vasi....
Zero-Sen
# 29.11.2009 ob 17:17
stropy...ce gres v Graz po AC (prvo pocivalisce na AC), umaknes se lahko samo tak, da gres takoj po meji dol AC se peljes malo po regionalki pa gres nazaj na AC cez kakih 7 km.

konkec...ne preverjajo samo vinjet, ce jim je dolgcas, se hocejo papirje videt.
Blablu
# 29.11.2009 ob 17:16
1. Torej s prejšnjimi cenami so imeli 10% več prihodkov in zaradi tega je potrebno ceno skoraj podvojiti?
2. Geniju, ki se je domislil te cene neupoštevajoč principa, da dražja kot je stvar manj ljudi jo kupi, bi podelil za nagrado kakšno prisilno delo v rudniku živega srebra.
sansam
# 29.11.2009 ob 17:14
Vinjete so kamena doba in ribarjenje v kalnem.Prihajajo morda tudi novi kontrolorji darsa in njihovi daljnogledi.
konkec
# 29.11.2009 ob 16:30
stropy: AC je bla zaprta in so preusmerili vsa vozila skozi počivališče, kjer so podrobno pregledovali vinjete, na cestninski je pa bilo 1x tako, da so postavili ovinkasto stožce, da si moral skoraj ustavit in so preverjali...
minnaema
# 29.11.2009 ob 15:55
&...do leta in dneva, ko se konstruktivno uvede elektronsko cestninjene v naši deželi, bi bilo pošteno in prav, da se ponovno uvede "stari način" pobiranja cestne, tako bi bilo pošteno in prav-saj toliko kolikor prevoziš in trebuješ avtocesto-toliko tudi plačaj, vse drugo je močno za lase povlečeno tistim, ki avtocesto uporabljajo le enkrat ali dvakrat tedensko v tekočem mesecu.
In kar je tudi zelo pomembno ( z tehničnim - "po starem"pobiranjem cestnine) bi bilo nekaj zaposlitev v vsakem mestu več-kakor do sedaj.
Upam, da bodo državni adlatusi v RS tá moj apel prebrali in za leto 2010-2011 konstruktivno razmislili in ukrepali pravično, torej da plačaš avtocesto le toliko kolikor je rabiš in Lp
Zero-Sen
# 29.11.2009 ob 15:47
Lepo je blo dokler so ble cene normalne, zdaj pa nazaj na staro cesto.
stanislavko
# 29.11.2009 ob 15:44
Številke, ki jemljejo sapo
1
Komentiraj
Pošlji
Tiskaj
Velikost pisave
Ljubljana, 29.11.2009, 12:32 | STA / M.M.

Proračunski primanjkljaj je konec septembra znašal približno 1,17 milijarde evrov. V državni proračun naj bi se letos predvidoma steklo 7,92 milijarde evrov, odhodki pa naj bi znašali 9,76 milijarde evrov.

FANTASTIČEN USPEH PAHORJEVE KAMARILE !!!
klobuh
# 29.11.2009 ob 15:35
Vinjete so predrage in s tem je vlada naredila slabo potezo ko jih je podražila!
stewie
# 29.11.2009 ob 14:39
ctrl - v Avstriji pa je treba zato plačevati večino predorov, skozi katere se voziš.
keketz
# 29.11.2009 ob 14:21
Sicer sem relativno mlad voznik, se pa vseeno spomnim, kako me je službena pot dnevno vodila v LJ , še preden so bili dokončani trojanski predori. Loterija, če mene vprašate, za vsakim tovornjakom nekdo, ki je želel na vsak način mimo. Tudi jaz. In kako smo se v kolonah pred Vranskim z avtoceste spustili na magistralko in pri Šempetru nazaj. Ko bo čez 3-5 let uveden cestninski sistem, bo podobno. Prometna varnost pa bo padla.
Teh 95 eurov se nekomu pošteno splača, tudi meni, zato imam letno vinjeto na obeh avtih, pa tudi če bi bila dražja, bi se še vedno izplačalo.Pogrešam pa, kot je zgoraj omenjeno, popolno kontrolo na kakšnem parkirišču, kot to počnejo Avstrijci. Naj se zmenijo vse službe - dars, policija, carina, inšpekcije - in naj harajo kak dan v tednu.Sploh za vikende, ko je na cestah več tujih potnikov v tranzitu. Je.i ga, še vedno je tranzit tudi tisti, ki nam ceste in okolje bolj obremenjuje.
ctrl
# 29.11.2009 ob 13:51
V Avstriji je letna vinjeta 74€, v sloveniji pa 95€, lepo a ne.
stropy
# 29.11.2009 ob 13:51
@konkec kako to? prav vsa (osebna) vozila morajo zaviti na počivališče, da preverijo vinjete ali kako? tega pa še nisem videl... ampak zdi se pošten takšen nadzor!
načeloma pa so vinjete prav super, vsaj za tiste ki smo dost na AC, ker se, gledano letno, kar velik prišpara, vsekakor pa ni to super za nekoga, ki gre 2x na leto iz mb v lj pa 2x na morje... takim se pa res ne izplača, in zato toliko pripomb... po mojem mnenju bi res lahko dali 3dnevno vinjeto za nekih 5€....ampak potem bi spet darsovce motlo, ko bi jih blo preveč za nadzirat.. .. začaran krog skratka :) saj.. vedno je bilo tako d ane morejo biti vsi zadovoljni... in vedno bo tako ;)
pa srečno na cesti
lp, s.
konkec
# 29.11.2009 ob 12:34
zdaj so začeli s kontrolami kot v Avstriji, ne zgolj na cestninskih, ampak potegnejo vse skozi počivališče
tigr1924
# 29.11.2009 ob 12:04
Joj in spet bodo tedenske, mesečne in letne vinjete vse podobne barve. In potem darsovci ne od daleč sploh ne vidijo, kdo ima letno ter kdo tedensko vinjeto in ustavljajo samo tiste brez vinjete medtem ko veliko Hrvatov kupi tedensko vinjeto in jo pol imajo celo leto, saj jih noben ne gleda.

Drugače pa je letna vinjeta prevelika, lahko bi bila pol manjša.
A6
# 29.11.2009 ob 12:02
heh, vlacic je torej lagal, ko je rekel da ima dars z vinjetami manj prihodkov... no ja, saj to je nekaj obicajnega sedaj.
kralj matjaž
# 29.11.2009 ob 12:00
Sedaj ko je vinjeta v veljavi že leto in pol, me pa res zanima, če je njihova uvedba res ogrozila financiranje Darsa.
konkec
# 29.11.2009 ob 11:56
hvala Janša da si uvedel vinjete, vsaj nekje lahko prišparamo
o'fenomeno
# 29.11.2009 ob 11:50
nazaj bi mogl cestnine uvest
El comandante
# 29.11.2009 ob 11:47
Čestitam ministru Vlačiću, enemu temeljev stabilne vlade premiera Pahorja, da nam je zrihtal takšne lepe modre nalepke. Se splača dati tistih 40 € več.
sv
# 29.11.2009 ob 11:45
Denar pobirajte iz tranzita, Slovenci smo tako ali tako sami plačali za to avtocesto ali so pa jo predstavniki vlade sami? Pa DARS-u malo pod palce poglejte kako zapravljajo davkoplačevalski denar. Že vozila, ki so jih nabavili za nadzor nad vinjetami so bistveno predraga in preveč opremljena za takšno nalogo. Saj imajo boljši vozni park kot policija. Lopovi!
Kazalo