Svet
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 2.7 od 16 glasov Ocenite to novico!
Prebivalci zgorele stolpnice na obisku pri Mayevi
Prebivalce zgorele stolpnice Grenfell Tower je premierka Theresa May gostila na sedežu vlade na ulici Downing Street. Foto: Reuters
Kraljeva družina
Kraljeva družina se je ob praznovanju kraljičinega rojstnega dne zbrala na balkonu Buckinghamske palače. Med prireditvijo naj bi zaradi vročine omedlelo pet stražarjev. Foto: Reuters
Londonska stolpnica po požaru
Londonska 24-nadstropna stolpnica Grenfell Tower tri dni po požaru. Foto: EPA

Dodaj v

Londonski požar najverjetneje zahteval 58 življenj, novi protesti proti Mayevi

Premierka na sedežu vlade gostila prebivalce stolpnice
17. junij 2017 ob 19:10,
zadnji poseg: 17. junij 2017 ob 19:25
London - MMC RTV SLO/Reuters/STA

Policija je sporočila, da je požar v sredo v londonski stolpnici Grenfell Tower najverjetneje zahteval 58 življenj. Premierka Theresa May je medtem sklicala izredno sejo vlade na temo tragedije, proti njej pa znova potekajo protesti.

"V tem trenutku imamo podatek, da je pogrešanih 58 ljudi, ki so bili v času požara v stolpnici. Na žalost moramo zdaj predvidevati, da so mrtvi," je povedal poveljnik policije Stuart Cundy.

Dodal je, da je med 58 žrtvami tudi 30 do zdaj uradno potrjenih in da se število sicer še lahko spremeni. Po poročanju BBC-ja bi se število žrtev lahko povzpelo do 70.

Če bo novo število žrtev sredinega požara stolpnice Grenfell Tower tudi uradno potrjeno, bo to najsmrtonosnejši požar v Londonu po drugi svetovni vojni.

Britanska premierka Theresa May je po nizu kritik, da se je po požaru v londonski stolpnici odzvala neustrezno, sklicala izredno sejo vlade. Kot je dejala, je treba storiti vse za ustrezno pomoč prizadetim v tragediji.

Na sedežu vlade je gostila prizadete v požaru in prostovoljce, ki so pomagali ob nesreči. "Stvari bomo urejali znotraj skupnosti. S premierko smo imeli dve uri in pol trajajoče pogovore, pogovarjali smo se o naših zahtevah in pričakovanjih," je za BBC povedal eden izmed udeležencev pogovorov.

Glasne kritike na ravnanje oblasti
Po požaru se je na pristojne usula toča kritik, ki so med drugim izpostavljale neustrezne protipožarne ukrepe in slabo odzivanje po izbruhu požara. Protestniki so se v petek zbrali v četrti Kensington, kjer je pogorela stolpnica Grenfell Tower. Od 50 do 60 zbranih se je ločilo od množice in s seznamom zahtev vstopilo v poslopje lokalnih oblasti Kensingtona.

Mayeva se je že v petek srečala s preživelimi, ki so jo sprejeli z vzkliki "sram vas bodi". Na srečanju je naznanila oblikovanje posebnega pet milijonov funtov (5,7 milijona evrov) vrednega sklada, iz katerega bodo financirali nujne zadeve, hrano, oblačila in preostale stroške.

Sklad vključuje tudi cilj zagotovitve novih domovanj za preživele v roku treh tednov, in sicer čim bližje njihovemu dozdajšnjemu domu. V vmesnem času naj bi plačevali za stroške njihovega bivanja.

"Vsi smo izredno žalostni, vsi smo jezni, vendar seveda nihče izmed nas ni tako jezen kot tisti, ki jih je tragedija neposredno prizadela. Popolnoma razumem, zakaj so jezni," je ob tem povedal novi namestnik Mayeve Damian Green in napovedal, da bo vlada na teren poslala posebno ekipo, ki bo odgovarjala na vprašanja prebivalcev.

Stolpnica kot simbol razdeljene družbe
Tragedija je med prebivalci Londona spodbudila geste solidarnosti in povezanosti, mnogo ljudi je pomagalo z oskrbo preživelih; jim finančno pomagalo in darovalo oblačila ter preostale potrebščine. Na drugi strani je požar sprožil val jeze na oblasti, ožgana stolpnica pa je postala simbol globoko razdeljene družbe.

"Težko je uiti mrakobnemu razpoloženju po državi," je ob praznovanju svojega rojstnega dne sporočila kraljica Elizabeta II. in dodala, da je angleški narod združen v žalosti, zdaj še toliko bolj odločen, da podpre ponovno vzpostavljanje življenj prizadetih.

Novi protesti
V londonski vladni četrti Westminster se je na ulici Whitehall znova zbralo več sto protestnikov. Podobni protesti pred vladnim sedežem na Downing Streetu so bili v britanski prestolnici že v petek zvečer.

Protestniki so po poročanju BBC-ja zahtevali odstop Mayeve, kot poroča nemška tiskovna agencija DPA, pa so protestniki poleg zahteve po odstopu Mayeve izražali podporo voditelju opozicijskih laburistov Jeremyju Corbynu.

J. R.
Prijavi napako
Komentarji
politik kritik
# 17.06.2017 ob 19:28
Ko se res zgodi nesreča se razbija in protestira, ko pa se ne zgodi nesreča (teroristični napad) pa se organizira koncert in piše sporočila po Facebooku...
ksenak2
# 17.06.2017 ob 19:49
Za 2 funta pri 1 m2 panelov so šparali na račun požarne (ne) varnosti! Za 5000 funtov prišparanega so tvegali in namesto za 2 funta /m2 negorljivih montirali za 2 funta cenejše gorljive panele!

Vsaj s tem se tolažim, da imamo v našem 10 nadstropnem nebotičniku stik s streho sosednjega, tako da lahko ali mi ali sosedje namesto po požarnih stopnicah, ki jih seveda ni, prelezemo iz ene strehe na drugo in po njihovem ali našem hodniku pobegnemo požaru. Odkrili pa smo v vsakem nadstropju tudi po dva gasilna aparata in gasilsko cev, pritrjeno na hidrant. Zdaj potrebujemo samo še razlago, kako si s tem lahko pomagamo. Gasilce v bodoče čaka veliko pedagoškega dela. .
statist_num
# 17.06.2017 ob 21:13
Če ne bi ekonomski migranti rinili v Evropo tudi socialnih problemov ne bi bilo. Naj ostanejo v domovini, tu jih nihče ne rabi.
presenečen
# 17.06.2017 ob 21:14
Gorele so drage izolacijske plošče iz poliuretana prevlečene z alu folijo. Poliuretan drugače gori kot bakla. Čudna prenova stolpnice. Očitno ni podkupnin samo pri nas..
statist_num
# 17.06.2017 ob 21:14
Celo taki bedaki se najdejo ki opravičujejo teroristične napade in delajo primerjave z požari?
samoIet
# 17.06.2017 ob 22:33
podobnih požarov je bilo očitno že kar precej, tule jih je nekaj zbranih - dubai, grozny, melbourne, shanghai... :
High-Rise Fire - Aluminum Composite Cladding
isto kot v londonu so gorele tudi dražje/boljše alu-kompozitne plošče, vzrok pogorele stolpnice pa parkrat tudi le cigaretni ogorek... > saj ni res pa je.
aparat-čik
# 17.06.2017 ob 22:50
kar zgradi neoliberalizem, je na še nižjem nivoju od komunističnih gradenj.
el CARTEL
# 17.06.2017 ob 19:56
ksenak2 @ tisti, ki je pač šparal, bi moral biti obsoje uboja iz malomarnosti. torej direktor podjetja plus njegov kompanjon iz občine (predvidevam da je bil razpis za najcenejšega ponudnika)

tako se pač prisili v odgovornost ljudi.
ker pa bosta oba odšla nemoteno, eden malce bogatejši, bo to le spodbuda, da se špara tudi v bodoče - na človeških življenjih.

če bi iz njiju naredili zgled, z recimo 10 leti zapora, garantiram da bi ostali 2x premisli, če bodo šparali pri požarni varnosti
SloExit
# 17.06.2017 ob 21:19
statist_num: Celo taki bedaki se najdejo ki opravičujejo teroristične napade in delajo primerjave z požari?

Ne to niso bedaki, to so nevarni ljudje, ki bi jih morali obvezno odstraniti iz družbe. Tak način razmišljanja je naravnost nevaren. Če ne kar celo psihopatski.
ajvard
# 17.06.2017 ob 23:39
V vsakem primeru je dobro biti seznanjen s postopki evakuacije in požarnim načrtom.

v Sloveniji bi potrebovali ponovne vaje v stilu NNNP!

kolikšen delež prebivalstva naprimer pozna pomen opozoril sirene?
koliko zaklonišč je takoj dostopnih? koliko ljudi ve kje so, koliko jih je seznanjenih z osnovnim delovanjem/redom v njih?

bi rekel da manj kot 10%.

tudi na področju požarne varnosti ni nič bolje.
AndrejP
# 17.06.2017 ob 23:07
ksenak2, stanovalci bi se vsekakor lahko seznanili z uporabo gasilnih aparatov. Gotovo se to da organizirati, morda bi se lahko obrnili na lokalno prostovoljno gasilno društvo, s katerimi bi se lahko dogovorili za demonstracijo.

Vgrajeni hidranti načeloma niso namenjeni za uporabo s strani stanovalcev ampak olajšajo (ter seveda pospešijo) delo gasilcev, saj jim v recimo 10. nadstropje ni potrebno vleči cevovoda iz pritličja, ampak lahko vodo poženejo kar skozi vgrajeni cevovod, omrežje vgrajenih hidrantov. Težava gašenja z vodo je, da pri tem nastanejo večje količine vodne pare (temperatura vsaj 100°C) in je kot tako precej nevarno za neopremljene in neizurjene osebe.

Tako bi načeloma stanovalci v primeru požara v zgradbi lahko pogasili začetni požar z gasilnimi aparati, pri vsem česar ni mogoče pogasiti z gasilnimi aparati pa bodo žal morali posredovati gasilci.

Bistveno je, da se držimo postopkov. Ko opaziš požar je potrebno najprej obvestiti gasilce s klicom na številko 112. Če imaš pri sebi še koga lahko seveda ta klic opravi ena oseba, med tem ko drugi poskuša obvladati začetni požar z gasilnikom ali drugimi priročnimi sredstvi. Če gre za manjši požar boš pri tem lahko uspešen, tako ni potrebno izvesti evakuacije zgradbe, če pa gre za večji požar vsekakor poskusi obvestiti sosede, če je to mogoče brez da bi ogrozil sebe, ter zapusti zgradbo. Evakuacija naj poteka po stopnicah, jaški dvigal služijo tudi za prezračevanje, tako da je uporaba dvigal v požaru nevarna.

V vsakem primeru je dobro biti seznanjen s postopki evakuacije in požarnim načrtom.
barezi
# 17.06.2017 ob 21:52
Vsak gasilec vam bo rekel da je žrtev vsaj 300, vsi ki stanujejo nad 6 nadstriojem verjetno niso uspeli uiti zastrupitvi in kasneje še ognju. Zakaj skrivajo število žrtev?
acoschwanz
# 18.06.2017 ob 00:35
Zgori blok in množica zahteva odstop predsednice vlade. Wtf?
presenečen
# 17.06.2017 ob 21:17
Poliuretanske plošče za fasade imajo zelo dobro izolativnost, so zelo drage in to je tudi vse, klik
kislec
# 17.06.2017 ob 20:33
"če bi iz njiju naredili zgled, z recimo 10 leti zapora, garantiram da bi ostali 2x premisli, če bodo šparali pri požarni varnosti"

Dvomim v tovrsten efekt - pohlep je močnejši od strahu.
Saj strokovnjaki zatrjujejo, da niti zagrožena smrtna kazen ne odvrne storilca od zločina, pa bo neka minimalna možnost, da se bo goljufija razkrila, odvrnila "poslovneže" od takojšnjega dobička.
el CARTEL
# 17.06.2017 ob 19:45
ja, amapk tu so umrli revni

sicer pa, lepa slika bivših pijavk družbe (danes pa le turistične atrakcije). princ william je prav lep v tej obleki, mi pa je v oči padlo število odličij na charslu (s čim si jih je za boga zaslužil)
whiipi
# 18.06.2017 ob 01:16
Statist
Tu jih nihče ne rabi? Kot v Sloveniji? Ali v Angliji? Mene domovina ni potrebovala...sem iskala službo dve leti in na Škotskem so pa me očitno rabili. Doma v moji dragi domovini sem bila socialni problem, tukaj pa plačujem davke, zdravstvo, penzijo, najemnino itd.
KoBomVelik
# 17.06.2017 ob 22:27
Socialno razdeljeni smo tudi znotraj držav in enega naroda. Tudi znotraj majhne Slovenije imaš ekonomske migrante, slovence, ki se preselijo zaradi dela in imajo majhne prejemke. Če so sposobni bodo v nekaj letih nekaj ustvarili. Do takrat pa bodo najemniki v cenejših bivališčih. V večini držav imamo težave z urejanjem odnosov med različnimi socialnimi sloji. Tam, kjer gredo zadeve res predaleč, pa je družba kaznovana z socialnimi neredi ali še huje, s takšnimi nesrečami.

Žalostno, ampak v poduk celemu zahodnemu svetu, ki je misleč, da to tu ni možno, gledal posnetke nesreč iz tretjega sveta. Upam, da bo refleksija prinesla čim več dobrega na področju varnosti, solidarnosti in še kje.
oziris.va
# 18.06.2017 ob 09:25
aparat-čik
# 17.06.2017 ob 22:50

kar zgradi neoliberalizem, je na še nižjem nivoju od komunističnih gradenj.


Ja, samo komunizem je razpadel na prafaktorje v relativno neboleči obliki (izvzeta balkanska vojna, ki pa je bila spet le krinka za geografsko-nacionalistične ideologije in kapilatistično pomoč od zunaj), neoliberalizem pa bo lahko zelo boleč.
oziris.va
# 18.06.2017 ob 09:12
acoschwanz
# 18.06.2017 ob 00:35

Zgori blok in množica zahteva odstop predsednice vlade. Wtf?


Za lastne napake je vedno lažje krivit druge. Večino stanovalcev blokov sploh ne hodi na zbore oz. sestanke, samo takrat, ko jih udari kaj po denarnici. Potem pa vik in krik.
bert1
# 18.06.2017 ob 08:08
Ksenak2, v vasem primeru bi imeli dve goreci bakli, toliko v tolažbo..
Ori
# 18.06.2017 ob 06:28
Kje je sedaj dihadistični župan Londonistana? Verjetno so požari sestavni del življenja v velikih mestih?
maxbernie
# 18.06.2017 ob 00:31
Celo taki bedaki se najdejo ki opravičujejo teroristične napade in delajo primerjave z požari?

Ne, začelo se je, ko je en bedak primerjal takšne in drugačne proteste.
bistri08
# 18.06.2017 ob 00:20
Protestirajo zelo, ker so v nesreči umrli njihovi.
Bili so tiho, ko so nasilno umirali drugi.
Nikolaj
# 17.06.2017 ob 22:46
slaba gradnja
kazenska odgovornost
smeško 562
# 17.06.2017 ob 22:41
Povezava med terorističnim napadom in požarom? admin ti pa to dovoliš?
slaya
# 17.06.2017 ob 21:52
Kar je še en lep pokazatelj tega, da naša življenja veliko bolj ogroža korupcija v gradbeništvu, politiki, zdravstvu, kot pa terorizem. ;)
whiipi
# 18.06.2017 ob 01:18
Katastrofa je to da se špara na račun varnosti. Sploh pa se čudim, ker imaš požarne alarme v VB povsod, torej jim požarna varnost kar dost pomeni....sam očitno ne ko gre za ranljiveše skupine.
Nikec3
# 17.06.2017 ob 22:11
Ko pogledam to aristokratsko sliko "plemenstva modre krvi" mi kar slabo postane. Leta 2017 se oni še vedno gredo ta živalski vrt.
Komisar
# 17.06.2017 ob 19:50
@K_ris

Umrlo je nekoliko več ljudi kot v londonskem napadu 7/7 leta 2005, in skoraj dvakrat toliko kot v vseh napadih v Veliki Britaniji od 2005 do sedaj (bilo je ubitih ~35 ljudi).
K_ris
# 17.06.2017 ob 19:28
Londonski požar najverjetneje zahteval 58 življenj

Če na hitro primerjam, je to precej več kot londonski teroristični napadi. Oziroma bi bilo treba sešteti napde kar precej daleč nazaj v preteklost, da bi kot vsoto dobili takšno številko.
Kazalo