Reuters Foto:
Reuters Foto:
Renzo Piano
Renzo Piano se je rodil v Genovi leta 1937 v družini gradbenikov. Med njegova najslavnejša dela spadajo Center Pompidou v Parizu, nekatere izmed stavb na Potsdamer Platzu v Berlinu, letališče v Osaki, Muzej Paula Kleeja v Bernu in nebotičnik Shard v Londonu. Foto: Reuters

Vrednost projekta je 202 milijona evrov (brez DDV-ja), projekt pa naj bi po načrtih končali v 12 mesecih, je napovedal Marco Bucci, župan Genove in tudi posebni odposlanik vlade za nadzor projekta.

V zrušenju 51 let starega viadukta 14. avgusta letos je umrlo 43 ljudi. Viadukt je bil tudi del avtocestne povezave med Genovo in jugom Francije, ki je zaradi zrušitve zdaj otežena. Posledično je to pomenilo tudi velike poslovne težave za pristanišče v Genovi, katerega poslovanje predstavlja 1,5 odstotka italijanskega BDP-ja.

"12 mesecev za ponoven vzpon Genove, ..., to so sanje, za katere upamo, da jih bomo v spomin žrtvam te tragične nesreče še pred božičem dali prebivalcem Genove," je dejal izvršni direktor podjetja Salni Impregilo Pietro Salini. Javna dela bodo pomagala zagnati gospodarstvo in ustvarila nova delovna mesta.

Italijanska vlada je odgovornost za tragedijo pripisala upravljavcu avtoceste Autostrade per l'Italia, medtem ko je družba, ki je v lasti družine Benetton, krivdo zavračala. Vlada je podjetje izključila iz projekta gradnje novega viadukta, bo pa gradnjo plačalo. Atlantia, podjetja, ki je v lasti družine Benetton, je za gradnjo dalo na stran 350 milijonov evrov. "Družinam žrtev smo obljubili, da Autostrade ne bodo položile niti enega kamna novega mostu, in tako bo," je dejal namestnik italijanskega premierja Luigi Di Maio. Podjetje Autostrade namerava vložiti tožbo zoper vladni odlok, ki jim je prepovedal sodelovanje na razpisu za gradnjo novega viadukta.

Piano: Viadukt bo zdržal 1.000 let
Novi viadukt je brezplačno projektiral slavni arhitekt, Genovčan Renzo Piano, ki je privolil tudi, da bo nadzoroval dela. "Ne morem misliti na nič drugega kot na ta most. Imam zamisel o tem, kako naj bi bil videti [novi] most, vendar je to zgolj začetek ... obstaja moralna zavezanost. Most mora odražati tragedijo in kako se je izšla," je avgusta dejal 81-letni Piano, ki je med drugim zasnoval londonski Shard, Centre Pompidou v Parizu, sedež podjetja New York Times v New Yorku in most Ušibuka, ki povezuje tri japonske otoke. Kot je dejal, bo novi genovski viadukt "zdržal 1.000 let."

Kot poročajo italijanski mediji, je Piano mestnim uradnikom razgrnil skice novega viadukta, iz katerih je razvidno, da bo viadukt stal na strebrih, ki bodo videti kot premec, objekt pa bo vseboval tudi 43 visokih struktur, ki bodo ponoči osvetljevale most v obliki jader v spomin 43 žrtvam nesreče.