Svet
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 2.3 od 17 glasov Ocenite to novico!
Barcelona
Številni zagovorniki katalonske neodvisnosti so bili nad torkovim razpletom razočarani. Foto: Reuters
       Primer je zelo drugačen. Slovenija se je vedno držala svojih zakonov, akterji v Sloveniji, v drugih državah nekdanje Jugoslavije in drugod so v vsakem trenutku natančno vedeli, v kateri fazi so bili, in so natančno vedeli, kaj lahko pričakujejo, vsaj kar zadeva pravni vidik.       
Mariano Rajoy in Carles Puigdemont
Kakšne bodo naslednje poteze Madrida in Barcelone? Foto: EPA
Carles Gonzales Villa
Carlos Gonzales Villa je leta 2014 doktoriral iz političnih znanosti na univerzi Complutense v Madridu, na podoktorskem študiju sodeluje tudi z Univerzo na Reki, del študija pa je preživel tudi na ljubljanski filozofski fakulteti. Foto: Osebni arhiv

Dodaj v

"Katalonija preložila razglasitev tudi zaradi nepodpore domačega gospodarstva"

Katalonska vlada nima mednarodne podpore
11. oktober 2017 ob 16:11
Madrid - MMC RTV SLO

Razglasitev neodvisnosti je bila preložena, da bi lahko odprli pot mednarodni mediaciji, toda mednarodni akterji nočejo sodelovati v mediaciji, španska vlada pa je v tem trenutku dovolj trdna, da noče privoliti v kakršno koli mediacijo, ocenjuje Carlos Gonzales Villa.

"To je v tem trenutku nemogoče vedeti," na vprašanje, kaj v praksi pomeni "odložena neodvisnost", odgovarja doktor političnih znanosti, s katerim smo se pogovarjali tudi že pred referendumom preteklo nedeljo.

Svetovna, predvsem pa evropska javnost, je bila v ponedeljek usmerjena v Katalonijo, razplet dneva pa je v zraku pustil številna vprašanja. Kakšen točno je status Katalonije, če je katalonski voditelj Carles Puigdemont in njegovi zavezniki podpisal deklaracijo o neodvisnosti, v govoru pa je dejal, da je razglasitev začasno preložena.

Nikjer ni napisano, koliko časa bo trajala preložitev
"Deklaracija o neodvisnosti ni bila podpisana v parlamentarni dvorani, o njej niso glasovali člani parlamenta, niti ni bila objavljena v katalonskem uradnem listu. Prav tako ni bilo opredeljeno časovno obdobje preložitve razglasitve, o tem ne piše niti v deklaraciji niti tega ni navedel Puigdemont v svojem nagovoru,"
pojasnjuje Gonzales Villa. Ob tem navaja, da se v Kataloniji precej, tako v medijih kot v strankarskih vodah, govori o slovenskem modelu. "Primer je zelo drugačen. Slovenija se je vedno držala svojih zakonov, akterji v Sloveniji, v drugih državah nekdanje Jugoslavije in drugod so v vsakem trenutku natančno vedeli, v kateri fazi so bili, in so natančno vedeli, kaj lahko pričakujejo, vsaj kar zadeva pravni vidik."

Kot pojasnjuje, katalonska vlada trdi, da deluje v skladu z zakonom o referendumu (ki ga je ustavno sodišče razveljavilo), ki jo obvezuje, da razglasi neodvisnost v 48 urah po razglasitvi referendumskih izidov. Presenetljivo pa je bila preložitev deklaracije neodvisnosti razglašena, še preden je bila deklaracija uradno objavljena (tega v tem trenutku ne moremo pričakovati), pojasnjuje.

Potem ko je katalonski parlament najprej za eno uro preložil sejo, še bolj pa potem ko je Puidgemont napovedal preložitev razglasitve neodvisnosti, so se pojavila številna vprašanja, kaj je bil razlog, da je Barcelona spremenila svojo namero o enostranski razglasitvi. Med drugim se je govorilo, da je Puigdemont govoril s predsednikom Evropske komisije Jean-Claudom Junckerjem, kar so v Bruslju zanikali.

Podjetja premikajo sedeže iz Katalonije
Gonzales Villa navaja dva razloga za spremembo načrta. "Prvi je, da katalonska vlada nima mednarodne podpore. Uživa podporo in sočutje številnih, ki nasprotujejo represiji 1. oktobra, toda ne podpira je nobena država. Na drugi strani pa je Puidgemont prejel številna resna svarila, naj ne razglasi neodvisnosti. Recimo, Emmanuel Macron je včeraj jasno govoril ne le proti neodvisnosti, temveč tudi proti vsaki možnosti o evropski mediaciji. Donald Tusk je prav tako poslal neposredno sporočilo katalonskemu predsedniku. Drugi razlog je ekonomski. Pri tem se bom znova navezal na primer Slovenije. Proces razglasitve neodvisnosti je bil v njenem primeru politično voden proces, ki je vključeval široko družbeno koalicijo, tudi glavne gospodarske akterje, ki so se zavzemali za okrepitev gospodarskih odnosov z evropskimi gospodarstvi."

Kot pravi, v primeru Katalonije gospodarski akterji ne želijo oslabiti svoje povezanosti, ne le s španskim trgom, temveč tudi s španskimi institucionalnimi referencami. "Ne smemo pozabiti, da če Katalonija postane neodvisna, ne bo avtomatično postala članica Evropske unije. Zaradi te možnosti so se največji katalonski gospodarski akterji (med njimi največje banke) v zadnjem tednu odločili preseliti svoje sedeže, da bi preprečili možnost, da se uradno znajdejo zunaj EU-ja." Po njegovih besedah je bil zato pritisk na katalonsko vlado, ki jo vodi stranka z močnimi vezmi s katalonskim gospodarstvom, še večji.

Napetosti znotraj odcepitvenih frakcij
Torkov razplet po sogovornikovih besedah pričakovano negativno vpliva na enotnost odcepitvenih frakcij. "Radikalna leva stranka CUP trenutno resno razmišlja, da bi umaknila podporo vladi in zapustila parlamentarne aktivnosti. To je pomembno, če vzamemo v obzir stabilnost vlade, ki je odvisna od nje. Tudi družbeno bo torkovo dogajanje imelo vpliv. Številni ljudje so prišli s podeželja, z vseh koncev, da bi praznovali neodvisnost, in potem so Barcelono zapustili strti. Ljudem je bilo rečeno, da bo šla vlada do konca, zdaj pa so se znašli v nedoločenem časovnem obdobju preložitve."

Po njegovih besedah Madrid v tem trenutku nima nobenega razloga, da bi si želel dialoga z Barcelono. Odnos katalonske vlade s političnimi in socialnimi partnerji je skrhan, kar bo Madrid skušal izkoristiti v svojo korist. "Vprašanje je: ali bo Madrid lahko izkoristil trenutno situacijo in hkrati ne ponižal ali užalil zagovornikov neodvisnosti do te mere, da bi ti lahko znova strnili vrste? To je situacija, v kateri smo ta hip. Nekaj odgovorov bomo dobili že po današnji seji vlade in popoldanskem nagovoru premierja Rajoya v parlamentu."

Ksenja Tratnik
Prijavi napako
Komentarji
severna zvezda
# 11.10.2017 ob 16:39
Kar ta hip govori Rajoy v parlamentu, je za v anale .....

Verjamem, da se €krati zadovoljno muzajo .......
sumtb
# 11.10.2017 ob 16:20
Zakaj se Slovenija ne javi za mediatorja ??

Zato ker je Kahel zavozil arbitražo moramo biti pohlevni kokeršpanjel, saj potrebujejo naši politiki zaveznike pri uveljavljanju arbitražne rešitve.
Zhizz
# 11.10.2017 ob 16:43
Mi smo leta 90 menjali celoten gospodarski in politični sistem ter šli zase.
Vsi smo si želeli supermarketov, Milke čokolade in Levisk. Želeli smo si demokracijo, volit in izvolit naše ljudi. Vse to je bilo novo in napredno in zahodno.
Katalonci se le osamosvajajo, gredo zase, to je naše in to je vaše, dejansko počnejo Špansko-Katalonski Brexit. Tukaj igra populizem večjo vlogo kot pa dejanske potrebe družbe.
jarovit
# 11.10.2017 ob 17:52
@ti-ne
# 11.10.2017 ob 17:28
Res je ampak še zmeraj boljše, kot pa v rokah Miloševića in njegovih podpornikov, ki jih ni malo tudi pri komentatorjih ;)
-------------------------------------
Se kar strinjam s tabo. Takrat je bila osamosvojitev najboljša opcija. Če ne bi bilo Miloševiča bi se resnično lahko zgodilo, da bi ostali v kaki konfederativni Jugoslaviji.
Hardworker
# 11.10.2017 ob 17:31
Vsi smo si želeli supermarketov, Milke čokolade in Levisk.

Katalonci že imajo supermarkete, kavbojke in čokoladke, zato ne rabijo svoje države.
Butale,presss
PlanetOfTheApes
# 11.10.2017 ob 17:50
Danes se po medijih že zabavajo, da je Katalonija bila samostojna 8 sekund in s tem zapisana kot država z najkrajšim obstojem. Kje so pa videli, da se samostojnost razglaša v začetku oktobra, treba je planirat, da se kasneje državni prazniki združijo z drugimi prazniki npr. 1,2 in 3 januar bi bilo lahko pri nas ali pa 1,2, in 3 maj. Raja bi ponorela, vzameš dva dni dopusta pa si doma cel teden:)
nightwing
# 11.10.2017 ob 17:13
Primer je zelo drugačen. Slovenija se je vedno držala svojih zakonov, akterji v Sloveniji, v drugih državah nekdanje Jugoslavije in drugod so v vsakem trenutku natančno vedeli, v kateri fazi so bili, in so natančno vedeli, kaj lahko pričakujejo, vsaj kar zadeva pravni vidik.

Laž!
Spuzva
# 11.10.2017 ob 16:48
zaradi podpore "domačega gospodarstva" ali zaradi podpore "domačemu gospodarstvu"?

bi prej rekel drugo, glede na to, s kakšno izolacijo je EU grozila.

Škotom, mislim da, ni nihče grozil.
oziris.va
# 11.10.2017 ob 17:15
Zhizz
# 11.10.2017 ob 16:43

Vsi smo si želeli supermarketov, Milke čokolade in Levisk.


Res je, ampak zahodno varianto, ne pa vzhodno. Dobili smo slednjo, po zahodnih cenah.
Živelo potrošništvo!
123pepe321
# 11.10.2017 ob 16:39
"Ljudje, to je odkrit neo-fašizem, kot ga je nekoč izvajal Hitler, ko je želel brisati vse evropske narode in ustvariti enega arijskega."
Nedeljske fotke...
https://pbs.twimg.com/media/DLqhBo2XUAAr
Qxb.jpg
https://twitter.com/hashtag/barcelona
uporabnik_no_9
# 11.10.2017 ob 16:29
˝prpe˝
Istran
# 11.10.2017 ob 20:58
Banke niso gopodarstvo, banke so zajedalci.
SsDrag
# 11.10.2017 ob 18:21
še en, ki bi se rad ločil od žene, a še vedno spal z njo v postelji. :D
moj komentar
# 11.10.2017 ob 17:23
Vsi smo si želeli supermarketov, Milke čokolade in Levisk.

Zaradi takšnih naivkotov je Slovenija danes banana država v rokah tujih lastnikov.
moj komentar
# 11.10.2017 ob 17:13
Vsi smo si želeli supermarketov, Milke čokolade in Levisk.

Prodal si se za fejk čokoladice.
sisoruen
# 11.10.2017 ob 16:49
Katalonci verjetno tudi ne razmišljajo o dejstvu, da odcepitev pomeni odhod iz EU in da v EU ne bojo prišli tako kmalu, ker jih pač Španija ne bo pustila. Kaj to pomeni? Da se bo celotno gospodarstvo "izselilo" v Španijo, potem bojo pa imeli težave.

Jaz od vsega začetka pravim.Gre za povsem nesmiselno rinjenje skozi zid s strani neodgovornih katalonskih politikov, ki so večino ovc prepričali, da rinejo za njimi. Koristi pa ne bo nobene in bi jih čakala še hujša streznitev kot Britance z njihovim brexitom.
moj komentar
# 11.10.2017 ob 16:33
Španci že grozijo Kataloncem, da ji bodo odvzeli avtonomijo, kar pomeni, da jih bodo brisali kot enakopraven narod.
Ljudje, to je odkrit neo-fašizem, kot ga je nekoč izvajal Hitler, ko je želel brisati vse evropske narode in ustvariti enega arijskega.
grapar
# 11.10.2017 ob 16:26
Cena populizma zna včasih biti visoka in če je previsoka mu kapital prisoli zaušnico. Katalonski primer ni ravno vzporeden slovenskemu in tudi v Španiji Katalonija ni brez bonitet.
Nekoliko je že pozabljen primer slovenske odcepitve, ko se je gospodarstvo naenkrat znašlo v nepredvideni situaciji preusmeritve proizvodnih viškov iz YU na zahodne trge. Prodajne cene na zahodu so bile zelo pogosto bistveno nižje od tistih v Jugoslaviji in prilagoditev je bila nemalokrat zelo boleča. V Španiji ni tako in ker pač sodelujem s katalonskim podjetjem pozam proti-odcepitveno mnenje katalonskega gospodarstva.
gesan
# 12.10.2017 ob 12:15
Skippy
# 12.10.2017 ob 12:00

Torej večina ljudi je proti, ampak nič ne de. Koga briga večina?
......................................
Še nekrat:
Zakaj jim torej niso dopustili, da v miru pripravijo in sprovedejo referendum, če je tako kot praviš?

A ti vidiš v tem kakšno logiko?
Predvsem pa, a ti bolj zaupaš tistim, ki mlatijo po mirnih prostesnikih, kot pa tistim, ki mirno protestirajo?

Zakaj bi, če jim ni potrebno? A tako malo za hec, naj pojejo pesti in pendreki?

Čestitke za bistroumnost!
In ti se imaš za razumno osebo...
Hjezas, iz lune se vidi, da si jo sfalil!
Jagoda Lilit
# 11.10.2017 ob 20:21
Če se zaradi denarja odpoveš svobodi, ostaneš brez obojega.
Miham
# 11.10.2017 ob 18:48
"Katalonija preložila razglasitev tudi zaradi nepodpore domačega gospodarstva"

Ekonomija ni najpomembnejse!

Najpomembnejse je prezivetje, obstoj, ohranitev lastne identitete,

kupljeni mediji in politiki, bi nas radi prepricali da je zavracanje lastne nacionalne identitete, nizka nataliteta, nadomescanje, multikulti v redu, da le vsi pridno trosimo in delamo...
ti-ne
# 11.10.2017 ob 18:11
pancho

# 11.10.2017 ob 18:05
Podporniki gor ali dol. V bistvu Miloševič ni ni drugega zahteval kot Slovenci; pravico srbskega naroda do samoodločbe

::::::::::::::::
Hm, in zato je štiri leta oblegal Sarajevo?
gesan
# 12.10.2017 ob 12:16
Istran
# 11.10.2017 ob 20:58
Banke niso gopodarstvo, banke so zajedalci.
.............................
Lepše se skoraj ne da obrazložit!
gesan
# 11.10.2017 ob 18:44
SsDrag
# 11.10.2017 ob 18:21
še en, ki bi se rad ločil od žene, a še vedno spal z njo v postelji. :D
...................................
Ne, pravzaprav bi rad s pretepanjem žene prepričal vse okoli sebe, da ima prav on, da pretepa "nelojalno" ženo, ki se hoče ločit in odit...

EU nas sedaj prepričuje točno to, da je pretepena "žena" manj vredna posluha kot pretepaški mož!

Očitno pretepena žena mora ostat pri pretepaškem možu!
TO je to in jaz ne morem drugače razumet!
ti-ne
# 11.10.2017 ob 17:58
jarovit

# 11.10.2017 ob 17:52

Se kar strinjam s tabo. Takrat je bila osamosvojitev najboljša opcija. Če ne bi bilo Miloševiča bi se resnično lahko zgodilo, da bi ostali v kaki konfederativni Jugoslaviji.

::::::::::::::::

Če se ne motim je tudi konfederacija ( Marković) je bila v opciji. Za Miloševića je bila samo ena opcija: Srboslavija zakamuflirana v imenu Jugoslavija.
tureavanture
# 11.10.2017 ob 16:47
45% je prišlo na volišča, od tega 10% proti.
S takim referendumom in njegovimi rezultati se jaz ne bi hvalil.
slo-KP
# 12.10.2017 ob 09:03
"Katalonija preložila razglasitev tudi zaradi nepodpore domačega gospodarstva"
---------------------------------
ne mi rečt,da so se pokakali...
in jaz sem res verjel,da hočejo svojo državo...
so šli,čez mene,kot čez plitek potok...

jaz sem na začetku govoril o tem,da bi odcepitev prinesla zlom,tako Španije,kot Katalonije...
slikovito sem to poimenoval-Bejrut...

potem sem videl kaj se je dogajalo,predvsem nasilje policije in sem,kot svobodni človek dal podporo ljudem,ki so želeli odcepitev...
in zdej vidim,da sem na začetku imel prav,potem sem idealistično spremenil mišljenje,zdej se pa realno počutim-bedak...

za ideale-ginu budale press
anomis
# 11.10.2017 ob 18:13
To je pač lep primer, kako kapital v kapitalizmu zasužnjuje, ne da bi bilo treba prijet za orožje. Na tak način so se konec koncev tudi uporniki z Wall Streeta preprosto počasi pobrali. Revolucija je zatrta v kali, ker gredo ljudje še vedno v trgovino po pašteto. Katalonce izdajajo lastni gospodarstveniki izključno iz strahu pred izgubo svojega profita, ker jim EU ob boku s Španci grozi s finančnim orožjem. To je vse. Če bi stopili na stran Kataloncev, bi bila pa pesem ravno obratna. Grozljivo.
0001
# 11.10.2017 ob 18:06
Mater, MMC vseznalci vse vedo kakšna je realna situacija. Eni so res neumorni, vse vedo o športu, vse vedo o politiki, o razmišljanju večine Kataloncev, celo o fašizmu beremo. Celo Hitlerja so notri privlekli. Bravo! Ponoči, ko spite, se dobro zavarujte, da vas ne ukradejo. :))))
Ramus
# 12.10.2017 ob 18:36
"Katalonija preložila razglasitev tudi zaradi nepodpore domačega gospodarstva"

Kapitalizem hromi,... takole ne boste nikoli samostojni,...
gesan
# 12.10.2017 ob 11:29
Zakaj imam tak občutek, da nekateri resno ogrožajo vsakršni stik "človeštva" z razumom?
tupamaross
# 12.10.2017 ob 09:08
Mišljeno je leto 1936,

za Servantesa pa je mišljen čas, v katerem je živel.
Jarik
# 12.10.2017 ob 08:47
Jagoda Lilit@,
# 11.10.2017 ob 16:16
Žal si za utemeljitev, potrditev svoje izjave izbrala grozljiv vir.
Nacista, ki v svojih pesmih želi kri svojih nasprotnikov.
Ne vem, če veš, kdo je to.
enbody
# 12.10.2017 ob 08:32
Če bi po pricipu števila prebivalcev razpadla kakšna velika država, kot n.pr. Kitajska, bi naekrat imeli kakšnih 150 držav več na tem planetu.
Zanimivo je gledat navadne ljudi, kako so prepričani, da bodo po osamosvojitvi prišli v raj, niso pa jim povedali, da bodo lahko živeli veliko slabše. Če primerjajo našo državo, naj povedo tudi vse negativne stvari, pa bo marsikaterega v trenutku minilo navdušenje!
pancho
# 11.10.2017 ob 18:29
ti.ne

Nekateri kasnejši dogodki vseh vpletenih so res nagnusni. Vendar v zaćetku tisto kar je menda Ustava dovoljevala, samoodločba NARODA s pravico do odcepitve
fruci
# 11.10.2017 ob 18:26
Če bodo Španci vzeli avtonomijo Kataloniji, bodo pravzaprav vzpodbudili razglasitev neodvisnosti. Verjetno si to želijo, da bi potem lahko uporabili vsa sredstva.

V vsakem primeru bo v Kataloniji veliko nesrečnih ljudi, kar pa ne bo dobro niti za Španijo niti za Evropa.

Pot Kataloncev v neodvisnost ni primerljiva z nobenim drugim primerom, zato bo verjetno za dosego tega cilja potrebno veliko časa. Sama (ne)razglasitev samostojnosti ne bo k temu veliko prispevala.

Če bi se v Sloveniji bali negativnega učinka samostojnosti na gospodarstvo, se ne bi upali osamosvojiti, vendar bi se kljub temu pogreznili v živo blato.

Očitno je, da Katalonija ni niti približno tako enotna glede svojih ciljev, kot je bila Slovenija. Morda jo lahko poenotijo le ukrepi Madrida - to je zunanji sovražnik.
0001
# 11.10.2017 ob 18:21
@Polonko
Večina Kataloncev, vsa Španija in celotna EU so proti katalonski samostojnosti. Puigdemont ima večino samo med komentatorji MMC. #cataLOLnia

Končno nekdo, ki napiše resnico.
Polonko
# 11.10.2017 ob 18:14
Večina Kataloncev, vsa Španija in celotna EU so proti katalonski samostojnosti. Puigdemont ima večino samo med komentatorji MMC. #cataLOLnia
Figeto
# 11.10.2017 ob 18:01
Neverjetno, kako se vam da vsak dan v komentarjih razpredati o tej Kataloniji...
jarovit
# 11.10.2017 ob 17:43
Za osamosvojitev so Katalonci veliko premalo enotni. Zato je prav, da ostanejo v okviru Španije.
Primus Rochwald
# 13.10.2017 ob 01:58
Se kar strinjam s tabo. Takrat je bila osamosvojitev najboljša opcija. Če ne bi bilo Miloševiča bi se resnično lahko zgodilo, da bi ostali v kaki konfederativni Jugoslaviji.

Ti sploh veš kaj konfederacija pomeni? Če bi vedel, bi vedel tudi, da med omenjenim sploh ni bistvene razlike, le da je veliko manjša možnost za vojno pri ta drugem. Konfederacija je skupnost suverenih držav, ki so združene zaradi skupnih ciljev, zveza držav. Cilji kot so recimo skupna obramba, enoten trg, brez carin,... Na nek način je EU prav to, čeprav ima veliko elementov federacije (parlament,...). Je pravzaprav unikum, mešanica obeh, ki bi znala kaj kmalu dobiti lastno definicijo.

Ampak nima veze, da ne zaidem s teme, glavno, da nismo šli v konfederacijo, magari je pomrlo na deset tisoče ljudi. Ta portal je vsak dan boljši! /sarcasm off

PS: Danes je noter, prav v takšni, oz. še bolj omejujajoči skupnosti (ali vsaj v pogajanjih), celotna bivša Juga/Balkan.
pericon
# 12.10.2017 ob 13:43
Zelo nerodni - škoda! Od srca bi jim privoščila neodvisnost, vendar ne z bojkotom španskega prebivalstva na referendumu. Kakšen je to izid, če ni glasovala niti polovica volilnih opravičencev
chiron
# 12.10.2017 ob 12:20
Razvajeni Katalonci očitno niso pripravljeni jesti trave.
Skippy
# 12.10.2017 ob 12:00
Bo pa Katalonija nekoč samostojna. Če tudi brez dialoga

Torej večina ljudi je proti, ampak nič ne de. Koga briga večina?
gubceva11
# 12.10.2017 ob 11:50
Ko se osamosvajaš ni odlašanja. Cena je v vsakem primeru visoka.
Ko nekomu jemlješ nekaj (denar) najbolj boli. Ko, pa mu vzameš dostojanstvo ni več dialoga.Španija se čuti zelo močno. Kar ji lahko slej , ko prej škodi.
Bo pa Katalonija nekoč samostojna. Če tudi brez dialoga
tupamaross
# 12.10.2017 ob 09:07
Nikhrast,
vedno nekaj pove in po tem vseeno ostane živ. Jugoslavija
je bila diktatura(!)?!

Če bi Jugoslavija po ustavnih določilih iz leta 1974 res bila
diktatura, bi na dan referenduma vse institucije v Sloveniji
bile razpuščene (parlament, pravosodje),TV postaje,elektro,
vodovode, Vrhovno sodišče... čisto vse pa bi zasedli oboroženi
vojaki, vodili pa bi vse to Hrvatje, Srbi, Črnogorci, Bosanci...

Referenduma sploh ne bi bilo možno izvesti.

Ravno Španija je ena od največjih svetovnih diktatri. Predvidevam,
da nisi prebral Hemingveja, Komu zvoni; nimaš pojma kdo je Lorca,
Servantes..., ki so vso to diktaturo opisali.

Samo v letih ...1036, 37, 38...je Franko dal pobiti milijone ljudi, z vso
svojo vojaško tehniko pa mu je pomagal Hitler.

Ravno v Španiji je med narodom in narodnostmi Španije preliti največ
krvi v zgodovini človeštva in to ravno med njenimi narodi...

Če ne pozbaš zgodovine, ne piši neumnosti.

Moj oče se je boril v Španiji dve leti proti Hitlerju in Franku.
tupamaross
# 12.10.2017 ob 08:29
Kataloniji sledi ukinitev avtonomije, torej tudi parlamenta
in vsega ostalega pa če razglasijo neodvisnost ali jo ne.

Dokaj neresno početje Katalonskega parlamenta.Če ste
se že odločili za samostojnost in je referendum bil ZA 90%,
po tem tudi razglasite neodvisnost,preden vam onemogočijo
razglasitev še preden jo razglasite.

Zdi se, da,ko ste imeli vse vajeti v svojih rokah in bi lahko po
vseh pravilih razglasili samostojnost in neodvisnost, ste se
premislili in vso zadevo iz strahu predali Madridu in se tako
rešili odgovornost, lastni narod pa dejansko prodali.

Večje neumnosti v svojem življenju še nisem videl.

Torej, sledi suspenz vseh pokrajinskih institucij v Kataloniji
pa če odcepitev razglasite ali ne. Po mojem vas bodo kar
nekaj še obsodili zaradi laži lastnemu narodu, ki ste ga
dobesedno potegnili za nos.
topol
# 12.10.2017 ob 07:08
Osamosvojitev Slovenije ni posledica samo želje Slovencev. To je predvsem delo tujih tajnih služb - nemške in avstrijske. želeli so si razpad jugoslavije, ki je bila večja in pomembnejša država od sedanjih naslednic. Večja je bila tudi od Bavarske in ostalih nemških dežel, ne ravno gospodarsko. po teži pa. Slovenija in ostale naslednice spadajo v rang Štajerske, Spodnje Avstrije, Saške, Turingije. To se vidi v odnosu teh regionalnih voditeljev do naših, ali pa na njihovem obisku pri nas. Smatrajo se za nam enake. Ljubljano primerjajo s Celovcem, Gradcem, Stuttgartom, Beograd pa se je nekoč menil in primerjal z Bonnom.
V tem je razlika. Razpad Jugoslavije je bil načrtovan in sprožen od zunaj.
Dokaz je lahko naša manevrska zaščita in oboroževanje. Pridobivanje vojaškega orožja sredi Evrope v državi, ki je nadzirala svoje ozemlje, ne more iti mimo vednosti sosednjih držav. Naše kupce orožja bi sosednje države lahko prijele in odpremile v pripor, nato pa v Beograd kot teroriste. Pa jih niso in naši so šli zato dalje. Katalonija take podpore očitno nima, voditelji to vedo in očitno nočejo končati v ječi, pokrajina pa v nemiru.
moj komentar
# 11.10.2017 ob 21:35
Korporacijam dajemo v last naše države, oni pa nam zafejane kavbojke in čokoladice.
Na tak način so ameriškim indijancem pokradli vsa ozemlja in jih na koncu iztrebili.
moj komentar
# 11.10.2017 ob 20:43
kupljeni mediji in politiki, bi nas radi prepricali da je zavracanje lastne nacionalne identitete, nizka nataliteta, nadomescanje, multikulti v redu, da le vsi pridno trosimo in delamo...

S tem se uničuje človekova identiteta in enotnost kolektiva, hkrati pa iz nas ustvarjajo le egoistične stroje za potrebe korporacijskega profiterstva.
Kazalo