Avstralska vojaška ladja Ocean Shield vleče za seboj ameriški detektor signala. Foto: Reuters
Avstralska vojaška ladja Ocean Shield vleče za seboj ameriški detektor signala. Foto: Reuters

Najnovejši signal, peti po vrsti, je zaznalo avstralsko vojaško letalo, ki je v morje odvrglo več deset boj s sonarjem. Signal morajo zdaj še preučiti.

Že predtem so območje iskanja zmanjšali za okoli desetkrat, na malo manj kot 58.000 kvadratnih kilometrov.

Avstralska vojaška ladja Ocean Shield, ki za sabo vleče detektor signala črnih skrinjic, je zdaj osredotočena na območje, kjer so v torek zaznali nova signala. Ta se ujemata s tistima signaloma, ki jih je isti detektor zaznal konec tedna.

Novi signali navdajajo z upanjem preiskovalce, ki se trudijo razkriti skrivnostno ozadje izginotja boeinga 777 malezijskega nacionalnega letalskega prevoznika, na katerem je bilo 239 ljudi.

Signal bo počasi ugasnil
Letalo je izginilo 8. marca kmalu po vzletu iz Kuala Lumpurja, od koder je bilo namenjeno v Peking. Preiskovalci nimajo več veliko časa za iskanje črnih skrinjic, saj ti oddajata signal le 30 dni, kolikor približno zdržijo baterije, nato pa bi bilo lociranje močno oteženo.

Ko bodo preiskovalci dovolj prepričani o prisotnosti signala, bodo na morsko dno poslali poseben podvodni robot, ki bo iskal razbitine.

Skrivnostno izginotje letala je sprožilo eno najobsežnejših in najdražjih iskalnih operacij v zgodovini letalstva.

Črni skrinjici, ki hranita tehnične podatke in pogovore v pilotski kabini, bi lahko ponudili odgovore na vprašanja, zakaj je letalo nenadoma spremenilo smer in poletelo tisoče kilometrov stran proti Indijskemu oceanu.