Svet
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 2.1 od 53 glasov Ocenite to novico!
Mariano Rajoy
Rajoyu so člani njegove stranke po govoru stoje zaploskali. Foto: Reuters
Katalonija
Med Puigdemontovim govorom je bilo v Barceloni veliko zborovanje v podporo neodvisnosti Katalonije. Ljudje so se kmalu začeli razhajati, med njimi pa je bilo opaziti številne razočarane obraze, saj so mnogi med njimi pričakovali razglasitev neodvisnosti. Foto: Reuters
Katalonija
Deklaracijo o neodvisnosti Katalonije so podpisali Puigdemont in drugi člani katalonske regionalne vlade. Foto: Reuters

Kataloncem pet dni časa za razjasnitev položaja

Puigdemonta je pozval, naj jasno odgovori, ali je razglasil neodvisnost ali je ni
11. oktober 2017 ob 07:28,
zadnji poseg: 11. oktober 2017 ob 18:56
Madrid/Barcelona - MMC RTV SLO, STA, Reuters

Španski premier Mariano Rajoy je v nagovoru v parlamentu znova zavrnil kakršno koli mediacijo glede krize v Kataloniji. Kot je dejal, mediacija med zakonom in neposlušnostjo oz. nezakonitostjo ni mogoča. Madrid je dal Puigdemontu pet dni časa za odgovor, ali je razglasil neodvisnost ali ne.

Če bo katalonski voditelj Puigdemont potrdil, da je razglasil neodvisnost, bo imel še dodatne tri dni časa, do 19. oktobra, da odločitev spremeni. Če tega ne bo storil, bo Madrid uveljavil 155. člen ustave, ki omogoča centralni vladi, da regiji odvzame politično avtonomijo in prevzame neposredno oblast.

Ni ustave, ki bi priznavala pravico do samoodločbe, je med drugim v nagovoru poslancem dejal Rajoy in dodal, da bi lahko spremenili ustavo, a le s spremembo zakonodaje in uveljavljenih pravil. Kot je dejal, demokracije ni mogoče uresničevati zunaj pravil, ki jo urejajo. Če so ta kršena, potem demokracije ni.

Oblastem v Barceloni je očital, da so izrabile svoj institucionalni položaj za nevaren napad zoper institucije in sožitje med državljani. Nezakoniti referendum je označil kot napad na ustavo in enotnost Španije in dodal, da noben izid referenduma ne more legitimizirati neodvisnosti Katalonije. Po njegovih besedah je bil referendum zadnja epizoda za uveljavitev neodvisnosti, ki si jo želijo redki in ki nikomur ne ustreza.

Španija se po Rajoyevih besedah spopada z najresnejšim izzivom v 40-letni demokraciji. Zagovornike samostojnosti Katalonije je tudi obtožil, da svoj nedemokratični načrt vsiljujejo vsem Kataloncem ter da Španija ni imela druge izbire, kot da je ponovno vzpostavila red.

Rajoy Puigdemontu: Ste razglasili neodvisnost ali ne?
Rajoy je že dopoldne od katalonskega voditelja Carlesa Puigdemonta zahteval, naj pojasni, ali je razglasil neodvisnost Katalonije ali ne. Premier je pojasnil, da je odgovor na to vprašanje ključen, preden lahko španska vlada sprejme nadaljnje ukrepe, in sicer bi lahko Madrid v skladu s 155. členom ustave prevzel neposredni nadzor nad regijo. Dodal je, da Puigdemont namerno ustvarja zmedo in da želi sam razjasniti zadeve.

Mednarodni denarni sklad (IMF) je danes opozoril, da bančni sistem v Kataloniji ostaja nestabilen, kar negativno vpliva na banke in podjetja. "Razmere ostajajo spremenljive, zato ne bomo špekulirali. Upamo pa, da je stanje mogoče rešiti," je dejal namestnik direktorja oddelka IMF za monetarne in kapitalske trge Matthew Jones.

Predtem je španska vlada zavrnila deklaracijo o neodvisnosti Katalonije, ki jo je v torek podpisal tamkajšnji voditelj Carles Puigdemont, in znova le zamahnila z roko ob pozivih k pogovorom med Madridom in Barcelono.

Bruselj znova za spoštovanje španske ustave
Medtem je Evropska unija znova pozvala k spoštovanju španskega ustavnega reda. Kot je povedal podpredsednik komisije Valdis Dombrovskis, je komisija o dogodkih v Španiji na kratko razpravljalja na rednem tedenskem kolegiju. V komisiji so poudarili, da zaupajo španskim institucijam, premierju Marianu Rajoyu in drugim političnim silam, ki si prizadevajo najti rešitev v skladu s špansko ustavo. Poleg tega Bruselj podpira prizadevanja za premostitev delitev in fragmentacije za zagotovitev enotnosti in spoštovanja španske ustave, je Dombrovskis z nekaj drugačnimi odtenki ponovil stališče komisije, sporočeno po referendumu o neodvisnosti Katalonije 1. oktobra.

Francija je danes prav tako ponovila poziv, naj se dogovori izvajajo v okviru španske ustave. "Francija se ne more vmešavati v španske notranje zadeve," je dejal tiskovni predstavnik francoske vlade Christophe Castaner.

"Govor nekoga, ki ne ve, kje je, kam gre in s kom hoče iti"
Katalonski regionalni voditelj Puigdemont je v torek naredil korak nazaj in pozval k odložitvi razglasitve neodvisnosti za nekaj tednov, da bi rešitev iskali v dialogu z Madridom. Madrid pa ostaja gluh za vabila iz Barcelone. Tiskovni predstavnik španske vlade je tako po Puigdemontovem govoru dejal, da je implicitna razglasitev neodvisnosti Katalonije nesprejemljiva in da ni mogoče sprejeti veljavnosti referenduma, ki ga je ustavno sodišče prepovedalo, oziroma njegovega izida. Podpredsednica španske vlade Soraya Saenz de Santamaria pa je izjavila, da je bil Puigdemontov govor govor "nekoga, ki ne ve, kje je, kam gre in s kom hoče iti". Dodala je: "Ne Puigdemont ne kdor koli drug nam ne more vsiliti mediacije. Puigdemont je svojo pokrajino pripeljal do najvišje stopnje negotovosti v njeni zgodovini."

Puigdemont: "Nismo zločinci, norci, pučisti"
V nagovoru v katalonskem parlamentu je predsednik katalonske regionalne vlade zagotovil, da namerava uresničiti voljo ljudi na referendumu 1. oktobra, ki so ob 43-odstotni udeležbi prepričljivo podprli neodvisnost Katalonije. A želi si tudi umiriti razmere, zato je parlamentu predlagal preložitev razglasitve neodvisnosti za nekaj tednov, da bi lahko dali priložnost pogovorom z Madridom.

Špansko vlado je obsodil, ker je poskušala na vse načine preprečiti glasovanje, a jo tudi pozval, naj "posluša, morda ne nas, ampak koga drugega". Puigdemont je bil zelo kritičen tudi do preteklih dejanj španske vlade. Poleg tega, da Kataloniji odreka pravico do samoodločbe in da ji Barcelona plačuje preveč davkov, je doslej po njegovih besedah tudi zavračala vsakršen dialog. "Odgovor je bil vedno radikalno in absolutno zavračanje v kombinaciji s preganjanjem katalonskih institucij," je dejal. Vsem Špancem je namenil tudi besede: "Nismo zločinci, norci, pučisti. Smo normalni ljudje, ki bi samo radi glasovali," je dodal. Obenem pa je priznal, da sta obe strani zaskrbljeni glede tega, kako naprej. "Vsi smo del iste skupnosti in naprej moramo skupaj. Edina pot naprej sta demokracija in mir," je poudaril.

Madrid je v primeru enostranske razglasitve neodvisnosti omenjal možnost uvedbe 155. člena ustave, ki predvideva razveljavitev avtonomije Katalonije in vzpostavitve neposredne oblasti.

Bruselj vztraja pri svojem
O razmerah v Španiji oziroma Kataloniji je razpravljala tudi Evropska komisija, ki je ponovila poziv k popolnemu spoštovanju španskega ustavnega reda. V Bruslju so dodali, da zaupajo španskim institucijam, premierju Marianu Rajoyu in drugim političnim silam, ki si prizadevajo najti rešitev v skladu s špansko ustavo. Poleg tega Komisija podpira prizadevanja za premostitev delitev in fragmentacije za zagotovitev enotnosti in spoštovanja španske ustave.

VIDEO
Madrid postavil časovno omejitev Barceloni
A. P. J., K. T.
Prijavi napako
Komentarji
penzl
# 11.10.2017 ob 07:32
No evo, kje je zdaj EU in njihove bučke o dialogu? Katalonci ponudijo možnost dialoga, pa jih Madrid zavrne.

Vse skupaj tako zlagano, da kar smrdi. Evrokrati samo držijo štango španskim fašistom.
zapravico
# 11.10.2017 ob 07:39
Španci nočejo izpustit iz rok molzne krave,v tem je point
Valuk_
# 11.10.2017 ob 07:51
Ja malo več odločnosti Kataloncev bo treba. Samostojnosti se ne dobi s postanjem katalonske zastave na fejsbuku.

Pa treba bo začeti z iskanjem mednarodne podpore, recimo v kakih načelnih državah. Pri nas to žal nismo, saj se je Erjavec čist podredil mlačnemu EU in Madridu. Če bi bili pa mi v tem položaju, bi pa jokal kako nas nobeden ne razume.

Tudi se ne spomnim, da bi nas Španija podprla pri arbitraži, tako da ne razumem zakaj podpiramo Beograd..ups mislil, sem Madrid.

Pa se to, pravica da samoodločbe je nad ustavo.
kvisko75
# 11.10.2017 ob 07:42
Očitno katalonska TO še ne deluje kot bi morala, ko bo, bodo pa že menda znali dokončat kar so začeli.
mkv
# 11.10.2017 ob 08:07
Očitno Katalonci še niso pripravljeni na samostojnost; Drugače pa je to vse en velik nateg; koliko držav se je osamosvojilo s soglasjem matične države; več ali manj je šlo vedno proti volji le te (npr. nazadnje nam blizu Kosovo; kdo je že vprašal za mnenje Srbijo?!?) Zakaj bi potem Barcelona spraševala Madrid.
prim00z
# 11.10.2017 ob 08:08
Načeloma bi jih prvo moralo podpreti Kosovo in s tem ZDA...pa da vidimo
qwatebriga
# 11.10.2017 ob 08:13
Če te dni smrdi po nasilju in spopadu (bog ne daj vojni), potem je modro, da je Katalonec odložil zadeva za par tednov. Madrid je treba še nekaj časa "tenstati", da se počasi sprijaznijo, potem bo lažje.
Celt
# 11.10.2017 ob 07:52
Volja ljudstva je nad zakoni (razen izjemoma).
Homer.
# 11.10.2017 ob 14:07
Torej, nekateri trdijo, da ko je nekje v Ustavi ali drugem zakonu zapisano, da je država enotna, potem je za vse veke vekomaj nedeljiva in pika.

Potem bi nekje danes živeli v rimskem cesarstvu!
KovacevaKobila
# 11.10.2017 ob 13:58
Ampak to levičarji vedno jemljejo kot dovoljeno ... Kot uničevanja mesta, avtomobilov itd.

Ah, ti grozni levičarji.

Medtem pa supermiroljubni desničarji ilegalno bombardirajo šest držav, prodajajo orožje fundamentalistom in grozijo z nuklearnim spopadom (Trump), mikastijo volilce z robocopi (Rajoy), zapirajo in terorizirajo na tisoče ljudi (Erdogan), vdirajo v stanovanja protestnikov brez naloga, zapirajo univerze in časopise (Orban) itn.
veza
# 11.10.2017 ob 08:30
enix
# 11.10.2017 ob 08:23


Škotska premierka Nicola Sturgeon je dejala, da je napočil čas, da se sprti strani vsedeta za pogajalsko mizo. "Čas je za pogovore in pot naprej. Pot naprej, ki bo spoštovala zakonodajo, vendar tudi pot, ki bo spoštovala demokracijo in pravico katalonskega ljudstva, da samo odloča o svoji prihodnosti,


edina pametna izjava o dogajanju v Kataloniji
veza
# 11.10.2017 ob 09:36
Bogič Bogičević

Sudionik je historijske sjednice Predsjedništva SFRJ, održane 12. marta 1991. godine kada je ovaj organ odlučivao o uvođenju vanrednog stanje u SFRJ. Formalno, vojni vrh predlaže podizanje borbene gotovosti, ali je stvarni cilj bio uvesti vojnu upravu u Sloveniju i Hrvatsku te srušiti republička rukovodstva u Makedoniji i BiH. [1] [2]

Na iznenađenje pro-miloševićevskih članova Predsjedništva, iako i sam Srbin, Bogićevićev glas protiv, spriječio je vojnu intervenciju JNA. Iz tog perioda datira njegova izjava:

Ja jesam Srbin, ali ne po profesiji...

Zbog svog stava izgubio je i plaću kao član predsjedništva, zahvaljujući prijateljima opstao je dok nije počeo da radi za SDP. [1]


da razčistimo nekoliko naše osamosvajanje
tupamaross
# 11.10.2017 ob 13:59
Oliva,
res je. Španski ambasador v Sloveniji je na naši TV 1 primerjal
odcepitev ene naših pokrajin (ni imenoval katere) in vprašal,kaj
bi Slovenija v tem primeru naredila, kako bi ukrepala.

Voditelj je rekel, da je to pač hipotetično vprašanje in sta se oba
nasmejala.
copcop
# 11.10.2017 ob 08:41
Me spominja na Britance. Pol bi jih izstopilo iz EU, pol ne, radi bi nadzirali meje, a na Severnem Irskem meje ne želijo, radi bi prosto dostopali do EU trga, a brez obveznosti in z vsemi ugodnostmi, priseljeni Pakistanci in Indijci jih ne motijo. radi pa bi omejili prost dostop EU državljanom in tako dalje. Skratka, tako Britanci kot Katalonci bi radi ugodnosti, slabosti in posledice lastnih odločitve pa naj nosi nekdo drug. Za vse je in bo kriv Madrid ali Bruselj. Itak.
Mirko Tipka
# 11.10.2017 ob 08:22
To je farsa... ali bo prišlo do državljanske vojne ali pa bo vse potuhnilo v pozabo... dialoga ne želi nihče s Katalonci... pa saj tudi na začetku s Slovenijo ni želel nihče...
gesan
# 11.10.2017 ob 14:27
Rajoy od Katalonije zahteva pojasnilo: Ste razglasili neodvisnost ali ne?
.............................
Ta tip je idiot!
PA sem mislil, da večjega od plenkoviča v kratkem ne bom doživel!

Evo ti ga na!
gesan
# 11.10.2017 ob 09:14
Kako se eni sklicujejo tak ostriktno na ustavne zakone...
Kaj pa, če so jih preoblečeni fashisti fkup klanfali?

Tudi hitler je imel zakone!
A to pomeni, da je vsako delovanje zoper njega in te njegove zakone bilo protizakonito in neustavno?

Bravo, vi ste geniji!
Nič čudnega, da so vojne!
peglezn
# 11.10.2017 ob 21:30
In kaj bodo potem, če jim Katalonija po 5 dneh ne odgovori?

In zakaj bi sploh jim?
Homer.
# 11.10.2017 ob 14:36
@enix
Kakšno prtetepanje starčka neki..... To sicer priliva bencin na ogenj, ni pa vzrok. Težnja Kataloncev je vedno bila po samostojnosti. In vedno je španska absolutistična oblast zapisala v zakone, da je nedeljiva. Mi prosim lahko razložiš, kako naj Katalonci te zakone spremenijo, če pa nimajo in nikoli ne bodo imeli večine v španskem parlamentu?

Morda je celo nekje v zakonih Avtro-Ogrske zapisano, da je monarhija nedeljiva in iz tega potem sledi, da so vse nadaljnje razdružitve, združitve in ponovne razdružitve Slovenije ilegalne?
Menda ja ne?
oliva
# 11.10.2017 ob 14:02
Od španskega ambasadorja bi pričakovala mal več znanja. ;)
zeus.zeng
# 11.10.2017 ob 12:04
pripet
Ni to počel za Slovenijo ampak za tujce, ki so razbili Jagoslavijo. ..
-----
preedvsem za samega sebe kar je seveda razvidno kot tudi pri Bavčarju in Džanši ...
sintaksa
# 11.10.2017 ob 09:57
zanimivo je, da naši osamosvojitelji in liki iz pomladnih desnih strank niso podprli prizadevanj Katalonije na tako glasen način kot to počnejo doma, ravno obratno, sklicujejo se na ustavne zakone Madrida, kar kaže le na eno: osamosvojitev Slovenije je bila za njih v prvi vrsti proces maščevanja izpred 45 let, to pomeni denacionalizacija (finančne ambicije), menjava politične garniture (ambicija po pomembnih političnih funkcijah) in vzpostavljanje vladavine kapitala.
Doma igrajo v dokumentarcih o osamosvojitvi, razlagajo o enotnosti Slovencev in vztrajanju pri zadanih ciljih ne glede na odzive iz tujine, tukaj danes se pa vidi, da v bistvu spoštujejo Madrid in njihovo fašistoidno držo napram Kataloniji, ki želi le pravico do samoodločbe, torej le pravico, da izrazi svoje mnenje. Madrid jim to onemogoča tudi s silo - to je zelo blizu fašizma! Naši "demokrati in osamosvojitelji" pa v tem kritičnem trenutku pokažejo svojo pravo (črno) barvo, ko podpirajo Madrid. Vsaj s svojimi "dejanji" in izjavami so nam dali to vedeti.
Novinarji bi morali na dnevni bazi pritiskati na naše politike, naj zavzamejo jasno stališče do tega vprašanja. So kot bubregi v loju, nič ne rabijo odgovarjat, majo perfektne plače, plačane vse stroške, boli njih za samostojnost in pravico. Denar in pohlep jim narekuje pot.
Osamosvojitelji my ass!
šurda
# 11.10.2017 ob 08:39
Lep pozdrav prav vsem na MMC-ju !
Skippy in podobne cvetke vam se niti ne sanja kaj je to demokracija,
to kar ponuja Madrid in EU to vsekakor ni !
V tako oh in sploh grozni pokojni SFRJ nas takrat ni pretepala milica
ali pa celo vojska, mirno smo odšli na referendum in oddali svoj glas !

Ti si tipičen NEOliberalec, ki v svojem mladem življenju nikoli nisi
fizično delal !

ZA samostojno KATALONIJO , zakaj " Republjik Kosovo" JA ??
In kako so države EU hitele z priznanjem Kosova, tu pa so se
dobesedno podelali v hlače !
enix
Tudi tebi je zgodovina nekaj tujega !
Joker
# 11.10.2017 ob 08:22
Če se odcepijo, dvakrat pridobijo. Znebijo se Španije in EU.
el CARTEL
# 11.10.2017 ob 07:53
No evo, kje je zdaj EU in njihove bučke o dialogu? Katalonci ponudijo možnost dialoga, pa jih Madrid zavrne.

ja, a je kdo od EU dejansko pričakoval, da se bodo zavzeli za demokracijo tudi ko jim to NE koristi?

mislim, da nihče ni več tako naiven.
EU je demokracija le deklarativno. vodijo jo birokrati.

Evrokrati samo držijo štango španskim fašistom.

to je pa precej nefer do špancev. ok, so neke skrajno desne frakcije, in španci so se zamerili z nasiljem, ampak niso fašisti le ker hočejo ohraniti unitarno državo.

Želijo "samostojnost", "neodvisnost", potem pa ko ne dobijo podpore iz EU pa stisnejo rep med noge.

res, malce smešno.
ampak raje dialog kot pa državljanska vojna. četudi to pomeni, da mogoče samostojnost ne bo prišla.
didi1963
# 11.10.2017 ob 21:12
kako smo prišli? Da niti ne vemo ali nočemo vedeti ali pa ne razumemo ali so Katalonci razglasili neodvisnost ali pa ne. Dali je tramp že napovedal vojno S.Koreji ali pa ne. Kakšen dialog sploh potem lahko sploh pričakujemo. Tukaj se vse meša; religija, interesi, denar, ignoranca in še kaj
oleander
# 11.10.2017 ob 18:29
Zakaj ne dajo Kataloniji davcne avtonomije, kot jo ima Baskija, pa bi bil volk sit in koza cela?
cairns
# 11.10.2017 ob 18:27
Bruselj znova za spoštovanje španske ustave

Naj se spomnijo tudi Kosova in srbske ustave.
Piha
# 11.10.2017 ob 15:06
Hipotetično: če bi se hotela katera slovenska pokrajina osamosvojiti, bi bilo najbolj prav, da parlament odprtega duha sprejme ustavni zakon o plebiscitu, kjer določi pravila, recimo zahteva, da za osamosvojitev glasuje npr. 2/3 vseh volilnih upravičencev (ne zgolj 1/2 tistih, ki volijo) in se tak plebiscit izvede.
Če se prebivalci odločijo za osamosvojitev, se jim pri tem pomaga in ohrani dobre odnose, ne pa, da se jim grozi z vojsko.
severna zvezda
# 11.10.2017 ob 14:43
vse so zhebal , ko je prišlo do tega čudnega pretepaškega referenduma. folku so grozil , pretepal, zapiral. zapiral volišča, odnašal volilne skrinjice........
sedaj pa Barcelona ne pozna dejanske podpore Kataloncev. Madrid se pa za vogalom smeji in dela neumnega v javnosti.


Točno to!

Rajoy se spreneveda, ne pa da njegovi še žalijo Puigdemonta z besedami a la: "nekoga, ki ne ve, kje je, kam gre in s kom hoče iti".

Puigdemont in Katalonci (ali tisti, ki so glasovali ZA) točno vedo, KJE so, KAM želijo iti oz. (ostati) in S KOM.

Zdaj nabijajo, da je bilo na voliščih premalo volilnih upravičencev.... Le zakaj?

Potem potegnejo nitke v ozadju, da se podjetja nameravajo seliti..... Da bo vplivalo na gospodarstvo.

Potem do ponedeljka dajo v medije banke izjavo, da ljudje dvigajo prihranke .....

Oglasi se Francija, ki da ne bo nikoli priznala Katalonije.

Potem tumparijo z valuto (EVRO) oz. grožnjo o izključitvi iz evro-zone; hja, ker Kosovarji in Črnogorci pa imajo lahko €...... Itak, saj niso v EU.

Potem svoje pristavijo evrokrati (= €krati): ...da gre za neustavnost, celovitost EU, pravo, ustava ...bla-bla.........

Gre za načrtno ustrahovanje / izsiljevanje ljudi (Kataloncev). Že videno drugod ....

Kar pomeni, da zna morda priti res do ponovitvenega referenduma, ki ga tokrat izjemoma požegna npr. Madrid, a zaradi vseh potez, zgoraj naštetih, bi bil tokrat rezultat v prid ohranitvi Katalonije znotraj ŠP. (= tokrat strah volilnih upravičencev ''pred neznanim in vesoljnim propadom Katalonije''....) In bi ''sanje'' o neodvisnosti splavale po vodi.....

In danes Rajoy trdi, da se naj Puigdemont izjasni.
Se je že: VČERAJ. Z željo po dialogu.

Pritlehna je igra Madrida in EU, ne katalonske vlade!
makoshark
# 11.10.2017 ob 14:18
vojnaslo91
Tukaj danes pa govorimo o 43% Kataloncih ki ne vedo a bi srali ali scali...? Nobeden pa ne se ne vpraša, kaj si mislijo preostalih 57% Katalonci.

Saj so jih vprašali, pa je oblast Španije to zminirala. Zato je tvoj komentar navadno sprenevedanje.
makoshark
# 11.10.2017 ob 14:09
Skippy
# 11.10.2017 ob 13:06

Ni vse tako črno-belo kot prikazuješ. Človekove pravice so nad ustavo. In svoboda izražanja je temeljna človekova pravica. Enako velja za pravico do svobodnega zbiranja. Zadnja inštanca v teh primerih je ESČP in ne ustava Španije.
oliva
# 11.10.2017 ob 13:39
... še najbolj pa je privoščil menda Kosovu. ;)
(častni doktorat pa to...)
oliva
# 11.10.2017 ob 13:31
"Rajoy hoce jasno stalisce."

Potem bi dovolil referendum.
Najprej onemogočiš in uporabiš SILO, potem šele pa kao hočeš stališče.

Naj razpiše referendum, pa ga bo dobil: najbolj možno jasnega, legalnega in merodajnega.
Zakaj ne???
KovacevaKobila
# 11.10.2017 ob 10:37
"Ne Puigdemont ne kdor koli drug nam ne more vsiliti mediacije. Puigdemont je svojo regijo pripeljal do najvišje stopnje negotovosti v njeni zgodovini."

Ubogi Madrid, kakšne grozljive krivice se mu dogajajo.

Na eni strani prijazni señor Rajoy, ki mikasti volilce z robocopi in grozi s posredovanjem vojske ... na drugi strani pa strašni Puigdemont, ki Madridu 'vsiljuje' dialog.
pripet
# 11.10.2017 ob 09:23
Katalonci (vlada) z odlogom želijo pokazati vsemu svetu še zadnjič, da so za pogajanja kar pa Madrid kategorično zavrača. Prav tako EU. Vendar pride čas, ko zavračanje dialoga, pritiskov, groženj in ponižanja več ne moreš dovoliti. Takrat mora počiti. In počilo bo ne samo v Kataloniji ampak bo pokalo tudi po Španiji. Verjamem, da so posamezne skupine ljudi (tigrovci imenovani tudi teroristi), ki imajo j*jca boriti se in umreti za svoje dostojanstvo. To morajo storiti ne glede na to, da pomoči dolgo ne bo od nikoder. Od gnojne EU (bog daj zgnila v svojem smradu čimprej) jo pač ne morejo pričakovati. Od korumpiranih domačih bruseljskih hlapcev, svetovnih globalistov, bankirjev, korporacij, elite 1%, ki imajo vse ljudi na svetu za delovno orodje še manj. Lahko jo pričakujejo - vsaj moralno - od ljudstva, navadnih ljudi, ki nas ni malo, ki sovražimo vseh vrst opresorje, hinavščino, dvoličnost, zlagano "demokracijo" in smo prepričani, da je ta trenutni svet treba iz temeljev spremeniti. Do tega bo prišlo, ker drugače ne more biti. Srečno pot Katalonci in vsi podobni narodi. Prižgimo ogenj, ki bo požgal gnilo EU takšno kot je danes.
veza
# 11.10.2017 ob 09:23
gesan
# 11.10.2017 ob 09:16
na koncu je Kučan edini, ki je povedal jasno, kar gre Bruslju in Madridu, nikoli si nisem milsi, da bom od njega slišal take uzjave.
Res je upokojen politik, a saj so tudi mnogi drugi, pa se držijo nazaj in čakajo, kaj bo!
glasnost
# 11.10.2017 ob 08:51
Prosim, če bi nehali s Kardeljem, ki bi naj "odcepitev" zapisal v Ustavo 1974.

No, saj je bil glavni tvorec prejšnjih ustav tudi Kardelj. General Kadijević je v svoji knjigi Kardelja označil kot glavnega ideologa razgradnje Jugoslavije.
dalton1
# 11.10.2017 ob 08:34
Žal Katalonci nimajo te sreče kot so jo imeli Slovenci. Namreč slovenski sin Edvard Kardelj, tvorec jugoslovanske ustave iz leta 1974, je jasno v ustavo SFRJ zapisal pravico do samoodločbe in odcepitve vsakega naroda pa čeprav tega ni pričakoval. Ampak tako delajo vizionarji. Torej slovenska odcepitev oz. razdružitev je bila ustavno pravno korektna, ki jo je, čeprav ne rada, morala sprejeti tudi tujina.
Tudi Madrid, ki je gluh za vse zahteve Kataloncev, bi lahko dosegel svoje cilje na bolj moder način. Namreč, ko je kot zadnja bivša jugoslovanska republika Črna Gora naredila referendum o samostojnosti, je bil pogoj, da mora ZA glasovati najmanj 55% volilnih upravičencev, kar je bil unikum v mednarodni praksi. Tudi španski ustavni sodniki bi lahko določili podoben kriterij, s tem preprečili vsako nasilje, Katalonci pa verjetno ne bi dosegli potrebnega kvoruma pa bi bil mir v hiši, tako pa se bodo napetosti nadaljevale in stopnjevale v nedogled.
kislec
# 12.10.2017 ob 08:08
Edina smiselna rešitev bi bila, da bi referendum ponovili v povsem regularnih razmerah pod nadzorom EU in seveda brez centralne policije. Ta bi pokazal resnično voljo volivcev Katalonije.

Ampak kdo pa se ozira na voljo ljudstva!¨!¨!

(PS Tudi naša sodišča izrekajo sodbe v imenu ljudstva : jaz jih nisem pooblastil za svojo eno dvomilijoninko oblasti, da izrekajo sodbe, skregane z ZKP...
veza
# 12.10.2017 ob 07:16
najdise
# 11.10.2017 ob 19:39

Kdaj bomo imeli Štajerci referendum. Komaj čakam.

general Majster bi ti dal eno okrog kepe, če bi te slišal
glasnost
# 12.10.2017 ob 07:12
Kdaj bomo imeli Štajerci referendum. Komaj čakam.

Ko bo Murko predsednik države.
Chopin
# 11.10.2017 ob 14:32
Saj so jih vprašali, pa je oblast Španije to zminirala. Zato je tvoj komentar navadno sprenevedanje.

Jaz sem ti ze veckrat napisal, da je bil napovedan bojkot referenduma in neudelezitev Kataloncev, ki podpirajo enotno Spanijo. Ce bi vsaj malo spremljal zadeve bi to tudi vedel. Podobno se je zgodilo ze pri posvetovalnem referendumu. Tako da se z ignoriranjem tega dejstva, ki je bilo poglavitno za nizko udelezbo sprenevedas kvecjemu sam in mislim da se tega tudi zavedas. Ne vidim pa popolnoma nobenih razlogov za to in za navijastvo, ki ga berem pri nekaterih tu.
oliva
# 11.10.2017 ob 13:26
@vranek, tudi pod Hitlerjem je bilo marsikaj po zakonih.
Po zakonih so nas žgali na grmadah itd.
šurda
# 11.10.2017 ob 13:26
KovacevaKobila
Saj to je glavna poanta, da gre ZA desničarja, celo v Evropsko
Ljudsko Stranko gre !
Da bi se to zgodilo " bogu za hrbtom" kjer je na vladi levica bi
bilo vse drugače !
Mogoče bi državo " bogu za hrbtom" "osvobajal ! NATO na
čelu z ZDA, kakšno licemerstvo sredi EU !

A vam ljubi desničarji prilepimo članek kako ste "ploskali" ob
priznanju Kosova ?? Internet vse hrani, tudi vaše licemerstvo 1
KovacevaKobila
# 11.10.2017 ob 13:18
A če bo star človek rinil v tebe, metal papir, se drl v tebe, ga boš mirno gledal, čeprav si mu že 100x rekel, da naj neha? Levičarjem očitno mora biti vse dovoljeno ...

Še dobro, da imamo umirjene in civilizirane desničarje a la Rajoy, da nasilne levičarske dedke, ki mečejo papir, umirijo z dobronamernim gumijastim nabojem.
ti-ne
# 11.10.2017 ob 13:15
oliva

# 11.10.2017 ob 13:07
Ja, Kosovo.... mislm...
Se vsaj vidi ta strahovita hinavščina in dvojna merila eu.

::::::::::::::::::::::::::::::::::::

Kosovo lahko razumemo tudi kot "darilo" Srbiji za štiriletno obleganje Sarajeva, Srebrenico, Vukovar..... če ne, se bi Sarajevo ponovilo v Prištini, Podgorici.....
oliva
# 11.10.2017 ob 13:05
"Naj mi kdo pojasni kako lahko razglasijo nekaj tako pomembnega kot je neodvisnost z vprašlljive 50% podpore ljudstva?"

Zakaj vztrajate na tej imaginarni cifri, ki je oblikovana na podlagi anket in ki je od prej - zdaj se je vmes marsikaj spremenilo.
Dejansko ne vemo, koliko jih je za, a na referendumu jih je bilo (ob vsem onemogočanju, kraji listkov itd.) 90% za in to je najbolj merodajna 'anketa'.

Pri nas po anketah tudi sds vedno vodi. In??
pripet
# 11.10.2017 ob 12:01
odziv # 11.10.2017 ob 11:31
Prijavi neprimerno vsebino
Če bi Katalonci namesto Rupla povabili dol Kacina, bi bili že samostojni.
-------------------
Ne omenjaj te prodane duše. Ni to počel za Slovenijo ampak za tujce, ki so razbili Jagoslavijo.
Zato ima ta gnida danes dobro plačano službo v NATO in spet ne služi Sloveniji ampk US-NATO okupatorjem.
oliva
# 11.10.2017 ob 11:50
"Velik problem Katalonije je, ker ni prepričljive večine, "

Ja, ampak zakaj potem tako neumna in pretirana reakcija Madrida?
Naj se to izjasni neposredno.
Danes, zdaj.
Kazalo